Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'AGRICULTURA, PESCA I ALIMENTACIÓ

Núm. 574170
Resolució de la direcció general d’Agricultura, Pesca i Alimentació de 23 de novembre de 2021 relativa al procés de selecció de l’operadora que gestionarà el servei de retirada i eliminació dels cadàvers dels animals generats a les explotacions ramaderes de Mallorca, en el marc dels 43º, 44º y 45º Plans Nacionals d’Assegurances Agràries Combinades (Plans 2022, 2023 i 2024), i per la qual s’estableixen les condicions i requisits tècnics mínims a complir per les operadores que optin a fer la gestió esmentada

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1.  D'acord amb el Reglament (CE) 1069/2009 del Parlament Europeu i del Consell, de 21 d'octubre de 2009, pel qual s'estableixen les normes sanitàries aplicables als subproductes animals i als productes derivats no destinats al consum humà, els cadàvers dels animals de companyia i producció es classifiquen com a material de categoria 1 o 2 i s'han d'eliminar d'acord amb el que estableixen els articles 12 i 13. Alhora, les condicions especials d'eliminació per a aquests subproductes s'ha desenvolupat a l'article 15 i al capítol III del Reglament (UE) 142/2011 de la Comissió, de 25 de febrer de 2011. No obstant això, l'article 19 del Reglament estableix excepcions per a la gestió d'aquest subproducte i recull que l'autoritat podrà autoritzar l'eliminació, entre d'altres:

  • Dels animals de companyia i èquids morts mitjançant enterrament.
  • Del material de categoria 1 previst en l'article 8.a.v (cadàvers d'animals salvatges, quan se sospiti que estiguin infectats amb malalties transmissibles als éssers humans o als animals), i 8.b.ii (els cossos sencers o parts dels animals morts que continguin material especificat de risc en el moment de la seva eliminació), dels materials de categoria 2 i 3 en zones remotes mitjançant incineració, enterrament in situ o altres mitjans, sota supervisió oficial, que previngui la transmissió de riscs per a la salut pública i sanitat animal.
  • D'abelles i subproductes de l'apicultura mitjançant incineració o enterrament in situ en condicions que previnguin la transmissió de riscs per a la salut pública i la sanitat animal.

Una eliminació adient dels cadàvers de producció és fonamental per garantir la protecció de la sanitat animal, la salut de les persones i la protecció del medi ambient.

2.  En l'àmbit nacional, l'article 16 del Reial decret 1528/2012 estableix que les autoritats competents podran autoritzar, d'acord amb l'article 19 del Reglament (CE) 1069/2009, del Parlament Europeu i del Consell, de 21 d'octubre, l'eliminació dels anteriors subproductes, d'acord amb les excepcions que estableix la normativa comunitària.

3.  Les condicions per establir les zones remotes es troben recollides al Reial decret 1131/2010, de 10 de setembre, pel qual s'estableixen els criteris per establir les zones remotes a l'efecte d'eliminar determinats subproductes animals no destinats al consum humà generats a explotacions ramaderes. Concretament, l'article 3 del Reial decret estableix que és un motiu per declarar zona remota les comunitats autònomes insulars i les ciutats de Ceuta i Melilla l'absència de plantes de transformació o plantes d'incineració adients o suficients per al tractament dels subproductes que es vulguin exceptuar.

4.  Així, d'acord amb tot això, l'eliminació dels subproductes d'origen animal no destinats al consum humà (en endavant, SANDACH) mitjançant enterraments controlats, en particular cadàvers d'animals morts a les explotacions ramaderes, es pot justificar en situacions específiques, especialment en zones remotes.

5.  La manca a les Illes Balears de plantes de transformació, l'escassa implantació d'incineradores, a més de la llunyania i fragmentació territorial, determinen un cost elevat, molt superior a la mitjana de l'Estat, en la recollida i el transport dels subproductes animals per tal d'eliminar-los posteriorment, que, a hores d'ara, assumeixen els titulars de les explotacions ramaderes mitjançant l'abonament directe a la gestora dels serveis.

