Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT
Núm. 14621
Resolució del director de l’Institut de les Qualificacions Professionals de les Illes Balears de 19 de desembre de 2017 per la qual es convoca un curs de formació específica per a l’habilitació com a assessors i avaluadors de les unitats de competència de diverses qualificacions professionals per al procediment de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral o vies no formals de formació
El Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral preveu que les tasques d’assessorament i/o d’avaluació les exerceixin persones habilitades a aquest efecte per les administracions competents.
Per obtenir l’habilitació per exercir aquestes funcions d’assessorament i/o avaluació, segons l’article 25.1 del Reial decret esmentat, s’han de reunir una sèrie de requisits d’experiència en determinats col·lectius, així com haver superat un curs de formació específica.
Tal com preveu l’article 22.1 e del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, aquest curs de formació específica el planifiquen i gestionen les administracions responsables del procediment d’avaluació i acreditació, que alhora són les competents per habilitar al personal assessor i avaluador del procediment esmentat. En aquest sentit, també l’article 25.1 b del mateix Reial decret assenyala que el curs l’han d’organitzar i supervisar les administracions competents.
Aquestes actuacions estan finançades pel Ministeri d’Ocupació i Seguretat Social i el Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE).
La Conselleria d’Educació i Universitat del Govern de les Illes Balears té previst publicar pròximament diverses convocatòries de procediments d’acreditació de competències professionals adquirides a través de l’experiència laboral o de vies no formals de formació de diverses qualificacions professionals, per la qual cosa és necessari comptar amb un nombre suficient de persones habilitades com a assessores i avaluadores.
D’acord amb el Decret 55/2011, de 20 de maig, l’Institut de les Qualificacions Professionals de les Illes Balears és l’òrgan encarregat d’habilitar als assessors i avaluadors i mantenir-ne el registre, així com de planificar i gestionar la formació inicial i contínua dels assessors i avaluadors.
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
Primer
Aprovar les bases que regeixen la convocatòria del curs de formació específica per a l’habilitació com a assessors i avaluadors de les unitats de competència de diverses qualificacions professionals per al procediment de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral o vies no formals de formació. Aquestes bases figuren com a annex 1 d’aquesta Resolució.
Segon
Aprovar les qualificacions professionals i unitats de competència convocades, les quals figuren a l’annex 2.
Tercer
Aprovar els models de sol·licitud, els quals figuren als annexos 3 a i 3 b.
Quart
Disposar que aquesta Resolució es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i que entri en vigor l’endemà de publicar-se.
Palma, 19 de desembre de 2017
El director
Joan Antoni Sancho Castañer
ANNEX 1
Bases de la convocatòria
1. Objecte i àmbit d’aplicació
2. Persones destinatàries i requisits de participació
3. Places convocades
1. El nombre de places convocades en el curs de formació específica per habilitar assessors i avaluadors és de 100, distribuïdes de la manera següent:
Qualificació professional |
Codi |
Places docents |
Places experts i formadors |
---|---|---|---|
Gestió i manteniment d’arbres i palmeres ornamentals |
AGA348_3 |
5 |
5 |
Assistència a l’atenció clínica en centres veterinaris |
AGA488_3 |
5 |
5 |
Operacions de producció de laboratori d’imatge |
IMS435_2 |
2 |
3 |
Producció en laboratori d’imatge |
IMS440_3 |
2 |
3 |
Producció fotogràfica |
IMS441_3 |
2 |
3 |
Massatges estètics i tècniques sensorials associades |
IMP248_3 |
2 |
3 |
Trasllat i mobilització d’usuaris i/o pacients, documentació i materials en centres sanitaris |
SAN668_1 |
2 |
4 |
Documentació sanitària |
SAN626_3 |
2 |
4 |
Guia per itineraris de muntanya baixa i mitjana |
AFD159_2 |
0 |
3 |
Guia per barrancs secs o aquàtics |
AFD338_2 |
0 |
3 |
Guia de turistes i visitants |
HOT335_3 |
3 |
3 |
Instal·lació i manteniment d’ascensors i altres equips fixos d’elevació i transport |
IMA568_2 |
2 |
2 |
Assistència a la realització en televisió |
IMS077_3 |
2 |
3 |
Càmera de cinema, vídeo i televisió |
IMS294_3 |
2 |
3 |
Muntatge i postproducció d’audiovisuals |
IMS296_3 |
2 |
3 |
Vigilància i seguretat privada |
SEA029_2 |
5 |
5 |
Teleoperacions d’atenció, gestió i coordinació d’emergències |
SEA647_3 |
2 |
5 |
TOTAL |
|
40 |
60 |
2. En el cas que no es cobreixin les places convocades per a algun dels col·lectius anteriors es poden assignar a un altre col·lectiu que no figuri a la llista anterior fins a cobrir les places vacants.
