Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE MANACOR

Núm. 617243
Aprovació definitiva modificació de l' Ordenança Fiscal 05TOD reguladora de la taxa pels documents que expedeixin o entenguin l'administració o les autoritats municipals

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de l'Ajuntament en sessió celebrada el dia 18 d'octubre de 2021 acordà aprovar provisionalment la modificació de l'ordenança fiscal 05TOD reguladora de la Taxa per pels documents que expedeixin o entenguin l'administració o les autoritats municipals en els termes següents:

1. Aprovar inicialment la modificació dels articles 4 i 5 de l'Ordenança fiscal 05T.OD reguladora de la taxa pels documents que expedeixin o entenguin l'administració o les autoritats municipals, que quedaran redactats com es dirà a continuació.

2. Sol·licitar a l'Institut Balear de la Dona de conformitat amb l'article 7.g de la llei 12/2006, de 20 de setembre, per la dona, i l'art. 5 de la llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, l'informe d'avaluació d'impacte de gènere respecte l'esmentada normativa, incorporant-se els suggeriments que es formulin sobre el text de la normativa amb caràcter previ a l'aprovació definitiva.

3. Exposar per un termini de 30 dies hàbils l'acord d'aprovació provisional de la modificació de l'Ordenança Fiscal, mitjançant la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, a un dels diaris dels de major difusió de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i al tauler d'anuncis de la seu electrònica d'aquest ajuntament als efectes que els interessats puguin examinar l'expedient i presentar les reclamacions oportunes.

En el cas de que no es presentin reclamacions en el termini esmentat s'entendrà definitivament aprovat l'acord provisional adoptat, de forma automàtica i sense necessitat d'un nou acord exprés. Si es presenten reclamacions seran resoltes pel ple.

L'entrada en vigor queda prevista per al dia següent de la publicació en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de l'acord d'aprovació definitiva o de la provisional elevat automàticament a tal categoria.

Les modificacions de l'acord primer són les següents:

ARTICLE 4

QUOTA TRIBUTÀRIA

La quota tributària consistirà en la quantitat resultant d'aplicar les següents tarifes:

CONCEPTE

TRÀMIT PRESENCIAL

TRÀMIT EN LÍNIA

EPÍGRAF 1. CERTIFICACIONS PADRÓ D'HABITANTS

 

 

Volant d'empadronament per a inscripció en centres d'ensenyament

Gratuït

Gratuït

Les certificacions d'empadronament que s'expedeixin a les dependències municipals als exclusius efectes de l'obtenció del descompte per a viatge als

residents, per cada una

 

1,00

 

Gratuït

Les certificacions de convivència i d'empadronament

2,00

Gratuït

Les certificacions d'empadronament que s'expedeixin a petició de qualsevol departament de l'ajuntament o administració pública en l'exercici de les seves

competències

 

Gratuït

 

Gratuït

 

EPÍGRAF 2. CERTIFICACIONS URBANISME I OBRES

EUROS

Certificat de final d'obra, previ informe dels tècnics municipals.

Quan el certificat es refereixi a obres que incloguin una pluralitat d'habitatges o locals resultants, la tarifa es multiplicarà pel nombre d'habitatges o locals que s'incloguin.

26,60

Certificat d'antiguitat de l'edificació.

104,16

Altres certificats urbanístics que requereixin informe dels tècnics municipals.

Quan el certificat es refereixi a obres que incloguin una pluralitat d'habitatges o locals resultants, la tarifa es multiplicarà pel nombre d'habitatges o locals que s'incloguin.

21,19

EPÍGRAF 3. ALTRES CERTIFICACIONS

 

Certificacions d'exposició pública al tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'escriptures públiques notarials o altres documents remesos pel Registre de la Propietat

5,41

EPÍGRAF 4. ALTRES DOCUMENTS

 

Per cada informe que emetin els tècnics municipals en expedients administratius o en part i d'interès particular, sense perjudici d'altres drets que procedeixin.

