Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE CALVIÀ
Núm. 350749
Bases reguladores i convocatòria de subvencions per a l'any 2021 destinades a associacions veïnals i entitats ciutadanes de Calvià
La Junta de Govern Local va aprovar el dia 29 de juliol de 2021, les BASES REGULADORES I CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PER A L'ANY 2021 DESTINADES A ASSOCIACIONS VEÏNALS I ENTITATS CIUTADANES DE CALVIÀ. De conformitat al que es disposa en l'article 9.3 de la Llei 38/03, de 17 de novembre, general de subvencions, es publiquen les bases reguladores que la regeixen.
BASES REGULADORES I CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PER A L'ANY 2021 DESTINADES A ASSOCIACIONS VEÏNALS I ENTITATS CIUTADANES DE CALVIÀ
Article 1. Objecte i beneficiaris
1. Les subvencions regulades per aquestes bases tenen per objecte l'atorgament d'ajudes específiques destinades a les entitats a què es refereix l'apartat 3 d'aquest article, amb la finalitat de contribuir a millorar la qualitat de vida local, fomentar i dinamitzar l'associacionisme veïnal i finançar els projectes d'interès social que tenguin com a objecte la realització d'activitats en matèria de participació ciutadana.
2. El procediment de concessió d'aquestes subvencions es tramita en règim de concurrència competitiva, d'acord amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
3. Poden ser beneficiàries de les subvencions convocades:
a. Les associacions veïnals
b. Les entitats ciutadanes no veïnals
Les entitats han d'estar degudament inscrites en el registre públic corresponent i han de proposar la realització de projectes i activitats per a la promoció de la participació ciutadana, així com actuacions que propiciïn la convivència i la integració dels ciutadans en la vida sociocultural de la població.
S'adjudicarà la subvenció a aquelles entitats que, segons la proposta d'activitat i la sol·licitud de quantia de subvenció, siguin considerades subvencionables, sense sobrepassar, en cap cas, l'import de la dotació pressupostària fixada en l'article 2 d'aquestes bases reguladores.
Són subvencionables les activitats artístiques, recreatives i/o socioculturals, les actuacions formatives (cursos, seminaris, conferències, jornades i activitats similars en benefici dels associats i associades i/o la ciutadania), així com les activitats que fomentin la participació ciutadana i els valors cívics, sempre que s'emmarquin dins les normatives aplicables vigents. També es valoraran les propostes d'activitats que vagin destinades a pal·liar o reduir els efectes negatius o les situacions desfavorables generades per la pandèmia del Covid-19, tenint en consideració que han d'anar destinades a afavorir els sectors de població més desfavorits o vulnerables.
Les activitats que es desenvolupin s'han de fer complint la normativa vigent relativa a mesures sanitàries i de seguretat referides a la protecció davant el Covid-19.
No se subvencionen actuacions o activitats que tenguin un caire polític o religiós (a excepció de les celebracions tradicionals), que tenguin fins lucratius (excepte les que tenguin per objectiu la recaptació de fons per a l'entitat), les prestades per entitats privades amb ànim de lucre o les activitats que no puguin justificar-se amb factura oficial o que es consideren competència deslleial.
4. Són objecte de subvenció d'aquesta convocatòria les despeses imputables d'activitats sol·licitades a partir de l'endemà de la publicació de les presents bases en el BOIB i el 15 de desembre de 2021, i que s'executin de l'1 de juliol de 2021 al 28 de febrer del 2022, en el terme municipal de Calvià i dirigits a la població del municipi.
5. Les entitats han d'estar, en tot cas, degudament inscrites en el corresponent Registre d'Associacions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. També han d'estar degudament inscrites en el Registre Municipal d'Entitats de l'Ajuntament de Calvià. En el cas de les entitats veïnals contemplades en l'article 1, punt 3.1, d'aquestes bases, han de contenir en la seva denominació la identificació com a associació de veïns, federació, confederació o unió d'associació de veïns, segons el cas.
