Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA

Núm. 237915
Extracte de la aprovació per decret d'alcaldia núm. 2021-1810 de data 07 de juny de 2021, de la convocatòria extraordinària d'ajudes adreçades a pal.liar les conseqüencies de les restricciones motivades per la crisi sanitària de la covid-19 de l'ajuntament de Sant Josep amb finançament del govern balear i del Consell d'Eivissa amb el programa del pla insular d'impuls social i econòmic

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Codi convocatòria BDNS: 569442

De conformitat amb el que estableixen els articles 17.3.b) i 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 4.1 de la Resolució de 10 de desembre de 2015, de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per la qual es regula el procés de registre i publicació de les convocatòries de subvencions i ajudes en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions (BOE núm. 299, de 15 de desembre de 2015), es publica l'extracte de la convocatòria d'ajudes més amunt esmentades. El text complet es pot consultar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i al BOIB núm. 77, de 10 de juny de 2021.

1. CONSIGNACIÓ PRESSUPOSTÀRIA I QUANTIA.

El crèdit total destinat a aquesta convocatòria ascendeix a un total de 707.469,93 euros que s'imputaran amb càrrec a l'aplicació pressupostària 433 47905 (“Ajudes a autònoms i microempreses COVID/19”), del vigent pressupost de la Corporació, Aquesta partida està dotada de finançament de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (235.823,31 €) i del Consell d'Eivissa (235.823,31 €) segons convenis signats. Les quanties seran les següents:

1. Empreses sense treballadors/ores                                            

  • Reducció d'ingressos fins al 60 % inclòs                       Estimat 1.250,00 euros
  • Reducció d'ingressos del 59 % al 50 %inclòs                Estimat 1.000,00 euros
  • Reducció d'ingressos del 49 % al 40 % inclòs               Estimat    750,00 euros

2. Empreses d'1 fins a 5 treballadors/ores

  • Reducció d'ingressos fins al 60 % inclòs                       Estimat 1.500,00 euros
  • Reducció d'ingressos del 59 % al 50 % inclòs               Estimat 1.250,00 euros
  • Reducció d'ingressos del 49 % al 40 % inclòs               Estimat 1.000,00 euros

3. Empreses de 6 fins a 15 treballadors/ores

  • Reducció d'ingressos fins al 60 % inclòs                    Estimat 3.000,00 euros
  • Reducció d'ingressos del 59 % al 50 % inclòs            Estimat 2.000,00 euros
  • Reducció d'ingressos del 49 % al 40 % inclòs            Estimat 1.500,00 euros

4.2. L'ajuda per a empreses de nova creació durant l'any 2020 serà d'un import estimat de 1.000,00 euros.

En cap cas, la quantia individualitzada resultant podrà superar els 4.000,00 euros, si en el moment del repartiment de l'import global, qualsevol sol·licitud superés aquesta quantia, l'excedent es repartirà entre les restants sol·licituds amb els criteris indicats fins a exhaurir el crèdit disponible.

2. CONDICIONS GENERALS DELS SOL.LICITANTS

Poden ser persones beneficiàries de les subvencions els autònoms o titulars d'empreses,  persones físiques i jurídiques privades, comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que s'han vist afectats per les mesures de salut pública adoptades per contenir la COVID-19, i que tenguin domicili social al terme municipal de Sant Josep de sa Talaia.

Les entitats o agrupacions sense ànim de lucre no podran beneficiar-se d'aquestes ajudes.

Per ser beneficiari/ària de l'ajuda, a més, han de complir els requisits següents:

1. Estar formalment i legalment constituïdes i inscrites, en el cas de tractar-se d'empreses.

2. Tenir domicili fiscal en el cas de les persones físiques o domicili social en el cas de les persones jurídiques a l'illa d'Eivissa.

3. Exercir una activitat econòmica ubicada al terme municipal de Sant Josep de sa Talaia.

En cas que el sol·licitant sigui una persona autònoma que exerceix la seua activitat sense establiment o centre de treball fix, i que no està obligada a la possessió del títol habilitant per a l'exercici de la seua activitat (o antiga llicència d'obertura), es considerarà com a domicili, l'adreça corresponent al seu domicili fiscal i aquest haurà d'estar ubicat al terme municipal de Sant Josep de sa Talaia.