6.  Amb l'objecte de poder atendre d'una manera racional la legislació comunitària i nacional en matèria de subproductes animals i productes derivats no destinats al consum humà (SANDACH) les Illes Balears es declarà “zona remota” mitjançant la Resolució del conseller d'Agricultura, Medi Ambient i Territori, de 6 de juny de 2014 (BOIB núm. 81, de 14 de juny de 2014), per la qual s'estableix com a zona remota tot el territori de la Comunitat Autònoma de les Balears i es van establir les condicions per a eliminar determinats subproductes mitjançant l'enterrament in situ, sota supervisió oficial. Aquesta Resolució té una vigència fins al 31 de desembre de 2021 i n'està prevista la pròrroga.

7.  En aquesta Resolució, per la qual s'estableix com a zona remota tot el territori de les Illes Balears, es va autoritzar l'enterrament in situ dels cadàvers d'èquids i de cadàvers d'animals de granja, inclosos aquells que continguin material específic de risc (MER) en el moment de l'enterrament, sempre que no s'hi hagués confirmat oficialment la presència d'una encefalopatia espongiforme transmissible (EET) o fossin sospitosos d'estar afectats per una EET, d'acord amb el Reglament (CE) 999/2001 a les explotacions ramaderes en les quals s'haguessin generat o en els llocs autoritzats per les autoritats competents en matèria de residus de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera.

8.  El dia 20 de juliol de 2021 es va posar en funcionament la cel·la específica de l'abocador de coa de Son Reus per enterrar-hi cadàvers de gran volum de les explotacions ramaderes de l'illa de Mallorca. L'entrada en funcionament d'aquest servei va donar resposta a una reivindicació històrica del sector ramader de Mallorca de disposar d'un espai autoritzat per poder enterrar-hi cadàvers d'animals de producció quan aquest enterrament no estigui permès a l'explotació ramadera.

9.  Uns costs d'eliminació dels cadàvers de les explotacions ajustats són fonamentals per garantir-ne una viabilitat econòmica adient. En aquest sentit, la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural considera que és una estratègia adient per controlar aquestes despeses fomentar la recollida i retirada dels cadàvers de les explotacions ramaderes en el marc del Sistema Espanyol d'Assegurances Agràries gestionat per AGROSEGURO, entitat tutelada per l'Entitat Estatal d'Assegurances Agràries OA (ENESA).

10. El servei de recollida i eliminació de cadàvers en el marc del Sistema Espanyol d'Assegurances Agràries el duen a terme els gestors amb contracte en vigor amb l'entitat AGROSEGURO, que prèviament han d'haver estat designats per l'autoritat competent.

11. La Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural considera que, una vegada iniciat a Mallorca el funcionament de la cel·la específica de l'abocador de coa de Son Reus ―a Menorca ja es troba en funcionament i a Eivissa i a Formentera, en procés―, es fa necessari, per garantir la viabilitat econòmica del servei de recollida i eliminació de cadàvers, iniciar el procediment de designació del gestor que ofereixi millors condicions econòmiques i tècniques.

Fonaments de dret

1. El Reglament (CE) 1069/2009 del Parlament Europeu i del Consell, de 21 d'octubre de 2009, pel qual s'estableixen les normes sanitàries aplicables als subproductes animals i als productes derivats no destinats al consum humà (SADACH) que regula les condicions en les quals s'han de dur a terme la recollida, el transport i eliminació d'aquests, i on consta que recau sobre els ramaders l'obligació legal de retirada i destrucció dels animals morts en les seves explotacions.

2. El Reglament (UE) 142/2011 de la Comissió, de 25 de febrer de 2011, pel qual s'estableixen les disposicions d'aplicació del Reglament (CE) 1069/2009 del Parlament Europeu i del Consell, de 21 d'octubre de 2009, a l'article 15 determina les condicions en les quals haurà de dur a terme la incineració i enterrament de subproductes animals en zones remotes que es declaren, les quals són definides en el capítol III de l'annex VI.

3. La Llei 8/2003, de 24 d'abril, de sanitat animal, on consta a l'article 7 que els propietaris o responsables dels animals han d'eliminar o destruir els cadàvers d'animals que tinguin sota la seva responsabilitat en la forma i condicions establertes en la normativa aplicable.

