Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS

Núm. 467746
Resolució de la Secretaria Autonòmica de la Conselleria d’Educació i Universitats per la qual s’aproven les instruccions relatives a les cafeteries dels instituts d’educació secundària i al servei de menjador escolar dels centres públics no universitaris

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. Cada any acadèmic, abans de l'inici del curs escolar, la Conselleria d'Educació i Universitats aprova, mitjançant una resolució, les instruccions relatives a les cafeteries dels instituts d'educació secundària i a l'organització i el funcionament del servei de menjador escolar als centres d'educació infantil i d'educació primària, instituts d'educació secundària i altres centres de titularitat pública, en les quals s'especifiquen, entre d'altres, els aspectes següents:

a) El calendari dels serveis de menjador escolar i cafeteria.

b) Les orientacions bàsiques per a l'elaboració de menús en el servei de menjador escolar i per a la selecció de productes en el servei de cafeteria.

c) Els preus del servei de menjador escolar i dels productes de les cafeteries de centres educatius.

d) El personal que atén l'alumnat del servei de menjador escolar.

e) Les gratificacions per al personal docent.

f) La falta d'assistència.

g) La comunicació d'incidències.

h) La responsabilitat de l'empresa o entitat que gestiona el servei de menjador escolar.

i) El compliment dels criteris d'adjudicació del contracte.

2. En els casos en què els contractes administratius ho permetin, el cost màxim diari del menú del servei de menjador escolar i el preu dels productes de les cafeteries dels centres educatius s'ha d'actualitzar tenint en compte la variació general de l'IPC de les Illes Balears de l'any 2023, que ha estat del 3,3%.

Fonaments de dret

1. La Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 340, de 30 de desembre de 2020).

2. La Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears (BOIB núm. 38, de 17 de març de 2022).

3. La Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014 (BOE núm. 272, de 9 de novembre de 2017).

4. La Llei 17/2011, de 5 de juliol, de seguretat alimentària i nutrició (BOE núm. 160, de 6 de juliol de 2011).

5. El Reglament (UE) núm. 1169/2011 del Parlament Europeu i del Consell, de 25 d'octubre de 2011, sobre la informació alimentària facilitada al consumidor.

6. El Decret 39/2019, de 17 de maig, sobre la promoció de la dieta mediterrània en els centres educatius i sanitaris de les Illes Balears (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019), afectat per l'Acord del Consell de Govern de 14 de juny de 2019 de correcció d'errors del Decret 39/2019, de 17 de maig, sobre la promoció de la dieta mediterrània en els centres educatius i sanitaris de les Illes Balears (BOIB núm. 80, de 15 de juny de 2019).

7. La Resolució del conseller d'Educació i Cultura de 9 de setembre de 2003 per la qual es regulen l'organització i el funcionament del servei escolar de menjador als centres públics no universitaris (BOIB núm. 131, de 18 de setembre de 2003).

Per tot això, dict la següent

 

RESOLUCIÓ

1. Aprovar les instruccions que figuren en l'annex 1 d'aquesta Resolució i fixar les mesures relatives a les cafeteries dels instituts d'educació secundària; a l'organització i el funcionament del servei de menjador escolar als centres d'educació infantil (primer i segon cicle), centres d'educació primària, instituts d'educació secundària i altres centres de titularitat pública.

2. Publicar el model d'incidències del servei del menjador escolar, que figura en l'annex 2 d'aquesta Resolució.

3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs d'alçada davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb el que estableixen els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

(Signat electrònicament: 24 de juliol de 2024)

El secretari autonòmic de Desenvolupament Educatiu Mateo Suñer Servera

 

ANNEX 1 Instruccions relatives a les cafeteries dels instituts d'educació secundària; a l'organització i el funcionament del servei de menjador escolar als centres d'educació infantil, centres d'educació primària, instituts d'educació secundària i altres centres de titularitat pública

Primer Calendari i horari dels serveis de menjador escolar i cafeteria

El servei de menjador escolar i de cafeteria en centres educatius públics no universitaris es presta durant el període d'activitats lectives, el qual es fixa en la Resolució del conseller d'Educació i Universitats per la qual s'estableix el calendari escolar del curs 2024-2025 per als centres docents no universitaris de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 57, de 30 d'abril de 2024).

