Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 564891
Acord del Consell Executiu en sessió de caràcter ordinari de 15 de novembre de 2021, relatiu a l’aprovació de la convocatòria i les bases dels ajuts que regeixen la concessió d'ajuts del Consell Insular de Menorca per a la participació en la pràctica esportiva, cultural, artística i de lleure en la infància i joventut (de 3 a 17 anys) corresponent a la temporada/curs 2021/2022, activitats relacionades amb l’educació no formal (exp. 7200-2021-000001)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Insular de Menorca té atribuïdes les competències en matèria de joventut i lleure mitjançant la Llei 21/2006, de 15 de desembre, posteriorment reconegudes estatutàriament per la Llei orgànica 1/2007, de reforma de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears.

Els darrers anys s'havien convocat ajudes a la pràctica esportiva en la infància i joventut a través del Servei d'Esports del Consell Insular, una convocatòria totalment necessària per poder permetre la pràctica esportiva entre infants i joves que per problemes socioeconòmics es fa difícil que duguin a terme una activitat esportiva de forma regular.

La finalitat d'aquelles convocatòries d'ajuts era ajudar les famílies dels infants i joves amb dificultats econòmiques fent-los possible l'accés a la pràctica esportiva a través dels clubs esportius i/o altres centres esportius que tenguin com a objectiu el foment de la pràctica esportiva, sempre dintre d'un marc de formació integral, i el foment dels valors socials i educatius.

En aquest context, el Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports vol ampliar la convocatòria d'ajuts als àmbits artístics, culturals i de lleure, és a dir a l'educació no formal, i dins el seu marc competencial en matèria d'esport, lleure, joventut i cultura, i en el desenvolupament econòmic i social del seu àmbit territorial insular d'acord amb la Llei 7/1985, reguladora de bases de règim local, per les raons d'interès públic, social i econòmic exposades, posa en marxa aquests ajuts en benefici dels infants i joves.

Els ajuts tenen com a objectiu facilitar uns recursos mínims que permetin desenvolupar una activitat esportiva, de lleure, artística o cultural adequades per als infants i joves entre 3 i 17 anys amb menys recursos econòmics.

Atès l'informe justificatiu de la necessitat de convocar aquest tipus d'ajuts;

De conformitat amb la normativa bàsica aplicable al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions i en el marc d'allò que estableixen les Bases d'execució del pressupost d'aquesta administració;

Atesa la proposta del conseller executiu del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports,

El Consell executiu, per unanimitat i en votació ordinària, adopta els acords següents:

Primer. Aprovar les bases que regeixen la concessió d'ajuts del Consell Insular de Menorca per a la participació en la pràctica esportiva, cultural, artística i de lleure en la infància i joventut (de 3 a 17 anys) corresponent a la temporada/curs 2021/2022, activitats relacionades amb l'educació no formal.

Segon. Aprovar simultàniament la convocatòria corresponent a la temporada/curs 2021-22, que es regirà per les bases a les quals s'ha fet referència en el punt anterior, d'acord amb les condicions següents:

a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari: les ajudes concedides s'atendran amb càrrec a la partida del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports del pressupost del CIM 2022, pendent encara d'aprovació, dotada amb 85.000 euros.

De conformitat amb la base 23 de les bases d'execució del pressupost de l'any 2021 aquesta convocatòria s'aprova en l'exercici pressupostari anterior al de la resolució corresponent, i la despesa pública s'aplicarà al mateix exercici pressupostari en què es produeixi l'atorgament i restarà condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la seva resolució.

L'import màxim a què es destina la convocatòria únicament es podrà ampliar, sens necessitat de nova publicació, en el supòsit d'aportacions expresses de tercers per contribuir al finançament de l'objecte de la convocatòria i que s'hagin concretat posteriorment a la seva aprovació.

b) Els imports màxims per sol·licitant seran de 250 euros.

c) El termini de presentació de sol·licituds per acollir-se a aquests ajuts serà el d'1 mes a partir de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

d) La composició de la comissió avaluadora serà la següent:

President: el conseller executiu cap del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports, Miquel Àngel Maria Ballester

Vocals:

- el tècnic d'educació en valors del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports, Nofre Janer Coll

- el tècnic de gestió de l'Àrea de Gestió Administrativa del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports, Alejo Sintes Piris

- la tècnica de Joventut, Núria Marquet Josa

Secretària: la funcionària de l'Àrea de Gestió Administrativa del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports, Filomena Victory Pons

e) La instrucció d'aquest procediment correspondrà al tècnic d'educació en valors del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports, Nofre Janer Coll.