3. En el cas que quedin places vacants, les poden ocupar persones interessades amb experiència relacionada amb les unitats de competència de qualificacions professionals diferents de les assenyalades a l’annex 2, segons s’estableix a l’apartat 1.2.
4. El director de l’Institut de les Qualificacions Professionals de les Illes Balears (IQPIB) pot resoldre que s’admeti, excepcionalment, un nombre de persones superior al de places convocades per tal d’esmenar omissions de les llistes provisionals o atendre altres circumstàncies que ho justifiquin.
4. Criteris de selecció
5. Sol·licitud d’inscripció
6. Documentació requerida
La documentació que s’ha de presentar, juntament amb la sol·licitud de participació, és la següent:
7. Lloc i termini de presentació de sol·licituds
8. Llista provisional
La llista provisional de persones admeses i excloses al curs es publicarà el dia 21 de febrer de 2018 a la pàgina web <http://iqpib.caib.es> .
9. Termini de reclamacions
Les persones no admeses a la llista provisional poden presentar una reclamació per esmenar les deficiències de la seva sol·licitud del dia 22 al dia 28 de febrer de 2018, ambdós inclosos.
10. Llista definitiva
La llista definitiva de persones admeses i excloses al curs es publicarà el dia 7 de març de 2018 a la pàgina web <http://iqpib.caib.es> .
11. Característiques del curs
12. Incompatibilitat
La participació en aquest curs és incompatible amb la participació a qualsevol altre curs que concedeixi el dret a obtenir l’habilitació per exercir les funcions d’assessorament i/o avaluació en els procediments de les competències professionals adquirides per experiència laboral, regulat pel Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol. En aquest cas, la persona interessada ha d’optar per un, i ha de posar en coneixement de l’IQPIB la renúncia a participar-hi, si s’escau.
13. Habilitació
Disposició addicional única
Per assegurar la imparcialitat en les properes convocatòries de reconeixement de competències adquirides per experiència laboral o vies no formals de formació, les persones que superin el curs i resultin habilitades com a assessors i avaluadors no poden participar com a candidats per cap de les qualificacions professionals a les quals siguin designades assessors, avaluadors o membres de la comissió.
ANNEX 2
Qualificacions professionals i unitats de competència convocades
Qualificació professional: AFD159_2, Guia per itineraris de muntanya baixa i mitjana (RD 1087/2005, RD 1521/2007).
Codi |
Unitats de competència |
UC0505_2 |
Determinar i organitzar itineraris per muntanya baixa i mitjana. |
UC0506_2 |
Progressar amb eficàcia i seguretat per terreny de muntanya baixa i mitjana i terreny nevat de tipus nòrdic. |
UC0507_2 |
Guiar i dinamitzar persones per itineraris de muntanya baixa i mitjana i terreny nevat de tipus nòrdic. |
UC0272_2 |
Assistir com a primer intervinent en cas d’accident o situació d’emergència. |
Qualificació professional: AFD338_2, Guia per barrancs secs o aquàtics (RD 1521/2007).
Codi |
Unitats de competència |
UC1076_2 |
Elaborar recorregut per barrancs. |
UC1077_2 |
Avançar amb eficàcia i seguretat per barrancs de qualsevol tipologia i dificultat. |
UC1078_2 |
Guiar i dinamitzar persones per itineraris de barrancs. |
UC0272_2 |
Assistir com a primer intervinent en cas d’accident o situació d’emergència. |
Qualificació professional: AGA348_3, Gestió i manteniment d’arbres i palmeres ornamentals (RD 108/2008).
