Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT D'ESPORLES
Núm. 8694
Bases especifiques per a la formació d'un borsí d'educador/a infantil mitjançant el sistema de concurs oposició
PATRONAT D’ESCOLES MUNICIPALS D’ESPORLES
RESOLUCIÓ DE PRESIDÈNCIA
Vista la necessitat que té el Patronat de constituir un borsí d’educadores infantils interines, per haver-se exhaurit l’existent,
HE RESOLT:
1r.- Aprovar les següents
BASES ESPECIFIQUES PER A LA FORMACIÓ D’UN BORSÍ D’EDUCADOR/A INFANTIL MITJANÇANT EL SISTEMA DE CONCURS-OPOSICIÓ
PRIMERA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA.
És objecte d’aquesta convocatòria la formació d’un borsí d’interins per cobrir les vacants existents o que es puguin produir i per substituir les vacants per malaltia o altres tipus de baixa.
El personal que superi les proves i sigui nomenat com a laboral interí, cessarà en les seves funcions una vegada es cobreixi la plaça en una propera convocatòria o retorni al seu titular.
SEGONA.- NORMATIVA APLICABLE.
Aquesta selecció i provisió es regirà per la llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’estatut bàsic de l’empleat públic (en endavant EBEP), en tot el que disposa en referència a l’accés a l’ocupació pública i l’adquisició de relació de servei.
TERCERA.- FUNCIONS.
Seran les pròpies de la titulació, en els termes previstos en el Decret 60/2008, de 2 de maig, mitjançant el qual s’estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d’educació infantil i demés disposicions vigents d’aplicació als centres d’educació infantil.
Col·laboració en totes aquelles feines que poguessin sorgir pel bon desenvolupament i funcionament de l’Escoleta infantil.
QUARTA.- REQUISITS.
Per ser admeses a la realització d’aquest procés selectiu, les persones interessades han de complir, en la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds i durant el procés selectiu, els requisits següents :
a) Tenir la nacionalitat espanyola o alguna d’altra en el casos que d’acord amb l’article 57 de l’EBEP permeti l’accés a l’ocupació pública.
b) Tenir 16 anys d’edat complerts i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa.
c) No haver estat separades, mitjançant expedient disciplinari del servei de cap administració publica, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes; ni trobar-se inhabilitades de forma absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per l’accés al cos o escala de funcionari, en el cas què haguessin estat separades, inhabilitades o acomiadades disciplinàriament. En el cas de nacionals d’un altre Estat, no trobar- se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat i en els mateixos termes, l’accés a una ocupació pública.
d) Estar en possessió del títol de mestre d’educació infantil o tècnic superior en educació infantil o titulacions equivalents de conformitat amb l’article 11 del Decret 60/2008 de 2 de maig.
e) Acreditar el requisit de coneixement de la llengua catalana, nivell B2 mitjançant l’aportació dins el termini per presentar sol·licituds del títol o certificat oficial corresponent, expedit per l’Escola Balear d’Administració Publica o homologat per la Direcció General de Política Lingüística que acrediti posseir el nivell B2 de coneixements de llengua catalana. A més a més serà necessari acreditar el requisit de Certificat de capacitació infantil o equivalent, tal i com assenyala d’ordre 69/60 de 14 d’abril, publicada al BOIB núm. 53, de 19 d’abril de 2014.
CINQUENA.- FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ D’INSTÀNCIES.
Els aspirant que desitgin prendre part a la selecció han de sol·licitar-ho mitjançant instància dirigida a la Batlia d’aquest Ajuntament, manifestant que reuneixen totes i cadascuna de les condicions de capacitat i requisit a la data d’expiració del termini assenyalat per a la presentació d’instàncies.
A la instància s’acompanyarà fotocòpia compulsada del DNI, títol de tècnic superior en educació infantil i documentació acreditativa ( si es presenten fotocòpies, caldrà que les mateixes estiguin degudament compulsades amb els originals) dels aspectes valorables, sense que l’òrgan seleccionador pugui valorar altres que no siguin els aportats en aquest moment. Els mèrits al·legats però no acreditats documentalment en el moment de presentar sol·licitud, no es tindran en compte a l’hora de fer la corresponent valoració.
Els cursets i jornades que s’al·leguin com a mèrits hauran de ser acreditats mitjançant títols oficials o homologats, fent constar el centre emissor del mateixos, així com la duració en hores.
