Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS

Núm. 564903
Resolució d’aprovació de l'Oferta d'Ocupació Pública de personal funcionari al servei de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials per a l'any 2021, derivada de la taxa de reposició d’efectius ordinària

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

I. En data de 28 d'octubre de 2021 la directora gerent de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (en endavant IMAS) va emetre memòria justificativa relativa a l'aprovació de l'Oferta d'Ocupació Pública de personal funcionari al servei de l'IMAS per a l'any 2021, derivada de la taxa de reposició d'efectius ordinària.

II. Mitjançant la Resolució del president de l'IMAS de data 28 d'octubre de 2020, s'acorda iniciar el procediment d'aprovació de l'Oferta d'Ocupació Pública de personal funcionari al servei de l'IMAS per a l'any 2021, derivada de la taxa de reposició d'efectius ordinària.

III. La Mesa Sectorial de Negociació de l'IMAS, en la sessió de 9 de novembre de 2021, va negociar l'acord relatiu als criteris generals sobre l'Oferta d'Ocupació Pública de personal funcionari al servei de l'IMAS per a l'any 2021, derivada de la taxa de reposició d'efectius ordinària.

IV. La cap del servei de Selecció i Provisió del Departament de Humans de l'IMAS va emetre en data 16 de novembre de 2021 l'informe jurídic favorable relatiu a la proposta de l'oferta d'ocupació pública de personal funcionari al servei de l'IMAS per a l'any 2021, derivada de la taxa de reposició d'efectius ordinària.

Fonaments de dret

1 L'article 91.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, preveu que “les corporacions locals formularan públicament la seva oferta d'ocupació, ajustant-se als criteris fixats a la normativa bàsica estatal”.

L'article 70 del Reial Decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, estableix que “les necessitats de recursos humans, amb assignació pressupostària, que s'hagin de proveir mitjançant la incorporació de personal de nou ingrés seran objecte de l'oferta d'ocupació pública, o a través d'altre instrument similar de gestió del proveïment de les necessitats de personal (...)”.

L'article 47.1 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears estableix que “constitueix l'oferta d'ocupació pública anual el conjunt de places vacants de personal funcionari i de personal laboral, amb dotació pressupostària, la cobertura de les quals resulta necessària i no és possible amb el personal existent”.

En el mateix sentit s'expressa l'article 193.1 Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears: “Constitueix l'oferta d'ocupació pública anual de cada entitat local el conjunt de places vacants de personal funcionari i de personal laboral, amb dotació pressupostària, la cobertura de la qual resulta necessària i no és possible amb el personal existent”.

A més, l'article 193 de la Llei 20/2006, afegeix, en el seu punt 2, que “l'oferta d'ocupació pública ha d'indicar l'escala, la subescala, la classe o l'especialitat del personal funcionari (...) a què corresponguin les places vacants”, i segons el punt 5 “l'oferta d'ocupació s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears”.

2. Llei 11/2020, de 31 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2021 (BOE núm. 341, de 31 de desembre), estableix les disposicions relatives a l'oferta d'ocupació pública.

L'article 19.U.1. disposa que la incorporació de personal de nou ingrés amb una relació indefinida en el sector públic, es regularà pels criteris assenyalats en aquest article i se subjectarà a una taxa de reposició d'efectius del 110 per cent en els sectors prioritaris i del 100 per cent als altres sectors. A més afegeix que les entitats locals que tinguessin amortitzat el seu deute financer a 31 de desembre de l'exercici anterior tindran un 110 per cent de taxa a tots els sectors.

Així mateix en el punt 7. del citat article 19.U. s'estableix la forma de calcular la taxa de reposició d'efectius, assenyalant que el percentatge de taxa màxim fixat s'aplica sobre la diferència resultant entre el nombre de personal fix que, durant l'exercici pressupostari anterior, va deixar de prestar serveis i el nombre de personal fix que s'hagués incorporat en el referit exercici, per qualsevol causa, excepte els procedents d'ofertes d'ocupació pública, o reingressat des de situacions que no impliquin la reserva de llocs de treball. A aquests efectes, es computaran els cessaments en la prestació de serveis per a jubilació, retir, defunció, renúncia, declaració en situació d'excedència sense reserva de lloc de treball, pèrdua de la condició de funcionari o de funcionària de carrera o l'extinció del contracte de treball o en qualsevol altra situació administrativa que no suposi la reserva de lloc de treball o la percepció de retribucions amb càrrec a l'Administració en la qual se cessa. Es tindran igualment en compte les altes i les baixes produïdes pels concursos de trasllats a altres administracions públiques i no computaran com a cessis el que es produeixin com a conseqüència de processos de promoció interna.

