Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE SOSTENIBILITAT I MEDI AMBIENT

Núm. 563904
Aprovació definitiva del projecte «Camí de vianants alternatiu a l’Ma-10 entre el PK 92,150 i el PK 92,80 Ruta de Pedra en Sec-GR221 TM Estellencs» i de la relació concreta i individualitzada dels béns i drets afectats per l’expropiació motivada pel projecte esmentat i la declaració de la necessitat d’ocupació

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La vicepresidenta segona i consellera executiva del departament de Sostenibilitat i Medi Ambient del Consell de Mallorca, per delegació del consell executiu d'aquest Consell insular, adoptà, en data 25 d'octubre de 2021, la resolució següent:

«Antecedents de fet

1. El projecte de «Camí de vianants alternatiu a la Ma-10 entre el PQ 92,150 i el PQ 92,80 de la Ruta de Pedra en Sec -GR221- TM Estellencs», promogut pel Departament de Sostenibilitat i Medi Ambient del Consell Insular de Mallorca, va ser redactat l'octubre de 2017 per CIMAR INGENIERIA S.L. i signat per l'enginyer de Camins, Canals i Ports, Sr. Esteban Pisano Porada (núm. Col·legiat 12.594)

2. El projecte tècnic està format per 4 documents:

  • Document núm. 1: memòria i 10 annexos.

L'annex 6 (que en l'índex general apareix amb el núm. 5) preveu les expropiacions que cal dur a terme, per la qual cosa incorpora la relació de béns i drets afectats, en compliment del que disposa l'article 17 de la Llei de 16 de desembre de 1954, sobre expropiació forçosa.

  • Document núm. 2: plànols.
  • Document núm. 3: plec de condicions o de prescripcions tècniques.
  • Document núm. 4: pressupost.

3. El pressupost del projecte per al coneixement de l'administració és de tres-cents cinc mil cinc-cents setze euros amb vint-i-cinc cèntims (305.516,25 €), que inclou, a més del pressupost d'execució de la contracta de dos-cents noranta-sis mil cinc-cents quaranta-tres euros amb setanta-vuit cèntims (296.543,78 €), vuit mil nou-cents setanta-dos euros amb quaranta-set cèntims (8.972,47 €) per a expropiacions.

4. En data 23 d'abril de 2018 es va emetre l'informe de supervisió previst en l'article 235 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (informe 2018-06).

5. D'acord amb l'informe de supervisió esmentat, el projecte no es troba subjecte a avaluació d'impacte ambiental i, per altra banda, s'haurà de tramitar la declaració d'utilitat pública i necessitat d'ocupació, la informació pública dels béns i drets afectats, i obtenir els informes dels organismes competents.

6. En la tramitació de l'expedient s'han sol·licitat i incorporat, d'acord amb la normativa d'aplicació, els informes i/o autoritzacions sectorials dels organismes competents següents:

  • En matèria de carreteres: a) resolució de la consellera executiva del Departament de Territori i Infraestructures de 08/02/2019, que autoritza amb condicions les obres esmentades; b) resolució del conseller executiu del departament de Mobilitat i Infraestructures de 21/04/2021, que autoritza amb condicions les obres del projecte (la vigència de la qual és de tres anys).    
  • En matèria de patrimoni històric: a) acord de la Comissió Insular de Patrimoni Històric de Mallorca, en sessió de 05/12/2017, que autoritza amb prescripcions el projecte; b) acord de la Comissió Insular de Patrimoni Històric de Mallorca, en sessió de 22/05/2018, que autoritza el projecte amb les prescripcions relatives a utilització de materials i sistemes constructius.
  • En matèria d'espais naturals i/o protegits: informe de la Direcció General d'Espais Naturals i Biodiversitat, de data 26/09/2018, segons el qual cap de les actuacions del projecte s'ubiquen dins l'àmbit d'un espai natural protegit o de la Xarxa Natura 2000, per la qual cosa no és preceptiva l'emissió de cap informe al respecte. 
  • En matèria de recursos hídrics: resolució de la Direcció General de Recursos Hídrics, de data 04/03/2019, que autoritza el projecte esmentat, tot condicionant-lo a una sèrie de prescripcions (la vigència de la qual és de quatre anys, per tant, fins el 08/03/2023).