Tercer. Comunicar aquesta resolució a la Base de Dades Nacional de Subvencions, que serà prèvia a la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

BASES QUE REGEIXEN LA CONCESSIÓ D'AJUTS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA PER A LA PARTICIPACIÓ EN LA PRÀCTICA ESPORTIVA, CULTURAL, ARTÍSTICA I DE LLEURE EN LA INFÀNCIA I JOVENTUT (DE 3 A 17 ANYS) CORRESPONENT A LA TEMPORADA/CURS 2021/2022, ACTIVITATS RELACIONADES AMB L'EDUCACIÓ NO FORMAL

Primera. Objecte i finalitat dels ajuts

Els presents ajuts s'emmarquen en el mandat constitucional dirigit als poders públics de fomentar l'educació física i l'esport, facilitar l'adequada utilització de l'oci i promoure i tutelar l'accés a la cultura, a la qual tothom té dret. Així mateix, s'emmarquen en l'exercici de l'activitat de foment que correspon al Consell Insular en matèria d'esport, lleure, joventut i cultura, de conformitat amb l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears (articles 70 i 73), i en el desenvolupament econòmic i social del seu àmbit territorial insular, d'acord amb la Llei 7/1985, reguladora de bases de règim local.

L'objecte d'aquestes bases és la concessió d'ajuts a infants i joves residents a Menorca que hagin nascut entre els anys 2004 i 2018 per facilitar-los l'accés a la pràctica d'activitats esportives, culturals i de lleure en el marc d'una formació integral en valors socials i educatius.

La finalitat d'aquests ajuts és fomentar la pràctica de les activitats esmentades, no incloses en l'educació reglada i que entren en el denominat àmbit d'educació no formal, un àmbit que és fonamental per al creixement integral dels infants i joves de Menorca i que complementa l'educació reglada i l'educació que reben de les seves famílies.

Així com l'educació formal a Menorca es desenvolupa en centres escolars i educatius públics i o concertats amb suport de l'Administració i assegura en certa manera la igualtat d'oportunitats per a infants i joves dins l'educació reglada; l'educació no formal es desenvolupa fora del centre escolar i pot donar-se en multitud d'escenaris: a la família, al carrer, a la comunitat i a les activitats extraescolars. En aquest àmbit no formal la igualtat d'oportunitats no és tan evident com en els centres educatius i s'han d'habilitar mecanismes, com els presents ajuts públics, que fomentin l'accés a l'educació formal dels infants i joves amb menys recursos econòmics.

Segona. Finançament i import màxim

Les ajudes que s'atorguin en el marc d'aquestes bases es faran efectives amb càrrec a la partida i per l'import màxim que s'estableixi en la convocatòria.

Tercera. Activitats subvencionables: requisits i condicions

1. Poden ser objecte de subvenció les despeses de matrícula i quotes de les activitats següents:

- La pràctica d'una activitat que sigui considerada dins l'àmbit d'educació no formal a través d'un club, centre privat o públic durant la temporada/curs corresponent (setembre-juny).

- Les activitats han de tenir un caràcter continu durant la temporada/curs corresponent (setembre-juny).

 

La consideració d'activitat dins l'àmbit d'educació no formal es refereix a les activitats de caràcter formatiu següents:

- Activitats esportives

- Activitats culturals

- Activitats artístiques

- Activitats relacionades amb la natura

Totes les sol·licituds seran examinades i serà competència de l'instructor de la convocatòria determinar si l'activitat de les sol·licituds presentades compleix el caire formatiu i per tant pot ser considerada com a activitat d'educació no formal.

2. Les activitats subvencionables han de complir els requisits següents:

a) Activitats dirigides a fillets/es d'entre 3-6 anys, nascuts entre els anys 2015 i 2018, ambdós inclosos, fora de l'horari lectiu.

