Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE PALMA

PATRONAT MUNICIPAL DE L'HABITATGE I REHABILITACIÓ INTEGRAL DE BARRI

Núm. 6597
Patronat Municipal de l'Habitatge i Rehabilitació Integral de Barris. Aprovació bases i convocatòria per a la selecció d'un treballador/a social, contracte temporal per a obra o servei determinat vinculat al Projecte Infravivenda Cala Major-Sant Agustí

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Rector del Patronat Municipal de l'Habitatge i de Rehabilitació Integral de Barris, en data 20 d'abril de 2018 va aprovar les bases que es relacionen a continuació:

BASES DE SELECCIÓ DE TREBALLADOR/TREBALLADORA SOCIAL PER A CONTRACTE TEMPORAL PER OBRA O SERVEI DETERMINAT PER Al DESENVOLUPAMENT DEL PROJECTE D'INFRAVIVENDA CALA MAJOR-SANT AGUSTÍ EMMARCAT EN L'ESTRATÈGIA EDUSI PLA LITORAL PONENT,  ESTRATÈGIA COFINANÇADA PEL FONS EUROPEU DE DESENVOLUPAMENT REGIONAL, PROGRAMA OPERATIU DE CREIXEMENT SOSTENIBLE 2014-2020.

OBJECTE DEL PROJECTE

El projecte de “ Infravivenda Cala Major- Sant Agustí” va ser aprovat pel Consell Rector de data 20 d'abril de 2018  i està emmarcat en l'Estratègia de Desenvolupament Urbà Sostenible.

L'Estratègia de Desenvolupament Urbà Sostenible Integrada (EDUSI) Pla Litoral de Ponent, aprovada per l'Ajuntament de Palma en el  Ple del dia 12 de gener de 2016,  neix del context del Pla Estratègic de Palma 2016-2036 que impulsa una estratègia integrada per a la millora del desenvolupament urbà sostenible, fent front als reptes econòmics, mediambientals, climàtics, socials i demogràfics de l'àrea urbana, d'acord amb l'establert en l'article 7 del Reglament (UE) Nº1301/2013.

Mitjançant  “ resolució de 29 de setembre de 2016, de la secretaria d'estat de pressupostos i despeses, per la qual es concedeixen les ajudes a la primera convocatòria per a la selecció d'estratègies de desenvolupament urbà sostenible i integrat que seran cofinançades mitjançant el programa operatiu  feder de creixement sostenible 2014-2020”, publicada en el BOE núm. 239, de 3 d'octubre de 2016,  s'ha aprovat per a l'Estratègia DUSI Pla Litoral Ponent  de l'Ajuntament de Palma una subvenció de  12.710.000,00€, que suposa un 50%  de la totalitat del pressupost proposat pel desenvolupament de la mateixa, que ascendeix a 25.420.000,00€.

L'Estratègia contempla catorze línies d'actuació  emmarcades en quatre objectius  temàtics:

OT2: Noves Tecnologies de la Informació i Comunicació.

OT4: Economia  baixa en carboni.

OT6: Conservació i protecció del medi ambient i eficiència dels recursos.

OT9: Inclusió social i lluita  contra la pobresa.

Concretament, El PROJECTE D'INFRAVIVENDA CALA MAJOR-SANT AGUSTÍ,  s'emmarca en:  

Objectiu Temàtic 9Inclusió social i lluita contra la pobresa”

●Objectiu específic 9.8.2Regeneració, física, econòmica i social de l'entorn urbà en àrees urbanes desfavorides a través d'Estratègies urbanes integrades”.

comunitats desfavorides de les zones urbanes i rurals”.

Línea d'actuació 9Promoció de la integració social i la prevenció d'exclusió social a través, fonamentalment, de la inserció de persones en situació o risc d'exclusió, el suport social als col·lectius més desfavorits i l'impuls i promoció del desenvolupament comunitari”.

Es tracta d'un  projecte social i arquitectònic dirigit a la detecció de nuclis d'infravivenda en el litoral de Ponent per a la millora de les condicionis soci familiar, laboral i veïnal dels residents, així com  les condicions  d'habitabilitat dels seus habitatges i les condicions ambientals del seu entorn.