7. En data 15 de maig de 2019, l'Ajuntament d'Estellencs va resoldre concedir la llicència municipal d'obres per al projecte esmentat, d'acord amb les condicions que s'inclouen en la mateixa (la seva vigència acaba el 17/05/2022).

8. En dates 17 de maig i 30 de juliol de 2019, respectivament, es va signar la memòria justificativa de la necessitat de tramitar, aprovar i licitar el Projecte «Camí de vianants alternatiu a la Ma-10 entre el PQ 92,150 i el PQ 92,80 Ruta de Pedra en Sec-GR221 TM Estellencs».

9. En data 1 d'agost de 2019 es va sol·licitar al Servei de Valoracions del departament de Territori i Infraestructures, la valoració dels terrenys necessaris afectats pel projecte.

10. En data 25 de febrer de 2021 es va continuar la tramitació electrònica de l'expedient iniciat en paper, amb el número d'expedient 738437H.

11. En data 3 de maig de 2021, es va sol·licitar al Servei d'Expropiacions i Valoracions del departament de Mobilitat i Infraestructures, la valoració dels terrenys necessaris afectats pel projecte esmentat i en data 11 de juny de 2021 es va rebre l'informe.

12. En l'informe del Servei d'Expropiacions i Valoracions s'estima que el valor total dels béns afectats, als efectes de determinar les quantitats corresponents a la reserva de crèdit i dipòsit previ a utilitzar en les finques afectades pel projecte és de vuit mil nou-cents quaranta-sis euros amb noranta-nou cèntims (8.946,99 €).

13. En l'informe de valoració esmentat no s'hi inclou la finca núm. 6 afectada pel projecte, atès que inicialment es va considerar que formava part d'un camí de titularitat municipal. Per tal d'aclarir-ho, en data 11 de juny de 2021 es va sol·licitar a l'Ajuntament d'Estellencs un certificat de titularitat dels terrenys esmentats que, en una porció d'uns 20 m2, formarien part de la parcel·la 9013 del polígon 3 del TM d'Estellencs, amb referència cadastral 07021A003090130000ZL. En data 22 de juny de 2021 es certifica per l'ajuntament que no consta que els esmentats terrenys siguin de titularitat municipal i que, per tant, aquests formarien part d'una finca de titularitat privada. Per tal d'identificar la titularitat dels esmentats terrenys, es sol·licita informació addicional a l'ajuntament, en data 7 de juliol de 2021. Mitjançant certificat municipal s'indica que no es té constància sobre la seva titularitat.  

14. En data 23 de juliol de 2021 s'emet l'informe complementari del Servei d'Expropiacions i Valoracions del departament de Mobilitat i Infraestructures, segons el qual s'estima que el valor total dels béns afectats, als efectes de determinar les quantitats corresponents a la reserva de crèdit i dipòsit previ a utilitzar en les finques afectades pel projecte, és de vuit mil nou-cents setanta-dos euros amb quaranta-set cèntims (8.972,47 €).   

15. Atès l'informe emès per la tècnica jurídica del departament de Sostenibilitat i Medi Ambient amb el vistiplau del cap de secció d'Estudis, Planificació i Educació Ambiental, pel qual s'informa favorablement la possibilitat d'incorporar els terrenys necessaris per al Projecte «Camí de vianants alternatiu a la Ma-10 entre el PQ 92,150 i el PQ 92,80 Ruta de Pedra en Sec-GR221 TM Estellencs», mitjançant l'expropiació forçosa.

16. Vist que en data d'agost de 2021 s'ha emès un informe justificatiu que motiva la petició de declaració d'urgent ocupació dels terrenys necessaris per executar les obres previstes en el projecte.

