Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE SANT LLORENÇ DES CARDASSAR
Núm. 438062
Aprovació definitiva ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius
Aprovada provisionalment pel Ple de l'Ajuntament, en sessió de 24 de juny de 2021, la modificació de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius, ha estat exposada al públic durant trenta dies hàbils sense que s'hagin presentat reclamacions. D'acord amb l'establert a l'article 17 del Reial Decret Legislatiu 2/2004 pel que s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, l'acord s'entén definitivament adoptat i se'n publica el seu text íntegre.
ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER EXPEDICIÓ DE DOCUMENTS ADMINISTRATIUS
Fonament i naturalesa
ARTICLE 1
1. En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i conformement al que disposen els articles 15 a 19 del R.D. 2/2004 de 5 de març, pel que s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aquest Ajuntament estableix la taxa per expedició de documents administratius, que es regirà per la present ordenança fiscal, les normes de la qual atenen el que estableix l'article 58 del esmentat R.D. 2/2004.
Fet imposable
ARTICLE 2
1. Constitueix el fet imposable de la taxa l'activitat administrativa desenrotllada amb motiu de la tramitació, a instància de part, de tota classe de documents que l'Administració o les autoritats municipals expedeixin i d'expedients que els competin.
2. A aquests efectes, es considerarà tramitada a instància de part qualsevol documentació administrativa que hagi estat provocada pel particular o redundi en el seu benefici, tot i que no hi hagi hagut sol·licitud expressa de l'interessat.
3. No es considerarà subjecte a aquesta taxa l'expedició de documents administratius a ciutadans a qui els Serveis Socials de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar informin que manquen de recursos econòmics.
Subjecte passiu
ARTICLE 3
1. Són subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques i les entitats a què es refereix l'article 35.4 de la Llei general tributària que sol·licitin, provoquin o en l'interès de les quals redundi la tramitació del document o expedient de què es tracti.
Responsables
ARTICLE 4
1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereixen els articles 42 de la Llei general tributària.
2. Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de les fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l'abast que assenyala l'article 43 de la Llei general tributària.
Exempcions, reduccions i modificacions
ARTICLE 5
1. Conformement a l'article 9 del R.D. 2/2004 de 5 de març, en matèria d'aquesta taxa no es reconeixeran altres beneficis fiscals que els expressament prevists a normes amb rang de llei o els derivats de l'aplicació de tractats internacionals i, en qualsevol cas, en la forma que aquest article estableix.
Quota tributària
ARTICLE 6
1. La quota tributària es determinarà segons la naturalesa dels documents o expedients que s'hagin de tramitar, d'acord amb les a les tarifes contingudes a l'annex d'aquesta Ordenança.
Meritació
ARTICLE 7
1. Es merita la taxa i neix l'obligació de contribuir quan es presenta la sol·licitud que inicia la tramitació dels documents i expedients subjectes al tribut.
2. En els casos a què es refereix el número 2 de l'article 2n, la meritació es produeix quan tenen lloc les circumstàncies que originin l'actuació municipal d'ofici o quan aquesta s'iniciï sense sol·licitud prèvia de l'interessat, però redundi en el seu benefici.
3. No es tramitaran les sol·licituds sense que s'hagi efectuat el pagament corresponent.
Declaració i ingrés
ARTICLE 8
1. La taxa s'exigirà en règim d'autoliquidació.
2. Els escrits rebuts pel conducte a què fa referència l'article 66 de la Llei de procediment administratiu, que no vinguin degudament reintegrats, seran admesos provisionalment, però no es podran tramitar sense que se'n corregeixi la deficiència. A aquest fi es requerirà a l'interessat que, en el termini de deu dies, aboni les quotes corresponents amb l'avís que, transcorregut aquest termini sense que ho hagi fet, es tindran els escrits per no presentats i s'arxivarà la sol·licitud.
3. Els certificats o documents que expedeixi l'Administració en virtut d'ofici de jutjats o tribunals per a tota classe de plets, no es lliuraran ni trametran sense que prèviament s'hagi satisfet la corresponent quota tributària.
4. Quan per causes no imputables al subjecte passiu, l'activitat administrativa o el servei públic no es presti, procedirà la devolució de l'import corresponent.
Infraccions i sancions
ARTICLE 9
1. En matèria d'infraccions tributàries i de les sancions que els corresponguin en cada cas, hom s'ajustarà al que disposa l'Ordenança fiscal general i la Llei general tributària i les disposicions que la complementin i desenrotllin.
ANNEX TAXA PER EXPEDICIO DE DOCUMENTS ADMINISTRATIUS.
QUADRE DE TARIFES
Epígraf |
Euros |
---|---|
Autorització per a lloguer d'equins. |
39,53 |
Autorització per a lloguer de bicicletes |
79,06 |
Autorització per a lloguer de motos i ciclomotors |
118,58 |
Expedició carnet municipal |
21,49 |
Expedients de declaració de ruïna d'edificis |
118,58 |
Certificat d'antiguitat |
79,06 |
Certificat de final d'obra |
79,06 |
Certificat de tancament de local |
39,53 |
Certificat de tràmit d'expedient |
15,82 |
Certificat de serveis prestats |
15,82 |
Certificat o informes urbanístics |
79,06 |
Confecció d'extracte informatiu per accident de tràfic |
79,06 |
Confecció d'un informe per accident de trànsit |
158,11 |
Confecció d'altres informes per la policia |
79,06 |
Certificats o informes que requereixin la comprovació de fets o documents |
79,06 |
Certificats de documents inclosos en un expedient administratiu |
39,98 |
Informe d'arrelament social |
20,00 |
Informe d'arrelament social |
20,00 |
Informe d'adequació de vivenda |
40,00 |
Expedició d'autoritzacions per activitats de carrer |
79,06 |
Expedició de llicencia d'animals perillosos |
79,06 |
Certificats connexió xarxa clavegueram |
20,00 |
Copia de documents inclosos en un expedient administratiu en format CD, Per cada CD. |
3,00 |
Copia de documents inclosos en un expedient administratiu |
Euros/fotoc. |
Mida A4 |
0,39 |
Mida A3 |
0,80 |
Mides superiors |
3,95 |
|
|
L'abonament de la tarifa corresponent als drets a la presentació als processos selectius organitzats per l'Ajuntament per places de funcionaris i laborals quedarà condicionada a que les corresponents bases així ho proveeixin expressament, |
|
Segon.- Establir que la present modificació de l'ordenança fiscal entrarà en vigor i començarà a aplicar-se a partir del dia de la seva publicació al BOIB.
Tercer.- Publicar el present acord en el tauló d'anuncis de l'Ajuntament i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears perquè durant trenta dies els interessats puguin examinar l'expedient i presentar reclamacions.
En al cas de que no es presenti cap reclamació l'acord s'entendrà definitivament aprovat i es publicarà el seu text íntegre.
Sant Llorenç des Cardassar, 23 de setembre de 2021
El batle Mateu Puigròs Sureda