Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA

Núm. 581626
Extracte de l’aprovació per Decret d’alcaldia núm. 2021-3695, de 22 de novembre de 2021, de la convocatòria de concessió d’ajudes per escolarització al primer cicle d’educació infantil adreçades a famílies amb infants empadronats al municipi de Sant Josep de sa Talaia (curs 21/22)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS (Identif:597169)

De conformitat amb el que estableixen els articles 17.3.b) i 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 4.1 de la Resolució de 10 de desembre de 2015, de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per la qual es regula el procés de registre i publicació de les convocatòries de subvencions i ajudes en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions (BOE núm. 299, de 15 de desembre de 2015), es publica l'extracte de la convocatòria d'ajudes més amunt esmentades. El text complet es pot consultar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i al BOIB núm. 163, de 25 de novembre de 2021.

1. CONSIGNACIÓ PRESSUPOSTÀRIA I QUANTIA

La quantia màxima de les ajudes que es podrà concedir en aquesta convocatòria és de 50.000,00 €, amb càrrec a la partida 32348059  amb fons de finançament municipal.

2. CONDICIONS GENERALS DELS  SOL·LICITANTS

Podrà acollir-se a aquesta convocatòria famílies amb infants que compleixin aquestes condicions:

• Alumnat empadronat al municipi de Sant Josep de sa Talaia, escolaritzat en algun dels centres d'educació infantil de primer cicle especificats a la base 1.4 de la convocatòria. Ajudes d'un màxim de 200,00 €.

• Alumnat amb necessitats educatives especials empadronat al municipi de Sant Josep de sa Talaia, escolaritzat en algun dels centres d'educació infantil de primer cicle especificats a la base 1.4 de la convocatòria. Ajudes d'un màxim de 1.000,00 €.

Les famílies que vulguin acollir-se a aquesta convocatòria hauran de complir els següents requisits:

Requisits generals

  1. Estar el menor per al qual se sol·licita l'ajuda empadronat al municipi de Sant Josep de sa Talaia en el moment de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds a la convocatòria.
  2. Trobar-se el beneficiari al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb el mateix Ajuntament de Sant Josep.
  3. No trobar-se el beneficiari incurs en cap de les causes d'incompatibilitat i complir els requisits que fixa l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  4. Acreditar el compliment d'obligacions en matèria de reintegrament de subvencions que estableix l'art. 25 del RLGS.
  5. Tenir, durant el curs 21-22, infants escolaritzats a centres d'educació infantil que formin part de la xarxa d'escoles infantils pública (EI); de la xarxa educativa complementària a la xarxa d'escoletes públiques (CEI) o a altres centres privats autoritzats (CEI). Tots aquests centres han d'aparèixer a l'oferta educativa de les Illes Balears.
  6. Haver tengut la unitat familiar de la qual formen part durant l'any 2020, com a màxim, els següents ingressos:

Nombre de fills

Ingressos iguals o inferiors a:

Un o dos fills

53.200,00 €

Tres o quatre fills

79.800,00 €

Cinc o sis fills

106.400,00 €

Set o vuit fills

133.000,00 €

Nou o més fills

159.600,00 €

 

3. SOL·LICITUD, TERMINI DE PRESENTACIÓ I DOCUMENTACIÓ

3.1. Les instàncies es dirigiran a l'Alcaldia de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia i es presentaran en el Registre General de l'Ajuntament o en la forma establida a l'art. 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest cas s'haurà de passar avís per correu electrònic a l'adreça normalitzacio@santjosep.org.