L'horari el determina el consell escolar dins l'horari oficial del centre educatiu, tenint present que els plats del dia i/o el piscolabis saludable, en el cas de les cafeteries, s'ha d'oferir a partir de les 12.30 h i el servei de menjador escolar s'ha d'oferir entre la franja horària compresa entre les 12 h i les 15.30 h.

Segon

A. Orientacions bàsiques per a l'elaboració dels menús

1. A l'hora d'elaborar els menús, les empreses o entitats que gestionen el servei de menjador escolar dels centres docents públics han de seguir les indicacions recollides en el Decret 39/2019, de 17 de maig, sobre la promoció de la dieta mediterrània en els centres educatius i sanitaris de les Illes Balears, afectat per l'Acord del Consell de Govern de 14 de juny de 2019 (BOIB núm. 80, de 15 de juny de 2019), que en el cas del primer cicle d'educació infantil també ha d'indicar el del berenar del matí. Aquests documents estan disponibles a la pàgina web del Servei de Beques, Programes i serveis complementaris de la Conselleria d'Educació i Universitats.

2. La roda de menús escolars, adaptada a cada nivell d'edat i en especial a les tècniques culinàries corresponents, ha d'estar signada, aprovada i avalada per un professional amb formació acreditada, en concret, amb el grau de Nutrició Humana i Dietètica. Queden exclosos d'aquesta categoria els homeòpates i, en general, totes les disciplines relacionades amb la medicina natural.

3. En compliment del Reglament (UE) núm. 1169/2011 del Parlament Europeu i del Consell, de 25 d'octubre de 2011, sobre la informació alimentària facilitada al consumidor, la roda de menús escolars ha d'incloure informació sobre les substàncies o productes que causen al·lèrgies o intoleràncies.

4. La roda de menús ha d'estar a disposició de les famílies amb l'antelació i la forma que aprovi el consell escolar de cada centre.

5. El menú escolar ha de ser únic per a tots els comensals, excepte en casos excepcionals i justificats pel centre educatiu. En tot cas, l'empresa que gestioni el menjador ha d'elaborar un menú especial, del mateix preu que el normal, per als usuaris que hagin de seguir una dieta especial per causes mèdiques (diabetis, al·lèrgia a diferents aliments, intolerància al gluten, etc.), acreditades mitjançant certificat mèdic corresponent (vegeu article 4.3 Decret 39/2019, de 17 de maig). Amb relació a aquests menús especials, cal tenir en compte els aspectes següents:

a) L'empresa que gestioni el menjador queda obligada a atendre les peticions de menús especials que el centre educatiu li demani, sempre que es posi a disposició de l'empresa la documentació següent:

— El certificat mèdic corresponent.

— El protocol d'actuació en cas d'ingesta per error, el qual ha de seguir les directrius establertes en el Programa d'Alerta Escolar.

— La fitxa del comensal, que ha de contenir, com a mínim, les dades següents:

  • nom i foto de l'alumne/a
  • intoleràncies/al·lèrgies/malalties metabòliques
  • observacions
  • dades de contacte
  • firma d'autorització dels pares o tutors legals

b) El centre i l'empresa de menjador han d'identificar clarament aquests menús mitjançant un element que els diferenciï de la resta. També han d'incloure la fitxa específica amb les dades detallades al punt anterior.

c) Si hi ha usuaris amb intoleràncies o al·lèrgies alimentàries, el personal del centre educatiu implicat en aquest servei ha de saber on hi ha el material d'urgència i ha de conèixer els protocols establerts.

d) Les empreses també han de proveir menús adaptats quan, per raons culturals, es motivi l'exclusió d'un tipus d'aliment, sempre que sigui assumible per l'empresa concessionària i el menú alternatiu cobreixi les necessitats nutricionals, o quan es necessiti, esporàdicament, una dieta de règim.

e) Els menús especials han de ser el més semblant possible als de la resta de comensals, tant pel que fa al tipus d'aliment com pel que fa a la quantitat, amb l'excepció dels ingredients o components nocius per a la salut de l'usuari.

f) En el cas dels alumnes que siguin usuaris fixos, s'ha de servir aquest menú especial de manera obligatòria. En el cas d'usuaris eventuals, només és obligatori servir-lo quan s'informi el centre docent i l'empresa amb una antelació mínima de 48 hores.