Les sol·licituds es dirigiran al Batle de la Corporació i es presentaran en el termini de deu dies naturals comptats a partir de l’endemà de la publicació íntegra de les presents bases i convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el Batle, dictarà resolució dins el termini màxim d’un mes, per la qual declararà aprovada la llista provisional d’admesos i exclosos i farà pública la designació del tribunal avaluador, aquesta resolució serà exposada en el tauler d’anuncis de la corporació i a la pàgina web de l’Ajuntament ( www.ajesporles.net )
Es concedirà un termini de tres dies hàbils per a reclamacions i possibles al·legacions que pugin presentar-se i es resoldran dins el termini màxim d’un mes, transcorregut aquest termini, les al·legacions s’entendran desestimades.
La llista provisional d’aspirants admesos i exclosos es considerarà automàticament elevada a definitiva si no es presenten reclamacions. Si n’hi hagués, seran estimades o desestimades, si fos necessari, en una nova resolució per la qual s’aprova la llista definitiva, que serà exposada al tauler d’anuncis de la corporació, a la pàgina web de l’Ajuntament ( www.ajesporles.net ) .
SISENA.- TRIBUNAL AVALUADOR.
1. El tribunal avaluador es constituirà per Decret de Batllia i s’haurà de designar un nombre igual de suplents. Haurà de constar d’un president/a, d’un secretari/a i dels vocals que determini la convocatòria.
La seva composició serà predominantment tècnica, i els seus vocals hauran d’estar en possessió de la titulació igual o superior a las exigides per l’accés a la plaça convocada.
2. La designació del tribunal inclourà la dels corresponents suplents, el seu nomenament es farà públic en el tauler d’anuncis al mateix temps que la llista provisional d'admesos. Podran nomenar-se assessors del tribunal, els quals actuaran amb veu però sense vot. El Tribunal tindrà la consideració d'òrgan dependent de l'autoritat del Batle.
3. Tots els membres del Tribunal hauran de tenir una titulació acadèmica d'igual o superior nivell a l’exigida a les persones aspirants per a la promoció.
4. El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de la meitat dels seus membres, siguin titulars o suplents, entre els quals figurarà el president i el secretari, que seran designats d’entre els membres del tribunal; o qui legalment els substitueixi.
5. Tots els membres del Tribunal tendran veu i vot, i les seves decisions hauran d’adoptar-se per majoria simple, en cas d'empat, decidirà el president. Resoldran les incidències i reclamacions que es puguin produir. El Tribunal queda facultat per interpretar aquestes bases, resoldre dubtes que es plantegin i per prendre els acords necessaris per assegurar el correcte desenvolupament de la convocatòria aprovada, en tot allò no previst a les Bases.
6. L'actuació del tribunal s'ajustarà a l'establert en aquestes bases i en la legislació supletòria que sigui d'aplicació. Les resolucions dels tribunals vinculen l'Administració sense perjudici que aquesta, si és el cas, pugui revisar-les d'acord amb les previsions de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
7. Els membres del tribunal hauran d’abstenir-se d’intervenir, comunicant-ho, en el seu cas, a l’autoritat convocant, i els aspirants podran recusar-los, quan concorrin les circumstàncies previstes en l’article 28 de la Llei de règim jurídic de las administracions públiques i del procediment administratiu comú o si s’haguessin realitzat tasques de preparació d’aspirants a proves selectives en els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria.
8. Als efectes previstos al Reial Decret 462/2002, de 24 de maig, relatiu a indemnitzacions per raó de servei, el tribunal queda classificat amb la categoria de segona.
SETENA.- SISTEMA DE SELECCIÓ.
El sistema de selecció serà el concurs-oposició. El sistema de selecció estarà format per les següents fases:
1ª.- Fase : Oposició.
Es realitzarà una entrevista personal als aspirants. Aquesta entrevista, que serà realitzada pel Tribunal, tractarà sobre temes relatius a la trajectòria professional dels aspirants, així com a les característiques personals d’adequació a l’especialitat i les característiques específiques de les places a seleccionar.
El tribunal qualificarà aquesta prova de 0 a 10 punts.
2a Fase : Concurs.
Consistirà en la valoració dels mèrits al·legats i acreditats documentalment per les persones aspirants, fins un màxim de 15 punts, i de conformitat amb l’escala següent:
a) Serveis prestats en tasques anàlogues:
A l’administració local ....................................................... 0,2 punts/mes.
En altres administracions públiques ocupant llocs en treball similars ............. 0,1 punts/mes.
En una empresa privada.... ......................................... 0,08 punts/mes.
Fins a un màxim de 6 punts.
b) Estudis realitzats i cursets i seminaris relacionats amb la plaça a cobrir:
De 10 a 20 hores: ..........................................................0,50 punts.
