Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE BANYALBUFAR
Núm. 535931
Convocatòria d’ajuts a l’estudi de l’ajuntament de Banyalbufar per al curs 2021/2022
L'Ajuntament de Banyalbufar convoca aquesta línia d'ajuts per a estudiants de batxillerat; de Formació Professional bàsica, de grau mitjà i de grau superior; de grau universitari; d'ensenyaments artístics professionals, esportius, artístics superiors i d'idiomes.
L'objectiu d'aquesta línea d'ajuts és estimular i fomentar els estudis superiors entre els joves del municipi, que amb aquesta ajuda podran sufragar part de les despeses derivades de la seva formació.
BASES QUE REGULEN AQUESTA CONVOCATÒRIA
1. BASE JURÍDICA
Aquests ajuts es deriven del Reglament de Suport a l'Estudi (a partir d'ara, RSE) adoptat en sessió plenària de dia 28 de juliol de 2021, aprovat definitivament el 30 de setembre de 2021
2. DOTACIÓ PRESSUPOSTÀRIA
La dotació econòmica d'aquesta convocatòria per al curs 2021/2022 és de:
3. NOMBRE D'AJUTS I QUANTIA
En el cas de no existir crèdit pressupostari suficient per atendre totes les sol·licituds que compleixin els requisits, es procedirà al prorrateig de l'import màxim global destinat a la subvenció entre tots els beneficiaris (sol·licitants que compleixin els requisits7).
1 Art. 10 RSE.
2 Art. 11 RSE.
3 Art. 12 RSE.
4 Art. 13 RSE.
5 Art. 14 RSE.
6 Art. 15 RSE.
7 Art. 22.1 LGS
En cas de sobrar crèdit en algun dels ajuts, es redistribuirà proporcionalment entre els altres ajuts. En cas que sobràs crèdit de tots els ajuts, la Comissió Avaluadora podria decidir, previ informe dels Serveis Socials municipals, ajudar amb una quantitat superior a algun dels beneficiaris.
Aquests ajuts es liquidaran mitjançant 9 pagaments: un per a l'ajut 1, set per al 6, i un altre per als ajuts 2, 3, 4 i 5 d'aquesta convocatòria, que es faran efectius una vegada s'hagin conclòs les tramitacions de la present convocatòria i atenent la disposició del departament municipal d'Intervenció.
4. DESTINATARIS I REQUISITS
Els sol·licitants de les ajudes econòmiques hauran de complir els següents requisits:
5. TERMINIS DE LA CONVOCATÒRIA
Per als ajuts a la matrícula i els ajuts de lluita contra l'abandonament dels estudis, s'hauran de sol·licitar dins els quinze dies hàbils a partir del següent al de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma. Si el darrer dia de presentació cau en inhàbil, el termini s'entendrà ampliat fins al dia hàbil següent.
Les sol·licituds, es dirigiran al Batle de l'Ajuntament, i es presentaran en el Registre Electrònic General d'aquest Ajuntament o en algun dels llocs previstos en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
6. PROCEDIMENT I RESOLUCIÓ
Una vegada acabat el termini per presentar sol·licituds, en un nou termini de deu (10) dies, una comissió de selecció i avaluació -a la que correspon comprovar sol·licituds, requerir per esmenar, resoldre dubtes d'interpretació de les bases i formular proposta de resolució-, formada per:
Vocales:
- José Aranda Huertas, tècnic del Ajuntament de Banyalbufar.
- Isabel Albertí Tomás, administrativa del Ajuntament de Banyalbufar.
Examinaran la documentació presentada i publicaran la llista provisional d'admesos i exclosos, argumentant l'exclusió i la quantia assignada a cada admès.
Els sol·licitats exclosos disposaran d'un termini de dos dies (2) a comptar des del primer dia de publicació per fer entrega de la documentació requerida i les al·legacions que creguin oportunes, que es podrà presentar en el Registre Electrònic General d'aquest Ajuntament o en algun dels llocs previstos en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
En cas de no presentar la documentació requerida, l'aspirant quedarà exclòs.
Rebuda la documentació requerida i les al·legacions, la comissió de selecció i avaluació formularà en dos dies (2) una proposta de resolució que es presentarà a batlia, òrgan competent per resoldre el procediment i concedir els ajuts.