 

21,19

Per l'expedició o renovació de targeta d'armes

27,67

Convalidació de poders

26,61

Títols de guardes jurats de finques particulars

5,16

Per a altres documents no compresos en els epígrafs precedents d'aquesta tarifa, per foli

1,10

EPÍGRAF 5. TRÀMITS A L'ESCOLA I CONSERVATORI DE MÚSICA

EUROS

Proves d'accés al Conservatori per ensenyaments elementals

11,00

Proves d'accés al Conservatori per ensenyaments professionals

27,00

Certificats acadèmics

9,00

Expedició de títols acadèmics per ensenyaments elementals

11,00

Expedició de títols acadèmics per ensenyaments professionals

45,00

EPÍGRAF 6. INFORMES I ALTRES DOCUMENTS POLICIA LOCAL

 

Confecció atestat accident de trànsit amb croquis a escala i ordinador

142,51

Altres informes emesos i expedits a petició de l'interessat

21,19

 

EPÍGRAF 7. REPRODUCCIÓ DE DOCUMENTS

EUROS

- Per cada fotocòpia de document DIN A4

0,11

- Per cada fotocòpia de document DIN A3

0,23

- Per cada còpia de plànol

4,84

- Per impressions de pàgines de la web

0,11

- Per enregistrament d'informació de la web en suport disquet

0,86

- Per cada còpia digitalitzada

3,18

- Enregistrament de la imatge digitalitzada en suport informàtic

2,35

- Tramesa de la imatge digitalitzada per correu electrònic

2,35

 

EPÍGRAF 8. EDICIONS DELEGACIÓ DE TURISME

EUROS

-Edició de CD-Card de promoció turística

1,00

-Edició de catàleg de promoció turística

1,00

 

ARTICLE 5

MERITACIÓ I GESTIÓ

1. Els documents que han d'iniciar un expedient es presentaran a les Oficines Municipals o en les formes i registres assenyalats a l'article 16.4 de la Llei 39/2015.

2. Les taxes per l'expedició de documents, s'exigiran en règim d'autoliquidació i s'abonaran a les Oficines Municipals, o bé a través del Portal Web de l'Agència Tributària de les Illes Balears (ATIB- Tributs Locals- Autoliquidació de Taxes i Preus Públics Locals).

3. El pagament de la taxa és requisit obligatori per a la presentació i/o tramitació de la sol·licitud.

4. El pagament de la taxa no condiciona el contingut de la certificació ni en pressuposa el sentit favorable o desfavorable de la mateixa per als interessos de la persona sol·licitant.

5. Els documents rebuts a través de les Oficines assenyalades a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, seran admesos provisionalment, però no se'ls podrà donar tràmit sense el previ pagament dels drets, per la qual cosa es requerirà la persona interessada perquè en el termini de deu dies aboni les quotes corresponents, amb l'apercebiment que, transcorregut aqueix termini sense efectuar l'abonament, es tindran els escrits per no presentats i es procedirà al seu arxiu.

6. Els drets per cada petició de cerca d'antecedents s'acreditaran encara que sigui negatiu el seu resultat".

Dit acord fou publicat en el Tauler d'anuncis de la Seu Electrònica en data 26 d'octubre de 2021, a un dels diaris de major difusió de la província en data 27 d'octubre de 2021 i al BOIB núm. 146 de data 26 d'octubre de 2021.

Transcorregut el termini d'exposició pública sense que s'hagin interposat reclamacions, el referit acord s'eleva a definitiu, de conformitat amb l'article 17.3 del RDL 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals i amb l'article 49 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local.

De conformitat amb l'informe de la Tècnica de gestió tributària, de 16 de desembre de 2021, el text de la modificació pot ser elevat a definitiu sense més tràmit, atès que les recomanacions contingudes a l'informe sobre l'impacte de gènere emes per l'Institut Balear de la Dona de data 3 de novembre de 2021 no suposen cap alteració del contingut del text aprovat provisionalment ja que són simples suggeriments de redacció i s'han incorporat al text definitiu.