B. Orientacions bàsiques per als productes de venda a les cafeteries

1. A l'hora de seleccionar els productes que estan a la venda, les empreses o entitats que gestionen els serveis de cafeteria dels centres docents públics han de seguir les indicacions del Decret 39/2019, de 17 de maig, sobre la promoció de la dieta mediterrània en els centres educatius i sanitaris de les Illes Balears, afectat per l'Acord del Consell de Govern de 14 de juny, de 2019 (BOIB núm. 80, de 15 de juny de 2019). Aquests documents estan disponibles a la pàgina web del Servei de Beques, Programes i Serveis Complementaris de la Conselleria d'Educació i Universitats.

2. En compliment del Reglament (UE) núm. 1169/2011 del Parlament Europeu i del Consell, de 25 d'octubre de 2011, sobre la informació alimentària facilitada al consumidor, les empreses o entitats que gestionin el servei de cafeteria han d'informar, de forma clara i adequada a la normativa, sobre els aliments o productes que causen al·lèrgies o intolerància.

Tercer

A. Preus del servei de menjador escolar per al curs 2024-2025

1. Abans de l'inici del curs 2024-2025, el consell escolar de cada centre ha de fixar el preu diari del menú del menjador escolar que han d'abonar els usuaris, i d'acord amb tot el que s'especifica a continuació:

Si el centre ha renovat el contracte amb l'empresa que ofereix el servei de menjador, ha de tenir en compte els aspectes següents:

a) La revisió del preu del menú del curs anterior s'ha de fer d'acord amb l'IPC general de les Illes Balears de l'any natural anterior al de l'inici del curs, d'acord amb les regles següents:

  • S'ha de revisar el preu del menú per a contractes signats abans de l'any 2010. Per tant, per al curs 2024-2025, els preus dels menús es revisaran tenint en compte un augment del 3,3 %.
  • No s'ha de revisar el preu del menú per a contractes signats a partir de l'any 2010.

b) S'ha de revisar el preu d'acord amb els canvis en el nombre o en l'horari dels monitors encarregats d'atendre l'alumnat que l'empresa ha d'aportar a cada centre, segons la revisió d'usuaris i d'acord a les ràtios establertes normativament. En aquest supòsit, el consell escolar ha de modificar el preu establert d'acord amb l'apartat a), prèvia valoració per part de la Comissió de Menjador, que ha de tenir en compte, si és el cas, l'oferta presentada per l'empresa adjudicatària durant el procediment de licitació del contracte i atenir-se al punt 5 de l'apartat quart d'aquesta instrucció.

Als centres en els quals s'hagi signat un nou contracte s'ha de tenir present:

a) El preu diari del menú fixat en el contracte administratiu i en l'oferta presentada per l'empresa adjudicatària durant el procediment de licitació del contracte.

b) El preu dels monitors encarregats d'atendre els alumnes que l'empresa ha d'aportar al centre. Es considerarà l'oferta presentada per l'empresa adjudicatària durant el procediment de licitació del contracte.

2. El preu diari del menú (sense incloure-hi el cost eventual del personal no docent encarregat de l'atenció dels alumnes) per al curs 2024-2025 no pot ser superior a:

  • Fins a 25 comensals: 6,47 euros.
  • De 26 a 50 comensals: 5,97 euros.
  • Més de 50 comensals: 5,49 euros.

3. El preu del menú pot augmentar un 10 % (IVA inclòs) per als usuaris eventuals. Es consideren eventuals o no habituals els alumnes que utilitzin el servei de menjador un nombre de dies inferior al 50 % dels dies lectius en què es presta el servei.