Codi |
Unitats de competència |
UC1119_2 |
Fer treballs en altura als arbres. |
UC1133_3 |
Gestionar i fer la plantació d’arbres i palmeres ornamentals. |
UC1134_3 |
Avaluar arbres i palmeres ornamentals. |
UC1135_3 |
Gestionar i fer el manteniment i la conservació d’arbres i palmeres ornamentals. |
Qualificació professional: AGA488_3, Assistència a l’atenció clínica en centres veterinaris (RD 705/2017).
Codi |
Unitats de competència |
UC1585_3 |
Atendre clients i col·laborar en la gestió de centres veterinaris. |
UC1586_3 |
Recollir mostres biològiques animals i fer anàlisis de laboratori. |
UC1587_3 |
Aplicar cures auxiliars de veterinària a la consulta clínica. |
UC1588_3 |
Dur a terme tasques de suport a la sala d’operacions de centres veterinaris. |
UC1589_3 |
Atendre l’hospitalització d’animals col·laborant amb el facultatiu. |
UC1590_3 |
Assistir en els procediments d’imatge per al diagnòstic en centres veterinaris. |
Qualificació professional: HOT335_3, Guia de turistes i visitants (RD 1700/2007).
Codi |
Unitats de competència |
UC1069_3 |
Interpretar el patrimoni i béns d’interès cultural de l’àmbit d’actuació a turistes i visitants. |
UC1070_3 |
Interpretar espais naturals i altres béns d’interès natural de l’àmbit d’actuació a turistes i visitants. |
UC1071_3 |
Prestar serveis d’acompanyament i assistència a turistes i visitants i dissenyar itineraris turístics. |
UC1072_3 |
Comunicar-se en anglès, amb un nivell d’usuari competent, en els serveis turístics de guia i animació. |
UC1073_3 |
Comunicar-se en una llengua estrangera distinta de l’anglès, amb un nivell d’usuari competent, en els serveis turístics de guia i animació. |
Qualificació professional: IMA568_2, Instal·lació i manteniment d’ascensors i altres equips fixos d’elevació i transport (RD 564/2011).
Codi |
Unitats de competència |
UC1877_2 |
Instal·lar ascensors i altres equips fixos d’elevació i transport. |
UC1878_2 |
Mantenir ascensors i altres equips fixos d’elevació i transport. |
Qualificació professional: IMP248_3, Massatges estètics i tècniques sensorials associades (RD 790/2007).
Codi |
Unitats de competència |
UC0789_3 |
Fer el diagnòstic estètic i dissenyar protocols que integrin tècniques de massatge, drenatge limfàtic i sensorials amb finalitats estètiques. |
UC0063_3 |
Fer massatges manuals i/o mecànics amb finalitats estètiques. |
UC0790_3 |
Fer el drenatge limfàtic manual i/o mecànic amb finalitats estètiques. |
UC0791_3 |
Aplicar tècniques de massatge per pressió amb finalitats estètiques. |
UC0792_3 |
Associar tècniques sensorials amb massatges amb finalitats estètiques |
Qualificació professional: IMS435_2, Operacions de producció de laboratori d’imatge (RD 1957/2009).
Codi |
Unitats de competència |
UC1399_2 |
Dur a terme els processos de revelatge de pel·lícules. |
UC0928_2 |
Digitalitzar i fer el tractament d’imatges mitjançant aplicacions informàtiques. |
UC1400_2 |
Dur a terme els processos de positivació i impressió fotogràfica. |
UC1401_1 |
Preparar i muntar productes fotogràfics per al lliurament final. |
Qualificació professional: IMS077_3, Assistència a la realització en televisió (RD 295/2004).