Donades les característiques de l'àrea d'intervenció, es prioritzen especialment  els barris de Cala Major, Sant Agustí i El Terreny, on es duran a terme, entre unes altres,  les següents actuacions:

- Detectar i identificar els blocs residencials que presenten característiques d'Infravivenda, des d'un punt de vista social, urbanístic i arquitectònic.

- Conèixer la situació socioeconòmica dels residents de les zones d'infravivendes: Elaboració d'un Diagnòstic Urbanístic, Arquitectònic, d'Accessibilitat, Socioeconòmic i de Seguretat.

- Promoure que els edificis d'infravivendes compleixin amb la normativa urbanística i arquitectònica vigent.

- Vetllar perquè els habitatges compleixin amb la seva funció social: espai, instal·lacions, recursos necessaris per garantir les necessitats habitacionals.

- Generar processos participatius i de desenvolupament comunitari: Foment de la creació de comunitats de propietaris; suport a les ja constituïdes i acompanyament en el procés de creació de les noves.

- Fomentar la dignificació i l'ús dels espais privats comuns.

- Prevenir i detectar situacions de desnonaments. Coordinació permanent con l'Oficina municipal d'Anti desnonaments, Benestar Social, Palma Habitada.

- Millorar/resoldre els conflictes veïnals. Potenciar l'educació en valors i el compromís cívic.

DESCRIPCIÓ DEL LLOC DE TREBALL

CATEGORIA PROFESSIONAL: TGM . Treballador/treballadora social.

LLOC DE TREBALL   : PMH-RIBA.

Projecte d'Habitatge Digne. Estratègia DUSI Pla Litoral Ponent.

TIPUS DE CONTRACTE: El contracte laboral que es formalitzi serà d'obra o servei determinat, vinculat al PROJECTE D'INFRAVIVENDA CALA MAJOR-SANT AGUSTÍ EMMARCAT EN L'ESTRATÈGIA EDUSI PLA LITORAL PONENT,  ESTRATÈGIA COFINANÇADA PEL FONS EUROPEU DE DESENVOLUPAMENT REGIONAL, PROGRAMA OPERATIU DE CREIXEMENT SOSTENIBLE 2014-2020 i tindrà una durada màxima fins al 31 de maig de 2021.

El lloc temporal d'aquesta convocatòria no forma part de la plantilla de personal laboral fix del PMH-RIBA , ni de l'Ajuntament de Palma.

FUNCIONS A DESENVOLUPAR

Segons el projecte de referència, les funcions a desenvolupar seran les següents:

Funcions especifiques treballador/a social

  • Informar, orientar, derivar i acompanyar a les persones i famílies residents en zones d'infravivenda dels recursos i serveis sobre habitatge, així com d'altres recursos socis laborals.
  • Visites a domicili a tots els residents de les zones d'infravivenda,  per a realització d'entrevistes.
  • Elaborar diagnòstics soci familiars i d'habitatge, així com plans de treball individuals familiars.
  • Establir coordinació i col·laboració amb la resta de serveis i entitats dels barris.
  • Assessorar i recolzar en la constitució de comunitats de propietaris.
  • Realitzar seguiments de les comunitats ja constituïdes.
  • Informar als residents de la I.I.I i recolzar-los en la presentació de la mateixa.
  • Detectar i actuar sobre situacions de risc social (tercera edat, menors, violència de gènere, desnonaments…)
  • Intervenir/recolzar en la resolució de conflictes veïnals.
  • Informar de les subvencions vinculades a habitatge i recolzar a les famílies en el procés de sol·licitud.
  • Implementar tots els registres requerits pels fons FEDER.

Requisits:

REQUISITS DELS CANDIDATS:

1. Tenir nacionalitat espanyola, sense perjudici del que es disposa en l'art. 57 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic que regula l'accés a l'ocupació pública de nacionals d'altres estats.