3.2. Els sol·licitants de la subvenció hauran d'adjuntar a la sol·licitud (annex I) la següent documentació:

  1. Identificació de qui subscriu la sol·licitud i especificació del caràcter amb què ho fa, mitjançant fotocòpia del DNI, NIF o altre document acreditatiu.
  2. Còpia del DNI, NIF o altre document acreditatiu del menor, si és el cas, per al qual es sol·licita l'ajuda.
  3. Còpia del llibre de família o document que acrediti:
  • La relació de parentesc o de tutoria entre la persona que subscriu la petició i el menor, si és el cas.
  • El nombre de germans que conformen la unitat familiar.
  1. Declaració responsable que el menor per al qual es sol·licita l'ajuda està empadronat en el municipi de Sant Josep de sa Talaia (annex IV).
  2. Declaració responsable del pare, mare o tutor/a legal del menor per al qual es sol·licita l'ajuda, de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb el mateix Ajuntament de Sant Josep, i autorització a l'Ajuntament per sol·licitar a l'Agència Tributària i a la Seguretat Social les dades fiscals del sol·licitant que siguin necessàries (annex IV).
  3. Declaració responsable del pare, mare o tutor/a legal del menor per al qual es sol·licita l'ajuda, de no trobar-se incurs en cap de les causes d'incompatibilitat i de complir els requisits que fixa l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i de complir les obligacions en matèria de reintegrament de subvencions (annex IV).
  4. Imprès de transferència bancària facilitat per l'Ajuntament, degudament emplenat amb les dades bancàries actualitzades. En cas d'haver-lo presentat en altres ocasions no serà necessari tornar-lo a presentar.
  5. Declaració de les subvencions rebudes o sol·licitades per a la mateixa finalitat i compromís de comunicar a l'entitat local les que s'obtenguin en el futur (annex V).
  6. A l'efecte d'acreditar els components de la unitat familiar en el cas que els pares o tutors estiguin legalment separats o divorciats, s'hauran d'adjuntar a la sol·licitud les sentències de separació/divorci completes.
  7. En el cas que un dels pares o tutors sigui viudo haurà de presentar la partida de defunció que ho acrediti o el llibre de família amb la inscripció de la defunció del cònjuge.
  8. Aquelles unitats familiars en què els progenitors o tutors legals no tenguin regulada la separació hauran de firmar declaració de responsabilitat relativa als components de la unitat familiar (annex II).
  9. Per acreditar la renda de la unitat familiar: còpia de la declaració de l'IRPF corresponent a l'exercici fiscal 2020 del pare i de la mare o dels tutors del sol·licitant, o autorització a l'Ajuntament de Sant Josep per accedir a la informació fiscal de la persona o persones interessades (annex III). En els casos de nul·litat matrimonial, separació o divorci, es tendrà en compte la renda de qui en tengui l'exercici de la guarda i custòdia, que s'acreditarà mitjançant sentència judicial, llibre de família o altra documentació legal).
  10. Certificat del centre escolar de primer cicle d'educació infantil en què estigui matriculat l'alumne/a, que acrediti el curs que fa l'alumne/a dins el període escolar 2021-2022 i el total de mesos que porta escolaritzat al centre. Es comprovarà d'ofici que el centre en què està matriculat surt a l'oferta educativa de les Illes Balears.
  11. Factura original justificativa del total abonat per les famílies que ha de correspondre almenys a les quotes de dues mensualitats d'escolarització, amb acreditació del pagament segons la base 9. La factura, en cas d'alumnat menor d'edat, anirà a nom del pare, mare o tutor/a legal o a nom de l'alumne/a.
  12. Per acreditar que l'infant per al qual se sol·licita l'ajuda té la condició NEE (necessitats educatives especials), documentació que n'acrediti el dictamen d'escolarització o equivalent expedit per l'òrgan competent.

Si els documents exigits en la sol·licitud ja s'han presentat a l'Ajuntament en una altra ocasió, el sol·licitant podrà acollir-se al que estableix l'article 53.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sempre que es faci constar la data i l'òrgan o dependència en què varen ser presentats o emesos.

En cas de ser menor d'edat, la sol·licitud haurà de ser firmada pel pare, mare o tutor legal.

3.3. Termini de presentació

El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la present convocatòria en el BOIB.

3.4. Esmenes de defectes de les sol·licituds

Si la sol·licitud no compleix els requisits establerts a la normativa de la convocatòria, l'òrgan instructor ha de requerir, segons estableix la base 5.2, a la persona interessada que l'esmeni en el termini màxim i improrrogable de 10 dies i li ha d'indicar que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la sol·licitud, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'art. 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Sant Josep de sa Talaia, document signat electrònicament (26 de novembre de 2021)

El batle Angel Luís Guerrero Domínguez