Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
FUNDACIÓ D'ATENCIÓ I SUPORT A LA DEPENDÈNCIA I PROMOCIÓ DE L'AUTONOMIA PERSONAL DE LES ILLES BALEARS
Núm. 344665
Resolució de la gerent de la Fundació d'Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l'Autonomia Personal de les Illes Balears per la qual s'aproven les bases i la convocatòria extraordinària de diverses borses de treball per cobrir temporalment llocs de feina de les categories d'infermer/a, auxiliar tècnic/a sociosanitari/ària, zelador/a i netejador/a per a l'illa d'Eivissa
Atesa la necessitat de constituir borses de treball per cobrir les necessitats de contractació de caràcter urgent i temporal de personal de les categories d'INFERMER/A, AUXILIAR TÈCNIC/A SOCIOSANITARI/ÀRIA, ZELADOR/A i NETEJADOR/A per a l'illa d'Eivissa.
Vits els apartats i) i j) de l'article 28.1 dels Estatuts de la Fundació d'Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l'Autonomia Personal de les Illes Balears (en endavant, la Fundació) que estableixen que correspon al gerent o la gerent, entre altres funcions, "desenvolupar la política de personal dissenyada pel Patronat i, amb aquesta finalitat, concretar o rescindir relacions laborals, seleccionar el personal laboral, acordar les sancions i executar les actuacions que, en aquesta matèria, li siguin encomanades", així com "exercir la direcció superior del personal al servei de la Fundació".
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Aprovar la convocatòria pública extraordinària de borses de treball per cobrir les necessitats de contractació de caràcter urgent i temporal de personal de les categories d'INFERMER/A, AUXILIAR TÈCNIC/A SOCIOSANITARI/ÀRIA, ZELADOR/A i NETEJADOR/A per a l'illa d'Eivissa.
2. Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria i que s'adjunten com a annexos 1 a 4 d'aquesta resolució, d'acord amb els barems de mèrits que s'especifiquen a aquestes.
3. Ordenar la publicació d'aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de la Fundació.
Palma, en la data de la signatura electrònica (3 d'agost de 2021)
La gerent Alexandra Pavlovic Djurdjev
ANNEX 1 Bases de la convocatòria d'una borsa de treball extraordinària per cobrir temporalment llocs de treball de la categoria d'INFERMER/A per als centres sociosanitaris de la Fundació d'Eivissa.
1. Objecte
L'objecte d'aquesta convocatòria és constituir una borsa extraordinària de personal de la categoria d'INFERMER/A per als centres sociosanitaris gestionats per la Fundació a Eivissa, per cobrir les necessitats de contractació de caràcter urgent, atesa la manca de personal de la categoria esmentada existent en l'actualitat, agreujada per la COVID-19 i per l'exhauriment de les borses de treball de què disposava la Fundació.
2. Requisits i condicions de les persones aspirants
Per poder formar part de l'oferta, les persones aspirants han de complir en la data d'acabament del termini per presentar les sol·licituds els requisits següents:
a) Tenir la nacionalitat espanyola o la d'un estat de la Unió Europea, o ser nacional d'altres estats amb les condicions que estableix l'article 57 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei 7 de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.
b) Tenir 16 anys complits i no haver arribat a l'edat de jubilació.
c) Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents a la categoria d'INFERMER/A.
d) Estar en possessió d'alguna de les titulacions següents:
e) Certificat de coneixements de llengua catalana nivell B2 o un títol equivalent. No obstant això, de conformitat amb el que estableix la disposició addicional quarta del Decret 11/2017, de 24 de març, de l'exigència del coneixements de la llegua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de feina de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i vists els informes de la secretaria general de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació de dates 29 de juny de 2017 i 2 d'octubre de 2017, relatius a l'excepció de l'exigència del requisit del coneixement de llengua catalana per a la contractació de personal temporal per als centres gestionats per a la Fundació a Eivissa i Mallorca, respectivament, les persones que no acreditin aquest nivell no seran excloses sinó que passaran a formar part d'una llista de reserva i podran ser contractades en el cas de que no hi hagi a la borsa professionals disponibles capacitats lingüísticament.
f) No haver estat separades, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar inhabilitades de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial per a exercir funcions similars a les del lloc de treball objecte de la convocatòria. En cas de persones nacionals d'un altre estat, no haver estat inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.
En el supòsit de titulacions expedides a l'estranger, s'ha d'aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació.
3. Reserva a persones amb discapacitat
S'ha d'oferir a les persones aspirants amb discapacitat igual o superior al 33% el 7% del total dels llocs de feina de la Fundació i, a aquests efectes, se'ls han d'oferir les vacants que corresponguin. No obstant això, se'ls han d'oferir també els llocs de feina no reservats que, segons la puntuació obtinguda en el procés selectiu, els corresponguin.
En tot cas, l'oferiment se supedita al fet que la discapacitat de la persona aspirant concreta sigui compatible amb les tasques del lloc de feina.
4. Sol·licituds i documentació
Les sol·licituds per participar en aquesta convocatòria s'han de presentar en el model normalitzat que és a disposició de les persones interessades a la pàgina web de la Fundació a l'adreça d'Internet <http://fbd.caib.es>.
Les sol·licitud es podran presentar durant un termini de sis mesos a comptar des de la data de publicació d'aquesta convocatòria al BOIB.
Les persones aspirants han d'adjuntar a la sol·licitud, emplenada correctament i signada, una fotocòpia del DNI i també l'original o fotocòpia de la documentació següent (sense perjudici que en el moment de la contractació hagin de presentar els documents originals per tal de comprovar-ne l'autenticitat):
a) El full de la sol·licitud i la autobaremació de mèrits individual La sol·licitud i autobaremació de mèrits individual de la fase d'admissió / exclusió (A) i la fase de mèrits (B) han d'anar acompanyades de la documentació acreditativa corresponent indicant el número del document (color vermell) a la part superior dreta de cada full.
Les persones aspirants han de presentar tots els documents acreditatius dels seus mèrits ordenats segons els apartats de les bases de la convocatòria i numerats correlativament.
No es pot valorar cap mèrit que no s'hagi acreditat i amb l'aportació de la documentació corresponent dins el termini de presentació de sol·licituds.