4. El Reial decret 1131/2010, de 10 de setembre, pel qual s'estableixen els criteris per a l'establiment de les zones remotes a efectes d'eliminació de certs subproductes animals no destinats al consum humà generats en les explotacions ramaderes, a l'article 13 disposa que és un motiu per l'autoritat competent per establir la delimitació de zones remotes en comunitats insulars, quan no disposin de plantes de transformació o de planta d'incineració adequades o suficients per al tractament de subproductes que es volen exceptuar del règim general d'eliminació.

 5. La Resolució del conseller d'Agricultura, Medi Ambient i Territori, de 6 de juny de 2014 (BOIB núm. 81, de 14 de juny de 2014), per la qual s'estableix zona remota tot el territori de la Comunitat Autònoma de les Balears i estableix les condicions per a l'eliminació de determinats subproductes mitjançant l'enterrament in situ, sota supervisió oficial.

6. L'article 31.4 de l'Estatut d'autonomia, en el marc de la legislació bàsica de l'Estat ―Llei 8/2003, de 24 d'abril, de sanitat― atribueix a la Comunitat Autònoma la competència de desenvolupament legislatiu i d'execució en matèria de sanitat animal, no prevista a l'article 70 com a competència pròpia dels consells insulars.

 A més, la Llei 8/1999, de 12 d'abril, d'atribució de competències als consells insulars de Menorca i d'Eivissa i Formentera en matèria d'agricultura, ramaderia, pesca i artesania, atribueix als consells les competències, la potestat executiva i la reglamentació de naturalesa purament organitzativa en matèria de sanitat animal.

 7. El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, disposa que la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació exerceix, entre d'altres, la competència en matèria de sanitat animal.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Iniciar el procés de selecció de l'operadora que gestionarà el servei de retirada i eliminació dels cadàvers d'animals generats en les explotacions ramaderes de l'illa de Mallorca, inclòs en el marc dels 43º, 44º y 45º Plans Nacionals d'Assegurances Agràries Combinades (Plans 2022,2023 i 2024).

2. Establir les condicions i els requisits tècnics mínims a complir per les operadores que opten a dur a terme la gestió esmentada i que es troben recollides en l'annex I d'aquesta resolució.

 3. Establir la documentació que han d'aportar les empreses gestores interessades a operar a l'illa de Mallorca, recollides a l'annex II d'aquesta resolució.

4. Determinar que les operadores interessades en aquest procés de selecció, a partir de l'endemà de la publicació en el BOIB i per un termini de trenta dies naturals, puguin presentar la seva sol·licitud de participació i propostes, de manera telemàtica, a través de la seu electrònica de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació (seuelectronica.caib.es).

5. Posar aquesta resolució, amb les condicions i requisits tècnics a complir per les empreses interessades, així com la documentació i instruccions necessàries, a disposició de les empreses interessades en la mateixa adreça electrònica. S'hi inclou com a annex III el model de sol·licitud a presentar-hi.

6. Notificar aquesta resolució a l'Entitat Estatal d'Assegurances Agràries (ENESA) del Ministeri d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Medi Ambient, així com a l'Agrupació Espanyola d'Entitats Asseguradores de les Assegurances Agràries Combinades, SA (AGROSEGURO).

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada davant la consellera d'Agricultura, Pesca i Alimentació en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la notificació, d'acord amb l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

El recurs d'alçada s'ha d'entendre desestimat si un cop transcorreguts tres mesos des que es va interposar no se n'ha dictat resolució. En aquest cas, queda oberta la via contenciosa administrativa en els terminis que estableix l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Palma, 23 de novembre de 2021)

El director general d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural Fernando Fernández Such

 

 

ANNEX I

Condicions i requisits tècnics mínims per fer la gestió del servei de retirada i eliminació de cadàvers d'animals morts generats a les explotacions ramaderes assegurades de mallorca

