Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE SANTA EUGÈNIA

Núm. 572180
Aprovació definitiva ordenança municipal reguladora de la utilització dels edificis municipals per a actes o activitats

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

No havent-se presentat cap reclamació o suggeriment durant el període d'exposició al públic, respecte a l'aprovació provisional de l'ordenança municipal reguladora de la utilització dels edificis municipals per a actes o activitats, havent-se publicat l'anunci relatiu en el Boib núm. 136 de dia 5 d'octubre de 2021, d'acord amb l'article 17.3 de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, es dóna per aprovada definitivament l'esmentada modificació,  publicant-se íntegrament a continuació el text complet de l'ordenança:

Ordenança reguladora de la utilització dels edificis municipals per a actes o activitats.

Disposicions generals.

Article 1. Objecte.

És objecte de la present Ordenança la regulació de l'ús d'edificis i instal·lacions locals que l'Ajuntament de Santa Eugènia posa a disposició per a realitzar usos o activitats recollits en l'article 6 de l'ordenança fiscal reguladora de la taxa per a la utilització d'espais municipals de l'Ajuntament de Santa Eugènia.

Article 2. Usuaris.

2.1. Podran sol·licitar l'ús dels béns inclosos en la present ordenança les persones físiques empadronades en la localitat o persones jurídiques que tinguin la seva seu o domicili social en el municipi.

2.2. En tot cas, l'Ajuntament garantirà la prioritat de cessió a les entitats amb la finalitat primordial de les quals sigui la igualtat d'oportunitats, no discriminació, accessibilitat universal de les persones amb discapacitat o altres projectes d'intervenció social.

Article 3. Sol·licituds.

3.1-. L'autorització per als actes o activitats de les instal·lacions estaran subjectes en funció a la disponibilitat de les instal·lacions i de la data de sol·licitud.

En la sol·licitud s'haurà d'indicar:

3.1.1.- Identificació dels titulars: DNI o document acreditatiu de l'empresa si és persona jurídica.

3.1.2.- Establir l'edifici en el qual es pretén realitzar l'acte o activitat.

3.1.3.- Dates i Horari programat per al desenvolupament de l'activitat.

3.2.- L'activitat que es desenvolupi en la instal·lació cedida a l'ús haurà d'ajustar-se a la qual s'estableix en la sol·licitud de petició de cessió d'activitat, no podent desenvolupar-se qualsevol altre tipus d'activitat.

Article 4. Prioritats per a l'accés a l'ús.

En cas d'existència de més d'una sol·licitud prioritària d'ús per a un mateix edifici i temps l'autorització serà per rigorós ordre de presentació de la sol·licitud, podent l'Ajuntament en l'exercici de les seves facultats establir quina sol·licitud és prioritària.

Article 5. Usos no permesos.

5.1. No es podran realitzar activitats que contravinguin els principis d'igualtat de les persones, per la qual cosa es prohibeix la realització de qualsevol acte de caràcter violent o que atempti contra la dignitat personal o discrimini individus o grups per raó de raça, sexe, religió, opinió, orientació sexual o qualsevol altra condició o circumstància personal o social.

Article 6. Condicions d'ús. Deures i obligacions dels usuaris.

6.1.- L'usuari que va sol·licitar la utilització de l'edifici municipal per a realitzar un acte o activitat es responsabilitzarà del correcte ús de la instal·lació, mobiliari i estris, i estarà obligat a indemnitzar a l'Ajuntament, si escau, dels desperfectes causats en aquests, o a tercers, i de les sancions que en el seu cas es poguessin imposar.

6.2.- S'haurà de comunicar a l'Ajuntament, qualsevol anomalia, deficiència o deterioració que pugui sorgir, i amb caràcter immediat en el supòsit d'urgència.

6.3.- Permetran en tot moment a l'Ajuntament, l'exercici de la facultat de seguiment i inspecció quant a vigilància del compliment de l'ordenança, de la normativa vigent, facilitant l'accés i proporcionant la informació i documentació que sigui requerida per l'autoritat competent.

6.4.- Els usos, estaran subjectes al pagament i dipòsit de la seva corresponent taxa.

6.5.- Seran de compte de l'organitzador de l'acte o activitat les despeses de promoció i publicitat de l'activitat, així com el pagament dels drets d'autor que es derivin en el seu cas de la comunicació pública de l'actuació realitzada.