El fet de no acreditar qualsevol dels mèrits en la forma indicada implicarà que aquest mèrit no es valori.
b) La documentació acreditativa de la titulació exigida.
c) Documentació acreditativa del nivell de coneixements de català exigits
d) Fotocopia del DNI
e) Documentació acreditativa dels mèrits al·legats
f) Per a les persones aspirants amb discapacitat, el certificat acreditatiu del grau de discapacitat, així com el certificat d'aptitud expedit per la Direcció General d'Atenció a la Dependència o per un organisme públic equivalent, sobre les condicions personals d'aptitud per exercir les funcions corresponents a la categoria professional a què la persona candidata opta i que ha d'expressar que es troba en condicions de complir les tasques fonamentals del lloc de feina, mitjançant, si escau, les adaptacions adients.
g) La indicació d'una adreça de correu electrònic o un telèfon a efectes de notificacions i comunicacions amb la Fundació.
La data de referència per complir els requisits exigits i la possessió dels mèrits al·legats és el dia que acaba el termini de presentació de les sol·licituds.
Es considera que les persones que han presentat una sol·licitud per participar en aquesta convocatòria donen el consentiment perquè la Fundació tracti les seves dades personals als efectes que se'n deriven
5. Lloc de presentació de les sol·licituds.
Les sol·licituds, juntament amb la documentació indicada al punt anterior, s'han de presentar mitjançant correu electrònic dirigit a l'adreça borses@fbd.caib.es
6. Comissió tècnica de valoració
La comissió tècnica de valoració està formada per les persones següents:
- President: Eva Ruiz Porres, cap de l'Àrea de Recursos Humans. Suplent: María Jesús Martín García, tècnica en relacions laborals.
- Vocal: David Viana Carcel, tècnic en relacions laborals. Margarita Garcés Riera, tècnica en relacions laborals.
- Secretària: Catalina Garcés Riera, tècnica en relacions laborals responsable de Selecció de l'Àrea de Recursos Humans.
Els membres de la comissió tècnica de valoració s'han d'abstenir d'intervenir si hi concorren els motius que estableix l'article 23.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
A les reunions de la comissió pot assistir amb veu però sense vot un membre del comitè d'empresa. A aquest efecte, s'han de comunicar als comitès d'empresa, amb una antelació suficient, les dates de les reunions.
Les funcions bàsiques de la comissió tècnica de valoració són les següents:
a) Comprovar que les persones aspirants compleixen els requisits establerts en aquesta convocatòria.
b) Valorar els mèrits al·legats i acreditats per les persones aspirants, de conformitat amb el barem establert en aquesta convocatòria.
c) Confeccionar les borses per a les contractacions temporals.
7. Valoració dels mèrits
Els mèrits al·legats s'han de valorar d'acord amb el barem que s'adjunta com a annex. Tant l'experiència professional com la formació han d'estar directament relacionades amb les funcions de la categoria professional.
Els mèrits s'han d'al·legar a la sol·licitud i s'han d'acreditar mitjançant la presentació de còpia de la documentació següent:
a) Experiència professional relacionada amb la categoria professional
- Serveis prestats a l'Administració pública (incloent-hi les entitats autònomes): mitjançant un certificat acreditatiu dels serveis prestats, amb la indicació de la categoria.
- Serveis prestats en entitats de dret públic sotmeses al dret privat, consorcis i fundacions, empreses societàries del sector públic instrumental i empreses privades: a través d'un certificat de la vida laboral i l'acreditació de la categoria mitjançant el contracte laboral o certificat de l'empresa.
- Serveis prestats en empreses privades: a través d'un certificat de la vida laboral i l'acreditació de la categoria mitjançant el contracte laboral o certificat de l'empresa.
b) Formació reglada
- Títols o diplomes acreditatius. Només es valoren les accions formatives relacionades directament amb les funcions de la categoria professional. Els cursos de contingut igual o similar només es computen una vegada. A tal efecte, s'ha d'estar als programes de les accions formatives.
c) Coneixements de llengua catalana
- Certificats, diplomes o títols acreditatius.
Les persones que hagin prestat serveis a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears poden acreditar els mèrits amb un certificat dels mèrits que figuren en el Servei del Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques, sempre que la persona interessada els hagi al·legat en la sol·licitud.
Els mèrits s'han d'acreditar amb referència a la data d'acabament del termini de presentació de les sol·licituds. El fet de no acreditar qualsevol dels mèrits en la forma indicada i en el termini assenyalat implica que aquest mèrit no es valora.
8. Llista de persones aspirants
La Fundació elaborarà una llista de persones aspirants que compleixin els requisits exigits, amb la puntuació que correspongui segons el barem que s'adjunta. Aquesta llista s'ha d'anar completant a mida que es rebin noves sol·licituds.
9. Crida de les persones aspirants
La crida s'ha de fer per ordre de la puntuació de les persones que estiguin incloses a les llistes en la data en què sorgeixi la necessitat de la contractació,
En cas que la persona aspirant no es pugui incorporar al lloc de treball degut a alguna de les causes establertes a les normes de gestió de les borses de treball de la Fundació, aprovades per Resolució de la Gerència de 6 de novembre de 2019, ha de presentar la documentació acreditativa de la no disponibilitat en el termini de deu dies.
10. Vigència de les borses de treball
La borsa estarà vigent durant el termini estrictament necessari per cobrir les necessitats de contractació urgent de la Fundació ocasionades per l'actual situació de la pandèmia del COVID-19, amb un màxim de dotze mesos des de la data de la publicació de la convocatòria al BOIB.
11. Règim de recursos
L'ordre jurisdiccional social és el competent per resoldre les controvèrsies derivades d'aquestes bases, d'acord amb la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social, sense que s'hi pugui interposar cap recurs en via administrativa ni cap reclamació prèvia a la via judicial social, sense perjudici que s'hi pugui presentar una reclamació davant l'òrgan que dicta aquestes bases.
Barem de mèrits (per a emplenar l'auto barem individual)
Puntuació total: La puntuació màxima és de 100 punts.
1) Experiència professional directament relacionada amb les funcions de la categoria professional (puntuació màxima 50 punts).
- Experiència en l'Administració pública o en qualsevol ens del sector públic instrumental com a personal funcionari o personal laboral per compte d'altre: 0,40 punts per mes treballat.
- Experiència en l'empresa privada: 0,15 punts per mes treballat.
Els treballs realitzats en règim de treballador o treballadora autònoma per a una administració publica o un ens del sector públic instrumental en virtut d'un contracte de serveis o assistència tècnica es computaran com a experiència a l'empresa privada.
S'ha d'atorgar la puntuació que proporcionalment correspongui a la jornada quan aquesta és inferior a l'ordinària.
