Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 24805
Bases per a la creació d’una borsa per a formar part del Grup de Rescat Vertical del Servei de Prevenció i Extinció d’Incendis i Salvament (SPEIS) del Consell Insular d’Eivissa

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per resolució de la consellera executiva del Departament de Benestar Social i Recursos Humans núm. 202100304, de data 2 de març de 2021, s'ha disposat l'aprovació del següent:

"Bases per a la creació d'una borsa per a formar part del Grup de Rescat Vertical del Servei de Prevenció i Extinció d'Incendis i Salvament (SPEIS) del Consell Insular d'Eivissa

Primera. Objectiu

El Grup de Rescat Vertical (en endavant GRV) del Servei de Prevenció i Extinció d'Incendis i Salvament del Consell Insular d'Eivissa (en endavant SPEIS) està especialitzat en les intervencions de rescat en indrets considerats de risc i actua en aquelles emergències que plantegen rescats i salvaments en condicions que no poden ser ateses amb els mitjans i els recursos ordinaris de l'SPEIS.

L'annex 3 del Reglament del Servei d'extinció d'incendis i salvaments (BOIB núm. 95 de 25 de juny de 2007) regula les funcions, organització i funcionament i forma d'accés al GRV.

Aquestes bases determinen les fases, el desenvolupament, el contingut i els criteris de valoració del procés de selecció de les persones aspirants a integrar el GRV.

Segona. Requisits de les persones aspirants

Per poder ser admès/essa al procés selectiu, les persones aspirants han de complir els següents requisits en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds:

- Ser personal funcionari de carrera o interí del Consell Insular d'Eivissa adscrit a l'SPEIS del Consell Insular d'Eivissa.

- Trobar-se en servei actiu o en qualsevol altra situació administrativa que, d'acord amb la normativa vigent, possibiliti participar en aquesta convocatòria.

Tercera. Sol·licituds

3.1. Les persones aspirants que vulguin prendre part en el procés selectiu hauran de presentar la corresponent sol·licitud normalitzada que consta a l'Annex I d'aquestes bases i que estarà disponible a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es).

3.2. Les sol·licituds han de presentar-se a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es) segons l'article 14.2.e) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques mitjançant DNI electrònic, certificat digital vàlid o PIN.

El termini de presentació de sol·licituds serà de deu dies hàbils, comptats a partir del següent al de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

Les sol·licituds (Annex I) i l'autobarem (Annex IV) es dirigiran a la Presidència del Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa.

3.3. Els errors de fet que poguessin advertir-se com a tals en la sol·licitud es poden esmenar en qualsevol moment, d'ofici o a instància de part.

3.4. Les persones aspirants queden vinculades per les dades que hagin fet constar en les seues sol·licituds i poden únicament demanar la seua modificació mitjançant escrit motivat, dins del termini establert per a la presentació de sol·licituds.

La falsedat en les dades que es facin constar en la sol·licitud o en la documentació annexa sempre i quan determini la mancança dels requisits per participar en la convocatòria, comportarà l'exclusió immediata de la persona sol·licitant des del moment en que s'adverteixi, sense perjudici de les mesures legals que corresponguin.

3.5. Les persones aspirants hauran de presentar necessàriament:

- Sol·licitud Annex I.

Als efectes d'admissió de les persones aspirants, es tindran en compte les dades que aquestes facin constar a la sol·licitud.

Les dades corresponents al domicili, telèfon i adreça electrònica que figurin en la sol·licitud es consideraran com les úniques vàlides a efectes de notificació i seran responsabilitat exclusiva de les persones aspirants els errors en la seva consignació i la comunicació al Consell Insular d'Eivissa de qualsevol canvi de les mateixes.

Serà responsabilitat de les persones aspirants la veracitat de les dades consignades, sense perjudici que en qualsevol moment l'autoritat convocant o la Comissió de valoració pugui requerir l'acreditació dels requisits necessaris quan cregui que hi ha inexactituds o falsedats en les quals hagin pogut incórrer les persones aspirants.

- La documentació acreditativa dels mèrits a valorar (Annex IV). Els mèrits es valoraran amb referència a la data de finalització del termini de presentació de les sol·licituds.

La inexactitud o falsedat de les dades o documents aportats comportarà l'exigència de les responsabilitats penals, civils o administratives al fet que pertoqués.

3.6. La convocatòria o les bases, una vegada publicades, només es poden modificar amb subjecció estricta a les normes de la Llei del procediment administratiu comú de les administracions públiques i de la Llei de règim jurídic del sector públic.

3.7. L'assistència a les diferents fases del procés de selecció es considerarà aliena al servei habitual de l'SPEIS. En cas que alguna de les proves i/o fases coincideixi amb l'horari de treball, els interessats hauran de sol·licitar, en el seu cas, l'oportú permís per a quedar exempts del servei durant la jornada corresponent (segons l' article 15. h del Pacte de condicions per al personal funcionari del Consell, BOIB 2-12-2006).

