Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE BUNYOLA

Núm. 69201
Aprovació definitiva modificació Reglament Escoleta Municipal

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per acord de l'Ajuntament Ple, adoptat en sessió ordinària celebrada dia 11 de juliol de 2024, es va aprovar inicialment la modificació del Reglament de funcionament de l'escoleta municipal de Ca Ses Monges de Bunyola.

Sotmès al tràmit d'informació pública i audiència per un termini de trenta dies, mitjançant anuncis publicats en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el tauler d'anuncis d'aquest Ajuntament, sense que, durant l'esmentat termini, s'hagin presentat al·legacions (BOIB núm. 130 de 3 d'octubre de 2024), l'esmentada modificació ha quedat aprovada definitivament.

REGLAMENT DE RÈGIM INTERN DE L'ESCOLETA MUNICIPAL

Preàmbul

Aquest document estableix les normes i procediments per al funcionament i la gestió de l'Escoleta Municipal del nostre municipi.  

Article 1r.

1. L'Escola Infantil Municipal és una institució educativa i assistencial, que té com a finalitat facilitar el desenvolupament general de la personalitat dels infants en tots els seus aspectes, així com promoure la seva educació en un ambient adequat a les seves necessitats i en contacte amb altres nins/es.

2. La funció educativa de l'Escola Infantil Municipal és complementària de l'educació que l'infant rep en la família. Contribuirà al desenvolupament físic, intel·lectual, moral, social i afectiu de l'infant.

3. L'Escola Infantil Municipal rebutja qualsevol tipus de discriminació per motiu de raça, sexe, llengua, creença o qualsevol altra situació.

4. L'Escola Infantil Municipal depèn, a tots els efectes, de l'Ajuntament de Bunyola.

Article 2n.

1. L'Escola Infantil Municipal ofereix, alhora, un servei de caràcter social als ciutadans del Municipi.

2. Els pares, els educadors i l'Ajuntament de Bunyola participen en la gestió del Centre. Per a fer possible d'una banda la participació de tots els sectors afectats, i d'altra un funcionament alhora àgil i estable. A l'Escoleta existirà un Consell d'Escoleta com a Òrgan Col·legiat.

Article 3r.

1. El Consell d'Escoleta és l'Òrgan rector del funcionament de l'Escola Infantil Municipal, i les seves competències són les que s'estableixen a l'article 4t.

2. El Consell d'Escoleta estarà compost per:

  • El director/a del centre, que serà el President.
  • Dos mestres elegits pel claustre. Un d'ells, designat pel Director, actuarà com a Secretari, amb veu i vot en el consell.
  • Dos representants dels pares d'alumnes.
  • El Regidor/a Delegat d'Educació o un representant de l'Ajuntament en qui delegui.

Article 4t.

El Consell d'Escoleta tindrà les següents competències:

a) Establir les directrius per l'elaboració del projecte educatiu, aprovar-lo i avaluar-lo, sense perjudici de les competències que el claustre de professors té atribuïdes en relació amb la planificació i organització docent. Així mateix, establir els procediments per la seva revisió quan la seva avaluació ho aconselli.

 

b) Elegir al Director/a del centre.

c) Proposar la revocació del nomenament del Director/a.

d) Decidir sobre l'admissió d'alumnes, amb subjecció a allò establert en la normativa vigent.

e) Aprovar el reglament de règim intern.

f) Resoldre els conflictes i imposar les correccions amb finalitat pedagògica que corresponguin a aquelles conductes de l'alumnat que perjudiquin greument la convivència en el centre d'acord amb les normes que regulen els drets i deures dels alumnes.

g) Aprovar el projecte de pressupost del centre i l'execució del mateix.

h) Promoure la renovació de les instal·lacions i equip escolar, i vigilar la seva conservació.

i) Aprovar i avaluar la programació general del centre, respectant, en tot cas, els aspectes docents que competeixen al claustre.

j) Aprovar i avaluar la programació general de les activitats escolars complementàries.

k) Fixar les directrius per la col·laboració del centre amb fins culturals, educatius i assistencials, amb altres centres, entitats i organismes.

l) Analitzar i avaluar el funcionament general del centre, especialment l'eficàcia en la gestió del recursos, així com l'aplicació de les normes de convivència i elaborar un informe de la mateixa que s'inclourà en la memòria anual.

m) Analitzar i avaluar l'evolució del rendiment escolar general del centre.

n) Analitzar i valorar els resultats de l'avaluació que del centre realitzi l'Administració Educativa o qualsevol informe referent al funcionament del mateix.

o) Informar la memòria anual sobre les activitats i actuació general del centre.

p) Conèixer les relacions del centre amb les institucions del seu entorn.

Article 5è.

El Consell d'Escoleta fitxarà per iniciativa pròpia el seu règim de reunions i les normes pel seu funcionament. En qualsevol cas, es reunirà com a mínim un cop cada trimestre.

Article 6è.