Article 2. Crèdit
1. Les subvencions regulades a l'empara d'aquesta ordre es faran efectives amb càrrec a l'aplicació pressupostària 2021 301 92400 4.800010 SUBVENCIÓ DINAMITZACIÓ ZONES, fins a un import màxim de 130.000,00 €, corresponent als pressupostos de l'Ajuntament de Calvià per a l'any 2021. Aquest import es distribueix en:
a. Les propostes d'activitats presentades per entitats veïnals, 80.000,00 €, per a la realització d'activitats de dinamització de zones 2021.
b. Les propostes d'activitats presentades per entitats veïnals i no veïnals, 15.000,00 €, relacionades amb:
i. La celebració de la Nit de les Ànimes / Halloween 2021: 2.000,00 €
ii. La participació en la Cavalcada única de Reis 2022: 9.000,00 €
iii. Les Festes de Sant Antoni / Sant Sebastià 2022: 4.000,00 €
c. Altres activitats presentades per entitats no veïnals que contribueixin a la dinamització de les zones 2021: 35.000,00 €.
2. Des de l'endemà de la publicació d'aquestes bases en el BOIB fins al 14 de setembre 2021, les entitats que estiguin interessades a fer activitats des d'aquesta data i fins al 30 de setembre, en cas que la situació sanitària ho permeti, o que hagin fet activitats autoritzades des de l'1 de juliol 2021, podran presentar les seves propostes. L'ajuda econòmica que es concedeixi podrà cobrir la totalitat de la inversió feta, amb un límit màxim segons l'entitat i la valoració específica de l'activitat o activitats presentades.
a. En el cas d'entitats veïnals, se subvenciona un màxim de 3.000,00 € per entitat, aplicant els barems que estableix l'article 10.
b. En el cas d'entitats no veïnals, se subvenciona un màxim de 2.000,00 € per entitat.
3. Des del dia 15 de setembre al 30 de novembre de 2021, en cas que la situació sanitària ho permeti i quedi crèdit disponible, les entitats que estiguin interessades a fer activitats en l'últim trimestre d'any i els dos primers mesos de l'any 2022 podran presentar les seves propostes, amb el mateix límit estipulat en el punt anterior.
4. Des del dia 1 al 15 de desembre de 2021, en cas que la situació sanitària ho permeti i quedi crèdit disponible, les entitats que estiguin interessades a fer activitats en els dos primers mesos de l'any 2022 podran presentar les seves propostes fins al límit del crèdit disponible.
Article 3. Característiques i destinació de les subvencions
La gestió de les subvencions s'ha d'efectuar d'acord amb els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no discriminació, eficàcia i eficiència. La concessió de subvencions s'ha de fer en règim de concurrència competitiva. Les subvencions a les quals fan referència aquestes bases tenen caràcter voluntari i eventual, no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedents.
Tot allò no previst en aquestes bases es regirà per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i pel seu reglament, aprovat pel RD 887/2006, de 21 de juliol, i per les vigents bases d'execució del pressupost municipal. També hi seran d'aplicació les restants normes de dret administratiu i, si no, s'aplicaran les normes de dret privat.
Les activitats objecte de subvenció poden ser objecte de subcontractació en un percentatge de fins al 100 % del projecte.
Són objectius específics d'aquesta convocatòria les activitats que s'orientin a:
i. Dinamitzar les zones. S'ha de tenir en consideració la promoció dels elements bàsics de la nostra cultura popular en la celebració de les festivitats de Sant Antoni, Sant Sebastià i les alimares (Es Capdellà), com ara foguerons, dimonis, xeremiers, ximbombes, ballades populars, gloses, beneïdes d'animals, que contribueixin a revitalitzar la nostra cultura popular i la participació ciutadana.
ii. Potenciar el teixit social i veïnal i/o promoure la dinamització de la vida col·lectiva de zona i la relació entre els veïns. S'hi inclouen activitats lúdiques, setmanes culturals, activitats d'esplai i oci dirigides a veïns i veïnes en general o bé a col·lectius de joves, gent gran o de dones. Aquestes activitats, que han d'estar obertes a tota la ciutadania, tindran com a finalitat el foment de la cohesió i integració dels veïns i veïnes.
iii. Propiciar espais oberts al debat, intercanvi d'idees i elaboració de propostes.
iv. Potenciar el treball en comú entre associacions i d'aquestes amb les institucions i la ciutadania.
v. Promocionar actuacions que propicien la convivència i la integració de la ciutadania en la vida sociocultural de la població.