De 21 a 30 hores: ..........................................................0,70 punts.
De 31 a 50 hores: ......... ................................................1,00 punts.
De 51 a 75 hores: ..........................................................1,50 punts.
Més de 75 hores: .... .....................................................2,00 punts.
Fins a un màxim de 4 punts.
c) Titulacions acadèmiques puntuació màxima 2,5 punts.
Llicenciatures universitàries que tinguin relació amb la plaça a l’àrea educativa o de gestió............. 1,5 punts.
Diplomatures universitàries que tinguin relació amb la plaça a l’àrea educativa o de gestió..............0,75 punts.
Llicenciatures universitàries que no tinguin relació amb la plaça.....1 punt.
Diplomatures universitàries que no tinguin relació amb la plaça..0,50 punts.
No es valoraran aquelles titulacions que figurin com a requisit.
d) Coneixements orals i escrits de la llengua catalana.
Es valoraran els certificats expedits per l’EBAP, els expedits o homologats per la Direcció General de Política Lingüística, els expedits per l’Escola Oficial d’Idiomes, i també els certificats reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica, fins a una puntuació màxima de 1 punt:
a) Coneixements mitjans (cert.C1): ......................................0,50 punts.
b) Coneixements superiors (cert.C2): ......... .........................0,75 punts.
c) Coneixements de llenguatge administratiu (cert. LA): .......0,25 punts.
Es valorarà només un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s’acumularà a la de l’altre certificat que s’aporti. En tot cas, només es valoraran els certificats de nivell superior a l’exigit com a requisit d’ocupació de la plaça a què s’accedeix.
e) Coneixements de llengües estrangers puntuació màxima 1 punt.
Nivell superior: ...................................................................... 1 punt.
Nivell mitjà: .............................................................................0,75 punts.
Nivell elemental: .....................................................................0,50 punts.
Solament es valoraran els títols o certificats expedits per centres oficials o reconeguts i es puntuaran per cursos complets. Només es valorarà el curs de major puntuació en cada idioma.
f) Altres mèrits. Màxim 0’5 punts.
Només podran tenir-se en compte aquells mèrits que no hagin puntuat en els apartats anteriors.
Podran tenir-se en compte, en aquests apartat, la experiència professional en l’administració Publica en altres categories diferents a la de educadora infantil, així com premis obtinguts, mencions especials a nivell professional en mitjans de comunicació i difusió, estudis, conferències...etc.
VUITENA.- QUALIFICACIÓ DELS EXERCICIS.
La qualificació dels exercicis s’ha de fer segons els criteris següents:
S’han de sumar totes les qualificacions aportades per cada membre del tribunal avaluador.
Les qualificacions dels exercicis es faran públiques el mateix dia que s’acordin i s’exposaran al tauler d’edictes de la corporació i a la pàgina web de l’Ajuntament ( www.ajesporles.net ).
NOVENA.- LLISTA DEFINITIVA D'APROVATS, PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS
1. Un cop finalitzades les proves selectives, el Tribunal publicarà en el tauler d’anuncis de la corporació i en la pàgina web ( www.ajesporles.net ), la relació provisional de les persones aspirants que hagin resultat seleccionats per accedir a les places convocades d'acord amb ordre de puntuació total obtinguda, amb indicació de la puntuació final obtinguda i del DNI. Les persones aspirants disposaran d’un termini de tres dies hàbils, des de la publicació, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió de la seva puntuació davant el Tribunal. A la revisió podran assistir acompanyats d’un assessor.
2. El Tribunal té un termini de set dies per resoldre les reclamacions que es presentin i, tot seguit, ha de fer pública la llista definitiva d'aprovats, per ordre de puntuació.
3. En cas d’empat en l’ordre de prelació s’haurà d’atendre, en primer lloc, a la puntuació obtinguda en la valoració del mèrits "dels serveis prestats". Si l’empat persisteix, s’estarà a la major puntuació obtinguda en la valoració del mèrit "estudis realitzats, cursets i seminaris", i, en cas de persistir la igualtat, finalment es resoldrà per sorteig.
4. El Tribunal elevarà la llista definitiva a l’òrgan competent perquè formuli proposta d’ampliació de la borsa d’Educador/a.
DESENA.- IMPUGNACIÓ I RECURSOS
La convocatòria, les presents bases i els actes administratius que es derivin de les actuacions del tribunal, podran ser impugnades per les persones interessades en els casos i en la forma establerta per la Llei 30/1992 de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
2n.- Publicar-les al BOIB.
Esporles, 26 de juliol de 2016
La Presidenta,
Maria Ramon Salas