1. Condicions bàsiques de l'empresa gestora

  • Podrà operar en l'assegurança de retirada i destrucció, i serà, per tant, responsable del servei la persona física o jurídica que sigui designada per la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural, després del procés d'anàlisi tècnica no vinculant efectuada per AGROSEGURO per a la recollida i eliminació dels cadàvers d'animals de producció morts a les explotacions de Mallorca, sigui amb mitjans propis o subcontractats.
  • L'empresa operadora que es designi entre les interessades tindrà l'obligació, així com la disponibilitat tècnica i logística, per operar a tot el territori de Mallorca i recollir totes les espècies cobertes per l'assegurança durant el període de vigència d'aquesta.
  • L'empresa operadora que es designi entre les interessades es comprometrà formalment, mitjançant el document de declaració responsable, al compliment de les condicions i requeriments establerts en aquest document i en la normativa aplicable en matèria de SANDACH i residus.
  • L'operadora durà a terme el servei a un preu únic per a totes les espècies i en tot l'àmbit de l'illa de Mallorca.
  • S'establirà un preu màxim per la prestació de servei, vigent durant tres plans anuals de l'assegurança, que es fixa en 0,62 €/kg IVA inclòs. Aquest servei inclourà tots els costs de recollida, transport i eliminació dels cadàvers.
  • S'establirà un preu mínim per la prestació de servei, vigent durant tres plans anuals de l'assegurança, que es fixa en 0,42 €/kg IVA inclòs.
  • AGROSEGURO informarà la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural d'aquells incompliments eventuals dels termes establerts i de condicions sanitàries dels quals es pugui assabentar. Per a això, s'establiran les mesures correctores adequades, entre les quals es podrà incloure una reducció en el cost del servei, proporcional a la gravetat dels incompliments.
  • Per a l'oferta de preu, s'haurà de tenir en compte que un mitjà de transport no podrà en cap cas retirar alhora animals assegurats i animals que, tenint la possibilitat d'estar assegurats, no hi estiguin, llevat d'una autorització expressa d'AGROSEGURO.

2. Requisits tècnics. Requeriments genrèrics

  • Disposar del registre necessari abans de l'inici de l'activitat (inscripció en el Registre General d'Establiments, Plantes i Operadors SANDACH com a transportista SANDACH COLL). Els vehicles han d'estar registrats per la comunitat autònoma on radiqui la seva raó social, d'acord amb la normativa SANDACH. Les matrícules dels vehicles que operin a Mallorca, a temps total o parcial, sense tenir-hi la raó social, s'han de comunicar a l'autoritat competent de les Illes Balears perquè n'estigui informat.
  • Complir la normativa vigent en el marc SANDACH per a la prestació d'aquest servei i, en concret, ajustar-se als requeriments del Reglament 1069/2009 i del Reglament 142/2011, així com del Reial decret 1528/2012.
  • Disposar d'un pla d'emergència alternatiu davant contingències inesperades o accidentals que impedeixin efectuar el servei amb normalitat o comportin una superació temporal o permanent de la capacitat de transport de SANDACH.
  • Estar en disposició de complir les instruccions tècniques per a l'enviament de dades, segons els protocols d'AGROSEGURO.
  • Disposar en el moment de l'inici de l'activitat d'una pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil, patronal i d'explotació, així com d'una pòlissa de responsabilitat mediambiental que cobreixi els possibles sinistres que es puguin produir en el desenvolupament de l'activitat.

3. Requeriment per a la gestió de rutes

L'empresa ha de disposar dels components següents:

  • Programa de gestió i seguiment de rutes.
  • Personal especialitzat en logística capaç d'ordenar diàriament el servei.
  • Sistemes de comunicació que facilitin la transmissió d'ordres de retirada al conductor, que permetin assignar al moment avisos que puguin ser incorporats a rutes que s'estiguin fent.

