Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANTANYÍ

Núm. 565152
Convocatòria d’ajuts econòmics per a centres que apliquin programes de reutilització de llibres de text per al curs 2021-2022

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Referència Base de Dades Nacional de Subvencions: 596058

Per resolució de la batlia de l'Ajuntament de Santanyí de data 19 de novembre de 2021, s'han aprovat les bases i la convocatòria que han de regir la concessió d'ajuts als centres educatius d'ensenyament obligatori i postobligatori, tant públics com concertats, del terme municipal i a les associacions de pares i mares d'aquests centres, o bé adherits al programa de finançament de llibres de text i material didàctic per al curs 2021-2022 de la Conselleria d'Educació i Formació Professional o bé que comptin amb programes propis de reutilització de llibres de text, durant el curs escolar 2021-2022.

BASES QUE REGULEN LA CONVOCATÒRIA D'AJUTS ECONÒMICS PER A CENTRES QUE APLIQUIN PROGRAMES DE REUTILITZACIÓ DE LLIBRES DE TEXT PER AL CURS 2021-2022

L'Ajuntament de Santanyí convoca la concessió d'ajuts als centres educatius d'ensenyament obligatori i postobligatori, tant públics com concertats, del terme municipal i a les associacions de pares i mares d'aquests centres, o bé adherits al Programa per al finançament de llibres de text i material didàctic per al curs 2021-2022 de la Conselleria d'Educació i Formació Professional o bé que comptin amb programes propis de reutilització de llibres de text, durant el curs escolar 2021-2022.

L'atorgament de les subvencions es regula per les següents condicions:

1.- OBJECTE I FINALITAT

1. L'objecte d'aquesta convocatòria és regular les ajudes econòmiques que l'Ajuntament de Santanyí concedirà als centres educatius del municipi d'ensenyaments obligatoris i postobligatoris, tant públics com concertats, i a les associacions de pares i mares d'alumnes d'aquests centres educatius, que estiguin adherits al programa de finançament de llibres de text i material didàctic per al curs 2021-2022 de la Conselleria d'Educació i Formació Professional o bé gestionin programes propis de reutilització de llibres de text, durant el curs escolar 2021-2022.

2. La finalitat d'aquestes ajudes és promoure i fomentar de l'ús solidari i cooperatiu dels llibres de text reutilitzables, al temps que també servirà com a mesura d'impuls a la protecció del medi ambient i d'estalvi econòmic per a les famílies. Per tant, contribueix a l'educació en valors de caràcter social, solidari i ecoambiental.

2.- DOTACIÓ ECONÒMICA I CRÈDIT PRESSUPOSTARI

Durant l'exercici pressupostari 2021, es destina la quantitat de 7.000,00 € a les ajudes objecte de la present convocatòria, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 16-32603-48701.

3.-  BENEFICIARIS

1. Poden ser beneficiaris de les subvencions objecte de la present convocatòria:

1. Centres educatius del municipi d'ensenyament obligatori i postobligatori, tant públics com concertats.

2.  Associacions de pares i mares d'alumnes dels centres d'educatius abans esmentats, legalment constituïdes.

Tant uns com altres han d'estar adherits al programa de finançament de llibres de text i material didàctic per al curs 2021-2022 de la Conselleria d'Educació  o bé han de gestionar programes propis per a la reutilització de llibres, durant el curs escolar 2021-2022.

2. No podran obtenir la condició de beneficiari de les subvencions les entitats en qui concorri alguna de les circumstàncies que s'indiquen en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i en l'article 6 de les Bases Generals Reguladores de Subvencions de l'Ajuntament de Santanyí.

 

4.- QUANTIA DE L'AJUDA

L'ajuda consistirà en 10 euros per alumne inscrit al programa de finançament de llibres de text i material didàctic per al curs 2021-2022 de la Conselleria d'Educació i Formació Professional o bé a programes propis que gestionin els centres educatius o les associacions de pares i mares d'alumnes de reutilització de llibres de text, durant el curs escolar 2021-2022, sempre que el crèdit assignat sigui suficient per atendre totes les sol·licituds que compleixin els requisits exigits.

5.- RÈGIM DE CONCESSIÓ I COMPATIBILITAT O INCOMPATIBILITAT AMB ALTRES SUBVENCIONS

1. Les ajudes objecte de la present convocatòria s'atorgaran en règim de concurrència de totes les sol·licituds que compleixin els requisits exigits en aquestes bases; tenen caràcter voluntari, no poden ser invocades com a precedent, i es regeixen pels principis de publicitat, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació.