Article 4. Forma i termini de presentació de sol·licituds
1. Les sol·licituds s'han de presentar obligatòriament per mitjans electrònics a través de el model de sol·licitud i declaració responsable normalitzat disponible a www.calvia.com («L'Ajuntament» / «Organització municipal» / «Participació ciutadana»). De conformitat amb l'article 68.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, si alguna de les entitats interessades presenta la seva sol·licitud presencialment, se la requerirà perquè l'esmeni a través de la seva presentació electrònica. A aquests efectes, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què hagués estat feta l'esmena. Per a la presentació electrònica es pot emprar qualsevol dels mecanismes d'identificació i signatura admesos pel registre electrònic de l'Administració General de l'Estat.
2. El termini de presentació de sol·licituds s'obrirà a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el BOIB, i fins al 15 de desembre d'aquest mateix any 2021, tot i que, com es recull en l'article 1 punt 4, han de ser objecte de subvenció d'aquesta convocatòria les despeses imputables d'activitats que s'executin de l'1 de juliol de 2021 al 28 de febrer de l'any 2022, en el terme municipal de Calvià i dirigides a la població del municipi.
Article 5. Documentació
1. Les entitats interessades han d'aportar:
a. La sol·licitud i declaració responsable (Annex I).
b. Una declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades de la persona representant de l'entitat, signada electrònicament (Annex II).
c. Una memòria econòmica i de l'activitat a dur a terme, signada electrònicament per la persona representant de l'entitat, amb el següent contingut mínim per possibilitar la valoració de la sol·licitud (Annex III):
i. Descripció detallada de les activitats que es pretenen dur a terme.
ii. Zona o zones del municipi beneficiades i repercussió social de les activitats a fer.
iii. Pressupost d'ingressos i despeses de les activitats a fer. Els pressupostos han de relacionar-se amb l'activitat descrita en el punt anterior. Relació de necessitats per fer l'activitat.
iv. Nombre de persones que puguin resultar beneficiàries de l'activitat.
v. Si n'és el cas, participació en actes del municipi programats o impulsats per l'Ajuntament de Calvià.
vi. Nombre de socis.
d. Model degudament emplenat de la sol·licitud de llicència d'activitat que correspongui tramitar (Annex IV).
Les persones que hi estiguin interessades es responsabilitzen de la veracitat dels documents que presentin. Excepcionalment, quan la rellevància del document en el procediment ho exigeixi o hi hagi dubtes derivats de la qualitat de la còpia, l'Administració pot sol·licitar de manera motivada la confrontació de les còpies aportades per la persona interessada, per la qual cosa es podrà requerir l'exhibició del document o de la informació original.
Sempre que es faci la presentació de documents separadament de la sol·licitud, s'hi han d'indicar el codi i l'òrgan responsable del procediment, el número de registre d'entrada de la sol·licitud i el número d'expedient, si en té.
Els interessats tenen dret a no aportar documents que ja es trobin en poder de l'administració actuant o que hagin estat elaborats per qualsevol altra administració. L'administració actuant podrà consultar o demanar aquests documents, tret que la persona interessada s'hi oposi.
Article 6. Comprovació de dades
1. Per a la tramitació d'aquest procediment s'han de consultar automàticament les dades incloses en els següents documents en poder de l'administració actuant o elaborats per les administracions públiques, llevat que la persona interessada s'hi oposi:
a. Certificació d'estar al corrent en el compliment d'obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària.
b. Certificació d'estar al corrent en les obligacions amb la Seguretat Social.
c. No tenir pendent de pagament cap deute amb l'Ajuntament de Calvià.
d. NIF de l'entitat sol·licitant.
e. Inscripció de l'entitat en el Registre d'Associacions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
f. Inscripció de l'entitat en el Registre Municipal d'Associacions de l'Ajuntament de Calvià.
2. No es requerirà a les persones interessades dades o documents no exigits per la normativa reguladora aplicable o que ja hagin aportat anteriorment a qualsevol administració. A aquests efectes, han d'indicar en quin moment i davant quin òrgan administratiu varen presentar els esmentats documents.
3. En el cas que les persones interessades s'oposin a la consulta, ho han d'indicar a la casella corresponent habilitada en el formulari de sol·licitud i aportar els documents.
4. Quan així ho exigeixi la normativa aplicable, se sol·licitarà el consentiment exprés de la persona interessada per fer la consulta.
5. Excepcionalment, en cas que alguna circumstància impossibiliti l'obtenció de les citades dades, es podrà sol·licitar a les persones interessades que presentin els documents corresponents.