4. L'1 d'octubre de cada curs escolar, si hi ha una variació d'usuaris superior al 10% de la previsió inicial del centre o del nombre previst en els plecs, es modificarà el preu inicial del menú per adaptar-lo al nombre real de comensals que usen el menjador. Si posteriorment, durant l'execució del contracte, hi ha una variació consolidada en el nombre d'usuaris diaris del menjador, amb un increment o disminució de més del 20 % en relació amb els usuaris previstos en el plec, s'haurà de tornar a prorratejar el cost dels monitors entre la mitjana diària d'usuaris del menjador dels dos mesos anteriors i comunicar-ho explícitament a les famílies, d'acord amb el següent calendari:

Període de consolidació

Data de modificació del preu del menú

De l'1 d'octubre a l'1 de desembre

1 de desembre

De l'1 de desembre a l'1 de febrer

1 de febrer

De l'1 de febrer a l'1 d'abril

1 d'abril

5. En el cas que hi hagi alumnes amb una manca significativa d'autonomia personal, l'empresa o entitat que gestiona el servei de menjador ha d'adoptar les mesures organitzatives aprovades pel consell escolar, sense que aquesta decisió pugui repercutir sobre el preu del menú escolar fixat en l'adjudicació pública i revisat d'acord amb les regles anteriors.

B. Preus del servei de les cafeteries per al curs 2024-2025

1. El preu dels productes de les cafeteries dels centres educatius serà aquell que figuri en el contracte signat.

2. En el cas dels contractes signats a partir de 2010, aquest preu és inamovible, d'acord amb el plec i el contracte d'aplicació i en concordança amb l'article 89 del Text refós de la Llei de contractes del sector púbic i els articles 103 a 105 de la Llei de contractes del sector públic.

3. En els contractes signats abans de 2010, els preus es podran actualitzar d'acord amb el que s'estipula en el contracte. El preu dels productes que no figurin en el contracte però que estiguin autoritzats pel consell escolar del centre, l'acordaran el concessionari i el consell escolar.

Quart Personal que atén l'alumnat

1. El nombre de persones que atén l'alumnat no pot ser inferior al nombre que s'indica en l'article 8.3 de la Resolució del conseller d'Educació i Cultura de 9 de setembre de 2003 per la qual es regula l'organització i el funcionament del servei de menjador escolar als centres públics no universitaris.

2. El personal docent que, amb caràcter voluntari, dugui a terme la funció d'encarregat o la d'atenció i cura d'alumnes té dret a una gratificació extraordinària com a contraprestació que s'ha d'abonar en tres pagaments, un corresponent al primer trimestre, un altre al segon trimestre i el darrer al tercer trimestre del curs 2024-2025.

3. Si és necessari augmentar la ràtio de professorat per sobre dels llindars establerts a l'Ordre de referència o als plecs de prescripcions tècniques del contracte que es tengui en vigor, se sol·licitarà l'autorització prèvia a la Secretaria Autonòmica de Desenvolupament Educatiu, adjuntant l'informe justificatiu de la necessitat.

4. Quan no es disposi de professors voluntaris suficients d'acord a la ràtio d'usuaris per atendre els alumnes durant el servei de menjador escolar, el contractista o l'entitat col·laboradora està obligat a contractar el personal necessari conforme al nombre proposat pel consell escolar i d'acord amb les característiques dels alumnes i la normativa vigent.

5. En el cas de voler augmentar la ràtio de monitors per sobre dels llindars establerts als plecs de prescripcions tècniques del contracte en vigor, s'ha de demanar autorització prèvia a la Secretaria Autonòmica de Desenvolupament Educatiu, adjuntant l'informe previst al paràgraf següent.

6. L'empresa contractista o entitat col·laboradora ha de lliurar un informe econòmic, dins el termini de set dies hàbils des de la petició del consell escolar, sobre la incidència en el preu del menú de cadascun dels possibles monitors a contractar. A l'informe s'adjuntarà la documentació pertinent i, en qualsevol cas, la sol·licitada pel consell escolar que avali l'informe emès.