Quarta. Admissió de persones aspirants

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, l'autoritat convocant o aquella en qui delegui dictarà resolució, en el termini màxim de quinze dies, en la qual es declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses, la qual s'exposarà a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa, en la qual constaran el nom i els llinatges de les persones candidates, i quatre xifres aleatòries del document nacional d'identitat i la causa de la seua exclusió, si és el cas.

Els errors de fet podran corregir-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.

En tot cas, les persones aspirants excloses disposaran d'un termini de deu dies, des del dia següent a aquell en què es publica la relació provisional a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa, perquè puguin presentar al·legacions a la seua exclusió. Qui no presenti al·legacions dins del termini assenyalat, justificant el seu dret d'estar-hi admès/essa, s'exclourà definitivament del procés.

Transcorregut el termini fixat per presentar al·legacions, es dictarà resolució que declararà aprovada la relació definitiva de persones aspirants admeses i excloses. Aquesta resolució s'exposarà a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa.

Cinquena. Comissió de valoració

5.1. La Comissió de valoració valorarà les diferents fases del procés selectiu. La seua composició col·legiada s'ha d'ajustar als principis d'imparcialitat i de professionalitat dels seus membres, tendent a la paritat entre l'home i la dona.

Tots els membres de la Comissió de valoració han de ser funcionaris/àries de carrera que pertanyin al mateix grup/subgrup entre els previstos a l'article 76 del text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, en relació amb el grup/subgrup en què s'integrin els llocs convocats.

La pertinença a la Comissió de valoració serà sempre a títol individual, no es pot exercir en representació ni per compte de ningú.

5.2. Als efectes del que estableixen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, la designació amb els noms dels membres titulars i dels seus respectius suplents es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

5.3. Si s'escau, a sol·licitud de  la Comissió de valoració podrà disposar-se la incorporació d'assessors/ores especialistes. Els assessors especialistes es designaran per resolució del conseller/a competent en la matèria i estaran subjectes a idèntic règim d'abstenció i recusació que el previst per als membres del tribunal.

5.4. En els supòsits d'absència del president titular o suplent, les funcions de presidència seran exercides pels vocals designats seguint per a això l'ordre en què hagin estat designats en la resolució de nomenament.

5.5. La Comissió de valoració resoldrà totes les qüestions derivades de l'aplicació de les bases d'aquesta convocatòria durant el desenvolupament del procés selectiu.

5.6. Les presents bases s'interpretaran en el sentit finalista que millor garanteixi la preservació dels principis d'igualtat, mèrit i capacitat.

5.7. El procediment d'actuació de la Comissió de valoració s'ajustarà al que es disposa en els articles 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; a partir de la seua constitució, la Comissió de valoració per actuar vàlidament requerirà la presència de la majoria dels seus membres, titulars o suplents, inclosos els que exerceixin la presidència i la secretaria.

5.8. La Comissió de valoració estarà composta per:

President/a:

Titular: Sr. Luís Miguel Sevilla Pérez; suplent: Sr. Bruno Roig Torres

Secretari/ària:

Titular: Sra. Ana Belén Planells Tur; suplent: Sr. Juan Antonio Torres Planells

Vocals:

Titular: Sr. Bernat Escrivá Marí; suplent: Sr. José Antonio López Casado

Titular: Sr. Elías Siscar Sendra; suplent: Sr. Rufino Díaz García

Titular: Sr. Sergi Miñana Escrivá; suplent: Sr. Daniel Palau Marí

El Sr. Bernat Escrivá Marí serà l'encarregat de dirigir el curs formatiu bàsic de la tercera fase de la selecció.

Sisena. Procés de selecció

6.1. El procés de selecció constarà de les següents fases:

6.1.1. Primera fase: constarà d'una prova teòrica i de quatre proves físiques i tècniques.

Prova teòrica: consistirà en la realització d'un test de 20 preguntes amb quatre respostes possibles de les quals només una serà correcta. El contingut es detalla a l'Annex II d'aquestes bases.

Cada pregunta encertada tindrà el valor de 0,10 punts i cada pregunta amb una resposta errònia serà penalitzada amb 0,025 punts.

Aquesta prova té caràcter obligatori.

Proves físiques i tècniques: consistirà en la realització de quatre proves de caràcter fisicotècnic que es detallen a l'Annex III d'aquestes bases.

Aquesta fase té caràcter obligatori i eliminatori i per superar-la cal obtenir una puntuació mínima de 6 punts. La no superació d'aquesta fase suposa l'eliminació de la persona aspirant del procés selectiu.

Les persones aspirants disposaran d'un termini de tres dies per efectuar les reclamacions oportunes o per sol·licitar la revisió d'aquesta fase davant el tribunal. A aquesta revisió, hi podran assistir acompanyades d'un/a assessor/a.

La comissió de valoració disposarà d'un termini de tres dies per resoldre les reclamacions.

6.1.2. Segona fase: valoració de la formació

En aquesta fase es valorarà la formació acreditada per les persones aspirants en l'àmbit relacionat amb l'especialitat del rescat vertical, de conformitat amb l'establert a l'Annex IV d'aquestes bases.