1. L'Escoleta podrà acollir infants de primer cicle d'educació infantil, entre les setze setmanes de vida i els tres anys d'edat. En casos especials, i sempre que hi hagi places disponibles dins l'aula bressol, podran ser admesos infants menors de setze setmanes i majors de 14. Cada un d'aquests casos serà estudiat pel Consell d'Escoleta.

2. Amb la finalitat de garantir la qualitat del treball i evitar la massificació es fixa el següent nombre d'alumnes, que només es podrà superar per motius degudament justificats i autoritzats per la Conselleria d'Educació i Universitats, per aula i grup d'edat.

  • Nadons de 0 a 1 any : 7 - 9

  • Maternals A de 1 a 2 anys : 12 - 14

  • Maternals B de 2 a 3 anys : 18 - 20

3. Per tal de garantir un seguiment educatiu adequat a les edats que corresponen i unes condicions de seguretat adequades, el nombre d'educadors/es ha d'ésser igual al nombre d'unitats educatives.  Més una educadora per cada fracció de tres unitats.

4. El nombre màxim d'hores de permanència d'una criatura en el Centre, serà de 8 hores.

Article 7è.

Cada grup d'infants de l'Escoleta Municipal estarà atès per un educador/a, amb titulació mínima de FP II o Jardí d'Infància. En el cas del coordinador/a de l'Escoleta, la titulació requerida serà la de Mestre/a.

Article 8è.

Funcions del Director Coordinador:

1. Convocar i moderar les reunions d'equip.

2. Assegurar la tramesa regular d'informació sobre el funcionament de l'Escoleta al conjunt dels pares i de l'equip, sempre previ vist i plau del Regidor/a d'Educació de l'Ajuntament.

3. Vetllar pel funcionament de l'Escoleta, tant en l'aspecte pedagògic, com d'organització i funcionament.

4. Coordinar i supervisar el treball pedagògic de l'equip d'educadors/es.

5. Planificar les necessitats i la utilització del material educatiu.

 

6. Fer alhora d'educadora de suport.

 

Article 9è.

Funcions de l'educador/a:

1. Elaborar la Programació Anual General del seu nivell.

2. Programar,desenvolupar i avaluar les diferents activitats.

3. Dur el seguiment d'avaluació (àlbum història), durant tot el curs. Aquest àlbum es dóna als pares en acabar cada trimestre.

4. Conèixer tant com sigui possible cada infant i mirar de donar solucions als problemes que puguin sorgir.

5. Vetllar pel procés de maduració i aprenentatge dels infants.

6. Fer els informes dels infants al finalitzar cada trimestre.

7. Vetllar per la correcta utilització i conservació dels espais i recursos de l'escola.

Article 10è.

La matrícula es formalitzarà anualment mitjançant els canals establerts, presencialment a les oficines de l'Ajuntament de Bunyola o mitjançant la seu electrònica de l'Ajuntament (bunyola.sedelectronica.es).

Requisits de la matrícula:

1. Estar a un grup d'edats entre les setze setmanes de vida i els tres anys d'edat.

2. Signar l'acceptació del Reglament de Règim Intern.

3. Pagar la matrícula que estableix l'ordenança municipal.

5. Presentar la documentació degudament complimentada.

Documentació:

1. Fotocòpia de la cartilla de la Seguretat Social o qualsevol altra assegurança.

2. Fotocòpia del Llibre de Família.

3. Fotocòpia del D.N.I. dels pares o tutors.

4. Fotocòpia de la Cartilla de vacunes.

5. Quatre fotografies mida carnet.

6. En cas de reducció de la quota es presentarà instància al registre general de l'Ajuntament sol·licitant dita reducció, aportant la documentació adient en cada cas.

7. Rebut del banc acreditatiu d'haver ingressat la quantitat de la matrícula.

8. Imprès de domiciliació bancària, degudament emplenat, per a l'abonament de les mensualitats.

9. Sol·licitud complimentada correctament.

Si els quinze dies no han començat, sense previ avís, perden la plaça.

Els qui han assistit al curs anterior, tenen entrada directe.

Article 11è.

L'establiment i regulació de quotes es durà a terme mitjançant l'aprovació de la corresponent ordenança fiscal reguladora.

Article 12è.

Les famílies estan obligades d'advertir al Centre la no assistència del seu fill/a. La falta d'assistència no justificada durant més de quinze dies provocarà la baixa del nin/a i la immediata cobertura de la plaça.

Article 13è.

El Consell d'Escoleta, elaborarà les normes mínimes de sanitat i higiene que el Centre haurà de desenvolupar i aplicar.

Article 14è.

Els pares.

1. Els pares dels infants de l'Escoleta podran constituir associacions legalment reconegudes.

2. Per reunir-se en el Centre hauran de comunicar-ho per escrit a l'Ajuntament.

 

Bunyola, (signat electrònicament: 7 de febrer de 2025

La batlessa Maria Antònia Serralta Cunill)

 

 

Documents adjunts