Les modificacions de les ordenances entraran en vigor al dia següent de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de l'acord d'aprovació provisional elevat automàticament a definitiu.

El text integre de l'ordenança fiscal modificada és el següent:

ORDENANÇA FISCAL 05T.OD

TAXA PELS DOCUMENTS QUE EXPEDEIXIN O ENTENGUIN L'ADMINISTRACIÓ O LES AUTORITATS MUNICIPALS.

ARTICLE 1

FONAMENT LEGAL

De conformitat amb l'article 20 del RD Legislatiu 2/2004, s'estableix una Taxa pels documents que expedeixin o entenguin l'administració o les autoritats municipals.

ARTICLE 2

FET IMPOSABLE

1. Fet Imposable. Constitueix el fet imposable d'aquesta taxa l'activitat municipal de preparació, estudi, redacció, revisió i qualsevol altre que resulti necessària per a l'expedició o emissió, a instància de part, de documents administratius, tenguin o no caràcter oficial. Així mateix, constitueix el fet imposable d'aquesta taxa la reproducció de documents i l'edició i entrega del CD o del catàleg de promoció turística editats per la Delegació de Turisme

2. Obligació de contribuir. S'acredita la taxa i sorgeix l'obligació de contribuir en el moment de presentació de la sol·licitud que iniciï la tramitació de l'expedient quan aquest s'hagi de sol·licitar per escrit, o en el moment en que es realitzi la petició, quan aquesta es faci de manera verbal.

ARTICLE 3

SUBJECTES PASSIUS

1. Subjecte passiu. Seran subjectes passius d'aquesta taxa les persones físiques o jurídiques que sol·licitin, provoquin o en l'interès de les quals redundi la tramitació de l'expedient, sempre que aquesta tramitació tengui com a objectiu l'expedició o emissió, a instància de part, de documents administratius, tenguin o no caràcter oficial.

2. Responsables. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a les quals es refereix l'article 42 de la Llei General Tributària. Seran responsables subsidiaris les persones responsables o titulars de les Administracions de les societats i Sindicatures, interventors/interventores o liquidadors/liquidadores de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l'extensió que assenyala l'article 43 de la Llei General Tributària.

ARTICLE 4

QUOTA TRIBUTÀRIA

La quota tributària consistirà en la quantitat resultant d'aplicar les següents tarifes:

CONCEPTE

TRÀMIT PRESENCIAL

TRÀMIT EN LÍNIA

EPÍGRAF 1. CERTIFICACIONS PADRÓ D'HABITANTS

 

 

Volant d'empadronament per a inscripció en centres d'ensenyament

Gratuït

Gratuït

Les certificacions d'empadronament que s'expedeixin a les dependències municipals als exclusius efectes de l'obtenció del descompte per a viatge als residents, per cada una

 

1,00

 

Gratuït

Les certificacions de convivència i d'empadronament

2,00

Gratuït

Les certificacions d'empadronament que s'expedeixin a petició de qualsevol departament de l'ajuntament o administració pública en l'exercici de les seves competències

 

Gratuït

 

Gratuït

 

EPÍGRAF 2. CERTIFICACIONS URBANISME I OBRES

 EUROS

Certificat de final d'obra, previ informe del personal tècnic municipal.

Quan el certificat es refereixi a obres que incloguin una pluralitat d'habitatges o locals resultants, la tarifa es multiplicarà pel nombre d'habitatges o locals que s'incloguin.

26,60

Certificat d'antiguitat de l'edificació.

104,16

Altres certificats urbanístics que requereixin informe del personal tècnic municipal.

Quan el certificat es refereixi a obres que incloguin una pluralitat d'habitatges o locals resultants, la tarifa es multiplicarà pel nombre d'habitatges o locals que s'incloguin.