Per valorar l'experiència laboral, les fraccions inferiors al mes s'han de prorratejar, si escau. En cap cas, l'ocupació d'un lloc reservat a personal eventual o alt càrrec constituirà un mèrit. Si l'aspirant ha desenvolupat simultàniament dues o més ocupacions, només s'ha de valorar una ocupació a l'efecte de valoració, que ha de ser la que atorga la puntuació mes alta.
2) Formació reglada ( puntuació màxima 30 punts).
S'han de valorar les titulacions acadèmiques oficials de nivell igual o superior a les exigides en la convocatòria i relacionades directament amb les funcions de la categoria que és objecte de la borsa de treball, independentment del que s'exigeix com a requisit per participar en el procés selectiu.
No s'han de valorar el títols acadèmics que han servit per obtenir la titulació acadèmica superior que ja s'ha valorat o que s'han presentat com a requisit.
La formació reglada s'ha de valorar de la forma següent:
La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valora el de nivell inferior o primer cicle necessaris per obtenir-lo, excepte si les titulacions corresponen a branques diferents i en el supòsit del títol de doctorat, màster oficial o títol propi de postgrau, en què sí es pot valorar el grau, la llicenciatura o l'equivalent.
3) Coneixements de català (puntuació màxima 20 punts):
Per estar en possessió del certificat acreditatiu de coneixements de llengua catalana:
No es valorarà el nivell de català que s'exigeix a aquesta convocatòria.
En cas de tenir més d'un certificat es valora únicament el del nivell màxim acreditat.
ANNEX 2 Bases de la convocatòria d'una borsa de treball extraordinària per cobrir temporalment llocs de treball de la categoria d'AUXILIAR TÈCNIC/A SOCIOSANITARI/ÀRIA per als centres sociosanitaris de la Fundació d'Eivissa.
1. Objecte
L'objecte d'aquesta convocatòria és constituir una borsa extraordinària de personal de la categoria d'AUXILIAR TÈCNIC/A SOCIOSANITARI/ÀRIA per als centres sociosanitaris gestionats per la Fundació a Eivissa, per cobrir les necessitats de contractació de caràcter urgent, atesa la manca de personal de la categoria esmentada existent en l'actualitat, agreujada per la COVID-19 i per l'exhauriment de les borses de treball de què disposava la Fundació.
2. Requisits i condicions de les persones aspirants
Per poder formar part de l'oferta, les persones aspirants han de complir en la data d'acabament del termini per presentar les sol·licituds els requisits següents:
a) Tenir la nacionalitat espanyola o la d'un estat de la Unió Europea, o ser nacional d'altres estats amb les condicions que estableix l'article 57 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei 7 de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.
b) Tenir 16 anys complits i no haver arribat a l'edat de jubilació.
c) Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents a la categoria d'AUXILIAR TÈCNIC/A SOCIOSANITARI/ÀRIA.
d) Estar en possessió d'alguna de les titulacions següents:
e) Certificat de coneixements de llengua catalana nivell B1 o un títol equivalent. No obstant això, de conformitat amb el que estableix la disposició addicional quarta del Decret 11/2017, de 24 de març, de l'exigència del coneixements de la llegua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de feina de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i vists els informes de la secretaria general de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació de dates 29 de juny de 2017 i 2 d'octubre de 2017, relatius a l'excepció de l'exigència del requisit del coneixement de llengua catalana per a la contractació de personal temporal per als centres gestionats per a la Fundació a Eivissa i Mallorca, respectivament, les persones que no acreditin aquest nivell no seran excloses sinó que passaran a formar part d'una llista de reserva i podran ser contractades en el cas de que no hi hagi a la borsa professionals disponibles capacitats lingüísticament.
f) No haver estat separades, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar inhabilitades de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial per a exercir funcions similars a les del lloc de treball objecte de la convocatòria. En cas de persones nacionals d'un altre estat, no haver estat inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.
En el supòsit de titulacions expedides a l'estranger, s'ha d'aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació.
3. Reserva a persones amb discapacitat
S'ha d'oferir a les persones aspirants amb discapacitat igual o superior al 33% el 7% del total dels llocs de feina de la Fundació i, a aquests efectes, se'ls han d'oferir les vacants que corresponguin. No obstant això, se'ls han d'oferir també els llocs de feina no reservats que, segons la puntuació obtinguda en el procés selectiu, els corresponguin.
En tot cas, l'oferiment se supedita al fet que la discapacitat de la persona aspirant concreta sigui compatible amb les tasques del lloc de feina.
4. Sol·licituds i documentació
Les sol·licituds per participar en aquesta convocatòria s'han de presentar en el model normalitzat que és a disposició de les persones interessades a la pàgina web de la Fundació a l'adreça d'Internet <http://fbd.caib.es>.
Les sol·licitud es podran presentar durant un termini de sis mesos a comptar des de la data de publicació d'aquesta convocatòria al BOIB.
Les persones aspirants han d'adjuntar a la sol·licitud, emplenada correctament i signada, una fotocòpia del DNI i també l'original o fotocòpia de la documentació següent (sense perjudici que en el moment de la contractació hagin de presentar els documents originals per tal de comprovar-ne l'autenticitat):
a) El full de la sol·licitud i la autobaremació de mèrits individual.
La sol·licitud i autobaremació de mèrits individual de la fase d'admissió / exclusió (A) i la fase de mèrits (B) han d'anar acompanyades de la documentació acreditativa corresponent indicant el número del document (color vermell) a la part superior dreta de cada full.
Les persones aspirants han de presentar tots els documents acreditatius dels seus mèrits ordenats segons els apartats de les bases de la convocatòria i numerats correlativament.
No es pot valorar cap mèrit que no s'hagi acreditat i amb l'aportació de la documentació corresponent dins el termini de presentació de sol·licituds.
El fet de no acreditar qualsevol dels mèrits en la forma indicada implicarà que aquest mèrit no es valori.
b) La documentació acreditativa de la titulació exigida.
c) Documentació acreditativa del nivell de coneixements de català exigits
d) Fotocopia del DNI
e) Documentació acreditativa dels mèrits al·legats
f) Per a les persones aspirants amb discapacitat, el certificat acreditatiu del grau de discapacitat, així com el certificat d'aptitud expedit per la Direcció General d'Atenció a la Dependència o per un organisme públic equivalent, sobre les condicions personals d'aptitud per exercir les funcions corresponents a la categoria professional a què la persona candidata opta i que ha d'expressar que es troba en condicions de complir les tasques fonamentals del lloc de feina, mitjançant, si escau, les adaptacions adients.
g) La indicació d'una adreça de correu electrònic o un telèfon a efectes de notificacions i comunicacions amb la Fundació.