Cinquè Tasques de cura i atenció a l'alumnat del personal no docent

1. El personal no docent que atén l'alumnat durant l'horari del servei de menjador escolar, i d'acord a l'article 8.1 de l'Ordre de referència anterior, ha d'acreditar davant la direcció del centre que disposa de la formació en higiene alimentària (antic carnet de manipulació d'aliments), el títol de coneixements de llengua catalana equivalent al nivell A2 o superior i títol de mestre o de monitor (animador de temps lliure o equivalent, o els títols de Tècnic Superior en Educació Infantil, Tècnic Superior en Animació Sociocultural o Tècnic Superior en Animació d'Activitats Físiques i Esportives). També es permet la figura del voluntari com a suport al servei, en el marc de la Llei 11/2019, de 8 de març, del voluntariat de les Illes Balears (BOIB núm. 34, de 14 de març de 2019).

2. Les empreses i entitats vinculades al servei de menjador escolar tenen l'obligació d'exigir als treballadors que estiguin en contacte directe amb alumnes que aportin el certificat negatiu d'antecedents per delictes sexuals, d'acord amb la Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció de la infància i adolescència.

3. Abans de l'inici del servei, la direcció del centre educatiu ha de requerir al responsable de l'empresa que gestiona el servei una declaració responsable en què consti que tots els seus treballadors compten amb el certificat esmentat en el paràgraf anterior. Si es produeix qualsevol variació de les dades, ja sigui per la incorporació de nou personal o per la pèrdua de la condició d'antecedents negatius d'algun d'ells, l'empresa ho ha de comunicar immediatament a la direcció del centre.

Sisè

A. Tasques de cura i atenció per part de personal docent

1. Els professors poden dur a terme, amb caràcter voluntari, tasques d'atenció i cura de l'alumnat durant el servei de menjador escolar, sempre que no coincideixin amb la tasca docent (exclusives, torns de guàrdies extraescolars, etc.).

2. La figura de docent amb funcions d'atenció i cura d'alumnes al menjador escolar és incompatible amb la figura de docent encarregat del servei de menjador escolar.

3. La direcció del centre, que és alhora el president del consell escolar, ha de supervisar el servei i n'és el responsable. Pel que fa a les tasques d'organització, coordinació i direcció derivades del servei de menjador escolar, s'han de considerar incloses en el conjunt d'obligacions i responsabilitats de l'equip directiu del centre, i no tasques afegides a les ordinàries.

4. Per abonar qualsevol gratificació, la direcció del centre educatiu ha d'haver introduït al GestIB les dades identificatives del personal docent que ha desenvolupat tasques d'encarregat o de cura i atenció del servei de menjador escolar durant el curs 2024-2025.

5. Amb la finalitat de lliurar les gratificacions en tres períodes, un que cobrirà l'atenció del primer trimestre del curs, un altre el segon trimestre i un tercer que cobrirà el tercer trimestre, la introducció al GESTIB de cada període s'ha d'haver realitzat durant els cinc dies següents a la finalització del trimestre pertinent.

B. Quantia de les gratificacions per al personal docent

1. Per al curs 2024-2025, les quanties de les gratificacions per al personal amb funcions d'encarregat del servei de menjador escolar (funció prevista només per a menjadors amb més de 50 usuaris, sense perjudici de les funcions que corresponen al director, al secretari i a la Comissió Delegada del Servei de Menjador Escolar) són:

  • De 51 a 99 comensals: 25 € per dia.
  • A partir de 100 comensals: 27 € per dia.

2. Per al curs 2024-2025, la quantia de la gratificació per al personal amb funcions d'atenció i cura directe de l'alumnat en el servei de menjador escolar és de 22 € per dia.

3. La persona interessada ha de comprovar al GestIB que s'han introduït la seva funció i els dies de servei realitzats.

Setè Falta d'assistència

1. En el supòsit de falta d'assistència d'algun comensal, s'ha d'abonar a l'empresa adjudicatària l'import total de la minuta.

2. Als alumnes habituals que per causa degudament justificada i comunicada en temps i forma verificada que faltin al servei de menjador, se'ls retornarà l'import d'acord amb l'establert en els plecs que regeixen el contracte.

3. En el cas de vagues no imputables a l'empresa que impedeixin el funcionament normal dels centres docents, o si es produeixen fenòmens atmosfèrics naturals o circumstàncies catastròfiques que impedeixin el desenvolupament ordinari del servei, s'ha d'abonar a l'empresa el cost corresponent al personal que l'empresa ha contractat durant el període màxim d'una setmana, que es xifra en un 50 % sobre la minuta per la qual s'hagi contractat el servei.