4. Requeriments de vehicles de transport

  • L'empresa operadora disposarà de mitjans de transport ―propis o contractats― suficients per al transport de material SANDACH produït en el seu àmbit de gestió.
  • En el marc del pla de contingència, l'empresa operadora haurà de disposar d'alternatives per tenir una capacitat de transport suficient quan se superin els volums recollits en el punt anterior.
  • Els vehicles de retirada es trobaran registrats per les categories de subproductes que transportin i compliran els requisits del Reglament 142/2011, que en permeti garantir la traçabilitat.
  • L'empresa operadora haurà d'emplenar els documents comercials obligatoris per al transport de SANDACH, d'acord amb el Reglament 142/2011 i el Reial decret 1528/2012, que permetin garantir la traçabilitat dels subproductes.
  • Els mitjans de transport disposaran de grua en el mateix camió amb capacitat per elevar un mínim de 1.000 kg.
  • Els mitjans de transport disposaran d'un sistema de pesada amb els components següents:
  • Grua en el mateix camió amb capacitat per elevar almenys 1.000 kg.
  • Sistema fix de pesada amb els components següents:
  • Una cèl·lula de càrrega (bàscula) integrada en punta de grua, amb capacitat per pesar un mínim de 1.000 kg i amb capacitat per a discriminar d'1 kg.
  • Generació automàtica o manual ―sempre que es garanteixi la mateixa recollida de dades i registre que el sistema automàtic― de tiquet, que es farà per duplicat, de manera que sen deixarà una còpia a l'assegurat i se n'arxivarà l'altra, i que recollirà, com a mínim, la informació següent:
  • Data i hora de retirada.
  • Matrícula de camió.
  • Codi REGA de l'explotació ramadera on es fa la recollida.
  • Espècie animal transportada.
  • Pes total.
  • Pes net de la retirada.

En cas de ser un sistema manual, signatura de la persona que ha generat el tiquet i recollit les dades anteriors.

En cas que el sistema automàtic no deixi tiquet, posarà a disposició de l'assegurat la informació detallada anteriorment, en menys de 24 hores, mitjançant un missatge al telèfon mòbil o a través del correu electrònic.

  • A més, els camions hauran de ser estancs, per no perdre líquids i permetre la transmissió d'olors, i estaran equipats, com a mínim, amb els dispositius següents:
    • Caixa de càrrega estanca que permeti una neteja i desinfecció fàcils.
    • Porta de darrere estanca, amb tancaments de seguretat i junta.
    • Sistema de tancament superior que eviti la propagació d'olors.
    • Dispositiu manual o automàtic que subministri desinfectant a pressió, per tal de ruixar l'exterior del vehicle, incloses rodes, entre recollides. Aquest dispositiu s'utilitzarà sempre en acabar cada retirada.
    • Equip de protecció personal d'un sol ús per als operaris composts amb, com a mínim, els elements següents:
      • Guants impermeables.
      • Màscares.
      • Calces impermeables.
      • Indumentària d'un sol ús de treball (granotes, gorres, etc.).
  • En acabar la jornada de feina, els vehicles s'han de fer nets i desinfectar en un centre de neteja i desinfecció autoritzat, d'acord amb el que estableix el Reial decret 638/2019, de 8 de novembre, pel qual s'estableixen les condicions bàsiques que han de complir els centres de neteja i desinfecció dels vehicles dedicats al transport per carretera d'animals vius, productes per a l'alimentació d'animals de producció i subproductes d'origen animal no destinats al consum humà, i es crea el Registre Nacional de Centres de Neteja i Desinfecció.
  • Qualsevol nova incorporació de vehicles haurà de ser documentada i comunicada prèviament.

5. Formació i equipament de personal

El personal ha de disposar d'informació i formació sobre el procés en el qual intervé.

  • L'empresa operadora haurà de facilitar la formació continuada als operaris sobre els trets següents:
    • Riscs mediambientals.
    • Riscs sanitaris, tant de salut pública com de sanitat animal.
    • Seguretat i riscs laborals.
    • Maneig d'equips.
    • Requeriments d'acord amb la normativa aplicable i documents comercials.
  • L'empresa operadora haurà de subministrar instruccions tècniques mitjançant procediments escrits i guies de bones pràctiques sobre les tasques que du a terme.
  • Els operaris efectuaran les tasques amb indumentària adequada i equips de protecció individual (EPI) adients per a l'activitat a desenvolupar.

6. Dies de servei i freqüència de retirada

  • Dies de servei: dilluns, dimecres i divendres.
  • Freqüència de retirada: La recollida es durà a terme amb una demora màxima de 48 hores des de la recepció de l'avís, excepte si es produeix en dies que no corresponguin a dies de servei; en aquest cas, la retirada es durà a terme el dia hàbil següent.

7. Barem per a la valoració de les empreses interessades

  • AGROSEGURO elaborarà un informe tècnic no vinculant, amb la valoració de les empreses interessades a prestar el servei de recollida i eliminació dels cadàvers d'animals de producció morts a les explotacions de Mallorca, d'acord amb el barem que es recull a continuació. Una vegada rebut l'informe, la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural designarà el gestor encarregat de dur a terme el servei.