Codi |
Unitats de competència |
UC0216_3 |
Coordinar el desenvolupament de les necessitats de realització d’una producció televisiva, de l’espai escènic i de la posada en escena a les diferents localitzacions. |
UC0218_3 |
Participar en la postproducció de productes televisius. |
UC0217_3 |
Assistir en el control de realització d’una producció televisiva mitjançant el control de mitjans tècnics i humans. |
Qualificació professional: IMS294_3, Càmera de cinema, vídeo i televisió (RD 1200/2007).
Codi |
Unitats de competència |
UC0939_3 |
Col·laborar en el desenvolupament del pla de captura i enregistrament de projectes audiovisuals. |
UC0940_3 |
Verificar l’adequació tècnica i l’operativitat dels recursos de captura i enregistrament. |
UC0941_3 |
Col·laborar en el disseny i l’execució de la il·luminació de produccions audiovisuals. |
UC0942_3 |
Obtenir imatges segons els criteris tècnics, artístics i comunicatius del projecte audiovisual. |
Qualificació professional: IMS296_3, Muntatge i postproducció d’audiovisuals (RD 1200/2007).
Codi |
Unitats de competència |
UC0919_3 |
Coordinar els processos finals de muntatge i postproducció fins a generar el producte audiovisual final. |
UC0947_3 |
Planificar el procés de muntatge i postproducció d’un producte audiovisual. |
UC0948_3 |
Preparar els materials i efectes necessaris per al muntatge i postproducció. |
UC0949_3 |
Fer el muntatge integrant eines de postproducció i materials de procedència diversa. |
Qualificació professional: IMS440_3, Producció en laboratori d’imatge (RD 1957/2009).
Codi |
Unitats de competència |
UC1414_3 |
Organitzar i gestionar els processos de producció del laboratori d’imatge. |
UC1415_3 |
Gestionar i supervisar els processos de digitalització, generació d’imatges sintètiques, tractament digital i revelatge de pel·lícules. |
UC1416_3 |
Gestionar i supervisar els processos de positivatge, impressió i acabat fotogràfic. |
Qualificació professional: IMS441_3, Producció fotogràfica (RD 1957/2009, Ordre PRE/1633/2015).
Codi |
Unitats de competència |
UC1419_3 |
Garantir els processos de lliurament, arxivament i conservació d’imatges i materials fotogràfics. |
UC1418_3 |
Supervisar i realitzar l’escenografia, il·luminació, captació, registre i valoració de la qualitat de les imatges fotogràfiques. |
UC1417_3 |
Dissenyar, organitzar i gestionar projectes fotogràfics. |
UC0928_2 |
Digitalitzar i fer el tractament d’imatges mitjançant aplicacions informàtiques. |
Qualificació professional: SAN668_1, Trasllat i mobilització d’usuaris i/o pacients, documentació i materials en centres sanitaris (RD 1790/2011).
Codi |
Unitats de competència |
UC2251_1 |
Ordenar i traslladar els documents, materials i equips d’un centre sanitari i proporcionar la informació demanada. |
UC2252_1 |
Traslladar i col·laborar en la mobilització de pacients, èxitus, amputacions i fetus tant en l’accés com en les unitats d’hospitalització d’un centre sanitari, sota la supervisió del personal responsable. |
UC2253_1 |
Traslladar i col·laborar en la mobilització i immobilització dels pacients en unitats especials, sota la supervisió del personal responsable. |
Qualificació professional: SAN626_3, Documentació sanitària (RD 887/2011).
Codi |
Unitats de competència |
UC2072_3 |
Gestionar els arxius de documentació i històries clíniques. |
UC2073_3 |
Desenvolupar i normalitzar el tractament documental i el sistema d’informació clinicoassistencial. |
UC2077_3 |
Explotar dades clíniques i no clíniques per al sistema d’informació clinicoassistencial, el control de qualitat i la investigació. |
UC2075_3 |
Codificar les dades clíniques i no clíniques extretes de la documentació sanitària. |
UC2076_3 |
Dur a terme procediments administrativoclínics en la gestió de pacients d’atenció primària i atenció especialitzada. |
UC2074_3 |
Extreure els termes clínics i de procediments diagnòstics i/o terapèutics de la documentació clínica. |
Qualificació professional: SEA029_2, Vigilància i seguretat privada (RD 295/2004).