Article 7. Acumulació d'expedients
D'acord amb el que preveu l'article 57 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, quan l'òrgan tramitador apreciï que una mateixa entitat va presentar diverses sol·licituds, ha d'acordar-ne l'acumulació i prosseguir-ne la tramitació com un únic expedient. Si no s'ha rebut comunicació del desistiment dins el termini establert, s'han d'acumular totes les sol·licituds que l'entitat hagi presentat i se'ls aplicaran conjuntament els imports màxims de subvenció que estableix l'article 2 d'aquestes bases.
Article 8. Defectes en la sol·licitud i altra documentació
1. El defecte en les sol·licituds ha de ser notificat a les persones interessades per la Direcció General de Joventut i Participació Ciutadana, a les quals es donarà un termini màxim i improrrogable de cinc dies per esmenar els errors o omissions, amb indicació que, de no fer-ho així, es considerarà que han desistit de la seva petició, amb resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes de l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
2. La Direcció General de Joventut i Participació Ciutadana pot requerir a les entitats sol·licitants que aportin totes les dades, documents complementaris i aclariments que siguin necessaris per a la verificació correcta de la sol·licitud o per a la seva tramitació i resolució.
Article 9. Instrucció i resolució
1. En la mesura que es vagin presentant les sol·licituds i amb caràcter quinzenal, revisades aquestes i la seva documentació i fetes les esmenes necessàries, els expedients que reuneixin tots els requisits i contenguin la documentació preceptiva han de ser traslladats al responsable tècnic del Servei de Participació Ciutadana perquè els valori d'acord amb els criteris establerts en l'article 10 d'aquestes bases reguladores, el qual emetrà informe en què es concreti el resultat de l'avaluació efectuada.
2. Una vegada que el responsable tècnic efectuï la valoració de les sol·licituds presentades de conformitat amb el punt anterior, s'elevarà proposta a la tinença de Batlia delegada de Joventut, Participació Ciutadana, Medi Ambient, Transició Ecològica i Memòria Democràtica, la qual resoldrà.
3. El termini per resoldre i notificar els procediments de subvenció iniciats en virtut d'aquesta ordre serà d'un mes comptat des del dia de la presentació.
4. La resolució s'ha de notificar a totes les entitats interessades, segons el que preveu l'article 26 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. De conformitat amb l'article 25 de la mateixa llei, el venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució legitima els interessats per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció.
5. Contra la resolució que es dicti, les entitats interessades poden interposar recurs potestatiu de reposició, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la notificació, segons el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé directament recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, davant el jutjat contenciós administratiu que correspongui.
6. De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3.b) i 20.8.a) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, s'han de trametre a la Base de Dades Nacional de Subvencions el text de la convocatòria i la informació requerida per aquesta.
Article 10. Criteris de valoració
1. Criteris aplicables a propostes d'activitats presentades per entitats veïnals per a la realització d'activitats de dinamització de zones 2021.
a. Població. Basada en el nombre de persones residents empadronades a les zones a les quals les entitats representen, segons consti en els seus estatuts, o bé basada en el nombre de persones residents empadronades a les zones que s'hagin de beneficiar de l'activitat proposada.
b. Nombre de persones associades, acreditat mitjançant certificació emesa per la persona secretària de l'entitat. En aquest epígraf es poden establir trams diferents de valoració per a cada zona del municipi a què aquesta entitat representa.
c. Proposta de projecte o activitat. Es tindrà en compte la repercussió social de l'activitat a desenvolupar, el nombre de persones que puguin ser beneficiàries del programa o activitat, les activitats orientades a la participació interassociativa per a l'assoliment d'objectius comuns i la incidència dels programes i activitats en l'entorn, la continuïtat i estabilitat de l'activitat proposada, la participació en actes programats en el municipi, la justificació de la necessitat del projecte i els objectius que es pretenen aconseguir amb la seva realització.
2. Criteris aplicables a propostes d'activitats presentades per entitats no veïnals 2021.
Proposta de projecte o activitat. Es tindrà en compte la repercussió social de l'activitat a desenvolupar, el nombre de persones que puguin ser beneficiàries del programa o activitat, les activitats orientades a la participació interassociativa per a l'assoliment d'objectius comuns i la incidència dels programes i activitats en l'entorn, la continuïtat i estabilitat de l'activitat proposada, la participació en actes programats en el municipi, la justificació de la necessitat del projecte i els objectius que es pretenen aconseguir amb la seva realització.
Una mateixa entitat beneficiària no podrà percebre una subvenció directa de caràcter nominatiu i una subvenció en concurrència competitiva per a un mateix objecte o activitats accessòries d'aquest.
