Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 610027
Acord del Consell Executiu del Consell Insular de Menorca de data 13 de desembre de 2021, relatiu a l’aprovació de la convocatòria i les bases per a la cobertura, mitjançant el sistema de comissió de serveis, de sergent de bomber del Parc de Maó del Consell Insular de Menorca
Amb data 17 de novembre de 2021 el sergent de bomber del parc de Maó presentà un escrit amb registre d'entrada núm. 28727, en què informa que causarà baixa per jubilació el proper 31 de desembre de 2021, de manera que quedarà vacant el lloc de treball.
Amb data 1 de desembre de 2021 la directora insular d'Ocupació, Innovació i Cooperació Local ha presentat un informe en què sol·licita la cobertura del lloc de treball.
La cap del Servei de Gestió de Persones en funcions ha emès l'informe corresponent el mateix dia 1 de desembre de 2021.
El lloc de treball de sergent de bomber es troba catalogat, és necessari que estigui cobert per tal de desenvolupar les funcions que el Consell Insular té encomanades i és recomanable convocar l'esmentat lloc pel procediment de comissió de serveis.
Poden accedir la comissió de serveis els funcionaris de carrera, i atès que és urgent proveir aquest lloc de feina, es dona l'oportunitat al personal interí de manifestar la seva disponibilitat. Si mitjançant la comissió no es pot proveir la plaça, s'iniciarà el procediment per crear una borsa extraordinària.
L'article 82 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret llei 2/2013, de 14 de juny, regula la comissió de serveis ordinària voluntària.
Atesa la proposta de la consellera executiva del Departament de Serveis Generals,
El Consell executiu, per unanimitat i en votació ordinària, adopta l'acord següent:
Aprovar la convocatòria i les bases per a la cobertura, mitjançant el sistema de comissió de serveis, del lloc de treball de sergent de bomber del Parc de Maó que consten com a annex.
ANNEX BASES DE LA CONVOCATÒRIA PER A LA COBERTURA, MITJANÇANT EL SISTEMA DE COMISSIÓ DE SERVEIS, DEL LLOC DE TREBALL DE SERGENT DE BOMBER DEL PARC DE MAÓ DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA
1. Objecte
Contractació d'un sergent de bomber mitjançant comissió de serveis.
Característiques del lloc de treball
Nre. |
Codi |
Denomin del lloc |
Tipus |
Grup i nivell |
Punts c. espec. |
Adscripció |
Local lloc |
Sistema provisió |
Places de plantilla que el poden ocupar s/catàleg |
Requisits del lloc |
Municipi |
1 |
COO0302 |
Sergent |
F |
C/20 |
1395 |
Dep. Ocupació, Habitatge i Cooperació Local |
Servei de Prevenció i Extinció d'Incendis i Salvament |
C |
- Funcionaris: Grup C1 - Escala: Adm. Especial - Subescala: Serveis especials
|
- Titulació: batxillerat, formació professional de cicle mitjà o titulació equiparable - Nivell de català B2 - Formació específica: tenir fet el curs de bomber (*) - Requeriments específics: carnet de conduir camió C i tenir o superar el curs de sergent (*) - Característiques especials: tenir plena disponibilitat i localització per al desenvolupament de les funcions del lloc fora de l'horari de feina |
Maó |
(*) Curs oficial de qualsevol comunitat autònoma o homologat per aquesta
2. Durada
La durada màxima d'aquesta comissió de serveis serà de dos anys, amb possibilitat de pròrroga.
Així mateix, poden ser motiu de finalització de la comissió de serveis les causes establertes en l'article 88 ter de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, modificada pel Decret llei 2/2013, de 14 de juny.
3. Publicitat
Aquesta convocatòria s'ha de publicar en el tauler d'anuncis del Consell Insular de Menorca, a la pàgina web http://oposicions.cime.es i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
4. Requisits dels aspirants
S'hi poden presentar tots els funcionaris de carrera de qualsevol administració pública que compleixin els requisits que estableix la relació de llocs de treball, excepte aquells als quals en el termini del darrer any s'hagi autoritzat una comissió de serveis i n'hagin cessat per renúncia voluntària.
Si no hi hagués suficients aspirants funcionaris de carrera, es nomenaran, d'acord amb l'article 87 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la CAIB, modificada pel Decret llei 2/2013, de 14 de juny, els candidats funcionaris interins que manifestin la seva disponibilitat.