Han de tenir un caràcter psicomotriu i/o psicosensorial i tenir com a principal objectiu la millora dels diferents aspectes perceptius implicats en el desenvolupament motriu i sensorial de forma global, que no impliquin especialització.

Les activitats subvencionables per a aquesta franja d'edat són:

  • Psicomotricitat
  • Multiesport o preesport
  • Activitats que realitzin les escoles de música i dansa de titularitat municipal i les escoles de música i/o dansa de titularitat privada que estiguin reconegudes per la Conselleria d'Educació segons el Decret 37/1999, de 9 d'abril, pel qual es regulen les escoles de música i dansa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB 49 de 20-04-1999)

No seran objecte de subvenció les activitats que apliquin metodologies que no s'adeqüin a les edats de 3 a 6 anys.

b) Activitats dirigides a fillets/es d'entre 7-17 anys, nascuts entre els anys 2004 i 2014, ambdós inclosos, fora de l'horari lectiu.

Han de tenir caràcter formatiu, d'acord amb les lleis vigents en l'àmbit balear, com ara el Decret 38/2015, de l'esport escolar, i altres normatives de lleure i cultura. A més han de reunir les condicions que proporcionin una formació integral de l'infant. Al mateix temps, han de tenir com a objectius principals: aconseguir una base motriu, procedimental i cognitiva sòlida que afavoreixi la pràctica posterior de disciplines que sí que poden ser més especialitzades, així com assegurar una base formativa que faciliti majors opcions de pràctica de diferents disciplines esportives, culturals o artístiques en edats més avançades. De la mateixa manera, han de permetre adquirir una bona consciència de si mateix explorant les pròpies possibilitats i limitacions i explorant el propi cos, i fomentar la pràctica basada en l'adquisició de valors educatius i formatius i valors socials i solidaris.

Les activitats subvencionables per a aquesta franja d'edat són:

  • Qualsevol de les modalitats d'activitats d'educació no formal realitzades a un club o centre privat o públic, sempre que compleixin amb la normativa vigent (en matèria d'esports, quan l'activitat sigui esportiva: Llei 14/2006, de 17 d'octubre, i Decret llei 38/2015, de l'esport en edat escolar) i els principis continguts en aquestes bases en les activitats que no estan sotmeses a normativa aprovada.
  • Estudis a les escoles de música i dansa de titularitat municipal o a les escoles de música i/o dansa de titularitat privada que estiguin reconegudes per la Conselleria d'Educació segons el Decret 37/1999, de 9 d'abril, pel qual es regulen les escoles de música i dansa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB 49 de 20-04-1999).

3. Només se subvencionarà una activitat per infant o jove com a màxim i l'import màxim de l'ajut per activitat és el que s'especifica a la convocatòria.

4. Les activitats subvencionables s'hauran de dur a terme a instal·lacions de Menorca amb les corresponents autoritzacions de les dites activitats.

Quarta. Règim de compatibilitat amb altres ajuts

1. Els ajuts que s'atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d'altres ajuts, sens perjudici de l'obligació dels beneficiaris de comunicar-ho al Consell Insular de la forma establerta en aquestes bases.

2. L'import de les subvencions o ajuts que es concedeixin no pot superar en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l'activitat subvencionada.

Cinquena. Requisits dels beneficiaris

1. En poden ser beneficiaris els/les fillets/es i joves que hagin nascut entre l'1 de gener del 2004 i el 31 de desembre del 2018 que practiquin algun tipus d'activitat que es pugui catalogar d'educació no formal, tal com marca la base tercera d'aquestes bases.

2. Per poder atorgar-se la subvenció és condició imprescindible que la unitat familiar compleixi els requisits que es detallen en aquestes bases i la corresponent convocatòria.

3. En qualsevol cas, no poden ser-ne beneficiàries les persones en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l'art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

4. Només podran ser-ne beneficiàries les persones que estiguin empadronades a Menorca, sempre que l'empadronament s'hagi produït amb anterioritat a la publicació de la convocatòria.