Es denegarà l'atorgament de subvencions a l'entitat sol·licitant que estigui sancionada per resolució administrativa ferma o condemnada per sentència judicial ferma, per accions o omissions considerades discriminatòries per la legislació vigent per raó de gènere.
Article 11. Notificacions
1. Les notificacions de resolucions i actes administratius s'han de fer només per mitjans electrònics, en els termes que preveu la normativa reguladora del procediment administratiu comú.
2. Les notificacions s'entendran practicades en el moment en què es produeixi l'accés al seu contingut. S'entendrà rebutjada quan hagin transcorregut deu dies naturals des de la posada a disposició de la notificació sense que s'accedeixi al seu contingut.
3. Si l'enviament de la notificació electrònica no és possible per problemes tècnics, es practicarà la notificació pels mitjans que preveu la normativa reguladora del procediment administratiu comú.
Article 12. Tràmits administratius posteriors a la presentació de sol·licituds
Tots els tràmits administratius que les persones interessades hagin de fer després de la presentació de la sol·licitud s'han de fer electrònicament.
Article 13. Acceptació
1. La persona representant de l'entitat beneficiària disposarà d'un termini de tres dies, comptats a partir de l'endemà de la notificació de la resolució, per comunicar l'acceptació de la subvenció i de les condicions que s'hi contenen, o bé comunicar la renúncia a la subvenció concedida.
2. Transcorregut el termini sense que es produeixi manifestació expressa, s'entendrà tàcitament acceptada la subvenció.
3. Les entitats beneficiàries de les subvencions, un cop acceptades aquestes, quedaran obligades a destinar els fons percebuts a l'objecte concret per al qual varen ser concedides.
4. La Direcció General de Joventut i Participació Ciutadana podrà comprovar, quan ho consideri convenient, l'execució dels projectes subvencionats.
Article 14. Obligacions dels beneficiaris
Les entitats beneficiàries de les ajudes concedides a l'empara d'aquesta ordre queden obligades a:
1. Complir l'objectiu, executar el projecte, fer l'activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de les subvencions.
2. Justificar davant l'òrgan concedent el compliment de la finalitat de la subvenció, la realització de l'activitat o adopció del comportament que va fonamentar-ne la concessió i el cost real.
3. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control, i facilitar-los a requeriment de l'Ajuntament de Calvià per supervisar l'ús i l'aplicació adequats de la subvenció atorgada.
4. Destinar els fons percebuts a l'objecte concret per al qual varen ser concedits i fer les actuacions que integren el projecte subvencionat i reintegrar les quantitats percebudes en el cas d'incompliment d'aquesta obligació.
5. Donar l'adequada publicitat de caràcter públic del finançament dels programes, activitats o actuacions que siguin objecte de la subvenció. La comunicació, difusió i publicitat de l'activitat o programa subvencionat haurà d'incloure la marca gràfica (logotip) de l'Ajuntament de Calvià - Participació Ciutadana, segons els criteris de la identitat corporativa municipal en tot allò que suposi publicitat de l'activitat. Qualsevol publicitat que es faci en el marc d'una activitat subvencionada ha de tenir el vistiplau de la Direcció General de Joventut i Participació Ciutadana i del Departament de Comunicacions de l'Ajuntament de Calvià.
6. D'acord amb el que estableix la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, en qualsevol material, fullets, cartells, programes, web de l'entitat, discurs o intervenció verbal o escrita, etc., s'ha d'evitar qualsevol publicitat que atempti a la dignitat i imatge de tota persona, i ha de complir les instruccions municipals pel que fa a l'ús del llenguatge i imatges no sexistes.
7. Complir l'Ordenança municipal de protecció del medi ambient contra la contaminació per renous i vibracions, de manera que les activitats que es facin tenguin presents la regulació de les mesures i els instruments necessaris per prevenir i corregir la contaminació acústica, a fi d'evitar i reduir els danys que pugui ocasionar a les persones, els béns o el medi ambient.
8. Complir l'Ordenança municipal de benestar i tinença d'animals que viuen en l'entorn humà, així com la Llei 1/1992, de 8 d'abril, de protecció dels animals que viuen en l'entorn humà, de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el Decret 56/1994, de 13 de maig, que n'aprova el reglament de desenvolupament, i totes les normes legals que puguin ser-hi d'aplicació.
