Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

Núm. 567174
Bases reguladores del concurs d’aparadors per la campanya comercial de Nadal 2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En sessió extraordinària celebrada dia 18 de novembre de 2021, el Ple de l'Ajuntament de Alcúdia ha aprovat les bases reguladores del concurs d'aparadors per la campanya comercial de Nadal 2021.

D'acord amb l'article 9.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, per mitjà del present edicte se publiquen les bases referides.

 

Alcúdia, en data de la signatura (18 de novembre de 2021)

La batlessa

Bàrbara Rebassa Bisbal

  

BASES DEL CONCURS D'APARADORS PER LA CAMPANYA COMERCIAL DE NADAL 2021

1. Objecte:

L'objecte d'aquestes bases és establir les normes que han de regir el concurs d'aparadors emmarcat dins la Campanya comercial de Nadal 2021, a partir del qual es concediran uns premis econòmics destinats a guardonar les millors decoracions d'aparadors dels comerços del municipi d'Alcúdia amb l'objectiu de dinamitzar i posar en valor el comerç de proximitat i promoure la participació ciutadana.

2. Premis i dotació econòmica

El concurs d'aparadors constarà de dues categories: la professional, en la qual s'atorgaran dos premis, i la popular.

Els premis de la categoria professional seran atorgats per un jurat professional, compost per tres membres anomenats per la batlia de l'Ajuntament d'Alcúdia i que tinguin relació amb el món de l'art, el comerç o el disseny.

El premi de la categoria popular serà atorgat a l'aparador que obtingui més vots per part de la ciutadania, amb un “m'agrada” a la publicació que compartirà l'Ajuntament d'Alcúdia al seu perfil de Facebook.

Els premis son els següents:

  • 1r Premi professional, amb una dotació econòmica de 700€.

  • 2n Premi professional, amb una dotació econòmica de 500€.

  • Premi popular, amb una dotació econòmica de 300€.

3. Requisits de participació:

Hi podran participar les persones físiques o jurídiques legalment constituïdes, que siguin titulars d'un establiment comercial físic i obert al públic amb aparador al municipi d'Alcúdia.

4. Inscripcions, terminis i documentació:

Per participar s'haurà de presentar el model de sol·licitud (Annex I), on s'indicaran les dades identificatives i es declararà responsablement que no s'incorre en cap de les prohibicions establertes a l'article 13, apartat 2 de la Llei 38/2003, General de Subvencions i que troben al corrent de pagament de les obligacions amb la Seguretat Social i l'Agència Tributària. També s'autoritza a l'Ajuntament d'Alcúdia a consultar les dades per comprovar que s'està al corrent en el compliment de les obligacions de pagament amb l'Ajuntament d'Alcúdia.

Les sol·licituds es presentaran a partir del tràmit telemàtic creat a tal efecte a la seu electrònica de l'ajuntament d'Alcúdia, segons el que determina l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. 

Únicament les persones físiques podran presentar la seva sol·licitud de manera presencial al registre d'entrada de l'Ajuntament d'Alcúdia, o de qualsevol forma establerta a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Quan una persona física sigui titular de més d'un establiment, podrà presentar una sol·licitud per a cada un d'ells.

El termini de presentació de les sol·licituds s'indicarà a la convocatòria, aprovada per la batlia.

5. Procediment:

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, l'Àrea de Comerç de l'Ajuntament d'Alcúdia es posarà en contacte amb els establiments participants i facilitarà un dorsal amb un número, el qual hauran d'ubicar a un lloc visible de l'aparador.

Els comerços participants hauran d'exhibir els aparadors durant els dies que es determinaran a la convocatòria. Durant aquests dies l'Àrea de Comerç i els membres del jurat professional visitaran tots els establiments participants i realitzaran les fotografies que es publicaran al Facebook de l'Ajuntament per a la votació popular.

