Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
CONSELL INSULAR DE FORMENTERA
Núm. 240300
Informació pública en relació a l’acord del Ple del Consell Insular de Formentera de dia 28 de maig de 2021, d’incoació de l’expedient sobre revisió d’ofici instat per l'entitat SUNWAY, SL de l’expedient urbanístic promogut per Morsanix, S.L. a partir de les Sentències recaigudes al P.O. 87/2014 del Jutjat del Contenciós Administratiu núm. 2 de Palma, tot obrint un termini de vint (20) dies als efectes de formular possibles al·legacions o suggeriments
Es fa públic, mitjançant aquest edicte en el BOIB i també en la seu electrònica del Consell Insular de Formentera, l'acord adoptat pel Ple de la corporació en la sessió ordinària de data 28 de maig de 2021, que seguidament es transcriu:
“(...)
ACORD
Primer.- Admetre a tràmit (incoar l'expedient), en estricta execució de la Sentència núm. 529/2020, de 28 d'octubre de 2020, de la Sala del Contenciós Administratiu del TSJIB (i conforme al que la Sentència diu, i sense perjudici del resultat de la instrucció), a propòsit de la petició de la revisió d'ofici per presumpta nul·litat de ple dret, de la llicència urbanística atorgada a l'entitat MORSANIX, S.L. (expedient urbanístic núm. 94/2007) per acord de Comissió de Govern de 11 de maig de 2012.
Segon.- Designar instructor d'aquest expedient de revisió d'ofici de la llicència urbanística núm. 94/2007 el Sr. ÁNGEL CUSTODIO NAVARRO SÁNCHEZ i com a secretari el Sr. RAÚL MOYA DÍAZ, tots dos funcionaris de carrera de la corporació.
El règim d'abstenció i recusació és el previst als articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 de octubre, de règim jurídic del sector públic, causes que també poden invocar-se com a causes de recusació. Aquesta recusació es podrà promoure en qualsevol moment de la tramitació del procediment, mitjançant un escrit que expressarà la causa o les causes en què es fonamenti.
Segons l'establert a l'article 24.5 de la citada Llei 40/2015, d'1 de octubre, contra aquesta resolució no escaurà cap recurs, sense perjudici de la possibilitat la recusació en interposar el recurs que procedeixi contra l'acte que posi fi al procediment.
Tercer.- Considerar que el règim jurídic d'aquest expedient és el següent:
Pel que al fons de fons de la revisió d'ofici, cal estar a l'article 106 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació a l'article 47.1 d'aqueixa mateixa Llei (sobre actes nuls de ple dret). Així mateix també s'ha d'estar, si n'era el cas, a l'article 108 sobre possibilitat de Suspensió i, de totes totes, estar al que diu l'article 110 sobre Límits de la revisió.
En el passat, venia previst en l'article 102 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú en relació a l'article 62.1 d'aqueixa mateixa Llei (sobre actes nuls de ple dret).
El procediment a seguir s'ha de tramitar en el termini de sis (6) mesos, conforme a l'article 106.5 de la Llei 39/2015 i si s'exhaureix el termini s'haurà d'estar a les conseqüències que aqueix precepte estableix.
La tramitació del procediment s'ha de seguir per les regles generals del procediment administratiu comú (articles 53 a 105 de la Llei 39/2015), i la restant normativa aplicable.
Quart.- Notificar l'inici del procediment a totes les parts interessades per tal que en el termini de quinze (15) dies, presentin les al·legacions i els suggeriments que considerin necessàries.
Cinquè.- Obrir un període d'informació pública per termini de vint (20) dies, tot publicant-ne la iniciació del procediment en el BOIB i a la seu electrònica d'aquest Consell Insular, als efectes escaients i, en particular, als efectes de l'article 36 i concordants de la Llei 6/1997, de 8 de juliol, del sòl rústic de les Illes Balears, en relació a l'article 83 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Sisè.- Considerar que caldrà donar trasllat de l'expedient, una vegada finalitzat el tràmit d'audiència als interessats i el període d'informació pública, als Serveis Jurídics (i Tècnics, si s'escau) per tal que informin les al·legacions presentades.
Setè. - Remetre l'expedient a la Secretaria de la corporació, després dels informes jurídics (i tècnics, si s'escau), per a l'emissió de l'informe - proposta.
Vuitè. - Considerar que, amb els informes anteriors, caldrà traslladar-ho a l'instructor per tal que redacti la proposta de resolució.
Novè.- Sol·licitar, realitzats tots els tràmits anteriors i tot adjuntant la proposta de resolució, el Dictamen del Consell Consultiu de les Illes Balears, que haurà de demanar la presidència del Consell Insular.
Desè.- Considerar que s'haurà de suspendre el termini màxim legal per resoldre el procediment pel temps que s'esdevengui entre la petició del Dictamen al Consell Consultiu de les Illes Balears i la recepció del Dictamen.
Onzè.- Remetre l'expedient a la Secretaria de la corporació, una vegada rebut el Dictamen del Consell Consultiu de les Illes Balears, per a l'emissió de l'informe-proposta.
Dotzè.- Considerar que amb els informes anteriors, s'haurà de traslladar a la Comissió informativa competent, per l'estudi i dictamen pertinent, amb proposta de resolució, que s'elevarà al Ple en la immediata sessió que se celebri.
Tretzè.- Considerar que, finalment, resoldrà el Ple
(...)”
Conforme l'establert a l'apartat cinquè de l'esmentat acord del Ple, es fa públic aquest acord i es fa avinent que en el termini de VINT (20) dies, els possibles interessats poden presentar les al·legacions o suggeriments que considerin necessaris. L'anterior es fa també tot de conformitat amb l'article 36 i concordants de la Llei 6/1997, de 8 de juliol, del sòl rústic de les Illes Balears, en relació a l'article 83 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques
Formentera, 12 de juny de 2021
La presidenta del Consell
Alejandra Ferrer Kirschbaum