5. Sol·licituds, documentació i termini de presentació de sol·licituds
Les sol·licituds per prendre part en aquesta convocatòria s'han de presentar electrònicament a través de la pàgina web del CIM http://oposicions.cime.es.
El termini de presentació de sol·licituds és de 15 dies hàbils comptats des de l'endemà d'haver-se publicat la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Les sol·licituds només es poden presentar telemàticament, segons l'article 14.2 e de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, mitjançant DNI electrònic, un certificat digital vàlid, PIN ciutadà o Clave. La sol·licitud quedarà registrada directament.
Les sol·licituds s'han de presentar acompanyades dels documents que acreditin el compliment dels requisits exigits en aquesta convocatòria, així com un currículum professional.
El requisit de coneixement de la llengua catalana corresponent al nivell exigit per al lloc de feina establert s'ha d'acreditar mitjançant la presentació del certificat oficial de coneixements de català que prevegi el catàleg o relació de llocs de treball del Consell Insular de Menorca d'acord amb el Reglament d'usos lingüístics del Consell Insular de Menorca, aprovat definitivament pel Ple en sessió de caràcter ordinari de 15 de febrer de 2021 i publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 39 de 20 de març.
Els estudis de llengua catalana de l'ESO i del batxillerat es poden homologar amb els certificats oficials de coneixements de llengua catalana A2, B1, B2 i C1 de la Direcció General de Política Lingüística.
S'acceptarà l'homologació del certificat de català sempre que la sol·licitud d'aquesta s'hagi realitzat abans de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds.
Els certificats de català obtinguts a Catalunya i a la Comunitat Valenciana pels estudis d'ESO o batxillerat realitzats en aquestes comunitats no són directament vàlids per a aquestes convocatòries si no és mitjançant l'homologació per part de la Direcció General de Política Lingüística.
Es pot accedir a tota la informació sobre aquesta qüetió a l'enllaç següent:
http://www.caib.es/govern/sac/fitxa.do?%20lang=can&cC3%B3digo=2064704&coduo=2390443
La data de referència per al compliment dels requisits exigits és el dia en què acabi el termini de presentació d'instàncies.
Els aspirants que, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, no compleixin els requisits exigits en aquestes bases seran exclosos de participar en aquest concurs.
Es publicarà en la pàgina web del CIM http://oposicions.cime.es la llista d'admesos i exclosos.
6. Entrevista
Un cop finalitzat el termini de presentació, els candidats seran citats a una entrevista personal que versarà sobre les capacitats dels candidats per desenvolupar el lloc de feina objecte de la convocatòria.
L'entrevista la realitzarà una comissió assessora assistida pels assessors que es consideri oportú com a suport a la presa de decisió sobre la proposta dels candidats més idonis. La comissió estarà formada per 3 membres amb coneixements de la matèria, i es valorarà l'experiència professional dels aspirants.
La composició de la comissió de valoració es detallarà en l'edicte de candidats admesos i exclosos.
Els representants sindicals poden assistir a les entrevistes.
7. Resolució i publicació
Una vegada finalitzat el procés, la comissió de valoració farà la proposta de nomenament a la consellera de Serveis Generals en el termini de deu dies hàbils, la qual dictarà resolució.
Aquesta resolució es publicarà en el tauler d'anuncis del Consell Insular de Menorca i a la pàgina web del CIM http://oposicions.cime.es.
La consellera executiva de Serveis Generals formularà la proposta de nomenament a favor del funcionari que hagi resultat primer. Si aquest hi renuncia, es proposarà el següent i així successivament.
8. Incorporació
La incorporació està prevista per a dia 1 de gener de 2022.
9. Recursos
Contra la convocatòria i bases es pot interposar recurs d'alçada davant la Comissió de Govern en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà d'haver-se publicat.
El termini màxim per dictar i notificar la resolució és de tres mesos. Si, un cop transcorregut aquest termini, no s'ha dictat una resolució, es pot entendre desestimat el recurs, excepte en el supòsit previst en l'article 24.1, tercer paràgraf, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Davant la desestimació es pot interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos a partir del dia que es publiqui davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears.
Maó, 14 de desembre de 2021
Per delegació de la presidenta
El secretari del Consell Executiu
Octavi Pons Castejón
(Decret 427/2019, d'11 de juliol) (BOIB núm. 97 de 16-7-2019)