Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS

Núm. 221851
Resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats per la qual s’aproven les bases de la convocatòria del procés d’avaluació dels assessors dels centres de professorat que obtingueren plaça en règim de comissió de serveis mitjançant les convocatòries públiques aprovades per la Resolució de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa de 12 d’abril de 2021 i per la Resolució de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa de 15 d’abril de 2023

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, estableix en l'article 102 que la formació permanent constitueix un dret i una obligació de tot el professorat i que és una responsabilitat de les administracions educatives.

2. L'Ordre del conseller d'Educació i Universitat, d'11 de març de 2016, per la qual es regulen l'organització i el règim de funcionament de la xarxa de centres de professorat (CEP) de les Illes Balears disposa, en l'article 5.4, que el nomenament del personal assessor de formació es farà per un període inicial de dos anys i que, després d'aquest període, s'ha de dur a terme una avaluació de la seva actuació. Si el resultat de l'avaluació és positiu, es renovarà el nomenament, novament en comissió de serveis, per un període de dos anys. Un cop finalitzat aquest segon nomenament, es durà a terme una nova avaluació que, si és positiva, permetrà la pròrroga de la comissió de serveis per quatre anys més.

3. La mateixa Ordre d'11 de març de 2016 estableix, en l'article 6, les condicions d'aquesta avaluació, la composició de la comissió avaluadora i les seves funcions, els criteris d'avaluació i els instruments del procediment d'avaluació.

4. El Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l'ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, determina en l'article 15.4 que la permanència en l'assessoria de formació als centres de professorat té una limitació en el temps i està sotmesa a les avaluacions periòdiques de la tasca desenvolupada en les condicions que es determinin en la normativa de desplegament del Decret esmentat.

5. La Resolució de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa de 12 d'abril de 2021 i la de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa de 15 d'abril de 2023, per les quals s'aproven les convocatòries públiques per cobrir, en comissió de serveis, places d'assessors de formació permanent als CEP estableixen, en l'apartat 11.1 de les bases de les convocatòries, que els assessors de formació seleccionats han de ser avaluats en acabar el seu segon any com a assessors. Si el resultat de l'avaluació és positiu, es renova el nomenament, de nou en comissió de serveis, per un període de dos anys. Un cop finalitzat aquest segon nomenament, es durà a terme una nova avaluació que, si és positiva, permetrà la pròrroga de la comissió de serveis per quatre anys més. A més, l'apartat 11. 2 preveu que les característiques de l'avaluació no recollides en l'article 6 de l'Ordre d'11 de març de 2016 s'han de dictar per mitjà d'unes instruccions de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa. Per altra part, a l'apartat 11.3 prescriu que, si el resultat de l'avaluació és negatiu, no es renovarà la comissió de serveis i l'assessor cessarà en les seves funcions en finalitzar la comissió de serveis.  

6. El 15 de juny de 2021 es publicà a la pàgina web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa (http://dgpice.caib.es), la relació definitiva d'adjudicació de places que aprovà la Comissió de selecció, en la qual s'hi detallaven: el nom i llinatges, l'àmbit i el CEP de cada candidat, d'acord amb allò que estableix l'apartat 9.5 de la Resolució de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, de 12 d'abril de 2021 per la qual s'aprova la convocatòria pública per cobrir places d'assessors de formació permanent als CEP en comissió de serveis.

7. El 16 de juny de 2021 es publicà a la pàgina web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa (http://dgpice.caib.es), la resolució definitiva de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa per la qual es declaren seleccionats els aspirants proposats per la Comissió de selecció a les places d'assessors de formació permanent en els CEP, convocades per concurs de mèrits en règim de comissió de serveis.

8. El 7 de juny de 2023 es publicà a la pàgina web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa (http://dgpice.caib.es), la relació definitiva d'adjudicació de places que aprovà la Comissió de selecció, en la qual s'hi detallaven: el nom i llinatges, l'àmbit, el CEP i les puntuacions parcials i totals de cada candidat, d'acord amb allò que estableix l'apartat 9.5 de la Resolució de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, de 15 d'abril de 2023, per la qual s'aprova la convocatòria pública per cobrir places d'assessors de formació permanent als CEP en comissió de serveis.

9. El 8 de juny de 2023 es publicà a la pàgina web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa (http://dgpice.caib.es), la resolució provisional de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa per la qual es declaren seleccionats els aspirants proposats per la Comissió de selecció a les places d'assessors de formació permanent en els CEP, convocades per concurs de mèrits en règim de comissió de serveis.

10. El Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol; pel Decret 17/2023, de 23 d'agost; pel Decret 1/2024, de 4 de gener; pel Decret 4/2024, de 17 de maig; pel Decret 5/2024, de 29 de maig i pel Decret 2/2025, de 7 de febrer, atorga la competència en matèria de formació permanent del professorat al Servei de Formació Permanent del Professorat de la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats.

Fonaments de dret

1. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre.

2. La Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Aprovar les bases de la convocatòria del procés d'avaluació dels assessors dels CEP que varen obtenir plaça en règim de comissió de serveis mitjançant les convocatòries públiques aprovades per la Resolució de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa de 12 d'abril de 2021 i per la Resolució de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa de 15 d'abril de 2023, les quals figuren en l'annex 1 d'aquesta Resolució.