La data de referència per complir els requisits exigits i la possessió dels mèrits al·legats és el dia que acaba el termini de presentació de les sol·licituds.
Es considera que les persones que han presentat una sol·licitud per participar en aquesta convocatòria donen el consentiment perquè la Fundació tracti les seves dades personals als efectes que se'n deriven
5. Lloc de presentació de les sol·licituds.
Les sol·licituds, juntament amb la documentació indicada al punt anterior, s'han de presentar mitjançant correu electrònic dirigit a l'adreça borses@fbd.caib.es
6. Comissió tècnica de valoració
La comissió tècnica de valoració està formada per les persones següents:
- President: Eva Ruiz Porres, cap de l'Àrea de Recursos Humans. Suplent: María Jesús Martín García, tècnica en relacions laborals.
- Vocal: David Viana Carcel, tècnic en relacions laborals. Margarita Garcés Riera, tècnica en relacions laborals.
- Secretària: Catalina Garcés Riera, tècnica en relacions laborals responsable de Selecció de l'Àrea de Recursos Humans.
Els membres de la comissió tècnica de valoració s'han d'abstenir d'intervenir si hi concorren els motius que estableix l'article 23.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
A les reunions de la comissió pot assistir amb veu però sense vot un membre del comitè d'empresa. A aquest efecte, s'han de comunicar als comitès d'empresa, amb una antelació suficient, les dates de les reunions.
Les funcions bàsiques de la comissió tècnica de valoració són les següents:
a) Comprovar que les persones aspirants compleixen els requisits establerts en aquesta convocatòria.
b) Valorar els mèrits al·legats i acreditats per les persones aspirants, de conformitat amb el barem establert en aquesta convocatòria.
c) Confeccionar les borses per a les contractacions temporals.
7. Valoració dels mèrits
Els mèrits al·legats s'han de valorar d'acord amb el barem que s'adjunta com a annex. Tant l'experiència professional com la formació han d'estar directament relacionades amb les funcions de la categoria professional.
Els mèrits s'han d'al·legar a la sol·licitud i s'han d'acreditar mitjançant la presentació de còpia de la documentació següent:
a) Experiència professional relacionada amb la categoria professional
- Serveis prestats a l'Administració pública (incloent-hi les entitats autònomes): mitjançant un certificat acreditatiu dels serveis prestats, amb la indicació de la categoria.
- Serveis prestats en entitats de dret públic sotmeses al dret privat, consorcis i fundacions, empreses societàries del sector públic instrumental i empreses privades: a través d'un certificat de la vida laboral i l'acreditació de la categoria mitjançant el contracte laboral o certificat de l'empresa.
- Serveis prestats en empreses privades: a través d'un certificat de la vida laboral i l'acreditació de la categoria mitjançant el contracte laboral o certificat de l'empresa.
b) Formació reglada
- Títols o diplomes acreditatius. Només es valoren les accions formatives relacionades directament amb les funcions de la categoria professional. Els cursos de contingut igual o similar només es computen una vegada. A tal efecte, s'ha d'estar als programes de les accions formatives.
c) Coneixements de llengua catalana
- Certificats, diplomes o títols acreditatius.
Les persones que hagin prestat serveis a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears poden acreditar els mèrits amb un certificat dels mèrits que figuren en el Servei del Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques, sempre que la persona interessada els hagi al·legat en la sol·licitud.
Els mèrits s'han d'acreditar amb referència a la data d'acabament del termini de presentació de les sol·licituds. El fet de no acreditar qualsevol dels mèrits en la forma indicada i en el termini assenyalat implica que aquest mèrit no es valora.
8. Llista de persones aspirants
La Fundació elaborarà una llista de persones aspirants que compleixin els requisits exigits, amb la puntuació que correspongui segons el barem que s'adjunta. Aquesta llista s'ha d'anar completant a mida que es rebin noves sol·licituds.
9. Crida de les persones aspirants
La crida s'ha de fer per ordre de la puntuació de les persones que estiguin incloses a les llistes en la data en què sorgeixi la necessitat de la contractació,
En cas que la persona aspirant no es pugui incorporar al lloc de treball degut a alguna de les causes establertes a les normes de gestió de les borses de treball de la Fundació, aprovades per Resolució de la Gerència de 6 de novembre de 2019, ha de presentar la documentació acreditativa de la no disponibilitat en el termini de deu dies.
10. Vigència de les borses de treball
La borsa estarà vigent durant el termini estrictament necessari per cobrir les necessitats de contractació urgent de la Fundació ocasionades per l'actual situació de la pandèmia del COVID-19, amb un màxim de dotze mesos des de la data de la publicació de la convocatòria al BOIB.
11. Règim de recursos
L'ordre jurisdiccional social és el competent per resoldre les controvèrsies derivades d'aquestes bases, d'acord amb la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social, sense que s'hi pugui interposar cap recurs en via administrativa ni cap reclamació prèvia a la via judicial social, sense perjudici que s'hi pugui presentar una reclamació davant l'òrgan que dicta aquestes bases.
Barem de mèrits (per a emplenar l'auto barem individual)
Puntuació total: La puntuació màxima és de 100 punts.
1) Experiència professional directament relacionada amb les funcions de la categoria professional (puntuació màxima 50 punts).
- Experiència en l'Administració pública o en qualsevol ens del sector públic instrumental com a personal funcionari o personal laboral per compte d'altre: 0,40 punts per mes treballat.
- Experiència en l'empresa privada: 0,15 punts per mes treballat.
Els treballs realitzats en règim de treballador o treballadora autònoma per a una administració publica o un ens del sector públic instrumental en virtut d'un contracte de serveis o assistència tècnica es computaran com a experiència a l'empresa privada.
S'ha d'atorgar la puntuació que proporcionalment correspongui a la jornada quan aquesta és inferior a l'ordinària.
Per valorar l'experiència laboral, les fraccions inferiors al mes s'han de prorratejar, si escau. En cap cas, l'ocupació d'un lloc reservat a personal eventual o alt càrrec constituirà un mèrit. Si l'aspirant ha desenvolupat simultàniament dues o més ocupacions, només s'ha de valorar una ocupació a l'efecte de valoració, que ha de ser la que atorga la puntuació mes alta.