4. Si la impossibilitat de prestar el servei és per una causa imputable a l'empresa, no se li ha d'abonar l'import del servei de menjador.

Vuitè Incidències

1. Els centres educatius han de comunicar les incidències relacionades amb el servei de menjador amb la màxima diligència i en un període no superior a cinc dies mitjançant el model de l'annex 2.

2. En el cas que es dugui a terme una inspecció sanitària per part de l'administració competent (Conselleria de Salut i Consum, ajuntament, etc.) a les instal·lacions de cuina i menjador d'un centre, la direcció haurà de comunicar i trametre còpia de l'acta de la inspecció al Servei de Beques, Programes i Serveis Complementaris en el cas que es trobi alguna disconformitat.

Novè Responsabilitat de l'empresa o entitat que gestiona el servei de menjador escolar el curs 2024-2025

1. Per cobrir la possible responsabilitat per danys i perjudicis ocasionats, l'empresa o entitat que gestioni el menjador ha de concertar una assegurança de responsabilitat civil i per patologies de transmissió alimentària (inclosa intoxicació, infecció microbiològica, infestació parasitària, al·lèrgia o intolerància alimentària), que inclogui riscs assegurats i que cobreixi cada lot adjudicat, en relació amb el centre docent on es presta el servei de menjador escolar. En concret, l'assegurança ha de cobrir:

  • L'activitat d'elaboració i subministrament de menús als menjadors escolars.
  • La guarda i custòdia dels alumnes usuaris del menjador durant el dinar i els esbarjos anterior i posterior.
  • Els danys corporals i materials soferts pels alumnes o per tercers a conseqüència d'un accident ocorregut durant la prestació de l'activitat assegurada.

2. El capital mínim assegurat ha de ser el que s'estableixi a cada contracte. Si no s'especifica, ha de ser de 250.000 euros per cada lot que inclogui un centre docent, o 350.000 € per a aquells lots que incloguin més d'un centre educatiu. La pòlissa ha de mantenir-se en vigor durant tot el termini d'execució del contracte i, per tant, l'empresa ha d'estar al corrent del pagament de les primes de l'assegurança i n'ha d'informar documentalment la direcció del centre educatiu o l'òrgan de contractació quan li ho requereixi.

3. En cap cas, l'Administració pública és responsable de la veracitat, correcció o adaptació de la documentació aportada per l'empresa quan sigui requerida en el compliment de les obligacions d'aquest apartat.

4. L'empresa o entitat que gestioni el servei de menjador ha de facilitar la inspecció i la vigilància de l'execució del contracte per part de la direcció dels centres educatius i del Departament d'Inspecció Educativa, amb la finalitat de permetre'n la correcció.

5. L'empresa o entitat que gestioni el servei de menjador ha de cooperar amb la Direcció General de Salut Pública, de la Conselleria de Salut, i amb la Secretaria Autonòmica de Desenvolupament Educatiu de la Conselleria d'Educació i Universitats, o les entitats que aquestes designin, en la supervisió de l'equilibri dietètic i nutricional dels menús escolars, així com altres aspectes que es considerin adequats, com la textura, la presentació i la qualitat dels productes.

 

Desè​​​​​​​ ​​​​​​​Compliment de criteris d'adjudicació del contracte

1. Les empreses adjudicatàries de menjadors i cafeteries de centres educatius públics de les Illes Balears resten obligades a lliurar la documentació acreditativa del compliment dels criteris d'adjudicació del contracte i de les condicions especials d'execució a la Comissió de Menjador del Consell Escolar del centre abans del 15 de gener de cada any de vigència del contracte i sempre que li sigui requerida per l'Administració, i ha gestionar la seva activitat d'acord amb els principis de legalitat, proporcionalitat i bona fe.

2. En el supòsit que no es lliuri la documentació en el termini requerit, o en el cas que aquesta documentació sigui deficient, incompleta, poc clara o embullosa, s'iniciarà el corresponent expedient sancionador. 

Documents adjunts