Sisena. Presentació de les sol·licituds

1. Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant el model normalitzat que s'adjunta com a annex 1 d'aquestes bases, el qual es facilitarà a la seu del Consell Insular de Menorca a Maó i a les oficines administratives de Ciutadella i que també es pot descarregar a la seu electrònica del CIM, www.cime.es.

2. El període de presentació de sol·licituds s'especifica en la corresponent convocatòria.

3. A la sol·licitud, s'ha d'adjuntar la documentació següent:

A) Documentació administrativa general

  1. Còpia del DNI, NIE o Passaport del sol·licitant.
  2. Acreditació de la representació si la sol·licitud es presenta en nom d'un altre, i DNI, NIE o Passaport del representant.
  3. Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l'art. 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276 de 18 de novembre de 2003), i que no té obligacions fiscals pendents amb el Consell Insular de Menorca, el model de la qual s'adjunta com a annex 2 d'aquestes bases.
  4. Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i/o sol·licitades d'altres institucions públiques o privades per realitzar la mateixa activitat (aquesta declaració es pot realitzar emplenant l'apartat corresponent de l'imprès de sol·licitud, annex I).
  5. Acreditació d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat mitjançant els corresponents certificats, que es podrà substituir per una declaració responsable d'acord amb l'article 11.f segon paràgraf del Text refós de la Llei de subvencions, ja que es tracta de subvencions de quantia inferior a 3.000 euros (aquesta declaració es pot realitzar emplenant l'apartat corresponent de l'imprès de sol·licitud, annex I). També es podrà autoritzar el Consell Insular de Menorca perquè comprovi directament el compliment de les esmentades obligacions (es pot realitzar emplenant l'apartat corresponent de l'imprès de sol·licitud, annex I).
  6. Document de designació de compte bancari (annex V) segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca, en el supòsit que no s'hagi cedit el dret de cobrament de subvenció al club, centre privat o públic (aquesta cessió es pot realitzar emplenant l'apartat corresponent de l'annex III).

B) Documentació específica requerida per a la concessió dels ajuts

  1. g. Certificat de convivència, emès per l'ajuntament de Menorca corresponent, en el qual figurin totes les persones que conviuen en el domicili familiar.

  2. h. En el cas que un dels progenitors no convisqui al domicili familiar, sentència de divorci, acord de separació o, si no existeixen els esmentats documents, una declaració jurada del sol·licitant en què s'indiqui si es rep algun tipus de pensió i per quin import.

  3. i. Certificat emès per l'Agència Estatal de l'Administració Tributària relatiu a la declaració de l'IRPF presentada l'any 2021, referida als ingressos de l'any 2020 de tots els membres computables de la unitat familiar majors de 16 anys a 31 de desembre de 2020. En el cas que algun d'aquests membres no hagi fet declaració de l'IRPF s'ha de presentar certificat d'imputacions de l'IRPF. Aquests documents es poden sol·licitar a través de la pàgina web de l'AEAT www.agenciatributaria.es o directament a l'enllaç https://www.agenciatributaria.gob.es/AEAT.sede/tramitacion/G306.shtml).

  4. j. Resolució o certificat que acrediti el reconeixement de grau de discapacitat emès per l'òrgan públic competent (només en el cas que a la unitat familiar hi hagi algun membre amb discapacitat), si s'escau.

  5. k. En el cas de família monoparental, s'ha d'aportar còpia del llibre de família i així mateix prestar declaració responsable del fet que es compleixen les condicions previstes en la Llei 8/2018, de 31 de juliol, de suport a les famílies (annex IV).

  6. l. Imprès de justificació de plaça del club, entitat o centre de formació de l'activitat objecte de subvenció (annex III) o un justificant emès pel mateix club, entitat o centre de formació en què consti el nom de la persona participant, tipus d'activitat i període de realització.

S'eximeix de presentar la documentació a què fan referència les lletres a), b), f) i j) en el cas que aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular i es declari que continua vigent. En aquest cas s'ha de fer constar expressament en la sol·licitud.

3. D'acord amb l'article 28.3 i 53.c de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), les persones interessades no tenen l'obligació de presentar documents originals, llevat que, amb caràcter excepcional, la normativa reguladora aplicable exigeixi el contrari. En qualsevol cas, les persones interessades són responsables de la veracitat dels documents que presenten (art. 28.7 de la Llei 39/2015).