2) Formació reglada ( puntuació màxima 30 punts).
S'han de valorar les titulacions acadèmiques oficials de nivell igual o superior a les exigides en la convocatòria i relacionades directament amb les funcions de la categoria que és objecte de la borsa de treball, independentment del que s'exigeix com a requisit per participar en el procés selectiu.
No s'han de valorar el títols acadèmics que han servit per obtenir la titulació acadèmica superior que ja s'ha valorat o que s'han presentat com a requisit.
La formació reglada s'ha de valorar de la forma següent:
La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valora el de nivell inferior o primer cicle necessaris per obtenir-lo, excepte si les titulacions corresponen a branques diferents i en el supòsit del títol de doctorat, màster oficial o títol propi de postgrau, en què sí es pot valorar el grau, la llicenciatura o l'equivalent.
3) Coneixements de català (puntuació màxima 20 punts):
Per estar en possessió del certificat acreditatiu de coneixements de llengua catalana:
No es valorarà el nivell de català que s'exigeix a aquesta convocatòria.
En cas de tenir més d'un certificat es valora únicament el del nivell màxim acreditat.
ANNEX 3 Bases de la convocatòria d'una borsa de treball extraordinària per cobrir temporalment llocs de treball de la categoria de ZELADOR/A per als centres sociosanitaris de la Fundació d'Eivissa.
1. Objecte
L'objecte d'aquesta convocatòria és constituir una borsa extraordinària de personal de la categoria de ZELADOR/A per als centres sociosanitaris gestionats per la Fundació a Eivissa, per cobrir les necessitats de contractació de caràcter urgent, atesa la manca de personal de la categoria esmentada existent en l'actualitat, agreujada per la COVID-19 i per l'exhauriment de les borses de treball de què disposava la Fundació.
2. Requisits i condicions de les persones aspirants
Per poder formar part de l'oferta, les persones aspirants han de complir en la data d'acabament del termini per presentar les sol·licituds els requisits següents:
a) Tenir la nacionalitat espanyola o la d'un estat de la Unió Europea, o ser nacional d'altres estats amb les condicions que estableix l'article 57 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei 7 de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.
b) Tenir 16 anys complits i no haver arribat a l'edat de jubilació.
c) Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents a la categoria de ZELADOR/A.
d) Estar en possessió d'alguna de les titulacions següents:
e) Certificat de coneixements de llengua catalana nivell A2 o un títol equivalent. No obstant això, de conformitat amb el que estableix la disposició addicional quarta del Decret 11/2017, de 24 de març, de l'exigència del coneixements de la llegua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de feina de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i vists els informes de la secretaria general de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació de dates 29 de juny de 2017 i 2 d'octubre de 2017, relatius a l'excepció de l'exigència del requisit del coneixement de llengua catalana per a la contractació de personal temporal per als centres gestionats per a la Fundació a Eivissa i Mallorca, respectivament, les persones que no acreditin aquest nivell no seran excloses sinó que passaran a formar part d'una llista de reserva i podran ser contractades en el cas de que no hi hagi a la borsa professionals disponibles capacitats lingüísticament.
f) No haver estat separades, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar inhabilitades de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial per a exercir funcions similars a les del lloc de treball objecte de la convocatòria. En cas de persones nacionals d'un altre estat, no haver estat inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.
En el supòsit de titulacions expedides a l'estranger, s'ha d'aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació.
3. Reserva a persones amb discapacitat
S'ha d'oferir a les persones aspirants amb discapacitat igual o superior al 33% el 7% del total dels llocs de feina de la Fundació i, a aquests efectes, se'ls han d'oferir les vacants que corresponguin. No obstant això, se'ls han d'oferir també els llocs de feina no reservats que, segons la puntuació obtinguda en el procés selectiu, els corresponguin.
En tot cas, l'oferiment se supedita al fet que la discapacitat de la persona aspirant concreta sigui compatible amb les tasques del lloc de feina.
4. Sol·licituds i documentació
Les sol·licituds per participar en aquesta convocatòria s'han de presentar en el model normalitzat que és a disposició de les persones interessades a la pàgina web de la Fundació a l'adreça d'Internet <http://fbd.caib.es>.
Les sol·licitud es podran presentar durant un termini de sis mesos a comptar des de la data de publicació d'aquesta convocatòria al BOIB.
Les persones aspirants han d'adjuntar a la sol·licitud, emplenada correctament i signada, una fotocòpia del DNI i també l'original o fotocòpia de la documentació següent (sense perjudici que en el moment de la contractació hagin de presentar els documents originals per tal de comprovar-ne l'autenticitat):
a) El full de la sol·licitud i la autobaremació de mèrits individual.
La sol·licitud i autobaremació de mèrits individual de la fase d'admissió / exclusió (A) i la fase de mèrits (B) han d'anar acompanyades de la documentació acreditativa corresponent indicant el número del document (color vermell) a la part superior dreta de cada full.
Les persones aspirants han de presentar tots els documents acreditatius dels seus mèrits ordenats segons els apartats de les bases de la convocatòria i numerats correlativament.
No es pot valorar cap mèrit que no s'hagi acreditat i amb l'aportació de la documentació corresponent dins el termini de presentació de sol·licituds.
El fet de no acreditar qualsevol dels mèrits en la forma indicada implicarà que aquest mèrit no es valori.
b) La documentació acreditativa de la titulació exigida.
c) Documentació acreditativa del nivell de coneixements de català exigits
d) Fotocopia del DNI
e) Documentació acreditativa dels mèrits al·legats
f) Per a les persones aspirants amb discapacitat, el certificat acreditatiu del grau de discapacitat, així com el certificat d'aptitud expedit per la Direcció General d'Atenció a la Dependència o per un organisme públic equivalent, sobre les condicions personals d'aptitud per exercir les funcions corresponents a la categoria professional a què la persona candidata opta i que ha d'expressar que es troba en condicions de complir les tasques fonamentals del lloc de feina, mitjançant, si escau, les adaptacions adients.
g) La indicació d'una adreça de correu electrònic o un telèfon a efectes de notificacions i comunicacions amb la Fundació.
La data de referència per complir els requisits exigits i la possessió dels mèrits al·legats és el dia que acaba el termini de presentació de les sol·licituds.