Per a aquelles persones sol·licitants que desenvolupen la seua activitat en el sector del transport terrestre de viatgers amb autotaxi, s'entendrà com a domicili social el municipi en el qual figura la corresponent llicència d'autotaxi.

4. Que l'establiment o centre de treball disposa del títol habilitant per a l'exercici de l'activitat de conformitat amb l'establert a la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici de d'activitats a les Illes Balears (o antiga llicència d'obertura), en vigor, o que l'ha sol·licitat abans de la data de presentació de la sol·licitud de l'ajuda, en el cas que la llei d'activitats l'obligui a la seua possessió per a l'exercici de l'activitat.

5. Que el còmput mitjà anual del nombre de personal contractat l'any 2019 no superi els 15 treballadors al seu càrrec.

En el cas que el sol·licitant s'aculli a la línia de nova creació, el còmput mitjà anual del nombre de personal contractat l'any 2020 no podrà superar els 15 treballadors al seu càrrec.

El còmput de persones treballadores es fa amb independència de la jornada a temps complet o parcial, el règim de contractació fixa o temporal, o que es trobi en qualsevol situació d'expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO), excedència, permisos, baixes per incapacitat temporal o situacions similars de suspensió de la relació laboral de l'empresa.

6. Que el 2020 hagi patit una reducció en la facturació d'un mínim del 40 % en relació amb el mateix període de facturació de l'any 2019 i que aquest període, corresponent al temps d'obertura de l'empresa en 2019, no sigui inferior a sis mesos. Amb una facturació màxima el 2019 d'1.000.000,00 euros.

Aquest punt no serà d'aplicació per a aquelles sol·licituds presentades per la línia d'empreses de nova creació, constituïdes durant l'any 2020.

7. Atesa la naturalesa de la subvenció en aquesta convocatòria, de forma excepcional,  s'exceptua del requisit establert en el paràgraf e) de l'apartat 2 de l'art 13 de LGS (trobar-se al corrent de les seues obligacions tributàries i en matèria de Seguretat Social. Tot això queda condicionat a l'aprovació definitiva de la modificació de l'Ordenança general reguladora de les bases de les subvencions, aprovada pel Ple del 27 de maig de 2021 (BOIB núm. 71 de l'1 de juny de 2021)

8. Constar d'alta l'any 2019 en el cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària.

En el cas que el/la sol·licitant sigui una empresa de nova creació, haurà de constar d'alta en el cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, l'any 2020.

9. Que no estiguin incurses en cap de les causes de prohibició establertes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i els que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 25 de desembre.

10. En compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, les administracions públiques de les Illes Balears i organismes i entitats dependents denegaran l'atorgament de subvencions, beques o qualsevol altre tipus d'ajuda pública a les empreses i entitats sol·licitants sancionades o condemnades en els últims tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma.

11. No tenir cap sanció ferma per infracció greu o molt greu per raons sanitàries lligades a la COVID-19 o, en el seu cas haver complit amb la sanció imposada.

12. Quan es tracti d'una agrupació de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica pròpia, s'han de fer constar expressament, tant a la sol·licitud com a la resolució de concessió, els compromisos d'execució que assumeix cada un dels membres, així com l'import de la subvenció que s'ha d'aplicar a cada un d'ells, els quals tenen igualment la consideració de persones beneficiàries.

En qualsevol cas, quan es tracti d'una agrupació de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica pròpia, s'ha de nomenar un representant o apoderat únic de l'agrupació, que serà el coordinador del grup, amb poder suficient per complir les obligacions que, com a beneficiari, corresponen a l'agrupació. En el cas que existeixin sancions, han de respondre solidàriament de la sanció pecuniària en proporció a les seues respectives participacions tal com està previst a l'article 69 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. SOL.LICITUD, TERMINI DE PRESENTACIÓ I DOCUMENTACIÓ

Tota la tramitació es farà en línia. En aquest sentit, a la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia s'inclourà el document necessari per realitzar la sol·licitud en format PDF editable.

La sol·licitud es farà en línia i l'entrega de documentació s'ha de registrar a través de la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia (https://www.santjosep.es).