6. Instrucció i resolució

L'òrgan competent per a l'ordenació i la instrucció del procediment de concessió de d'ajuda és l'àrea de Comerç de l'Ajuntament d'Alcúdia. A la vista de la decisió del jurat, l'instructor formularà la proposta de resolució que elevarà a la batlia de l'Ajuntament d'Alcúdia. Es prescindirà del tràmit d'audiència, d'acord amb l'article 82.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

L'òrgan competent per resoldre és la batlia de l'Ajuntament d'Alcúdia. La resolució es notificarà als interessats mitjançant un anunci publicitat a la pàgina web de l'Ajuntament d'Alcúdia.

7. Jurat:

El jurat del concurs d'aparadors estarà compost per dues modalitats: el jurat popular i el jurat professional.

- Jurat Professional: estarà format per tres persones anomenades per la batlia de l'Ajuntament d'Alcúdia i que tinguin relació amb el món de l'art, el comerç o el disseny. Aquest serà l'encarregat de donar el primer i el segon premi.

La seva composició es farà pública a la convocatòria.

- Jurat Popular: La ciutadania votarà a la xarxa social Facebook donant un m'agrada a les fotografies publicades al perfil de Facebook de l'Ajuntament d'Alcúdia. L'aparador votat amb més “m'agrada” obtindrà el tercer premi.

En cas que l'aparador més votat pel jurat popular coincideixi amb el professional, es donarà el premi al següent aparador més votat pel públic.

El jurat actuarà amb llibertat i discrecionalitat.

El veredicte del jurat professional i popular es publicarà a la pàgina web de l'Ajuntament d'Alcúdia. El seu veredicte serà inapel·lable.

8. Criteris de valoració:

La temàtica del concurs serà la nadalenca.

Per a decidir els premiats, el jurat professional valorarà les següents característiques dels aparadors presentats, fins a un màxim de 10 punts:

  • Originalitat, fins a 2 punts.

  • Grau de vinculació entre la temàtica i la presentació del propi producte, fins a 2 punts.

  • Qualitat artística i disseny, fins a 2 punts.

  • Il·luminació, fins a 2 punts.

  • Utilització de materials reciclats o reciclables, fins a 2 punts.

Pel que fa al jurat popular valorarà amb un “m'agrada” l'aparador que consideri hagi de ser el guanyador del concurs.

9. Consignació pressupostària:

Es destina la quantitat de 1500€, amb càrrec a l'aplicació pressupostària CO4312 479002 del pressupost municipal de l'Ajuntament d'Alcúdia per l'anualitat 2021.  

10. Pagament

No es podrà realitzar el pagament als participants premiats si aquest no es troben al corrent de pagament de les seves obligacions amb la Seguretat Social, amb l'Agència Tributària i amb l'Ajuntament d'Alcúdia.

Per poder realitzar el pagament, només els participants premiats, hauran de presentar el certificat de titularitat bancària (Annex II), juntament amb el certificats que certifiquin que es troben al corrent de pagament de les seves obligacions amb la Seguretat Social i amb l'Agència Tributària.

Tots els beneficiaris es veuran sotmesos al moment de pagament a la corresponent retenció tributària d'acord al règim jurídic de l'IRPF o Impost de Societats, segons cada cas.

11. Règim Jurídic:

En tot el que no regulen aquestes bases serà d'aplicació, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i el Reglament General de Subvencions 887/2006 aprovat el 21 de juliol, el text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques, el Reglament de serveis de les Corporacions Locals de 17 de juny de 1955, el Reial Decret Legislatiu 2/2004 pel que s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, La ordenança general reguladora de la concessió de Subvencions de l'Ajuntament d'Alcúdia publicada al BOIB núm. 176 de dia 1 de desembre de 2017,  les Bases d'execució del Pressupost Municipal de l'any en curs i la resta de normativa per a la concessió de subvencions públiques que sigui d'aplicació

12. Drets d'imatge i d'autor:

Els establiments i persones participants cedeixen a l'ajuntament els drets d'imatge, reproducció i difusió pública relacionats amb el concurs. Les fotografies realitzades pel concurs seran de propietat exclusiva de l'Ajuntament pel seu ús, exhibició, reproducció, difusió pública.