2. Aprovar-ne l'annex 2 (Sol·licitud) i l'annex 3 (Memòria de l'exercici de la funció assessora. Autoavaluació).

3. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la pàgina web del Servei de Formació Permanent del Professorat (sfpp.caib.es).

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs d'alçada davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució, d'acord amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

(Signat electrònicament: 26 de març de 2025)

El director general de Personal Docent i Centres Concertats Ismael Alonso Sánchez

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria del procés d'avaluació dels assessors dels centres de professorat que varen obtenir plaça en règim de comissió de serveis mitjançant les convocatòries públiques aprovades per la Resolució de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa de 12 d'abril de 2021 i per la Resolució de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa de 15 d'abril de 2023

Primer

Objecte de la convocatòria

Aquesta convocatòria té per objecte establir el procés d'avaluació dels assessors dels CEP que varen obtenir plaça en règim de comissió de serveis mitjançant les convocatòries públiques aprovades per la Resolució de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa de 12 d'abril de 2021 i per la Resolució de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa de 15 d'abril de 2023.

Als assessors que van obtenir plaça mitjançant la convocatòria pública aprovada per la Resolució de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa de 12 d'abril de 2021, se'ls avaluarà la tasca realitzada durant els cursos 2023-2024 i 2024-2025.

Als assessors que van obtenir plaça mitjançant la convocatòria pública aprovada per la Resolució de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa de 15 d'abril de 2023, se'ls avaluarà la tasca realitzada durant els cursos 2023-2024 i 2024-2025.

Segon

Destinataris

1. Poden presentar-se a aquesta convocatòria els assessors de formació dels CEP que varen obtenir plaça en règim de comissió de serveis mitjançant les convocatòries públiques aprovades per la Resolució de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa de 12 d'abril de 2021 i per la Resolució de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa de 15 d'abril de 2023, sempre que continuïn exercint la seva tasca en aquestes places.

2. D'acord amb l'article 5.4 de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat d'11 de març de 2016, han de participar en aquest procés d'avaluació les persones seleccionades en les esmentades convocatòries que desitgen renovar la comissió de serveis per continuar exercint la funció d'assessor de formació als CEP. En cas que no hi participin, es considerarà que el docent que ocupa la plaça d'assessor de formació renuncia a seguir exercint aquesta tasca al CEP a partir del curs 2025-2026.

Tercer

Presentació de sol·licituds i documentació

1. Les persones interessades a participar en el procés d'avaluació han de presentar una sol·licitud (annex 2) i adjuntar la memòria de l'exercici de la funció assessora. Autoavaluació (annex 3), d'acord amb els models publicats a la pàgina web sfpp.caib.es.

2. La sol·licitud i la memòria s'han de presentar al Servei de Formació Permanent del professorat (SFPP), en el termini de set dies naturals comptadors des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, per registre oficial. Dins aquest termini també s'han d'enviar a l'adreça de correu electrònic sfpp@ibeducacio.eu una còpia de la sol·licitud on consti la data d'entrada al registre i una còpia de la memòria.

3. En el termini màxim de cinc dies naturals des de la data de finalització del període de presentació de les sol·licituds, l'SFPP ha de publicar en la seva pàgina web la relació de persones admeses.

Quart

Informes de valoració

1. Un cop publicada la llista de persones admeses, l'SFPP l'ha de trametre als directors dels CEP on treballen els sol·licitants, amb la finalitat que elaborin l'informe al qual es refereix l'article 6.4. b) de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat d'11 de març de 2016.

2. Els directors dels CEP han d'elaborar un informe per a cada un dels sol·licitants del procés d'avaluació del seu centre, d'acord amb el model que figura a l'annex 4 d'aquesta Resolució, i l'han de trametre a l'SFPP en el termini de set dies naturals des de la data de recepció de la comunicació. Aquests informes s'han de trametre a través de VALIB com a fitxer electrònic a l'SFPP, adreçat al cap del Servei i protegit amb contrasenya.

3. L'SFPP ha d'elaborar l'informe a què es refereix l'article 6.4. c) de l'Ordre d'11 de març de 2016.

Cinquè

Comissió avaluadora

1. La comissió avaluadora, amb la composició i les funcions que s'estableixen en els articles 6.1 i 6.2 de l'Ordre d'11 de març de 2016, s'ha de constituir en el termini màxim de trenta-cinc dies naturals des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Els membres de la comissió han de tenir accés a la documentació presentada pels sol·licitants i als informes emesos pels directors dels centres i per l'SFPP.

2. A la primera reunió de la comissió avaluadora, s'ha d'aprovar el calendari i el format de les entrevistes personals amb els sol·licitants, d'acord amb el que estableix l'article 6.4. d) de l'Ordre d'11 de març.

3. La comissió avaluadora ha d'elaborar un informe individual per a cada persona avaluada.

4. La relació de les persones que han superat el procés d'avaluació, així com la de les que no l'han superat, s'ha d'elevar al director general de Personal Docent i Centres Concertats perquè en dicti la resolució corresponent, que s'ha de publicar al lloc web de l'SFPP.

5. Les persones que hagin superat el procés d'avaluació han de ser proposades per renovar la comissió de serveis a partir de l'1 de setembre de 2025. Aquesta proposta s'ha de fer d'acord amb el que determina l'article 15.3 del Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l'ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

6. A les persones avaluades negativament no se'ls renovarà la comissió de serveis i cessaran del seu lloc de feina al CEP en acabar la comissió de serveis actual.

Documents adjunts