2. Tenir complerts els 16 anys d'edat i no excedir, si escau, de l'edat màxima de jubilació forçosa.

3. Posseir la capacitat funcional per a l'acompliment de les tasques i funcions del lloc al fet que s'aspira i no patir malaltia o defecte físic o psíquic que sigui incompatible amb el desenvolupament de les mateixes. Les persones que acreditin una discapacitat amb grau de minusvalidesa superior al 33% així com la compatibilitat en l'acompliment de les tasques o funcions podran sol·licitar les adaptacions i els ajustos raonables necessaris de temps i dels  mitjans per a la realització de les proves selectives, d'acord amb el que es disposa en l'Ordre PRE /1822/2006, de 9 de juny, per la qual s'estableixen els criteris generals per la adaptació de temps addicionals en els processos selectius per a l'accés a l'ocupació pública de persones amb discapacitat.

4. No haver estat separat/a o acomiadat/a mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per causa imputable al/a treballador/a en virtut de resolució judicial o sentència ferma, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les quals exercien en el cas del personal laboral, en el qual hagués estat separat/a o inhabilitat/a.

5. Haver completat estudis conduents a l'obtenció  del  títol oficial universitari que es requereix per al lloc de treball.

6. Estar en possessió de la diplomatura de treball social.

7. Nivell de català B 2

TRIBUNAL DE SELECCIÓ:

 El Tribunal de Selecció estarà compost per:

  • Joana Andreu Guillén,  Coordinadora de l'EDUSI Pla Litoral Ponent o persona en qui  delegui.
  • Xesca Aguiló Segura, Cap de Sector del CMSS Ponent de l´Ajuntament de Palma  o persona en qui delegui.
  • M Antonia Palmer Ponsell, arquitecta tècnica del PMH-RIBA, o persona en qui delegui.
  • Bernat Calafat  Vic, Psicòleg, Cap de Secció de Benestar Social de l´Ajuntament de Palma, o persona en qui delegui.
  • M. Ángeles Deyá Gómez, jurídica del PMH-RIBA, o persona en qui delegui.

Tots els membres del Tribunal hauran de posseir categoria igual o superior a la del lloc a seleccionar.

El  Secretari/a serà designat per votació d'entre els vocals i actuarà amb veu però sense vot.

Podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives del Patronat  per efectuar funcions de vigilància i control del bon desenvolupament del procediment selectiu.

Els possibles empats es dirimiran mitjançant vot de qualitat del President del Tribunal.

El Tribunal tindrà potestat per resoldre les qüestions que dimanen del desenvolupament d'aquest procés de selecció a l'empara de les presents bases.

PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS:

Les instàncies es presentaran el model oficial que serà facilitat pel Patronat i que s'adjunta com a annex I

El lloc de presentació serà la seu central del Patronat Municipal de l'Habitatge i de  Rehabilitació Integral de Barris en  Avinguda Gabriel Alomar, núm. 18, 2n planta de Palma, telf  971 449451 o per qualsevol dels mitjans previstos en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Comú de les Administracions Públiques.

El termini de presentació serà de deu dies hàbils explicats a partir de l'endemà al de la publicació de l'anunci en el BOIB.

S'informarà d'aquesta publicació a les pàgines web: www.patronathabitatge.es i https://www.palma.cat

Juntament amb la sol·licitud es presentarà la següent documentació:

Autobaremació: emplenant a aquest efecte l'imprès que figura al costat de la sol·licitud de participació, que constituirà el màxim de de puntuació atorgable per l'òrgan de Selecció. El tribunal podrà comprovar aquesta autobaremació, no podent elevar en cap cas la puntuació global  acte assignada pel sol·licitant.

Curriculum vitae: amb expressió dels requisits i mèrits que s'al·leguen, acompanyat de fotocòpia de la documentació acreditativa de tots els extrems reflectits en el mateix.