S'ha de presentar per mitjà del model i els annexos que es poden trobar a l'enllaç web https://santjosep.sedelectronica.es/info.0

El model de sol·licitud és obligatori i no s'admeten altres models de presentació. La sol·licitud s'ha de presentar en format definitiu, no editable.

Les persones sol·licitants hauran de presentar la documentació següent de caràcter obligatori per poder participar en la convocatòria:

1. La sol·licitud constarà de l'Annex 1,

2. Certificat de situació censal de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària. El certificat ha d'estar actualitzat a data posterior a l'01/04/2021.

3.  Acreditar el volum de facturació per als anys 2019 i 2020, segons correspongui a la situació de cada persona sol·licitant mitjançant una de les formes següents:

  1. Aportar còpia de la liquidació anual de l'IVA, presentat: model 390 o model anual que correspongui al citat impost dels exercicis 2019 i 2020.
  2. Aportar còpia de les liquidacions de l'IRPF, presentades, dels quatre trimestres de l'any 2019 i 2020: model 130 o model que correspongui, per a persones treballadores autònomes i professionals que realitzen una activitat econòmica de forma personal, o com a socis de comunitat de béns, societats civils o altres.
  3. Per a aquelles persones treballadores autònomes que es trobin en règim d'estimació objectiva (conegut també per sistema de mòduls), hauran de presentar còpia d'una liquidació trimestral de l'IRPF de l'exercici 2019 i 2020 (model 131).

O bé, aportar informació comptable que acrediti la facturació anual de l'any 2019 i 2020, còpia del llibre de registre de factures emeses i rebudes, llibre diari d'ingressos i despeses, llibre de registre de venda i ingressos, o llibre de compres i despeses dels exercicis 2019 i 2020.

d. En cas de sol·licituds per a la línia de nova creació l'any 2020, caldrà presentar copia de la liquidació anual de l'IVA o les liquidacions trimestrals presentades en l'exercici 2020 (model 390, 303 o altre model trimestral corresponent al citat impost), liquidacions trimestrals de l'IRPF presentada (model 130 o model 131) o bé qualsevol document amb informació comptable de l'exercici 2020 (còpia del llibre de registre de factures emeses i rebudes, llibre diari d'ingressos i despeses, llibre de registre de venda i ingressos, o llibre de compres i despeses).

4. Acreditar la mitjana de treballadors/ores anual per a l'any 2019 mitjançant la presentació del certificat corresponent emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social.

En cas de no tenir treballadors/ores al seu càrrec durant l'any 2019, s'aportarà el certificat emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social en que s'acrediti aquesta situació.

La data dels certificats ha de ser actualitzada a data posterior a l'01/04/2021.

5. Només en el cas que el sol·licitant estigui constituït com a agrupació de persona física pública o privada, comunitat de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat, sense personalitat jurídica, d'acord amb l'article 9.3 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, haurà d'aportar també l'Annex 2.

S'ha de fer constar de manera explícita en la sol·licitud els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació que també tenen la consideració de beneficiaris (percentatge de participació), al temps que s'ha d'indicar l'import de la subvenció que s'ha d'aplicar a cada un d'ells.

En tot cas, s'ha de nomenar una persona representant o apoderada única de l'agrupació, amb poders suficients per complir les obligacions que, com a beneficiària, corresponen a l'agrupació.

6. Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia emplenat degudament en tots els camps, amb signatura de la persona interessada i de l'entitat bancària, o certificat de titularitat bancària en el qual consti que es tracta d'un compte bancari obert a nom de la persona sol·licitant de l'ajuda, si no s'han aportat aquestes dades a la corporació amb anterioritat.

7.- El termini per presentar la sol·licitud, tota la documentació i els annexos que l'acompanyen serà de quinze dies naturals comptadors a partir del dia hàbil següent de la publicació de l'Extracte al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

8.- Termini per a presentar esmenes.

Si la sol·licitud o la documentació presentada no reuneix els requisits establerts en la convocatòria, es requerirà la persona interessada perquè la complementi, en el termini màxim i improrrogable de deu dies hàbils següents ha haver rebut la notificació corresponent, amb indicació que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició, amb la resolució prèvia dictada en els termes que preveu l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Sant Josep de sa Talaia, 11 de juny de 2021

L'alcalde Ángel Luis Guerrero Domínguez