Barem de valoració del gestor

Ponderació %

Valoració per preu

60

Valoració per equipament

20

Valoració de l'experiència

5

Valoració de la situació financera

5

Valoració de bioseguretat

5

Altres factors

5

  • Preu: Valoració d'acord amb el preu indicat en la declaració de sol·licitud d'inici de prestació de servei de recollida i eliminació.
  • Equipament: S'hi valorarà el nombre i característiques de vehicles i el pla de contingència.
  • Experiència: S'hi valorarà el temps que fa que la gestora opera al territori nacional com a transportista COLL i la capacitat adaptar-se a contingències.
  • Situació financera: S'hi valoraran indicadors de solvència, liquiditat, rendibilitat i fluxos de caixa.
  • Bioseguretat: S'hi valoraran les mesures de bioseguretat que s'implantaran en la gestió del servei de retirada i eliminació de cadàvers.
  • Altres factors: S'hi valorarà l'experiència de feina de les gestores amb el del sistema d'Assegurança Agrària Combinada i la resta de requisits documentals, així com la implantació de sistemes de qualitat per l'operador.
  • Cada un d'aquests aspectes es puntuarà de 0 a 10 i s'hi aplicarà, posteriorment, la ponderació indicada.

ANNEX II

Procés de presentació d'ofertes

  • Tota la documentació es presentarà en format electrònic, a través del registre electrònic de les Illes Balears, a l'atenció del Servei de Ramaderia de la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural.
  • Les ofertes hauran d'incloure necessàriament la documentació següent:
    • Declaració que s'adjunta com a annex III, degudament emplenada i signada, on figurarà el preu màxim oferit.
    • Memòria tècnica, que acrediti:
      • Flota de vehicles disponible en presentar l'oferta.
      • Relació de les matrícules corresponents dels vehicles, indicant si són de la seva propietat o subcontractats.
      • En cas de no ser titular dels vehicles a utilitzar, disposar i enviar una còpia dels acords amb els transportistes pertinents on consti el compromís d'acceptació per ambdues parts.
      • Còpia dels permisos de circulació dels vehicles esmentats on figuren les dates de matriculació.
      • Número de codi SANDACH en el Registre General de Transportistes i Mitjans de Transport de SANDACH.
      • Característiques dels mitjans de transports. Aquests camions hauran d'estar equipats amb un sistema fix de pesada en punta de grua, segons s'especifica en els requisits tècnics.

Quan es tingui previst incorporar vehicles a la flota, s'hi adjuntarà un pressupost oficial d'adquisició dels vehicles que indiqui data de subministrament i característiques dels vehicles.

  • Relació de plantes d'incineració o cel·les específiques de destinació planificades per efectuar el servei oferit.
  • Plantejament de la gestió setmanal i el seu desenvolupament que garanteixi la qualitat del servei, especialment pel que fa a la demora màxima.
  • Descripció de l'organització del sistema de gestió d'avisos, per tal de permetre una organització ràpida de les rutes i de l'enviament de la informació.
  • Pla d'emergència davant contingències inesperades o accidentals que impedeixin dur a terme el servei amb normalitat o que impliquin una superació, temporal o permanent, de la capacitat de transport i transformació de SANDACH. En aquest pla hi hauran de constar els acords amb tercers en cas que siguin necessaris.
  • Formació i equipament del personal.

 

ANNEX III

Declaració de sol·licitud per a ser designat gestor operador de prestació del servei de retirada d'animal morts en el sistema d'assegurances agràries en les explotacions ramaderes situades a mallorca

 

 

 

 

 

 

Codi Sia                                                                               

Destinació

Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural

Dodi dir3

A04027006

Sol·licitant

Nom i llinatges

 

 

Domicili

 

Municipi

 

 

DNI/NIE

 

Telèfon

 

Codi postal

 

Codi del Registre Nacional Establiments i Mitjans de Transport SANDACH

 

Adreça electrònica

 

Representant

DNI/NIE

 

Nom

 

Llinatges

 

Càrrec

 

Domicili

 

Municipi

 

Codi postal

 

Telèfon

 

 

 

Adreça electrònica

 

 

COMUNIC:

1. Que estic interessat a participar en el procés de selecció de l'operadora que gestionarà el servei de retirada d'animals morts dins el Sistema d'Assegurances Agràries Combinades a tot el territori de Mallorca.