Es considera que les persones que han presentat una sol·licitud per participar en aquesta convocatòria donen el consentiment perquè la Fundació tracti les seves dades personals als efectes que se'n deriven
5. Lloc de presentació de les sol·licituds.
Les sol·licituds, juntament amb la documentació indicada al punt anterior, s'han de presentar mitjançant correu electrònic dirigit a l'adreça borses@fbd.caib.es
6. Comissió tècnica de valoració
La comissió tècnica de valoració està formada per les persones següents:
- President: Eva Ruiz Porres, cap de l'Àrea de Recursos Humans. Suplent: María Jesús Martín García, tècnica en relacions laborals.
- Vocal: David Viana Carcel, tècnic en relacions laborals. Margarita Garcés Riera, tècnica en relacions laborals.
- Secretària: Catalina Garcés Riera, tècnica en relacions laborals responsable de Selecció de l'Àrea de Recursos Humans.
Els membres de la comissió tècnica de valoració s'han d'abstenir d'intervenir si hi concorren els motius que estableix l'article 23.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
A les reunions de la comissió pot assistir amb veu però sense vot un membre del comitè d'empresa. A aquest efecte, s'han de comunicar als comitès d'empresa, amb una antelació suficient, les dates de les reunions.
Les funcions bàsiques de la comissió tècnica de valoració són les següents:
a) Comprovar que les persones aspirants compleixen els requisits establerts en aquesta convocatòria.
b) Valorar els mèrits al·legats i acreditats per les persones aspirants, de conformitat amb el barem establert en aquesta convocatòria.
c) Confeccionar les borses per a les contractacions temporals.
7. Valoració dels mèrits
Els mèrits al·legats s'han de valorar d'acord amb el barem que s'adjunta com a annex. Tant l'experiència professional com la formació han d'estar directament relacionades amb les funcions de la categoria professional.
Els mèrits s'han d'al·legar a la sol·licitud i s'han d'acreditar mitjançant la presentació de còpia de la documentació següent:
a) Experiència professional relacionada amb la categoria professional
- Serveis prestats a l'Administració pública (incloent-hi les entitats autònomes): mitjançant un certificat acreditatiu dels serveis prestats, amb la indicació de la categoria.
- Serveis prestats en entitats de dret públic sotmeses al dret privat, consorcis i fundacions, empreses societàries del sector públic instrumental i empreses privades: a través d'un certificat de la vida laboral i l'acreditació de la categoria mitjançant el contracte laboral o certificat de l'empresa.
- Serveis prestats en empreses privades: a través d'un certificat de la vida laboral i l'acreditació de la categoria mitjançant el contracte laboral o certificat de l'empresa.
b) Formació reglada
- Títols o diplomes acreditatius. Només es valoren les accions formatives relacionades directament amb les funcions de la categoria professional. Els cursos de contingut igual o similar només es computen una vegada. A tal efecte, s'ha d'estar als programes de les accions formatives.
c) Coneixements de llengua catalana
- Certificats, diplomes o títols acreditatius.
Les persones que hagin prestat serveis a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears poden acreditar els mèrits amb un certificat dels mèrits que figuren en el Servei del Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques, sempre que la persona interessada els hagi al·legat en la sol·licitud.
Els mèrits s'han d'acreditar amb referència a la data d'acabament del termini de presentació de les sol·licituds. El fet de no acreditar qualsevol dels mèrits en la forma indicada i en el termini assenyalat implica que aquest mèrit no es valora.
8. Llista de persones aspirants
La Fundació elaborarà una llista de persones aspirants que compleixin els requisits exigits, amb la puntuació que correspongui segons el barem que s'adjunta. Aquesta llista s'ha d'anar completant a mida que es rebin noves sol·licituds.
9. Crida de les persones aspirants
La crida s'ha de fer per ordre de la puntuació de les persones que estiguin incloses a les llistes en la data en què sorgeixi la necessitat de la contractació,
En cas que la persona aspirant no es pugui incorporar al lloc de treball degut a alguna de les causes establertes a les normes de gestió de les borses de treball de la Fundació, aprovades per Resolució de la Gerència de 6 de novembre de 2019, ha de presentar la documentació acreditativa de la no disponibilitat en el termini de deu dies.
10. Vigència de les borses de treball
La borsa estarà vigent durant el termini estrictament necessari per cobrir les necessitats de contractació urgent de la Fundació ocasionades per l'actual situació de la pandèmia del COVID-19, amb un màxim de dotze mesos des de la data de la publicació de la convocatòria al BOIB.
11. Règim de recursos
L'ordre jurisdiccional social és el competent per resoldre les controvèrsies derivades d'aquestes bases, d'acord amb la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social, sense que s'hi pugui interposar cap recurs en via administrativa ni cap reclamació prèvia a la via judicial social, sense perjudici que s'hi pugui presentar una reclamació davant l'òrgan que dicta aquestes bases.
Barem de mèrits (per a emplenar l'auto barem individual)
Puntuació total: La puntuació màxima és de 100 punts.
1) Experiència professional directament relacionada amb les funcions de la categoria professional (puntuació màxima 50 punts).
- Experiència en l'Administració pública o en qualsevol ens del sector públic instrumental com a personal funcionari o personal laboral per compte d'altre: 0,40 punts per mes treballat.
- Experiència en l'empresa privada: 0,15 punts per mes treballat.
Els treballs realitzats en règim de treballador o treballadora autònoma per a una administració publica o un ens del sector públic instrumental en virtut d'un contracte de serveis o assistència tècnica es computaran com a experiència a l'empresa privada.
S'ha d'atorgar la puntuació que proporcionalment correspongui a la jornada quan aquesta és inferior a l'ordinària.
Per valorar l'experiència laboral, les fraccions inferiors al mes s'han de prorratejar, si escau. En cap cas, l'ocupació d'un lloc reservat a personal eventual o alt càrrec constituirà un mèrit. Si l'aspirant ha desenvolupat simultàniament dues o més ocupacions, només s'ha de valorar una ocupació a l'efecte de valoració, que ha de ser la que atorga la puntuació mes alta.
2) Formació reglada ( puntuació màxima 30 punts).
S'han de valorar les titulacions acadèmiques oficials de nivell igual o superior a les exigides en la convocatòria i relacionades directament amb les funcions de la categoria que és objecte de la borsa de treball, independentment del que s'exigeix com a requisit per participar en el procés selectiu.
No s'han de valorar el títols acadèmics que han servit per obtenir la titulació acadèmica superior que ja s'ha valorat o que s'han presentat com a requisit.