9. Complir l'Ordenança municipal per al foment de la convivència a Calvià, d'aplicació en tots els espais públics del terme municipal i en platges de Calvià i a la zona portuària en els àmbits o les matèries que són de competència municipal, d'acord amb la legislació aplicable.
10. En la proposta d'activitat es contemplen les exigències de la Llei 8/2019, de 19 de febrer, de residus i sòls contaminats de les Illes Balears.
11. D'acord amb el que estableix la Llei 6/2019, de 8 de febrer, de modificació de la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears, en la realització de qualsevol activitat per part de l'entitat sol·licitant s'han de respectar especialment les normatives aplicables pel que fa a l'entrada i permanència de menors en els llocs on s'expedeixin begudes alcohòliques i tabac.
12. Comunicar a l'òrgan concedent l'obtenció de subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financiïn les activitats subvencionades. Aquesta comunicació s'ha d'efectuar tan aviat com es conegui i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.
13. Consentir expressament la inclusió de les dades rellevants de la subvenció en els registres públics que sigui procedent.
14. Sotmetre a les actuacions de comprovació que ha d'efectuar l'òrgan concedent, a les de control financer que corresponen a la Intervenció Municipal, a la Comunitat Autònoma en relació amb la subvenció concedida, a les previstes en la legislació del Tribunal de Comptes i del Consell de Comptes, i aportar tota la informació que els sigui requerida en l'exercici de les actuacions anteriors.
15. Reintegrar, total o parcialment, les quantitats percebudes, si n'és el cas, juntament amb els interessos de demora corresponents, segons el procediment establert, títol II del reintegrament de subvencions, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en els següents supòsits:
Article 15. Justificació i pagament
1. Es pot fer el pagament del 100 % de la quantia de la subvenció concedida, en concepte de pagament anticipat, que es farà efectiu, a sol·licitud de l'entitat beneficiària, un cop feta la notificació de la subvenció i amb acceptació prèvia d'aquesta. Per a la concessió dels pagaments anticipats no s'exigirà la presentació de garanties per part de les entitats beneficiàries.
2. Les entitats beneficiàries tenen de termini per executar el projecte subvencionat fins al 28 de febrer de 2022 i per presentar la corresponent justificació de les inversions fetes fins al 31 de març de 2022. A aquests efectes, han d'aportar per mitjans electrònics:
a. Memòria justificativa d'actuació (Annex V), amb indicació de les activitats fetes i els resultats obtinguts, que inclogui un reportatge fotogràfic, així com la publicitat (fullets, xarxes socials, etc.) feta, signada electrònicament pel president o per la presidenta de l'entitat beneficiària o per qui actuï en representació d'aquesta.
b. Memòria econòmica (Annex VI), signada electrònicament pel president o per la presidenta de l'entitat beneficiària o per qui actuï en representació d'aquesta, que ha d'incloure:
Les factures han de presentar-se conformades pel president o presidenta de l'entitat beneficiària, o per qui actuï en representació d'aquesta, indicant-hi el seu DNI/NIE, i han de contenir les següents dades:
Les factures que no contenguin els apartats anteriorment exposats no s'han d'incloure en la justificació de la subvenció. Les factures que es presentin com a justificació de les despeses realitzades han de detallar les unitats i els preus unitaris. Si la despesa no està correctament tipificada, les factures no s'admetran a tràmit, la qual cosa donarà lloc a la pèrdua de la subvenció concedida.
Les despeses justificades s'han d'ajustar als conceptes inclosos en el pressupost inicial.
No s'abonarà més que l'import justificat amb el límit de la subvenció concedida. Si el cost d'execució real és superior al pressupost inicialment presentat, l'ajuda es mantindrà en la quantitat inicial, i, si és inferior, es reduirà proporcionalment, llevat que la desviació del cost d'execució real del projecte o activitat subvencionada no superi el 10 % del pressupost inicialment presentat. Si hi hagués una variació entre el programa inicialment presentat i les activitats efectivament realitzades i justificades, la qual hagués donat lloc a l'obtenció de menys punts en la fase de valoració, el Departament de Participació Ciutadana procedirà a revisar l'expedient i a fer una nova valoració de la sol·licitud, i, en cas que la variació de punts obtinguts superi el 20 %, procedirà a minorar la subvenció atorgada en proporció a la variació dels punts.