 

 

La documentació justificativa dels requisits i mèrits valorables (Títols Acadèmics, Diplomes o certificats amb expressió del nombre d'hores; contractes de treball acompanyats de Vida Laboral;  etc) haurà d'anar ordenada i numerada segons l'ordre en què se citen els mèrits en l'imprès d'autobarem , havent de consistir en fotocòpies signades per els/les aspirants en les quals hauran de fer constar: “Declaro que és còpia fidel de l'original”

La documentació haurà de ser aportada en un sol volum sense fulles soltes (engrapat, enquadernat o subjecte per qualsevol altre sistema de subjecció que impedeixi la separació de documents)

No es tindrà en compte la remissió a altres expedients de convocatòries anteriors

Els candidats estaran obligats a aportar els originals de la citada documentació, en qualsevol moment que li anessin requerits pel Tribunal a l'efecte de comprovació.

Els documents acreditatius dels mèrits presentats podran ser retirats pels aspirants en el termini de tres mesos explicats des de l'endemà al fet que adquireixi fermesa la resolució definitiva del procediment. En cas contrari seran destruïts.

ADMISSIÓ DE CANDIDAT/AS:

Acabat el termini de presentació de sol·licituds la Presidència del Tribunal de Selecció publicarà, in el tauler d'anuncis del PMH-RIBA i en les adreces d'internet indicades anteriorment, la llista d'aspirants admesos i exclosos, en la qual constaran les causes d'exclusió si escau, atorgant un termini de 3 dies hàbils per a esmena de defectes. Transcorregut aquest termini es publicarà en els mateixos llocs citats la llista definitiva de sol·licituds admeses.

DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS

Per al desenvolupament del procés, el Tribunal de Selecció procedirà a l'estudi de les sol·licituds admeses i a la comprovació dels mèrits segons l'al·legat pels candidats, fent públic a continuació el llistat de candidats/as, ordenats segons

la puntuació obtinguda en el concurs. Juntament amb aquest llistat, el Tribunal publicarà la data, lloc i hora de realització de l'entrevista professional, deixant transcórrer entre la convocatòria i la realització de l'entrevista  , com a mínim tres dies  hàbils complets.

Els resultats d'aquesta fase, així com els successius anuncis que es produeixin, es publicaran a la Seu del PMH-RIBA i en les adreces d'internet indicades.

No es podrà declarar superat el procés selectiu a un nombre d'aspirants superior al de llocs a cobrir. No obstant això, el Tribunal proposarà, si escau, un borsí a l'efecte de cobertura de qualsevol necessitat de personal que pogués produir-se en el desenvolupament del programa o de qualsevol altra necessitat de contractació temporal del PMHRIBA.

Després de la publicació del resultat d'aquest procés de selecció, la persona seleccionada disposarà d'un termini de 5 dies hàbils per aportar la documentació necessària a l'efecte de procedir a la seva contractació.

Les puntuacions de cada fase del procés de selecció es distribuiran de la següent manera:

1r.- Valoració de mèrits d'acord amb el barem que s'uneix com a annex a aquesta convocatòria pública.

Puntuació màxima: 8 punts

2n.- Entrevista professional d'avaluació de competències relatives a les funcions pròpies del lloc de treball.

Puntuació màxima: 2 punts.

*Passaran a la fase d'entrevista els candidat/as que obtinguin les 10 màximes puntuacions en la valoració dels mèrits. Si hi hagués més d'un candidat amb una puntuació igual a la desena, passaria igualment a la fase d'entrevista.

 

BAREM DE MÈRITS:

Convocatòria de Cobertura de Llocs de treball

TRABAJADOR/ORA SOCIAL PER Al  PROJECTE D'INFRAVIVENDA EDUSI PLA  LITORAL PONENT.

1r.- EXPERIÈNCIA COM A TREBALLADOR/ORA SOCIAL.

S'haurà d'acreditar tota l'experiència professional en funcions similars.

L'experiència s'acreditarà segons figuri  en l'Informe de Vida Laboral expedit per la Seguretat Social a més de   qualsevol altre document ajustat a dret on  s'acreditin els treballs realitzats, el temps, la categoria i les funcions exercides.

No es tindrà en compte la remissió a expedients de convocatòries anteriors.