2. En el supòsit que l'import de les sol·licituds d'ajudes sigui superior a la quantitat màxima fixada per a aquesta convocatòria, el crèdit es dividirà proporcionalment entre totes les sol·licituds.

3. Els ajuts econòmics objecte de la present convocatòria son compatibles amb altres ajuts efectuats per qualsevol altre administració pública o entitat privada, sempre que l'import dels ajuts concedits sigui de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres, no superi el cost de l'activitat subvencionada.

6.- DOCUMENTACIÓ

Per sol·licitar aquest ajut s'haurà de presentar la següent documentació:

- Instància en model normalitzat correctament emplenada (Annex I).

- Certificat emès per la secretaria del centre educatiu on s'hi faci constar que el centre està inscrit al programa de finançament de llibres de text i material didàctic per al curs 2021-2022 de la Conselleria d'Educació i Formació Professionla o que gestiona per sí o a través d'una associació de pares i mares un programa per a la reutilització de llibres de text.

- Informe emès per la secretaria del centre on hi consti el nom i llinatges dels alumnes inscrits al programa de reutilització així com el curs al qual estan matriculats el curs 2021/2022.

- Document de transferència bancària (Annex II o equivalent).

- Declaració responsable de que les ajudes obtingudes per aquesta finalitat no superaren individual o conjuntament el cost ocasionat al centre per la reutilització de llibres (Annex III).

També s'haurà de presentar:

a.-Fotocòpia del CIF de l'entitat sol·licitant i fotocòpia del DNI/NIE/Passaport de la persona que signa la sol·licitud, si ja no consta a l'Ajuntament.

b.-Documentació acreditativa de la representació en virtut de la qual actua la persona que signa la sol·licitud. S'ha d'acreditar el nomenament i la vigència del càrrec.

c.-Fotocòpia dels Estatuts, si presenta la sol·licitud una associació. No serà necessari presentar aquest document si l'entitat sol·licitant ho ha acreditat en anteriors convocatòries de subvencions i ajudes econòmiques de l'Ajuntament de Santanyí i no s'ha produït cap modificació des de llavors.

7.- PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS, TERMINI, LLOC I FORMA

El termini per presentar les sol·licituds és de 10 dies naturals, comptadors des de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Si el darrer dia és inhàbil, s'ha d'entendre prorrogat fins el primer dia hàbil següent.

Les sol·licituds s'han de dirigir a la batlessa de l'Ajuntament de Santanyí i s'han de presentar segons el què disposa l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La presentación serà exclusivament de forma telemàtica mitjançant la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Santanyí o el Registre Electrònic Comú (REC) del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública quan es tracti de persones jurídiques o d'entitats sense personalitat jurídica. En aquest últim cas, a l'hora d'enviar la documentació, s'ha de seleccionar “Ajuntament de Santanyí” com a organisme destinatari de la sol·licitud i s'ha d'indicar en l'assumpte “SUBVENCIÓ REUTILITZACIÓ DE LLIBRES”.

La presentació de la sol·licitud comportarà l'autorització del sol·licitant perquè l'Ajuntament obtingui de forma directa els certificats de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries amb l'Administració estatal, autonòmica i municipal, així com estar al corrent del compliment de les obligacions amb la Seguretat Social. La persona sol·licitant podrà denegar de forma expressa el consentiment, aportant els corresponents certificats.

La presentació de la sol·licitud d'aquests ajuts, suposa acceptar aquestes bases i en cas de falsedat o omissió total o parcial de la documentació presentada s'incorrerà en responsabilitat.

Qualsevol dels òrgans que intervenen en el procediment de concessió podrà, en qualsevol moment del procediment, sol·licitar a l'interessat la informació complementària, les dades i les acreditacions que estimi necessàries.

8.- PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ: INICI, INSTRUCCIÓ I RESOLUCIÓ

1. El procediment de concessió de la subvenció objecte de la present convocatòria s'iniciarà d'ofici, per resolució de Batlia que aprovarà simultàniament les bases i la convocatòria i seran després publicades en el BOIB. I vist que s'ha declarat la tramitació d'urgència del present procediment, por raons d'interès públic,  determinats terminis han quedat reduïts a la meitat del que correspondria en el cas de tramitació ordinària.