1. Document bancari acreditatiu del pagament de les factures presentades, degudament identificat. Justificants en el cas de pagaments en efectiu o mitjançant xec bancari.
2. Declaració complementària, si en fos el cas, del conjunt de les ajudes sol·licitades o concedides, per a l'actuació subvencionada a l'empara d'aquesta ordre, de les diferents administracions públiques competents o altres ens públics, i el compromís de comunicar immediatament totes les ajudes que sol·liciti i/o obtengui d'altres administracions públiques o d'altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, a partir de la data d'aquesta declaració, segons el model de l'Annex VII. Aquesta declaració ha d'anar signada electrònicament pel president o presidenta de l'entitat beneficiària o per qui hi actuï en representació.
3. Declaració responsable signada electrònicament pel president o per la presidenta de l'entitat, o per qui hi actuï en representació, que s'ha complit la finalitat de la subvenció segons el model de l'Annex VIII.
L'abonament de la subvenció s'ha de fer directament a l'entitat beneficiària en el compte bancari indicat per aquesta, que ha de ser de la seva titularitat.
Transcorregut el termini establert en aquest article sense haver presentat la corresponent justificació, s'entendrà que l'entitat renuncia a la subvenció.
Article 16. Devolució voluntària de la subvenció
1. D'acord amb el que estableix l'article 42 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, les entitats beneficiàries poden fer, sense el requeriment previ de l'administració, la devolució total o parcial de la subvenció concedida, mitjançant el seu ingrés en el compte ES08 2038 3289 9364 00002649, en concepte de devolució voluntària de la subvenció.
2. En tot cas, la persona beneficiària ha de presentar davant la Direcció General de Joventut i Participació Ciutadana la còpia justificativa de la devolució voluntària realitzada, en la qual constin la data de l'ingrés, el seu import i el número d'expedient i denominació de la subvenció concedida. A aquests efectes, en el text de l'operació s'ha de fer constar sempre el text «Devolució subvenció número d'expedient».
Article 17. Modificació de la resolució de concessió
1. Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent d'altres aportacions fora dels casos permesos en les normes reguladores, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.
2. L'òrgan competent per a la concessió d'aquestes ajudes pot acordar la modificació de la resolució a instància de beneficiari, havent de complir, en tot cas, els requisits previstos en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
3. En el cas que l'execució del projecte subvencionat tengui un cost inferior al previst inicialment, el pagament de la subvenció s'ha de fer d'acord amb el cost real del projecte executat i justificat, fins al límit de l'import concedit.
4. En cap cas, el menor cost d'execució del projecte subvencionat pot suposar una execució deficient d'aquest, i l'entitat beneficiària de la subvenció ha de complir les condicions de la concessió i la finalitat o objectius per als quals li va ser concedida l'ajuda.
Article 18. Concurrència d'ajudes i subvencions públiques
Aquestes subvencions són compatibles amb la percepció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat. No obstant això, l'import de les subvencions en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superi el cost de l'actuació subvencionada.
Article 19. Pèrdua del dret al cobrament de la subvenció
Sense perjudici de qualsevol altra causa que derivi de la normativa aplicable, constitueixen causes de pèrdua del dret al cobrament de la subvenció, total o parcial, les següents:
a) No presentar tota la documentació justificativa en el temps i en la forma exigibles o fer-ho de manera insuficient o incompleta.
b) Incomplir les condicions establertes per a la concessió de la subvenció.
c) Qualsevol altra causa que posi de manifest que l'entitat no reunia els requisits per ser beneficiària d'aquestes subvencions o l'alteració dels supòsits que varen servir de base per a l'avaluació de les sol·licituds.
Article 20. Responsabilitat i règim sancionador
Hi és aplicable el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB, així com la Llei general de subvencions i el seu Reglament en tot el que hi sigui aplicable.
La inexactitud, falsedat o omissió de qualsevol dada o informació que s'incorpori a la declaració responsable pot donar lloc a responsabilitat penal, civil o administrativa.
Article 21. Transparència i bon govern
S'han de complir les obligacions de transparència contingudes en l'Ordenança de transparència, accés a la informació i reutilització (BOIB núm. 172 de 21/11/2015).
Article 22. Igualtat entre homes i dones
1. La documentació presentada per a l'obtenció de la subvenció ha d'evitar l'ús del llenguatge i imatges sexistes, sense discriminar directament o indirectament per raó de sexe.
2. En tots els projectes presentats a les diferents convocatòries municipals es tendirà a introduir la perspectiva de gènere en la seva elaboració.