D'acord amb l'art. 28.5 de l'LPACAP, excepcionalment, quan la rellevància d'un document de l'expedient aportat per l'interessat així ho exigeixi, o existeixin dubtes derivats de la qualitat de la còpia, el CIM pot sol·licitar de manera motivada la compulsa/autenticació de les còpies aportades per la persona interessada, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o de la informació original.

4. Pel fet de presentar-se a aquesta convocatòria la persona interessada presta al CIM els consentiments següents:

a) Per consultar i comprovar la veracitat de la documentació i de les dades presentades per l'interessat, principalment mitjançant les plataformes d'interoperabilitat, les xarxes corporatives o altres sistemes electrònics habilitats per a aquest efecte i als quals el CIM tengui accés.

b) Per consultar l'existència i veracitat de la documentació i de les dades que eventualment l'interessat hagi considerat oportú no presentar acollint-se al dret de no fer-ho pel fet que hagin estat elaborades per les administracions públiques.

Els esmentats consentiments només es consideraran atorgats quan no consti en l'expedient l'oposició expressa a l'esmentada consulta o quan la llei especial que sigui aplicable al cas en requereixi el consentiment exprés, en aquest darrer cas serà obligatori que l'Administració el requereixi i que l'interessat el presti.

5. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita en els apartats A) i B) s'han de presentar, dins del termini establert en la convocatòria, o per mitjans electrònics o presencialment:

a) Per mitjans electrònics, d'acord amb el que s'estableix en l'art. 14.1 i 2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, al Registre Electrònic del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) o a qualsevol altre registre i lloc dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada Llei 39/2015.

b) Presencialment, d'acord amb el que s'estableix en l'art. 14.1 de la Llei 39/2015, per tal de preservar el dret les persones físiques de comunicar-se amb l'Administració pública també per mitjans no electrònics, en el Registre Electrònic del Consell Insular de Menorca o a qualsevol altre registre i lloc dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada Llei 39/2015.

6. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l'endemà del dia que es rebi el requeriment d'esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s'entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l'article 68 de la LPACAP.

Setena. Criteris objectius que es tindran en compte per a la concessió dels ajuts

1. Per a la concessió dels ajuts es tindrà en compte la renda per càpita mitjana de la unitat familiar del/la sol·licitant.

Restaran exclosos els sol·licitants que formin part d'un nucli familiar que tengui uns ingressos que superin una renda per càpita mitjana de 7.000 €.

2. Es consideren membres computables de la unitat familiar:

- Pare, mare o tutor/a i cònjuge (o anàloga relació) dels anteriors

- Sol·licitant

- Germans menors de 16 anys a dia 31 de desembre de 2020

- Germans majors de 16 anys a dia 31 de desembre de 2020 i que compleixin els requisits següents:

 

a) Conviure en el domicili familiar

b) Tenir uns ingressos econòmics durant l'any 2020 inferiors al salari mínim interprofessional per a l'any 2020

- Ascendents que convisquin en el domicili familiar i depenguin econòmicament d'altres membres de la unitat familiar.

En cas de sol·licitants amb unitat familiar independent, en són membres computables el seu cònjuge (o anàloga relació) i els fills.

En cas de divorci, separació legal o de fet dels pares, no es considera membre computable aquell que no convisqui amb el/la sol·licitant. En canvi, sí que n'és membre computable el nou cònjuge o la persona unida per anàloga relació. Si el pare/mare que no conviu amb el/la sol·licitant passés una pensió compensatòria o per manutenció del fill/a també s'ha de comunicar i es tindrà en compte a l'hora de calcular la renda familiar.

3. En el cas que el/la sol·licitant al·legui la seva independència econòmica, ha de justificar que els seus ingressos econòmics durant l'any 2020 van superar l'import del salari mínim interprofessional per a l'any 2020.

4. La renda familiar a l'efecte de subvenció s'obtindrà per agregació de les rendes de l'exercici 2020 de cada un dels membres computables del nucli familiar abans esmentats que hagi obtingut ingressos de qualsevol naturalesa calculats segons s'indica en els paràgrafs següents i de conformitat amb la normativa que regula l'impost sobre la renda de les persones físiques.