17.  Mitjançant resolució de la vicepresidenta segona i consellera executiva de Sostenibilitat i Medi Ambient de data 4 d'agost de 2021 es va aprovar inicialment el projecte abans esmentat i la relació de béns i drets afectats i, al mateix temps, s'ordenà l'obertura d'un tràmit d'informació pública de 20 dies, amb la inserció prèvia d'un anunci en el BOIB, en la seu electrònica del Consell Insular de Mallorca, en un dels diaris de major circulació de l'illa i es va disposar la tramesa a l'Ajuntament d'Estellencs d'un anunci amb la relació de béns i drets afectats a l'efecte de la seva inserció en el tauler d'edictes, igualment, per un termini de 20 dies.

18.  El dia 12 d'agost de 2021 es va publicar l'anunci d'aprovació inicial del projecte i de la relació de béns i drets afectats per l'expropiació en el BOIB (BOIB núm. 107), al Diario de Mallorca i al tauler d'anuncis de la seu electrònica del Consell Insular de Mallorca i, d'acord amb el certificat tramès per l'Ajuntament d'Estellencs, l'anunci relatiu a la relació de béns i drets afectats es va publicar en el tauler d'edictes dia 12 d'agost i durant 20 dies.

19. Dins el període d'informació pública comprès entre dia 13/08/2021 i dia 09/09/2021 es varen presentar al·legacions per part del Sr. Jorge Ozonas Hernández (RGE núm. 35517, de 6/09/2021) i del Sr. Mariano Ozonas Moragues (Registre núm. 2021-E-RC-904 de l'Oficina Central de Registre de l'Ajuntament d'Estellencs, de data 24/08/2021), les quals han estat informades per part dels serveis tècnics i jurídics d'aquest departament de Sostenibilitat i Medi Ambient.

Als efectes que quedi constància dins l'expedient, les al·legacions presentades no fan referència a la tramitació del procediment d'urgent ocupació dels terrenys afectats.

20. En data 6 d'octubre de 2021 s'ha emès un informe per part del coordinador de la Unitat de Pedra en Sec i Senderisme en resposta a les al·legacions presentades pel Sr. Mariano Ozonas Moragues, segons el qual es proposa la seva desestimació d'acord amb les següents motivacions:

“1.El valor unitari del terreny s'ha obtingut a partir de la renta potencial d'un olivar de muntanya, de manera que els arbres productius ja han estat tinguts en compte en la valoració del sol, i per tant no podran ser objecte d'una valoració independent d'aquell, d'acord amb el “Real Decreto Legislativo 7/2015, de 30 de octubre, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley de Suelo y Rehabilitación Urbana“ (BOE núm. 261, de 31/10/2015, art. 35 del RDL 7/2015), no obstant i tot i que aquest aspecte no és l'objecte del tràmit d'informació pública, en el moment que pertoqui del procediment d'expropiació ell podrà presentar la seva valoració.

2. Pel que fa al termini per executar l'obra es fixe i és el que apareix en el plec de condicions, i en relació al tancament, en el moment del replanteig del projecte, juntament amb l'adjudicatari de l'obra, és prendran les decisions d'ubicació d'aplec de materials, així com del seu tancament i condicions d´ús. La zona que s'utilitzi per aplecs haurà de quedar, al finalitzar les obres, en un estat igual o millor al que tenia abans del començament de les obres. Així és farà constar a l'acta de replanteig de l'obra.

3. Els desperfectes ocasionats i imputables efectivament a l'execució de l'obra aniran a càrrec del contractista del projecte.”