6.6.- Quan per la utilització dels edificis, locals o instal·lacions municipals aquests sofrissin desperfectes o deterioració, el beneficiari de l'autorització estarà obligat a pagar, el cost íntegre de les despeses de reparació o reconstrucció si fossin irreparables o la seva indemnització. Aquesta mateixa responsabilitat aconseguirà al beneficiari en els casos d'autorització d'ús gratuïta.

6.7.- L'Ajuntament declina tota responsabilitat per possibles accidents que puguin sofrir les companyies o els executants, així com pels danys o pèrdues dels materials que pertanyin a aquests.

Article 7. Utilització de les instal·lacions.

7.1. En cas de béns patrimonials la cessió de l'immoble es realitzarà de conformitat amb el que es disposa en els articles 92 i ss. del Reial decret 1372/1986 pel qual s'aprova el Reglament de Béns de la Corporacions Locals.

Article 8.- Normativa general i anul·lació d'autorització de l'ús dels edificis municipals i instal·lacions.

8.1.-L'autorització d'ús de les instal·lacions comprenen amb caràcter general, excepte el que es preveu en el present document per a cada supòsit, la prestació dels següents serveis per compte i a càrrec de l'Ajuntament: aigua, llum, calefacció, manteniment i neteja.

Article 9. Limitacions.

9.1.- S'estableix una limitació d'un còmput màxim de 10 hores setmanals per persona física o jurídica que sol·liciti l'ús o activitat en els edificis municipals, no podent acceptar-se sol·licituds que superin aquest límit.

9.2.- No obstant això l'Ajuntament podrà motivadament, establir per a una sol·licitud un increment del límit del punt anterior.

Article 10. Extinció de la Utilització.

La utilització dels espais municipals pot extingir-se:

a. Per finalització del seu terme inicial.

b. Per mutu acord de les parts.

c. Per renúncia del beneficiari o per falta d'utilització efectiva dels espais cedits.

d. Per defunció del beneficiari o dissolució de l'entitat.

e. Per necessitat prou motivada d'ús del local per a la prestació d'altres serveis públics que el requereixin.

Article 11. Infraccions.

Es consideren infraccions:

11.1. Ocupar edificis i locals sense permís de l'Ajuntament.

11.2. No mantenir o deixar net el local o dependència ocupats amb autorització en la forma establerta en la present ordenança.

11.3. Causar danys en els locals, instal·lacions, equips i altres béns mobles que es trobin en els locals utilitzats.

11.4. Realitzar reproduccions de claus d'accés als edificis o locals utilitzats sense autorització de la regidoria o autoritat corresponent.

11.5. No restituir les claus d'accés a edificis i locals objecte d'utilització de manera immediata al seu desallotjament definitiu.

11.6. Negar l'accés a altres veïns del municipi, que tinguessin drets sobre aquest fet.

Article 12. Sancions.

Les sancions que puguin imposar-se en cas de comissió de les infraccions en l'article 11 de la present ordenança seran:

a). Per a les infraccions de l'article anterior, els següents punts 1, 4, 5 i 6, s'imposarà una sanció de 600€.

b). Per a la infracció del punt 3. de l'article anterior s'imposarà una sanció fins a l'import del mal o perjudici ocasionat.

c). Per a la infracció del punt 2. de l'article anterior s'imposarà una sanció de fins a 300€.

d). L'acumulació o reiteració de tres faltes durant un període d'un anys, suposarà la prohibició d'ús d'edificis municipals a la persona física, associació, entitat o organització que sigui declarada responsable.

La imposició de les sancions corresponents previstes en aquesta Ordenança, serà compatible amb l'exigència a l'infractor de la reposició de la situació alterada pel mateix al seu estat originari així com amb la indemnització dels danys i perjudicis causats.

Capítol final.

Les instruccions contingudes en aquesta ordenança seran aplicable als edificis, locals i instal·lacions de l'Ajuntament de Santa Eugènia posa a la disposició per a tals objectius.

Disposició Addicional.- El present reglament entrarà en vigor als quinze dies de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Santa Eugènia, 23 de novembre de 2021

El batle ​​​​​​​Joan Riutort Crespí