4.1 Per determinar la renda dels membres computables que hagin presentat declaració de l'impost sobre la renda de les persones físiques (s'ha de presentar certificat emès per l'Agència Estatal de l'Administració Tributària relatiu a la declaració de l'IRPF presentada l'any 2021 referida als ingressos de l'any 2020) es farà de la manera següent:

- Primer: se sumaran la base imposable general i la base imposable de l'estalvi (caselles 435 i 460).

- Segon: d'aquest resultat es restarà la quota resultant de l'autoliquidació (casella 595).

4.2 Per determinar la renda dels membres computables que obtinguin ingressos propis i no hagin presentat declaració de l'impost sobre la renda de les persones físiques (s'ha de presentar un certificat d'imputacions de l'IRPF de 2020 emès per l'Agència Tributària):

- Primer: se sumaran les retribucions, els rendiments i els guanys patrimonials.

- Segon: d'aquest resultat, se'n restaran les despeses deduïbles i els pagaments a compte efectuats.

5. La renda per càpita mitjana de la unitat familiar es calcularà dividint els ingressos anuals declarats de tota la unitat familiar entre el nombre total de membres que formen aquesta unitat familiar, tenint en compte que se suma un membre més en els casos següents:

- Quan un membre de la unitat familiar tengui una discapacitat, reconeguda oficialment pel Govern de les Illes Balears, amb un mínim del 33%.

- En el cas de família monoparental.

Vuitena. Determinació de l'import de la subvenció

Se subvencionarà un percentatge de les despeses de l'activitat (preu anual de l'activitat esportiva, cultural, artística o de lleure infantil i juvenil) en funció de la renda per càpita mitjana.

El percentatge serà establert com un màxim de la despesa subvencionable d'acord amb la taula següent:

RENDA PER CÀPITA MITJANA

% subvencionable de la despesa

De 0 a 3.000,00 €

Fins a un màxim 75 %

De 3.001,00 € a 7.000,00 €

Fins a un màxim 50 %

Si la quantitat global de la convocatòria destinada a aquests ajuts no és suficient per satisfer totes les peticions, s'establirà el següent procediment per minorar l'aportació per cada ajut:

- Es reduirà el percentatge de cada ajut aplicant un mateix percentatge en cadascun dels dos trams de renda per càpita mitjana, per tal que la quantitat total concedida no excedeixi de la quantitat econòmica establerta en la convocatòria.

Les despeses de l'activitat que es tindran en compte són el cost de la matrícula i/o quotes.

Anirà a càrrec de la persona física sol·licitant l'aportació de la resta del cost, directament o bé per cofinançament de tercers (ens públics o privats).

Només se subvencionarà una activitat per infant o jove com a màxim i l'import màxim d'ajut per activitat és el que s'especifica en la convocatòria.

 

​​​​​​​Novena. Procediment i òrgans competents per a la concessió dels ajuts

  1. Els ajuts es concediran, d'acord amb els principis d'objectivitat, transparència, igualtat, no-discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.

  2. L'inici de l'expedient s'efectuarà per mitjà de l'aprovació de la convocatòria corresponent. El text de la convocatòria i la resta de documentació que es requereixi es comunicarà a la Base de Dades Nacional de Subvenciones (d'ara en endavant BDNS) i es publicarà l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment de l'art. 20.8 de la Llei general de subvencions.

  3. La instrucció correspondrà a un tècnic del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports, que haurà de realitzar d'ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.

  4. Totes les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l'examen de la comissió avaluadora si n'és obligatòria la constitució o es preveu en la convocatòria corresponent.

  5. Una vegada examinades les sol·licituds per l'instructor o la comissió avaluadora corresponent, i després que s'hagi emès l'informe corresponent, el conseller executiu cap del departament n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l'òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, el qual dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.

  6. Quan la quantia de l'ajut proposat per l'instructor o la comissió avaluadora sigui substancialment inferior al sol·licitat, es podrà instar el beneficiari a reformular la seva sol·licitud per tal d'ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.