21. En data 20 d'octubre de 2021 s'ha emès un informe per part de la tècnica jurídica del departament de Sostenibilitat i Medi Ambient amb el vistiplau del cap de la Secció d'Estudis, Planificació i Educació Ambiental, amb relació a les al·legacions presentades pel Sr. Jorge Ozonas Hernández, segons el qual es proposa la seva desestimació amb base a les motivacions que consten en l'informe i que en síntesi es poden resumir en que, i en primer lloc, les al·legacions no fan referència al contingut del Projecte ni a la relació inicial de béns i drets afectats per l'expropiació i, per tant, excedeixen d'allò que és objecte del tràmit d'informació pública què pel que fa a aquesta relació és, segons disposen els articles 17 i següents de la llei d'expropiació forçosa, que els interessats puguin formular al·legacions sobre la procedència de l'ocupació o disposició dels béns i el seu estat material o legal. I, així mateix, en segon lloc, atès que la Ruta està integrada entre d'altres per elements del patrimoni històric que ja són objecte de protecció d'acord amb l'establert a la llei 12/1998, de 21 de desembre de Patrimoni Històric de les Illes Balears i per tant, en aplicació del que es disposa a l'apartat 2 del l'article 80 juntament amb l'article 1 de la llei de Patrimoni Històric, no procedeix incloure la partida del 1 per cent o superior a la qual fa referència l'article 80.1 de la llei de Patrimoni Històric.

22.  Atès l'informe jurídic i proposta de resolució del cap de secció d'Estudis, Planificació i Educació Ambiental, emès en data 22 d'octubre de 2021, quan a l'aprovació definitiva del projecte d'obra i de la relació de béns i drets afectats per l'expropiació.

Fonaments de dret

1.  D'acord amb els articles 148 i següents de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, quant a la regulació dels requisits per a les obres públiques locals de caràcter ordinari i, concretament, en el seu apartat 2n, on es disposa que la competència per aprovar el projecte correspon, llevat de previsió contrària de la llei, a l'òrgan que sigui competent per contractar, sense perjudici de les autoritzacions d'altres administracions públiques.

2. En aquest mateix sentit, l'article 231 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, recull que l'aprovació dels projectes d'obra correspon a l'òrgan de contractació, llevat que aquesta competència estigui específicament atribuïda a un altre òrgan per una norma jurídica.

3. D'acord amb les previsions relatives al projecte d'obres contingudes en els articles 231 i següents de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.

4. D'acord amb el que disposa l'article 149, apartat 1r, de la Llei 20/2006, l'execució de les obres públiques locals requereix l'elaboració, l'aprovació i el replantejament previs del projecte tècnic corresponent, llevat dels casos en què no sigui exigible per la naturalesa de l'obra i la legislació aplicable.

5. Atès l'article 36 apartat 5è del Reglament Orgànic de la Corporació, i d'acord amb la base 23 del pressupost vigent, correspon al Consell Executiu contractar, i, per tant, aprovar projectes d'una quantia superior a dos-cents cinquanta mil euros (250.000,00 €), quan la competència no correspon al Ple del Consell de Mallorca. No obstant això, d'acord amb la delegació d'atribucions efectuada pel Consell Executiu dia 12 d'agost de 2015 (BOIB núm. 123, de 15 d'agost), correspon als consellers i a les conselleres executives la facultat de dictar actes administratius en matèria de contractació que, d'acord amb la normativa vigent, no requereixen informe previ preceptiu de la Secretaria general de la corporació, com és el cas. Per això, en tractar-se de l'acte en virtut del qual s'ha d'aprovar definitivament el projecte, correspon a la consellera executiva del departament de Sostenibilitat i Medi Ambient, per delegació del consell executiu, adoptar la resolució d'aprovació definitiva del projecte, així com de la relació de béns i drets afectats.