La formació reglada s'ha de valorar de la forma següent:
La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valora el de nivell inferior o primer cicle necessaris per obtenir-lo, excepte si les titulacions corresponen a branques diferents i en el supòsit del títol de doctorat, màster oficial o títol propi de postgrau, en què sí es pot valorar el grau, la llicenciatura o l'equivalent.
3) Coneixements de català (puntuació màxima 20 punts):
Per estar en possessió del certificat acreditatiu de coneixements de llengua catalana:
No es valorarà el nivell de català que s'exigeix a aquesta convocatòria.
En cas de tenir més d'un certificat es valora únicament el del nivell màxim acreditat.
ANNEX 4 Bases de la convocatòria d'una borsa de treball extraordinària per cobrir temporalment llocs de treball de la categoria de NETEJADOR/A per als centres sociosanitaris de la Fundació d'Eivissa.
1. Objecte
L'objecte d'aquesta convocatòria és constituir una borsa extraordinària de personal de la categoria de NETEJADOR/A per als centres sociosanitaris gestionats per la Fundació a Eivissa, per cobrir les necessitats de contractació de caràcter urgent, atesa la manca de personal de la categoria esmentada existent en l'actualitat, agreujada per la COVID-19 i per l'exhauriment de les borses de treball de què disposava la Fundació.
2. Requisits i condicions de les persones aspirants
Per poder formar part de l'oferta, les persones aspirants han de complir en la data d'acabament del termini per presentar les sol·licituds els requisits següents:
a) Tenir la nacionalitat espanyola o la d'un estat de la Unió Europea, o ser nacional d'altres estats amb les condicions que estableix l'article 57 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei 7 de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.
b) Tenir 16 anys complits i no haver arribat a l'edat de jubilació.
c) Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents a la categoria de NETEJADOR/A.
d) Estar en possessió d'alguna de les titulacions següents:
e) Certificat de coneixements de llengua catalana nivell A2 o un títol equivalent. No obstant això, de conformitat amb el que estableix la disposició addicional quarta del Decret 11/2017, de 24 de març, de l'exigència del coneixements de la llegua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de feina de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i vists els informes de la secretaria general de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació de dates 29 de juny de 2017 i 2 d'octubre de 2017, relatius a l'excepció de l'exigència del requisit del coneixement de llengua catalana per a la contractació de personal temporal per als centres gestionats per a la Fundació a Eivissa i Mallorca, respectivament, les persones que no acreditin aquest nivell no seran excloses sinó que passaran a formar part d'una llista de reserva i podran ser contractades en el cas de que no hi hagi a la borsa professionals disponibles capacitats lingüísticament.
f) No haver estat separades, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar inhabilitades de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial per a exercir funcions similars a les del lloc de treball objecte de la convocatòria. En cas de persones nacionals d'un altre estat, no haver estat inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.
En el supòsit de titulacions expedides a l'estranger, s'ha d'aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació.
3. Reserva a persones amb discapacitat
S'ha d'oferir a les persones aspirants amb discapacitat igual o superior al 33% el 7% del total dels llocs de feina de la Fundació i, a aquests efectes, se'ls han d'oferir les vacants que corresponguin. No obstant això, se'ls han d'oferir també els llocs de feina no reservats que, segons la puntuació obtinguda en el procés selectiu, els corresponguin.
En tot cas, l'oferiment se supedita al fet que la discapacitat de la persona aspirant concreta sigui compatible amb les tasques del lloc de feina.
4. Sol·licituds i documentació
Les sol·licituds per participar en aquesta convocatòria s'han de presentar en el model normalitzat que és a disposició de les persones interessades a la pàgina web de la Fundació a l'adreça d'Internet <http://fbd.caib.es>.
Les sol·licitud es podran presentar durant un termini de sis mesos a comptar des de la data de publicació d'aquesta convocatòria al BOIB.
Les persones aspirants han d'adjuntar a la sol·licitud, emplenada correctament i signada, una fotocòpia del DNI i també l'original o fotocòpia de la documentació següent (sense perjudici que en el moment de la contractació hagin de presentar els documents originals per tal de comprovar-ne l'autenticitat):
a) El full de la sol·licitud i la autobaremació de mèrits individual.
La sol·licitud i autobaremació de mèrits individual de la fase d'admissió / exclusió (A) i la fase de mèrits (B) han d'anar acompanyades de la documentació acreditativa corresponent indicant el número del document (color vermell) a la part superior dreta de cada full.
Les persones aspirants han de presentar tots els documents acreditatius dels seus mèrits ordenats segons els apartats de les bases de la convocatòria i numerats correlativament.
No es pot valorar cap mèrit que no s'hagi acreditat i amb l'aportació de la documentació corresponent dins el termini de presentació de sol·licituds.
El fet de no acreditar qualsevol dels mèrits en la forma indicada implicarà que aquest mèrit no es valori.
b) La documentació acreditativa de la titulació exigida.
c) Documentació acreditativa del nivell de coneixements de català exigits
d) Fotocopia del DNI
e) Documentació acreditativa dels mèrits al·legats
f) Per a les persones aspirants amb discapacitat, el certificat acreditatiu del grau de discapacitat, així com el certificat d'aptitud expedit per la Direcció General d'Atenció a la Dependència o per un organisme públic equivalent, sobre les condicions personals d'aptitud per exercir les funcions corresponents a la categoria professional a què la persona candidata opta i que ha d'expressar que es troba en condicions de complir les tasques fonamentals del lloc de feina, mitjançant, si escau, les adaptacions adients.
g) La indicació d'una adreça de correu electrònic o un telèfon a efectes de notificacions i comunicacions amb la Fundació.
La data de referència per complir els requisits exigits i la possessió dels mèrits al·legats és el dia que acaba el termini de presentació de les sol·licituds.
Es considera que les persones que han presentat una sol·licitud per participar en aquesta convocatòria donen el consentiment perquè la Fundació tracti les seves dades personals als efectes que se'n deriven
5. Lloc de presentació de les sol·licituds.
Les sol·licituds, juntament amb la documentació indicada al punt anterior, s'han de presentar mitjançant correu electrònic dirigit a l'adreça borses@fbd.caib.es
6. Comissió tècnica de valoració
La comissió tècnica de valoració està formada per les persones següents:
- President: Eva Ruiz Porres, cap de l'Àrea de Recursos Humans. Suplent: María Jesús Martín García, tècnica en relacions laborals.
- Vocal: David Viana Carcel, tècnic en relacions laborals. Margarita Garcés Riera, tècnica en relacions laborals.