La resolució amb les adjudicacions definitives i les quanties assignades es publicarà al taulell d'anuncis, al web i a les xarxes socials de l'Ajuntament.
Contra aquesta podrà interposar-se recurs de reposició en el termini d'un mes des de la seva publicació o recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos.
7. DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA
Els sol·licitants hauran de presentar:
1.- Documentació general:
La sol·licitud que figura a l'Annex I d'aquesta convocatòria.
La declaració responsable que figura a l'Annex II d'aquesta convocatòria.
Fotocòpia del DNI de l'estudiant o del sol·licitant si és menor d'edat.
Les notes del curs anterior 2020-2021 (si no és primera matrícula).
2.- Documentació específica:
La matrícula original o una fotocòpia compulsada.
Per a l'ajut de matrícula: rebut de pagament de la matrícula.
Per a l'ajut de material: rebuts del material i explicació justificativa de la necessitat.
Per a l'ajut al lloguer: contracte de lloguer i rebuts de pagament.
8. ACCÈS A LA CONVOCATÒRIA
El model de sol·licitud, el RSE, les bases i tota la informació es podrà trobar al següents llocs:
Ajuntament de Banyalbufar
A la web municipal www.ajbanyalbufar.net.
A més, es publicitarà a les xarxes socials de l'Ajuntament.
Banyalbufar, en el dia de la signatura electrònica (26 d'octubre de 2021)
El batle Mateo Ferrà Bestard
Registre d'entrada _____________/____________
Data____________________________________
ANNEX I
SOL·LICITUD AJUTS A L'ESTUDI PER AL CURS 2021/2022
Ajuts que sol·licita:
Primera convocatòria:
( ) Ajuts a la matrícula
( ) Ajuts per a lluitar contra l'abandonament dels estudis
Segona convocatòria:
( ) Ajuts per al transport dins Mallorca
( ) Ajuts per al transport si els estudis s'han de realitzar fora de Mallorca
( ) Ajuts per al lloguer si els estudis s'han de realitzar fora de Mallorca
( ) Ajuts al material.
DADES DEL BENEFICIARI
DADES DEL REPRESENTANT LEGAL (SI ESCAU)
DADES ACADÈMIQUES
Estudis pels quals sol·licita l'ajut: ____________________________________________________________
Localitat del centre on cursa els estudis: _______________________________________________________
DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA
( ) Sol·licitud completa i correctament emplenada i presentada dins els períodes establerts a les presents bases. (ANNEX I)
( ) Fotocòpia DNI del sol·licitant.
( ) Fotocòpia DNI del seu representant legal, en el cas de menor sol·licitant.
( ) Fotocòpia del llibre de família, si la persona sol·licitant és menor d'edat.
( ) Declaració responsable de no estar incurs en cap de les prohibicions de l'article 13 LGS (ANNEX II)
( ) Fotocòpia de la llibreta bancària o certificat bancari amb el número de compte corrent per a la transferència bancària.
( ) Matrícula original o una fotocòpia acarada.
( ) Notes del curs anterior 2020-2021.
( ) Rebut de pagament de la matrícula.
( ) Rebuts del material i explicació justificativa de la necessitat.
( ) Contracte de lloguer i rebuts de pagament.
Banyalbufar, de de 20
(Firma sol·licitant o representant legal, si és el cas)
ANNEX II
DECLARACIÓ RESPONSABLE
Jo, ____________________________________________________________________________________________________
Pare/ mare/ tutor de (si és el cas) ____________________________________________________________________________
DECLAR estar empadronat/da en el municipi de Banyalbufar almanco 4 anys consecutius previs a la data de sol·licitud.
DECLAR estar al corrent de les obligacions tributàries estatals, autonòmiques i amb l'Ajuntament de Banyalbufar (en el cas de ser menors d'edat, ho hauran d'estar els seus progenitors o tutors legals)
DECLAR no haver rebut cap altra subvenció o ajuda per a la mateixa finalitat procedent d'altres administracions o entitats públiques.
DECLAR sota la meva responsabilitat que no incorr en cap de les prohibicions establertes en l'article 13 de la Llei 38/2003 General de Subvencions ni al Reglament de Suport a l'Estudi de l'Ajuntament de Banyalbufar,
Banyalbufar, de ______ de 20
(Firma sol·licitant o representant legal, si és el cas)