Els documents acreditatius dels mèrits presentats podran ser retirats pels aspirants en el termini de tres mesos a explicar des de l'endemà d'adquirir fermesa la resolució definitiva del procediment. En cas contrari seran destruïts

Mèrits a valorar. Màxim 4,5 punts.

1.1.- Serveis prestats en qualsevol administració pública exercint funcions de naturalesa o contingut tècnic anàlogues a la de la plaça convocada:

0.10 per mes fins a un màxim de  2 punts.

1.2.-  Serveis prestats en el sector públic (que no siguin administracions públiques) exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a la de la plaça convocada:

0.07 punts per mes fins a un màxim d'1,5 punts.

1.3.- Serveis prestats en l'empresa privada exercint  funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada:

0.05 punts per mes fins a un màxim d'1 punt.

Les fraccions no seran computades.

2n.- FORMACIÓ.

S'haurà d'acreditar tota la formació relacionada amb la plaça objecto de valoració.

No es tindrà en compte la remissió a expedients de convocatòries anteriors.

Els documents acreditatius de la formació realitzada que s'hagin presentat podran ser retirats pels aspirants en el termini de tres mesos a explicar des de l'endemà d'adquirir fermesa la resolució definitiva del procediment. En cas contrari seran destruïts

Formació  a valorar màxim 3,5 punts.

L'experiència s'acreditarà segons es detalla a continuació:

2.1 Cursos de formació. Màxim 1 punt

Es valorarà la formació específica i relacionada amb les funcions pròpies del lloc de treball convocat. La valoració d'aquest criteri es durà a terme d'acord amb el següent barem:

Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l'Escola Municipal de Formació, Institut nacional d'Administració Pública (INAP), Escola Balears d'Administració Pública  (EBAP), l'Administració de l'estat, autonòmica o la local, les organitzacions sindicals signatàries i els acords de formació contínua de les Administracions Públiques, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d'aquestes institucions. En aquest apartat s'inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d'Ocupació dels Illes Balears (SOIB) i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.

Els cursos poden tenir qualsevol durada.

Els crèdits d'aprofitament suposen els de assistència, és a dir, no són acumulatius  l'assistència i aprofitament.

No es valoraran les assignatures encaminades a obtenir titulacions acadèmiques. Tampoc es valoraran els cursos de doctorat.

L'hora d'aprofitament es valora amb: 0,005 punts

L'hora d'assistència es valora amb: 0,002 punts.

Un crèdit equival a 10 hores de formació.

2.2 Titulacions acadèmiques oficials. Màxim 2,5  punts

Es valoren en aquest apartat les titulacions acadèmiques el caràcter oficial de les quals o equivalència tingui reconegut el Ministeri d'Educació, Cultura i Esports, així com tots els

títols propis de grau i els de postgrau establerts per les universitats espanyoles en la regulació d'ensenyaments  propis quan estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc de treball  convocat.

La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valora el del nivell inferior o el del primer cicle que sigui imprescindible per obtenir-ho, excepte en el supòsit de títol de doctor, màster oficial o títol propi de postgrau en què sí es pugui valorar la llicenciatura o equivalent

Es valoraran les titulacions del mateix nivell acadèmic o superior o de nivell inferior, a les exigides com a requisits, sense que en cap cas es pugui valorar l'acreditada com a requisit.

2.2.1.- Estudis de postgrau

Per cada 25 hores: 0.05 punts. Màxim 1 punt.

Les fraccions no seran computades.

2.2.2.-  Estudis universitaris relacionats amb les funcions a desenvolupar en el projecte.

Per cada titulació acadèmica universitària:

0.5 punts. Màxim 1 punt

2.2. 3.-  Estudis no universitaris relacionats amb les funcions a desenvolupar.

Per cada titulació acadèmica de tècnic superior de formació professional o equivalent: 0.25 punts. Màxim 0.5 punts.

Contra la convocatòria i aquestes bases, que posen  fi a la  via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú  de les administracions públiques. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos a explicar des del següent de la publicació en el BOIB.

 

Palma, 25 de juny de 2019.

LA PRESIDENTA PMH-RIBA

Neus Truyols Caimari

Documents adjunts