Codi |
Unitats de competència |
UC0080_2 |
Vigilar i protegir béns i persones i evitar la comissió de delictes i infraccions. |
UC0081_2 |
Acompanyar les persones per defensar-ne la integritat física. |
UC0082_2 |
Protegir l’emmagatzematge, manipulació i transport d’objectes valuosos o perillosos i explosius. |
Qualificació professional: SEA647_3, Teleoperacions d’atenció, gestió i coordinació d’emergències (RD 1553/2011).
Codi |
Unitats de competència |
UC2168_3 |
Rebre telefonades i identificar i classificar el tipus de demanda, confirmar la localització del succés i les dades de l’alertant. |
UC2169_3 |
Aplicar protocols i plans operatius corresponents a cada tipus de demanda. |
UC2170_3 |
Establir, gestionar i coordinar la resposta d’acord amb el procediment generat segons el tipus de demanda o les indicacions del tècnic sectorial, i fer-ne el seguiment. |
UC2171_3 |
Dur a terme les operacions administratives del centre de coordinació d’emergències. |
UC2172_3 |
Comunicar-se en anglès, amb un nivell d’usuari competent, en la gestió i coordinació d’emergències. |
ANNEX 3 A (professors)
Sol·licitud d’inscripció al curs de formació específica per obtenir l’habilitació per exercir les funcions d’assessorament i avaluació de les unitats de competència en els procediments de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral o vies no formals de formació
DNI/NIE:
Nom i llinatges:
Nacionalitat:
Adreça:
Codi postal:
Província:
Municipi:
Localitat:
Telèfon:
Adreça electrònica:
Col·lectiu pel qual participau:
Professorat pertanyent als cossos de catedràtics, professors d’ensenyament secundari o professors tècnics de formació professional, amb atribució docent en les famílies professionals corresponents.
Especialitat docent en el cos:_____________________________________________________________
Qualificació professional:_________________________________________________________________
Unitats de competència:__________________________________________________________________
Relació de la documentació que adjunt:
Fotocòpia del DNI
Titulació
Full de serveis
SOL·LICIT ser admesa/admès a la convocatòria a què es refereix aquesta sol·licitud.
DECLAR que són certes les dades consignades i que complesc els requisits i les condicions per poder participar en aquesta convocatòria.
................................., .......... de ........................................... de ………..
[rúbrica]
Institut de les Qualificacions Professionals de les Illes Balears (IQPIB)
Conselleria d’Educació i Universitat
ANNEX 3 B (formadors i professionals experts)
Sol·licitud d’inscripció al curs de formació específica per obtenir l’habilitació per exercir les funcions d’assessorament i avaluació de les unitats de competència en els procediments de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral o vies no formals de formació
DNI/NIE:
Nom i llinatges:
Nacionalitat:
Adreça:
Codi postal:
Localitat:
Província:
Telèfon:
Adreça electrònica:
Senyalau el col·lectiu pel qual participau:
Formadors (que no pertanyin al sistema educatiu) especialitzats en les unitats de competència que s’especifiquen.
Professionals experts en les unitats de competència que s’especifiquen.
Qualificació professional:_________________________________________________________________
Unitats de competència:__________________________________________________________________
Relació de la documentació que adjunt:
Fotocòpia del DNI
Títol acadèmic o certificat de professionalitat
Documents acreditatius de l’experiència laboral:
Full de serveis
Documentació acreditativa en què consten les funcions pròpies del lloc de feina
Informe de vida laboral
Declaració responsable
Certificat de cursos impartits
Altres documents acreditatius
SOL·LICIT ser admesa/admès a la convocatòria a què es refereix aquesta sol·licitud.
DECLAR que són certes les dades consignades i que complesc els requisits i les condicions per poder participar en aquesta convocatòria.
................................., .......... de ........................................... de ………..
[rúbrica]
Institut de les Qualificacions Professionals de les Illes Balears (IQPIB)
Conselleria d’Educació i Universitat