6. Ateses les competències atribuïdes a la consellera executiva del departament de Sostenibilitat i Medi Ambient, mitjançant el decret d'organització del Consell de Mallorca de dia 9 de desembre de 2019 (BOIB núm. 167, de 12 de desembre de 2019), modificat posteriorment pel Decret de dia 6 de març de 2020, pel Decret de dia 22 de maig de 2020, pel Decret de dia 9 de juliol de 2020, pel Decret de dia 10 de novembre de 2020, pel Decret de 3 de desembre de 2020, pel Decret de dia 26 de gener de 2021, pel Decret de 13 de maig de 2021 i, recentment, pel Decret de dia 6 d'agost de 2021 (BOIB núm. 106, de 10 d'agost de 2021), el qual disposa en el seu article 3 que el Departament de Sostenibilitat i Medi Ambient del Consell de Mallorca té, entre d'altres, les atribucions següents:

«(...)

g) Exercir les actuacions derivades del desplegament de la Llei 13/2018, de 28 de desembre, de camins públics i rutes senderistes.

Exercitar la potestat d'expropiació forçosa amb relació a la Llei 13/2018, de 28 de desembre, de camins públics i rutes senderistes de Mallorca i Menorca i dels plans directors sectorials i plans especials de camins o rutes, sempre que la competència no correspongui al Ple del Consell de Mallorca; així com fixar i aprovar el preu just i també l'acceptació de les propostes d'acord mutu.

h) Planificar, crear i gestionar rutes senderistes i refugis de muntanya en l'àmbit de les competències del Consell de Mallorca.

(...)

n) Resoldre els expedients d'expropiació forçosa en la quantia que es determina en les bases d'execució del pressupost.

(…).»

7. Vist que a l'empara del que disposen la Llei 6/1999, de 3 d'abril, de les directrius d'ordenació territorial de les Illes Balears i de mesures tributaries, la Llei 14/2000, de 21 de desembre, d'ordenació territorial i, així mateix, la Llei 2/2001, de 7 de març, d'atribucions als consells insulars en matèria d'ordenació del territori, el Consell de Mallorca va aprovar mitjançant acord del Ple de dia 13 de desembre de 2004 el Pla territorial insular de l‘illa de Mallorca (PTIM) -BOIB núm.188 Ext. de 31 de desembre de 2004).

8. Atès que la norma 50 del Pla Territorial Insular de Mallorca va crear les Rutes d'Interès paisatgístic, per tal de difondre la realitat patrimonial, promoure la seva conservació i potenciar el seu coneixement i comprensió. Entre aquestes rutes es troba la Ruta de Pedra en Sec. Aquesta norma preveu el desenvolupament de les rutes mitjançant l'aprovació dels plans especials.

9. Per acord del Ple del Consell Insular de Mallorca en sessió de data 21 de maig de 2015 es va aprovar definitivament el Pla Especial d'Ordenació i Protecció de la Ruta de Pedra en Sec, en endavant PERPS (BOIB núm. 93, de 25 de juny de 2015). D'acord amb les previsions del mateix PERPS, el desenvolupament, l'execució i la gestió de la Ruta de Pedra en Sec correspon al Consell de Mallorca segons estableix l'article 25.1 del PERPS.

10. Així mateix, d'acord amb el contingut de la Llei 13/2018, de 28 de desembre, de camins públics i rutes senderistes de Mallorca i Menorca, són competències dels consells insulars pel que fa a les rutes senderistes: crear les rutes en l'àmbit del seu territori mitjançant l'homologació, d'ofici o a proposta dels ajuntaments, que compleixin amb les característiques previstes en aquesta llei; adoptar mesures jurídiques i actuacions que garanteixin la lliure circulació de les persones per les rutes homologades; vigilar, conservar, senyalitzar i fer el manteniment de les rutes senderistes d'àmbit  o d'interès supramunicipal els promotors de les quals siguin els consells insulars; crear i gestionar el Registre de rutes senderistes; promoure i aprovar plans especials d'ordenació de rutes senderistes o, si s'escau projectes de rutes senderistes, i determinar-ne les condicions d'ús, les limitacions i els mitjans financers en ordre al seu manteniment, conservació o restauració, així com totes les funcions que serveixin per desplegar els objectius d'aquesta llei.