D'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, les dades facilitades pels participants s'incorporen a fitxers propietat de l'Ajuntament d'Alcúdia. L'òrgan administratiu davant el qual es poden exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició i d'altres que reconegui la dita Llei és la Regidoria de Comerç i Promoció Econòmica.

13. Acceptació de les bases:

La participació en el concurs comporta el ple coneixement i l'acceptació d'aquestes bases i del resultat de les votacions del jurat.

Incomplir les obligacions que imposen les bases podrà ser motiu per a revocar els beneficis de la convocatòria.

El jurat del premis té la facultat d'interpretar les bases i de suplir-ne qualsevol llacuna o buit d'acord amb la seva finalitat.

Qualsevol cas no previst en aquestes bases i en el desenvolupament d'aquesta convocatòria serà resolt per l'organització d'aquests premis.

  

 

ANNEX I.

SOL·LICITUD PER A PARTICIPAR AL CONCURS D'APARADORS PER LA CAMPANYA COMERCIAL DE NADAL 2021

Entitat sol·licitant

Nom o raó social:

 CIF:

Domicili:

 

Carrer o plaça:

Núm.

Pis:

Localitat:

Codi postal:

 

Telèfon:

Fax:

Representada per la persona física que s'esmenta tot seguit, la qual actua en qualitat de

 

Representant legal de l'entitat sol·licitant

Nom i llinatges:

CIF:

Domicili:

 

Carrer o plaça:

Núm.

Pis:

Localitat:

Codi postal:

 

Telèfon:

 Fax:

 Declaro que:  

(  ) L'entitat no incorre en cap de les prohibicions establertes a l'article 13, apartat 2 de la Llei 38/2003.

(  ) Em trobo al corrent de pagament de les obligacions amb la Seguretat Social i l'Agència Tributària.

Autoritzo:

(  ) A l'Ajuntament d'Alcúdia, a consultar les dades de l'entitat que represento, per comprovar que està al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries amb l'Ajuntament d'Alcúdia

................................., ..... d..................... de 2021

[firma]

 

 

 

D'acord amb l'article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, consentiu expressament que les dades facilitades siguin recollides i tractades en un fitxer del qual és titular el centre gestor d'aquest procediment, al qual està destinat aquest escrit. Podeu exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició davant aquest centre gestor.

 

 

ANNEX II

CERTIFICAT DE TITULARITAT BANCÀRIA

DADES DEL PERCEPTOR

NIF/NIE ................................................................. Nom ....................... Cognom 1 ............... Cognom 2 ...................

CIF .......................................................................... Raó social .....................................................................................

Adreça .................................................................. Núm. ....................... Pis ........................... Portal ...........................

Codi postal: ........................................................... Localitat: .......................... Alcúdia Municipi: ...............................

Província1: ......................................................... País1: .................................. Espanya ................................................

Telèfon ................................................................... Adreça electrònica ..........................................................................

DADES BANCÀRIES

Entitat bancària/sucursal ................................................................................................................................................

BIC/SWIFT ....................................................................................................................................................................

IBAN ..............................................................................................................................................................................

Sota la meva responsabilitat, declaro que aquestes dades corresponen al compte corrent o la llibreta oberta a nom de l'entitat que represento.

CERTIFICAT DE CONFORMITAT                _________________, ______ d ____________ de 2021

DE L'ENTITAT BANCÀRIA:

Aquestes dades coincideixen amb les que consten en aquesta oficina:                       El perceptor,

El director / el delegat,

 

 

 

Signatura:____________________                                                                               Signatura

(segell de l'entitat bancària)

 

​​​​​​​

Aporto:

(  ) Certificat emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social que acrediti estar al corrent pel que fa a les seves obligacions amb la Seguretat Social.

(  ) Certificat de l'Agència Estatal Tributària que acrediti que està al corrent de les obligacions tributàries”