3. En l'elaboració de memòries i informes que l'entitat subvencionada hagi de presentar amb motiu de l'execució i justificació de la subvenció, l'entitat beneficiària ha de tendir a presentar les dades estadístiques sobre les persones beneficiàries o usuàries i sobre el personal que executi el projecte subvencionat, i a presentar les dades desagregades per sexe i edat, establint-ne percentatges que permetin conèixer la població sobre la qual incideix la subvenció.
Article 23. Protecció de dades
De conformitat amb el que disposa el Reglament general de protecció de dades (UE) 2016/679 i la normativa espanyola relativa a la protecció de dades personals, s'informa a les associacions i entitats sol·licitants del següent:
1. Nom i dades de contacte del responsable: Ajuntament de Calvià, titular del CIF P0701100J, amb domicili 07184 Calvià, carrer Julià Bujosa Sans, Batle, núm. 1. Servei: Participació Ciutadana.
2. Identificació del tractament: Participació Ciutadana.
3. Finalitat del tractament: organització d'activitats pròpies de les associacions. S'hi inclou la gestió, el control de les activitats, les subvencions a aquestes associacions, així com la gestió de llicències d'activitat de festes i esdeveniments. Aquestes activitats són:
4. Dades de contacte del delegat de protecció de dades: dpd@calvia.com
5. Categoria de dades personals: dades de caràcter identificatiu: DNI / NIF / altre document identificatiu oficial, nom i cognoms, adreça, telèfon, correu electrònic, signatura, fax. Informació comercial: activitats i negocis, llicències comercials. Dades econòmiques, financers, assegurances: ingressos/rendes, dades bancàries, assegurances, subsidis/beneficis, pressupostos. Dades transaccions, béns i serveis: transaccions financeres, subvencions econòmiques. Altres tipus de dades: programa d'actuacions, memòria d'activitats.
6. Categories d'afectats: empleats, ciutadans i residents, associats, socis o membres, propietaris i/o arrendataris, representants legals, persones de contacte, beneficiaris.
7. Descripció de les mesures tècniques i organitzatives de seguretat: les mesures de seguretat implantades corresponen a les aplicades d'acord a l'Annex II («Mesures de seguretat») de Reial decret 3/2010, de 8 de gener, pel qual es regula l'Esquema Nacional de Seguretat en l'àmbit de l'Administració Electrònica, i que es troben descrites en els documents que conformen la Política de Seguretat de la Informació de l'Ajuntament.
8. Altres destinataris de comunicacions, inclosos tercers països o organitzacions internacionals: hisenda pública i administració tributària, bancs, caixes d'estalvi i caixes rurals. Les previstes en la legislació vigent en matèria d'ajudes i subvencions. Als cossos i forces de seguretat de l'estat, òrgans judicials. Altres òrgans de l'Administració de l'Estat, Comunitat Autònoma o Administració Local. Entitats Asseguradores i entitats sanitàries. Es podran publicar a través del web municipal les dades de les associacions amb l'objectiu de donar-les a conèixer.
9. Transferències internacionals. Documentació de garanties adequades en cas de l'49.1. No se'n preveuen.
10. Terminis previstos per a la supressió de les diferents categoria de dades (quan sigui possible): la informació es conservarà d'acord amb els criteris i terminis establerts en la Llei 15/2006, de 17 d'octubre, d'arxius i patrimoni documental de les Illes Balears.
Article 24. Informació relativa a l'ordre de convocatòria
Sobre aquest procediment administratiu es podrà obtenir documentació normalitzada o informació addicional en la Direcció General de Joventut i Participació Ciutadana, a través dels següents mitjans:
a) Pàgina web de Participació Ciutadana:
http://www.calvia.com/responsive/area.plt?KPAGINA=193&KIDIOMA=2
b) En el telèfon 971 139 180
c) En l'adreça electrònica: participacionciudadana@calvia.com
Article 25. Publicació de les bases i convocatòria
Aquestes bases i la convocatòria, una vegada aprovades, seran objecte de publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que disposa l'article 9.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. També seran publicades a la Base de Dades Nacional de Subvencions i en la pàgina web municipal.
Calvià, 2 d'agost de 2021
El tinenta de batle delegada de Joventut, Participació Ciutadana, Medi Ambient, Transició Ecològica i Memòria Democràtica Margarita Plomer Fornés