  7. La resolució de l'expedient d'atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

  8. Si la subvenció implica una despesa pluriennal, la resolució de concessió ha de determinar el nombre d'exercicis a què s'aplicarà la despesa i la quantitat màxima que s'ha d'aplicar a cada exercici.

  9. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció serà de sis mesos comptats des del dia que acabi el termini de presentació de sol·licituds. No obstant l'anterior, aquest termini es podrà reduir si s'estableix expressament en la convocatòria dels ajuts. El silenci administratiu té caràcter desestimatori.

  10. La resolució de l'expedient de concessió o denegació dels ajuts es remetrà a la BDNS en compliment de l'art. 20.8 de l'LGS, i es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, publicació que servirà al mateix temps de notificació als sol·licitants. Així mateix, es publicarà en la web del Consell insular de Menorca www.cime.es, on figuraran les dades identificatives dels interessats.

Desena. Comissió avaluadora

1. La comissió avaluadora és l'òrgan col·legiat al qual correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre'n l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució que ha de formular l'òrgan instructor competent, en el cas que sigui preceptiva la seva constitució o es prevegi en la convocatòria corresponent.

2. La comissió avaluadora estarà formada pels membres següents:

  1. President/a: conseller/a del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports

  2. Secretari/ària: un auxiliar administratiu del departament

  3. Vocals: 3 tècnics del departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports

3. La comissió avaluadora s'ha de constituir obligatòriament quan l'import global dels fons públics prevists en la convocatòria sigui superior als 50.000 euros, o bé quan l'import individual màxim de la subvenció sigui superior a 7.000 euros.

4. Quan no sigui preceptiva la seva constitució, l'existència de la comissió avaluadora només serà necessària si es preveu expressament en la resolució de la convocatòria corresponent, en la qual s'haurà de fixar en tot cas quin és l'òrgan que ha d'examinar les sol·licituds i ha d'emetre l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

Onzena. Abonament dels ajuts

1. La presentació de la sol·licitud pot dur implícita la cessió del dret de cobrament de la subvenció a favor del club o centre que imparteix l'activitat subvencionada, la qual cosa s'haurà d'indicar en l'annex III. Quan correspongui, l'abonament dels ajuts per part del Consell Insular es farà directament al club o centre esportiu, cultural, artístic o de lleure infantil i juvenil corresponent.

2. Els ajuts s'abonaran, per norma general, un cop justificada la realització de la totalitat de l'activitat subvencionada.

No obstant això, el pagament de l'ajut es podrà fer efectiu en pagaments fraccionats en funció de les justificacions parcials que es presentin (com a mínim, mensuals) relatives a la participació del beneficiari en l'activitat subvencionada.

3. Les subvencions que es paguin a persones físiques restaran subjectes a retenció d'acord amb la normativa que regula l'impost sobre la renda de persones físiques.

Dotzena. Justificació de la subvenció i control

1. S'haurà de justificar la realització de l'activitat subvencionada i acreditar les despeses efectuades amb càrrec a l'ajut concedit, abans del 30 de juny de la temporada/curs corresponent, llevat que existeixin causes excepcionals que ho impedeixin i que s'hauran d'al·legar per escrit. A la vista de l'anterior el CIM podrà ampliar el termini de justificació dels ajuts.

2. La documentació acreditativa que cal presentar és la següent:

- Justificant de pagament de la inscripció o matricula i les quotes corresponents (transferència bancaria o rebut). En els casos de cessió de cobrament a favor del club o centre esportiu, s'aportarà d'ofici a l'expedient pel Consell Insular.

- Justificant d'assistència que acrediti haver assistit com a mínim al 80 % de les sessions.

3. Si la documentació presentada és incompleta o incorrecta, el servei responsable demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de deu dies hàbils.

4. Si la despesa justificada excedeix l'import concedit, la possible desviació pressupostària anirà a càrrec del beneficiari. Si per contra la despesa justificada és inferior a l'import del pressupost sol·licitat i subvencionat, es reduirà proporcionalment la subvenció concedida.

