Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS

Núm. 569487
Resolució de delegació de signatura de determinades actuacions en nom i representació de menors amb mesura de guarda provisional, guarda voluntària o tutela

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. El president de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials mitjançant Resolució del 12 de juliol de 2021, publicat al BOIB núm.95, de 17 de juliol de 2021, va delegar la signatura de determinades actuacions en nom i representació de persones menors d'edat, en exercici de les funcions tutelars, a favor del cap de Servei d'Infància i Família, senyor Antonio José Muñoz Rico, i en cas d'absència, indistintament, a la directora de Llars del Menor en atribució de funcions, senyora. Susana Heredia Gómez, al Coordinador dels Serveis d'Atenció a Família, senyor Joan Escandell Mayans, al tècnic jurídic en atribució temporal, total, de funcions de coordinador jurídic del Servei d'Infància i Família, senyor Juan José Sánchez Villalba, i a la directora gerent d'Acolliments Residencials, senyora Maria Luisa Martí Llorca, dels actes següents:

a) La realització de qualsevol acte de gestió, tramitació i la signatura d'escriptures notarials i documents públics i privats en el exercici de les funcions de representació legal i administració patrimonial de les persones menors d'edat tutelades.

b) La realització dels tràmits de sol·licitud i gestió davant de l'Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS) u organisme competent de les prestacions econòmiques que les persones menors d'edat tutelades siguin beneficiàries o titulars.

c) La realització en nom de les persones menors d'edat tutelades de qualsevol gestió, sol·licitud o actes de tràmit per obtenir beneficis econòmics, prestacions, beques o drets dels quals siguin creditores les persones menors d'edat tutelades.

d) L'obertura de llibretes d'estalvis o instruments similars i els actes d'autorització, administració o disposició dels fons de les llibretes d'estalvis de les persones menors d'edat tutelades.

e) La tramitació i gestió de les liquidacions de les llibretes d'estalvis o altres instruments a nom de les persones menors d'edat tutelades en el moment que es dugui a terme el cessament de la mesura de tutela administrativa.

f) La signatura, incorporant la comprovació fefaent suficient dels justificants en els expedients corresponents de les persones menors d'edat, dels informes que acreditin l'interès de les persones menors en les despeses o actes d'administració i dels rebuts dels fons o pagaments realitzats en nom de les persones menors a compte dels seus fons. També ha de deixar comprovació fefaent de la cancel·lació, liquidació i lliurament dels comptes, llibretes o instruments similars a nom de les persones menors d'edat quan cessi la tutela de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials.

g) L'autorització per a les sortides dels infants i adolescents tutelats per al Servei de Menors i Família. Igualment les autoritzacions per operacions quirúrgiques i/o altres intervencions mèdiques; així com les sol·licituds d'exploracions reservades de les persones menors d'edat.

2. Amb data 12 de novembre de 2021 el senyor Antonio Muñoz va cessar com a Cap del Servei d'Infància i Família de l'MAS mitjançant resolució.

3. Amb data 15 de novembre de 2021 mitjançant informe signat per la Directora insular d'Infància i família es va proposar fer una assignació temporal de tasques com a Cap de Servei d'Infància i Família al tècnic superior Llicenciat en Dret d'aquesta unitat administrativa senyor Juan José Sánchez Villalba motivat per la vacant produïda d'aquest lloc de feina i per la necessitat urgent de tenir coberta funcional i continuadament aquest lloc de feina fonamental i essencial pel funcionament del servei així com les seves corresponents delegacions de signatures de determinades actuacions en nom i representació de persones menors d'edat amb mesura de guarda provisional, guarda voluntària o tutela,

4. Per Resolució del Vicepresident 1er de l'MAS de data 17 de novembre de 2021es va fer la següent assignació temporal de tasques al Sr. Juan José Sánchez Villalba:

a) Vetllar pel compliment de la legislació vigent i de les normes contemplades en el reglament d'organització del servei.

b) Assumir la tutela legal dels menors amb situació de desemparament.

c) Ostentar la representació del servei davant la comunitat i l'administració i coordinar el servei amb altres entitats públiques i privades.

d) Planificar, organitzar, coordinar i supervisar la feina de les seccions del servei.

e) Gestionar el pressupost incloent-hi els fons finalistes.

f) Col·laborar i coordinar-se amb els o les caps de Secció dins les activitats pròpies del Servei.

g) Elaborar, gestionar, establir i revisar convenis de qualsevol naturalesa amb entitats públiques i privades.

h) Dissenyar els projectes d'inversió immaterial i els documents de planificació i avaluació.

i) Fer el seguiment de la tramitació dels expedients de despesa.

j) Revisar i supervisar periòdicament els diferents programes o serveis.

k) Atendre les demandes derivades dels ciutadans.

l) Complir i aplicar les directrius dels manuals, protocols, reglaments i/o altres documents en matèria de protecció de menors aprovats pel Servei de Menors.

m) Dirigir, organitzar i avaluar de manera contínua els recursos del servei, procurant la consecució de la seva missió i objectius de maneraeficaç en ordre als principis de legalitat, agilitat administrativa i transparència.

n) Qualsevol altra que li pugui ser encomanada pels superiors jeràrquic

Consideracions jurídiques

1. Amb relació a l'atribució temporal de tasques l'article 73.2 del RDL 5/2015 de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic i l'article 34.4 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

2 Amb relació a la delegació de signatura, resulta aplicable l'article 12 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, que preveu que els titulars dels òrgans administratius poden, en matèries que siguin de la seva competència, delegar la signatura dels actes administratius en els titulars de les unitats administratives que en depenen.