2. Que, amb aquesta finalitat, declar, als efectes legals oportuns, que accept i complesc totes les condicions i requisits tècnics mínims fixats per la Resolució de la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural relativa al procés de selecció de l'operadora que gestionarà el servei de retirada i eliminació de cadàvers d'animals morts generats a les explotacions ramaderes assegurades de Mallorca.

3. Que oferesc fer el servei de retirada, transport i eliminació de cadàvers, durant tot el període de vigència assenyalat, al preu màxim (IVA inclòs) d .................. € / kg.

4. Que adjunt la documentació requerida a la Resolució de la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural relativa al procés de selecció de l'operadora que gestionarà el servei de retirada i eliminació de cadàvers d'animals morts generats a les explotacions ramaderes assegurades de Mallorca.

 

                          

Notificació

Notificació electrònica (obligatòria per a les persones jurídiques)

Subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques d'acord amb el que estableix l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Els avisos de la posada a disposició de la notificació a la Carpeta Ciutadana del Punt d'Accés General de l'Estat* s'enviaran a:

Adreça electrònica diferent indicada a continuació: 

*Disponible a l'adreça: http://sede.administracion.gob.es/carpeta/clave.htm

DECLAR que les dades consignades són certes.

(Localitat i data)         

                                                                                                 (Signatura)

NOTA: Abans de signar la sol·licitud, heu de llegir la informació sobre protecció de dades que es presenta a la darrera pàgina.

DOCUMENTACIÓ:

Documentació de la qual ja disposa una administració pública (art. 28.3 Llei 39/2015)

Identificació del document: 

Expedient o núm. de registre d'entrada:

Òrgan: 

Administració (i conselleria, si escau):

Codi segur de verificació, si escau:

Identificació del document: 

Expedient o núm. de registre d'entrada:

Òrgan: 

Administració (i conselleria, si escau):

 Codi segur de verificació, si escau:

Documentació que hi adjunt

Escriptures constitució

Raó social

Acord de representació

Fotocòpia del DNI (titular o representant)

Memòria tècnica de l'oferta

 

Informació sobre protecció de dades personals

De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 (RGPD) i la legislació vigent en matèria de protecció de dades, us informam del tractament de dades personals que conté aquesta sol·licitud/formulari.

Informació sobre protecció de dades personals:

De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 (RGPD) i la legislació vigent en matèria de protecció de dades, s'informa del tractament de les dades personals que conté aquest formulari.

Finalitat del tractament i base jurídica:

Tramitació dels procediments de selecció de l'operadora que gestionarà el servei de retirada i eliminació de cadàvers dels  animals generats en les explotacions ramaderes de Mallorca.

Responsable del tractament: Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural.

Destinataris de les dades personals: Es cediran les dades personals a l'empresa AGROSEGURO als efectes de la valoració tècnica de l'oferta.

Termini de conservació de les dades personals: Serà d'aplicació el que preveu la normativa d'arxius i documentació.

Exercici de drets i reclamacions:

La persona afectada pel tractament de dades personals pot exercir els seus drets d'informació, d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats (i, fins i tot, de retirar el consentiment, si escau, en els termes que estableix el RGPD) davant el responsable del tractament esmentat abans, mitjançant el procediment «Sol·licitud d'exercici de drets en matèria de protecció de dades personals», previst a la Seu Electrònica de la CAIB (seuelectronica.caib.es).

Una vegada rebuda la resposta del responsable o en el cas que no hi hagi resposta en el termini d'un mes, la persona afectada pel tractament de les dades personals pot presentar la «Reclamació de tutela de drets» davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD).

Delegació de Protecció de Dades:

La Delegació de Protecció de Dades de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears té la seu a la Conselleria de Presidència (passeig de Sagrera, 2, 07012 Palma; adreça electrònica de contacte: protecciodades@dpd.caib.es).