2. La regidoria d'Educació és l'òrgan competent per tramitar les sol·licituds d'aquesta convocatòria i instruir el procediment, si bé la competència per resoldre'l i concedir les subvencions correspon a la Batlia.

3. L'òrgan instructor, assistit pels serveis tècnics d'aquest Ajuntament, haurà de determinar si les sol·licituds són completes i conformes amb el contingut d'aquestes bases, en cas contrari, requerirà als sol·licitants perquè en el termini de 5 dies hàbiles presentin la documentació o els aclariments requerits, amb indicació que si no ho fa se'ls tendrà per desistits de la seva sol·licitud.

Posteriorment, emetrà una proposta de resolució, la qual s'ha de publicar al tauló d'anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web, per tal que els interessats, en el termini màxim de 5 dies hàbils, hi puguin al·legar el que considerin oportú. S'entendrà que les persones que no presenten al·legacions accepten la subvenció en els termes de la proposta de resolució.

Es podrà prescindir del tràmit d'audiència, com permet l'art. 24.4 de la Llei General de Subvencions, quan no figuirin en el procediment ni siguin tenguts en consideració altres fets ni altres al·legacions i proves que les adduïdes pels interessats. En aquest cas, la proposta de resolució formulada tendrà el caràcter de definitiva.

4. La proposta de resolució que ha esdevingut definitiva o la resolució expressa de la Batlessa, si resulta necessària atesa la presentació d'al·legacions a la proposta, finalitzen el procediment de concessió de la subvenció. Aquesta segona també es publicarà en el tauló d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament. Aquesta publicació tendrà els mateixos efectes que una notificació.

5. Les resolucions de batlia que concedeixen o deneguen l'ajuda sol·licitada posen fi a la via administrativa.

9.- TERMINI DE RESOLUCIÓ I NOTIFICACIÓ

1. El termini màxim per resoldre i notificar la resolució del procediment és el 30 de desembre de 2021. La publicació, atès que es tracta d'un procediment en concurrència, tendrà els mateixos efectes que una notificació, d'acord amb el previst a l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu comú de les Administracions Públiques.

2. El venciment del termini màxim sense que s'hagi notificat la resolució legitima als interessats per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de la subvenció.

10.- OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

Les entitats beneficiàries han de complir les obligacions establertes en les disposicions normatives que hi són d'aplicació i, en concret, les de les Bases Generals reguladores de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santanyí, i les següents:

- Acceptar i complir la normativa de l'Ajuntament de Santanyí.

- Facilitar tota la informació complementària que requereixi l'Ajuntament.

- Donar publicitat a la subvenció de l'Ajuntament de Santanyi.

11.- PAGAMENT DE LA SUBVENCIÓ

L'abonament de la subvenció es farà un cop dictada la resolució definitiva al compte corrent indicat per l'entitat beneficaria.

12.- REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT

Es podran anul·lar total o parcialment les subvencions i ajudes concedides d'acord amb aquesta convocatòria en el supòsit de que la persona beneficiària incorri en alguna de les causes previstes als articles 36 i següents de la Llei 38/2003, general de subvencions i als articles 24 i 25 de les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santanyí, així com en el cas d'incompliment d'alguna de les obligacions previstes en aquestes bases i el resta de normativa aplicable.

En aquests casos, l'entitat beneficiària vendrà obligada al reintegrament de les quantitats percebudes i dels interessos de demora que corresponguin, prèvia tramitació del procediment corresponent.

13.- INFRACCIONS I SANCIONS

L'incompliment dels requisits establerts en aquestes bases o en la normativa d'aplicació, dóna lloc a l'aplicació del règim d'infraccions i sancions establert al Capítol V de les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santanyí.

14.- NORMATIVA APLICABLE

En tot allò no previst a aquestes bases reguladores serà d'aplicació, les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santanyí, aprovades per acord de Ple extraordinari de data 3 de febrer de 2021, la Llei 38/2003, de 17 de novembre general de subvencions, el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol de 2006, que aprova el Reglament de la Llei general de subvencions i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

NOTA: els annexos es troben a disposició dels interessats a la Secretaria i a la pàgina web de l'Ajuntament de Santanyí.

 

Santanyi, document signat electrònicament (19 de novembre de 2021)

La batlessa Maria C. Pons Monserrat