5. El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

Tretzena. Obligacions dels beneficiaris i perceptors de l'ajut

Són obligacions dels beneficiaris:

  1. Comunicar al CIM l'acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s'entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils des de la notificació de la concessió dels ajuts mitjançant publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
  2. Realitzar l'activitat objecte de subvenció dintre de la temporada/curs corresponent (de setembre a juny).
  3. Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió dels ajuts i justificar-ne la realització en els terminis i en les condicions establerts en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.
  4. Acreditar, quan el Consell Insular els ho sol·liciti, que es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la seguretat social. L'acreditació d'estar al corrent de les obligacions tributàries no serà necessària en el cas que s'hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar aquestes dades a través de l'Agència Tributària.
  5. Proporcionar la informació sobre l'activitat subvencionada que li requereixi el Consell Insular de Menorca.
  6. Sotmetre's a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d'organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.
  7. Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l'obtenció de subvencions i ajudes amb la mateixa finalitat.
  8. Fer constar de manera expressa el suport del Consell Insular de Menorca en la realització de les activitats subvencionades.
  9. Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se'n poden derivar retards en l'execució o si en poden afectar el cost total, i sol·licitar l'autorització prèvia i expressa del Consell Insular per fer qualsevol modificació substancial del projecte objecte d'ajuda. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s'han de formular immediatament a l'aparició de les circumstàncies que la justifiquin i han d'especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.
  10. Destinar l'import de l'ajut a la finalitat per a la qual s'ha concedit, entenent que això es compleix quan la persona per a la qual se sol·licita l'ajut s'ha matriculat i assisteix a les sessions dedicades a l'activitat emmarcada dins l'educació no formal. Per tant es considerarà que no han destinat l'ajut a la finalitat per a la qual s'ha concedit, i hauran de reintegrar l'import concedit que ja hagi estat abonat, les persones que hagin incorregut en alguna o algunes de les situacions següents:
  • Haver anul·lat la matrícula.
  • No haver participat en les sessions destinades al compliment de l'activitat en un
  • percentatge superior al 20 %.

Catorzena. Revocació i reintegrament dels ajuts

En el cas d'incompliment total o parcial de les obligacions dels beneficiaris d'aquests ajuts s'iniciarà el corresponent expedient de revocació i consegüent reintegrament, si correspon. Pel que fa a la revocació i el reintegrament dels ajuts s'aplicaran els articles 24, 43 i 44 del TRLS i la resta de normativa que sigui aplicable.

Per als casos que preveu l'art. 44 del TRLS, en què no correspongui la revocació total de l'ajut concedit, es podrà aplicar un percentatge de minoració en funció de l'incompliment. Aquest percentatge s'ha de fixar amb l'informe previ de l'instructor i la notificació al beneficiari.

Si s'haguessin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària ha de reintegrar les quantitats que hagin esdevingut indegudes més l'interès de demora, comptador des que el pagament es va fer efectiu fins a la data de la resolució mitjançant la qual s'acordi el reintegrament.

Les quantitats que s'hagin de reintegrar tenen la consideració d'ingressos de dret públic i és d'aplicació la via de constrenyiment.

L'obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que, s' s'escau, siguin exigibles.

Quinzena. Infraccions i sancions

1. El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. L'òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d'infraccions de l'establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, de conformitat amb l'establert en l'art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d'octubre, de consells insulars.

Setzena. Altres disposicions

Recursos administratius

Els acords del Consell Executiu pels quals s'aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d'alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca.

Normativa general aplicable

En tot allò no previst expressament en aquestes bases han de regir les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les següents normes:

  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions
  • Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 196 de 31 de desembre de 2005)
  • Reglament de la Llei general de subvencions (Reial decret 887/2006, de 21 de juliol)

ANNEXOS

Annex 1. Model normalitzat de sol·licitud

Annex 2. Declaració responsable

Annex 3. Model justificatiu de plaça del club esportiu, entitat o centre de formació

Annex 4. Declaració responsable família monoparental

Annex 5. Designació compte bancari

 

Maó, 18 de novembre de 2021

Per delegació de la presidenta, El secretari del Consell Executiu Octavi Pons Castejón (Decret 427/2019, d'11 de juliol) (BOIB núm. 97 de 16-7-2019)