11. D'acord amb l'article 47.2 de la Llei 13/2018, de 28 de desembre, de camins públics i rutes senderistes de Mallorca i Menorca, els plans especials d'ordenació de les rutes senderistes d'àmbit supramunicipal es configuren com els plans especials d'ordenació territorial de caràcter autònom previstos en la legislació d'ordenació territorial.

12. Vist que pels efectes inherents de l'aprovació dels plans d'ordenació territorial i urbanístics, l'aprovació del PERPS comporta la declaració d'utilitat pública de les obres, de les instal·lacions i dels serveis que s'hi hagin previst de manera concreta i la necessitat d'ocupació dels béns i drets necessaris per a la seva execució, als efectes d'allò que preveu la legislació sobre expropiació forçosa, tal i com es disposa, respectivament, a l'article 16 de la Llei 14/2000, de 21 de desembre, d'Ordenació Territorial, l'article 42 del Reial decret legislatiu 7/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei del Sòl i Rehabilitació urbana, l'article 67 de la Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'Urbanisme de les Illes Balears, la norma 4.3 del Pla Territorial Insular de Mallorca i que ve refermada per l'article 50 de la Llei 13/2018, de 28 de desembre, de camins públics i rutes senderistes de Mallorca i Menorca.

13. Atès que el projecte de «Camí de vianants alternatiu a la Ma-10 entre el PQ 92,150 i el PQ 92,80 de la Ruta de Pedra en Sec -GR221- TM Estellencs» permetrà executar el tram 10 de l'Etapa 2 prevista en el PERPS vigent (BOIB núm. 93, de 25 de juny de 2015).

14. Atès l'informe emès per la tècnica jurídica del departament de Sostenibilitat i Medi Ambient amb el vistiplau del cap de secció d'Estudis, Planificació i Educació Ambiental, pel qual s'informa favorablement la possibilitat d'incorporar els terrenys necessaris per al Projecte «Camí de vianants alternatiu a la Ma-10 entre el PQ 92,150 i el PQ 92,80 Ruta de Pedra en Sec-GR221 TM Estellencs», mitjançant l'expropiació forçosa.

15. D'acord amb l'article 83 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP) que regula el tràmit d'informació pública, d'un període no inferior a vint dies, mitjançant la publicació d'un anunci en el diari oficial corresponent.

16. Atès l'article 18 i següents de la Llei de 16 de desembre de 1954, sobre expropiació forçosa, i altres articles concordants del Decret de 26 d'abril de 1957 pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'expropiació forçosa, regulen el tràmit d'informació pública al qual s'ha de sotmetre la relació de béns i drets afectats.

17. Atès que l'article 52 de la Llei de 16 de desembre de 1954, sobre expropiació forçosa, i l'article 56 del Decret de 26 d'abril de 1957 pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'expropiació forçosa, preveuen la declaració d'urgent ocupació dels béns afectats per una expropiació.

18. D'acord amb les regles de tramitació del projecte d'obres de l'article 149 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, els articles 83 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i d'acord amb la tramitació prevista en els articles 18 i següents de la Llei de 16 de desembre de 1954, sobre expropiació forçosa, i altres articles concordants del Decret de 26 d'abril de 1957 pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'expropiació forçosa, un cop complert el tràmit d'informació pública de l'expedient aprovat inicialment, un cop informades les al·legacions presentades, procedeix, si s'escau, el tràmit d'aprovació definitiva del projecte esmentat, així com de la relació de béns i drets afectats per l'expropiació, tot declarant la necessitat de l'ocupació.

19. Atesos els informes de contestació a les al·legacions presentades, emesos per part dels serveis tècnics i jurídics de la Direcció Insular de Medi Ambient de data 6 i 20 d'octubre de 2021, respectivament, i que consten a l'expedient.

20.  Atès l'informe jurídic i proposta de resolució del cap de secció d'Estudis, Planificació i Educació Ambiental, emès en data 22 d'octubre de 2021, quan a l'aprovació definitiva del projecte d'obra i de la relació de béns i drets afectats per l'expropiació.