- Secretària: Catalina Garcés Riera, tècnica en relacions laborals responsable de Selecció de l'Àrea de Recursos Humans.
Els membres de la comissió tècnica de valoració s'han d'abstenir d'intervenir si hi concorren els motius que estableix l'article 23.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
A les reunions de la comissió pot assistir amb veu però sense vot un membre del comitè d'empresa. A aquest efecte, s'han de comunicar als comitès d'empresa, amb una antelació suficient, les dates de les reunions.
Les funcions bàsiques de la comissió tècnica de valoració són les següents:
a) Comprovar que les persones aspirants compleixen els requisits establerts en aquesta convocatòria.
b) Valorar els mèrits al·legats i acreditats per les persones aspirants, de conformitat amb el barem establert en aquesta convocatòria.
c) Confeccionar les borses per a les contractacions temporals.
7. Valoració dels mèrits
Els mèrits al·legats s'han de valorar d'acord amb el barem que s'adjunta com a annex. Tant l'experiència professional com la formació han d'estar directament relacionades amb les funcions de la categoria professional.
Els mèrits s'han d'al·legar a la sol·licitud i s'han d'acreditar mitjançant la presentació de còpia de la documentació següent:
a) Experiència professional relacionada amb la categoria professional
- Serveis prestats a l'Administració pública (incloent-hi les entitats autònomes): mitjançant un certificat acreditatiu dels serveis prestats, amb la indicació de la categoria.
- Serveis prestats en entitats de dret públic sotmeses al dret privat, consorcis i fundacions, empreses societàries del sector públic instrumental i empreses privades: a través d'un certificat de la vida laboral i l'acreditació de la categoria mitjançant el contracte laboral o certificat de l'empresa.
- Serveis prestats en empreses privades: a través d'un certificat de la vida laboral i l'acreditació de la categoria mitjançant el contracte laboral o certificat de l'empresa.
b) Formació reglada
- Títols o diplomes acreditatius. Només es valoren les accions formatives relacionades directament amb les funcions de la categoria professional. Els cursos de contingut igual o similar només es computen una vegada. A tal efecte, s'ha d'estar als programes de les accions formatives.
c) Coneixements de llengua catalana
- Certificats, diplomes o títols acreditatius.
Les persones que hagin prestat serveis a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears poden acreditar els mèrits amb un certificat dels mèrits que figuren en el Servei del Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques, sempre que la persona interessada els hagi al·legat en la sol·licitud.
Els mèrits s'han d'acreditar amb referència a la data d'acabament del termini de presentació de les sol·licituds. El fet de no acreditar qualsevol dels mèrits en la forma indicada i en el termini assenyalat implica que aquest mèrit no es valora.
8. Llista de persones aspirants
La Fundació elaborarà una llista de persones aspirants que compleixin els requisits exigits, amb la puntuació que correspongui segons el barem que s'adjunta. Aquesta llista s'ha d'anar completant a mida que es rebin noves sol·licituds.
9. Crida de les persones aspirants
La crida s'ha de fer per ordre de la puntuació de les persones que estiguin incloses a les llistes en la data en què sorgeixi la necessitat de la contractació,
En cas que la persona aspirant no es pugui incorporar al lloc de treball degut a alguna de les causes establertes a les normes de gestió de les borses de treball de la Fundació, aprovades per Resolució de la Gerència de 6 de novembre de 2019, ha de presentar la documentació acreditativa de la no disponibilitat en el termini de deu dies.
10. Vigència de les borses de treball
La borsa estarà vigent durant el termini estrictament necessari per cobrir les necessitats de contractació urgent de la Fundació ocasionades per l'actual situació de la pandèmia del COVID-19, amb un màxim de dotze mesos des de la data de la publicació de la convocatòria al BOIB.
11. Règim de recursos
L'ordre jurisdiccional social és el competent per resoldre les controvèrsies derivades d'aquestes bases, d'acord amb la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social, sense que s'hi pugui interposar cap recurs en via administrativa ni cap reclamació prèvia a la via judicial social, sense perjudici que s'hi pugui presentar una reclamació davant l'òrgan que dicta aquestes bases.
Barem de mèrits (per a emplenar l'auto barem individual)
Puntuació total: La puntuació màxima és de 100 punts.
1) Experiència professional directament relacionada amb les funcions de la categoria professional (puntuació màxima 50 punts).
- Experiència en l'Administració pública o en qualsevol ens del sector públic instrumental com a personal funcionari o personal laboral per compte d'altre: 0,40 punts per mes treballat.
- Experiència en l'empresa privada: 0,15 punts per mes treballat.
Els treballs realitzats en règim de treballador o treballadora autònoma per a una administració publica o un ens del sector públic instrumental en virtut d'un contracte de serveis o assistència tècnica es computaran com a experiència a l'empresa privada.
S'ha d'atorgar la puntuació que proporcionalment correspongui a la jornada quan aquesta és inferior a l'ordinària.
Per valorar l'experiència laboral, les fraccions inferiors al mes s'han de prorratejar, si escau. En cap cas, l'ocupació d'un lloc reservat a personal eventual o alt càrrec constituirà un mèrit. Si l'aspirant ha desenvolupat simultàniament dues o més ocupacions, només s'ha de valorar una ocupació a l'efecte de valoració, que ha de ser la que atorga la puntuació mes alta.
2) Formació reglada ( puntuació màxima 30 punts).
S'han de valorar les titulacions acadèmiques oficials de nivell igual o superior a les exigides en la convocatòria i relacionades directament amb les funcions de la categoria que és objecte de la borsa de treball, independentment del que s'exigeix com a requisit per participar en el procés selectiu.
No s'han de valorar el títols acadèmics que han servit per obtenir la titulació acadèmica superior que ja s'ha valorat o que s'han presentat com a requisit.
La formació reglada s'ha de valorar de la forma següent:
La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valora el de nivell inferior o primer cicle necessaris per obtenir-lo, excepte si les titulacions corresponen a branques diferents i en el supòsit del títol de doctorat, màster oficial o títol propi de postgrau, en què sí es pot valorar el grau, la llicenciatura o l'equivalent.
3) Coneixements de català (puntuació màxima 20 punts):
Per estar en possessió del certificat acreditatiu de coneixements de llengua catalana:
No es valorarà el nivell de català que s'exigeix a aquesta convocatòria.
En cas de tenir més d'un certificat es valora únicament el del nivell màxim acreditat.