Només seran objecte de valoració l'experiència i la formació de les persones aspirants que hagin superat la fase anterior.

 

Aquesta fase no té caràcter eliminatori.

Les persones aspirants disposaran d'un termini de tres dies per efectuar les reclamacions oportunes o per sol·licitar la revisió d'aquesta fase davant la comissió de valoració. A aquesta revisió, hi podran assistir acompanyades d'un/a assessor/a.

La comissió de valoració disposarà d'un termini de tres dies per resoldre les reclamacions.

6.1.3. Tercera fase: curs formatiu bàsic

En aquesta fase les persones aspirants que hagin superat la primera fase de la selecció, hauran d'assistir i superar amb la qualificació d'apte/a el curs formatiu bàsic d'accés al GRV. La durada total del curs d'accés serà com a màxim de 70 hores que es repartiran en diferents blocs organitzats en dies consecutius segons la programació que es detalla a l'Annex V.

Només hi podran accedir les persones aspirants que hagin superat la primera fase del procés; l'accés es farà per rigorós ordre de puntuació obtinguda en el conjunt de la primera i segona fase (suma aritmètica de punts).

Per motius d'organització del curs, en base al nombre d'aspirants que hi puguin accedir, es podran fer varies sessions.

Finalitzades les edicions del curs, si escau, la persona encarregada de dirigir el curs elaborarà un informe de valoració i proposarà la qualificació d'apte/a o no apte/a de les persones aspirants que elevarà a la comissió de valoració.

El curs té caràcter progressiu i obligatori del 100% del seu contingut, la no realització d'algun dels mòduls comportarà l'exclusió del curs i la conseqüent qualificació de no apte. Sense perjudici de l'anterior, en cas de falta d'assistència a algun dels mòduls del curs per causa justificada i en funció de la naturalesa del mòdul del curs de que es tracti, es podrà recuperar el mòdul amb posterioritat. La comissió de valoració valorarà les circumstàncies anteriors a proposta de la persona encarregada de dirigir el curs.

Aquesta fase és de caràcter obligatori i eliminatori i la seua qualificació serà d'apte o no apte. La qualificació de no apte suposarà l'eliminació de les persones aspirants del procés selectiu.

6.2. Les diferents fases d'aquest procés de selecció, incloent-hi el curs de formació bàsica, tenen la consideració d'integrants del procés selectiu d'accés al GRV de l'SPEIS del Consell Insular d'Eivissa, segons allò establert a l'annex III del Reglament de l'SPEIS i per tant no donen dret a l'obtenció de cap tipus de certificat d'acció formativa, ni d'assistència ni d'aprofitament.

Setena. Borsa d'accés al Grup de Rescat Vertical del Servei d'Extinció d'Incendis i Salvament (SPEIS) del Consell Insular d'Eivissa

7.1. Finalitzades i valorades les fases de la selecció, la comissió de valoració farà pública, a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa, la relació de les persones seleccionades per formar part del GRV de l'SPEIS del Consell Insular d'Eivissa, per l'ordre de puntuació assolida, amb indicació de la qualificació obtinguda, el nom, els llinatges i el document nacional d'identitat.

7.2. L'accés efectiu al GRV es farà segons les necessitats de personal i sempre a criteri del servei.

Els aspirants seleccionats hauran d'aportar els originals de la documentació presentada per la valoració de mèrits en el moment que se'ls cridi per formar part del GRV. En cas de falsedat en la documentació presentada per seu electrònica comportarà l'exclusió immediata de la borsa, sense perjudici de les mesures legals que corresponguin.

Vuitena. Noves incorporacions i substitucions de les persones integrants del GRV

8.1. Les necessitats del personal que integra el GRV es cobriran, a petició de la persona encarregada de la coordinació del GRV, per les persones aspirants que hagin accedit a la borsa i segons l'ordre que hi ocupin.

8.2. Aquesta borsa no podrà tenir una vigència superior als tres anys, transcorreguts els quals s'extingirà de forma automàtica, i s'haurà de realitzar, en el seu cas, un nou procés selectiu per a la creació d'una nova borsa.

8.3. En qualsevol cas la borsa pot quedar sense efecte si el servei decideix convocar un nou procés selectiu o si el Consell Insular d'Eivissa determina una forma diferent de cobertura per a l'especialitat de membre del Grup de Rescat Vertical, com a conseqüència de l'aprovació o la revisió de la relació de llocs de treball.

Novena. Recursos i impugnacions

Contra la resolució de la consellera executiva del Departament de Benestar Social i Recursos Humans d'aprovació de les presents bases, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar recurs d'alçada davant la Presidència del Consell Insular d'Eivissa, dins el termini d'un mes, comptador a partir del dia següent al de la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que es preveu a l'article 22 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars.

Les persones interessades poden impugnar la convocatòria i els actes administratius que es derivin de l'actuació la comissió de valoració, en el termini i en la forma que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques."

  

Eivissa, 3 de març de 2021

El cap de Servei de Recursos Humans

Agustín Goerlich López

Documents adjunts