Per tant, la vicepresidenta segona i consellera executiva del departament de Sostenibilitat i Medi Ambient del Consell de Mallorca, per delegació del consell executiu d'aquest consell insular, adopta la següent:

Resolució

1. Resoldre les al·legacions presentades per part del Sr. Jorge Ozonas Hernández i del Sr. Mariano Ozonas Moragues dins del tràmit d'informació pública, amb relació a la resolució de data 4 d'agost de 2021 d'aprovació inicial del projecte «Camí de vianants alternatiu a la Ma-10 entre el PQ 92,150 i el PQ 92,80 Ruta de Pedra en Sec-GR221- TM Estellencs» i de la relació de béns i drets afectats, desestimant-les de conformitat i amb l'abast recollit a l'informe emès per part dels serveis tècnics i jurídics de la Direcció Insular de Medi Ambient de data 6 i 20 d'octubre de 2021, respectivament, i que consten a l'expedient.

2. Aprovar definitivament el projecte «Camí de vianants alternatiu a la Ma-10 entre el PQ 92,150 i el PQ 92,80 Ruta de Pedra en Sec-GR221- TM Estellencs», promogut pel Departament de Sostenibilitat i Medi Ambient del Consell Insular de Mallorca, redactat l'octubre de 2017 per CIMAR INGENIERIA S.L. i signat per l'enginyer de Camins, Canals i Ports, Sr. Esteban Pisano Porada, amb un pressupost per al coneixement de l'administració de tres-cents cinc mil cinc-cents setze euros amb vint-i-cinc cèntims (305.516,25 €), que inclou, a més del pressupost d'execució de la contracta de dos-cents noranta-sis mil cinc-cents quaranta-tres euros amb setanta-vuit cèntims (296.543,78 €), vuit mil nou-cents setanta-dos euros amb quaranta-set cèntims (8.972,47 €) per a expropiacions.

3. Aprovar definitivament, la relació concreta i individualitzada dels béns i drets afectats per l'expropiació i declarar la necessitat d'ocupació amb relació a les finques del terme municipal d'Estellencs següents: 

Finca

Pol.

Parc.

Referència cadastral

Titular

m2 expropiar

1

3

274

07021A003002740000ZQ

Mariano Ozonas Moragues

270

2

3

271

07021A003002710000ZB

Jorge Ozonas Hernández

960

3

3

246

07021A003002460000ZF

Erikss Asta

195

4

3

235

07021A003002350000ZA

Manfred Henkel

300

5

3

206

07021A003002060000ZG

Antonia Balaguer Balaguer

240

6

3

9013

07021A003090130000ZL

----

20

4. Publicar aquesta resolució al BOIB.

5. Notificar al Sr. Jorge Ozonas Hernández I al Sr. Mariano Ozonas Moragues la resposta a les al·legacions presentades.

6. Notificar aquesta resolució a les persones interessades.

7. Sol·licitar al Consell de Govern de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la declaració d'ocupació urgent dels béns afectats per a dur a terme les expropiacions relatives al projecte esmentat

La qual cosa es fa pública per generar coneixement, d'acord amb la tramitació prevista en els articles 18 i següents de la Llei de 16 de desembre de 1954, sobre expropiació forçosa, i altres articles concordants del Decret de 26 d'abril de 1957 pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'expropiació forçosa. Així mateix, en compliment de l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. 

Contra aquesta Resolució, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Mallorca, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la notificació o de la publicació en el BOIB.

Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació d'aquest recurs d'alçada.

Contra la desestimació per silenci del recurs d'alçada es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en qualsevol moment a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s'hagi notificat la resolució).

No obstant l'anterior, es pot interposar, si escau, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Palma, en la data de la signatura electrònica (16 de novembre de 2021) 

La vicepresidenta segona i consellera  executiva de Sostenibilitat i Medi Ambient Aurora Ribot Lacosta