D'altra banda, l'apartat Tres.1. del esmentat article preveu que la taxa de reposició d'un o diversos sectors o col·lectius prioritaris es podrà acumular a altres sectors o col·lectius prioritaris. Igualment, la taxa de reposició dels sectors no prioritaris es podrà acumular als sectors prioritaris. Les entitats locals que tingueren amortitzat el deute financer a 31 de desembre de l'exercici anterior podran acumular la seva taxa de reposició indistintament a qualsevol sector.

3. L'article 37.1.l) l'Estatut bàsic de l'empleat públic preveu que siguin objecte de negociació els criteris generals sobre ofertes d'ocupació pública.

Així en la sessió de dia 9 de novembre de 2021 es varen negociar els criteris generals sobre l'oferta d'ocupació pública de personal funcionari al servei de l'IMAS per a l'any 2021, derivada de la taxa de reposició d'efectius ordinària.

4. L'informe jurídic favorable de la cap del servei de Selecció i Provisió del Departament de Humans de l'IMAS de 16 de novembre de 2021, relatiu a la proposta de l'oferta d'ocupació pública de personal funcionari al servei de l'IMAS per a l'any 2021, derivada de la taxa de reposició d'efectius ordinària.

5. L'article 59.1 de l'Estatut bàsic de l'empleat públic estableix que “En les ofertes d'ocupació pública s'ha de reservar una quota no inferior al 7% de les vacants per ser cobertes entre persones amb discapacitat”.

6. De conformitat amb el que preveu l'article 68.2 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, s'ha de reservar un percentatge mínim del 30% de les places per a la promoció interna.

Per tot això, una vegada conclosa la negociació amb els representants dels empleats públics de l'IMAS, previst a l'article 37.1.l) de l'EBEP i d'acord amb les atribucions que m'atorga l'article 7.2. 11) dels Estatuts de l'IMAS (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019)

Resolc

Primer.- Aprovar l'Oferta pública d'ocupació ordinària del personal funcionari al servei de l''IMAS per a l'any 2021, derivada de la taxa de reposició d'efectius ordinària, en els termes que s'estableixen a l'annex d'aquesta resolució.

Segon.- Reservar un percentatge mínim del 30% de les places de l'oferta pública d'ocupació per a la promoció interna, d'acord amb el que preveu l'article 68.2 de la Llei 3/2007, que se concretaran en les convocatòries d'execució de l'oferta pública.

Tercer.- Reservar una quota mínima del 7% de les vacants objecte de l'oferta perquè participin persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 %, d'acord amb el que preveu l'article 59.1 de l'EBEP, que se concretarà en les convocatòries d'execució de l'oferta pública.

Quart.- Trametre aquesta Resolució a l'Administració General de l'Estat, en compliment del que disposa l'article 56.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local.

Cinquè.- Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recurs

Aquesta resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella es pot interposar, d'acord amb l'article 28 dels Estatuts de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, aprovat en data 11 d'abril de 2019 (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019), recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, dins el termini d'un mes, comptador a partir del dia següent al de la notificació de la present resolució.

Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs.

Contra la desestimació per silenci del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en qualsevol moment a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s'hagi notificat la resolució).

 

No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.”

 

Palma, 18 de novembre de 2021

La presidenta de l'IMAS Sofía Alonso Bigler

 

 

ANNEX PLACES OFERTA PÚBLICA D'OCUPACIÓ DE PERSONAL FUNCIONARI AL SERVEI DE L'IMAS PER A L'ANY 2021, DERIVADA DE LA TAXA DE REPOSICIÓ D'EFECTIUS ORDINÀRIA

ESCALA ADMINISTRACIÓ GENERAL DE L'ADMINISTRACIÓ LOCAL

Grup C / Subgrup C2

 

-Subescala auxiliar, classe auxiliar

2

 

ESCALA ADMINISTRACIÓ ESPECIAL DE L'ADMINISTRACIÓ LOCAL

Grup A / Subgrup A2

 

Subescala tècnica, classe tècnic-a mitjà, especialitat informàtica( tècnica)

2

Subescala tècnica, classe tècnic-a mitjà, especialitat educador social

2

Grup C / Subgrup C2

 

Subescala tècnica, classe tècnic-a auxiliar / especialitat cures auxiliars d'infermeria

6

Subescala serveis especials, classe personal d'oficis / oficial-a, especialitat oficial

1

Subescala serveis especials, classe personal d'oficis / ajudant-a, especialitat auxiliars educatius

3

Grup / Subgrup AP

 

Subescala serveis especials, classe personal d'oficis / operari-a, especialitat personal de serveis

6