21,19

EPÍGRAF 3. ALTRES CERTIFICACIONS

 

Certificacions d'exposició pública al tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'escriptures públiques notarials o altres documents remesos pel Registre de la Propietat

5,41

EPÍGRAF 4. ALTRES DOCUMENTS

 

Per cada informe que emeti del personal tècnic municipal en expedients administratius o en part i d'interès particular, sense perjudici d'altres drets que procedeixin.

 

21,19

Per l'expedició o renovació de targeta d'armes

27,67

Convalidació de poders

26,61

Títols de guardes jurats de finques particulars

5,16

Per a altres documents no compresos en els epígrafs precedents d'aquesta tarifa, per foli

1,10

EPÍGRAF 5. TRÀMITS A L'ESCOLA I CONSERVATORI DE MÚSICA

EUROS

Proves d'accés al Conservatori per ensenyaments elementals

11,00

Proves d'accés al Conservatori per ensenyaments professionals

27,00

Certificats acadèmics

9,00

Expedició de títols acadèmics per ensenyaments elementals

11,00

Expedició de títols acadèmics per ensenyaments professionals

45,00

EPÍGRAF 6. INFORMES I ALTRES DOCUMENTS POLICIA LOCAL

 

Confecció atestat accident de trànsit amb croquis a escala i ordinador

142,51

Altres informes emesos i expedits a petició de la persona interessada

21,19

 

EPÍGRAF 7. REPRODUCCIÓ DE DOCUMENTS

EUROS

- Per cada fotocòpia de document DIN A4

0,11

- Per cada fotocòpia de document DIN A3

0,23

- Per cada còpia de plànol

4,84

- Per impressions de pàgines de la web

0,11

- Per enregistrament d'informació de la web en suport disquet

0,86

- Per cada còpia digitalitzada

3,18

- Enregistrament de la imatge digitalitzada en suport informàtic

2,35

- Tramesa de la imatge digitalitzada per correu electrònic

2,35

 

EPÍGRAF 8. EDICIONS DELEGACIÓ DE TURISME

EUROS

-Edició de CD-Card de promoció turística

1,00

-Edició de catàleg de promoció turística

1,00

 

ARTICLE 5

MERITACIÓ I GESTIÓ

1. Els documents que han d'iniciar un expedient es presentaran a les Oficines Municipals o en les formes i registres assenyalats a l'article 16.4 de la Llei 39/2015.

2. Les taxes per l'expedició de documents, s'exigiran en règim d'autoliquidació i s'abonaran a les Oficines Municipals, o bé a través del Portal Web de l'Agència Tributària de les Illes Balears (ATIB- Tributs Locals- Autoliquidació de Taxes i Preus Públics Locals).

3. El pagament de la taxa és requisit obligatori per a la presentació i/o tramitació de la sol·licitud.

4. El pagament de la taxa no condiciona el contingut de la certificació ni en pressuposa el sentit favorable o desfavorable de la mateixa per als interessos de la persona sol·licitant.

5. Els documents rebuts a través de les Oficines assenyalades a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, seran admesos provisionalment, però no se'ls podrà donar tràmit sense el previ pagament dels drets, per la qual cosa es requerirà la persona interessada perquè en el termini de deu dies aboni les quotes corresponents, amb l'apercebiment que, transcorregut aqueix termini sense efectuar l'abonament, es tindran els escrits per no presentats i es procedirà al seu arxiu.

6. Els drets per cada petició de cerca d'antecedents s'acreditaran encara que sigui negatiu el seu resultat.

DISPOSICIÓ FINAL.

La present ordenança fou modificada i aprovada provisionalment per acord del Ple de data 18 d'octubre de 2021, entenent-se definitivament aprovada per haver transcorregut el termini d'exposició pública sense que es presentessin reclamacions. Entrarà en vigor a partir del dia següent a la publicació al BOIB de l'acord provisional elevat a definitiu, de conformitat amb l'article 17.4 del RDL 2/2004, que aprova el TRLRHL i continuant la seva vigència fins la seva derogació o modificació.

 

Manacor, 16 de desembre de 2021

El batle

Miquel Oliver Gomila