3. Dins l'àmbit de les entitats locals, resulten aplicables els articles 63 i 64 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, en matèria de delegacions d'atribucions del President, i de la preceptiva publicació de la delegació d'atribucions en el Butlletí Oficial de la Província.

4. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques en matèria de recursos.

5. L'article 7.2.1. dels Estatuts de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, aprovats en el Ple del Consell de Mallorca, a la sessió ordinària celebrada l'11 d'abril de 2019 i publicats al BOIB el 18 de maig de 2019, estableix que la presidència de l'IMAS assumeix la representació institucional de l'entitat amb caràcter general.

Per tot això

RESOLC

Primer.- Deixar sense efecte la Resolució del president de l'Institut mallorquí d'Afers Socials de 12 de juliol de 2021, per la qual es va delegar la signatura de determinades actuacions en nom i representació de persones menors d'edat, en exercici de les funcions tutelars (BOIB núm. 95, de 17 de juliol de 2021).

Segon.- Delegar la signatura a favor del cap de Servei de Infància i Família de l' IMAS o de la persona que n'exerceixi les seves funcions, i en cas d'absència, vacant, malaltia o impossibilitat temporal per qualsevol causa, indistintament, en la persona que exerceixi la direcció de la Llars del Menor, la persona que exerceixi la coordinació dels Serveis d'Atenció a Família, i a la persona que exerceixi la direcció gerent d'Acolliments Residencials, dels actes següents:

a) La realització de qualsevol acte de gestió, tramitació i la signatura d'escriptures notarials i documents públics i privats en el exercici de les funcions de representació legal i administració patrimonial de les persones menors d'edat tutelades.

b) La realització dels tràmits de sol·licitud i gestió davant de l'Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS) u organisme competent de les prestacions econòmiques que les persones menors d'edat tutelades siguin beneficiàries o titulars.

c) La realització en nom de les persones menors d'edat tutelades de qualsevol gestió, sol·licitud o actes de tràmit per obtenir beneficis econòmics, prestacions, beques o drets dels quals siguin creditores les persones menors d'edat tutelades.

d) L'obertura de llibretes d'estalvis o instruments similars i els actes d'autorització, administració o disposició dels fons de les llibretes d'estalvis de les persones menors d'edat tutelades.

e) La tramitació i gestió de les liquidacions de les llibretes d'estalvis o altres instruments a nom de les persones menors d'edat tutelades en el moment que es dugui a terme el cessament de la mesura de tutela administrativa.

f) La signatura, incorporant la comprovació fefaent suficient dels justificants en els expedients corresponents de les persones menors d'edat, dels informes que acreditin l'interès de les persones menors en les despeses o actes d'administració i dels rebuts dels fons o pagaments realitzats en nom de les persones menors a compte dels seus fons. També ha de deixar comprovació fefaent de la cancel·lació, liquidació i lliurament dels comptes, llibretes o instruments similars a nom de les persones menors d'edat quan cessi la tutela de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials.

g) L'autorització per a les sortides dels infants i adolescents tutelats per al Servei de Menors i Família. Igualment les autoritzacions per operacions quirúrgiques i/o altres intervencions mèdiques; així com les sol·licituds d'exploracions reservades de les persones menors d'edat.

Actualment les persones que desenvolupen aquestes funcions a la Direcció Insular d'Infància i Família son les següents:

Cap de Servei: Sr. Juan José Sánchez Villalba

Directora gerent d'Acolliments Residencials: Sra. Maria Luisa Martí Llorca

Direcció de la Llars del Menor: Sra. Susana Heredia Gómez,

Coordinació dels Serveis d'Atenció a Família: Sr. Joan Escandell Mayans

Tercer.- Notificar aquesta Resolució al Ministeri Fiscal, al Director o directora Provincial de l'Institut Nacional de la Seguretat Social, al Director o directora de la oficina de Caixabank ubicada a la Plaça París, C/ Joan Massanet i Moragues, 2 de Palma, al Servei de Gestió Econòmica de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, i a les persones que exerceixen les funcions de direcció de les Llars del Menor, de coordinador dels Serveis d'Atenció a Família, de direcció gerent d'Acolliments Residencials, i de cap de Servei d'Infància i Família.

Quart.- Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Aquesta resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella es pot interposar, d'acord amb l'article 28 dels Estatuts de L'Institut Mallorquí d'Afers Socials aprovats pel Ple del Consell de Mallorca de data 11 d'abril de 2019 (BOIB núm 67, de 18 de maig de 2019) recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, dins el termini d'un mes, comptador a partir del dia següent al de la notificació d'aquesta resolució.

Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la notificació de la desestimació del recurs esmentat.

Contra la desestimació per silenci del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en qualsevol moment a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s'hagi notificat la resolució). No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Palma, 22 de novembre de 2021

La presidenta

Sofía Alonso Biguer