Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE SA POBLA
Núm. 225659
Aprovació definitiva del Reglament sobre el funcionament de l’Escoleta Municipal Huialfàs
En no haver-se presentat cap reclamació o el suggeriment durant el termini d'exposició al públic, l'acord inicialment adoptat d'aprovació de. Reglament sobre el funcionament de l'Escola Municipal Huialfàs, s'ha d'entendre definitivament aprovat sense necessitat de nou acord exprés de conformitat amb allò que s'ha fixat en els articles 49 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local i 102.1.d) de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de Règim Local de les Illes Balears.
El text íntegre es fa públic, per al seu general coneixement i en compliment del que es disposa en l'article 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.
«
REGLAMENT SOBRE EL FUNCIONAMENT DE L'ESCOLETA MUNICIPAL HUIALFÀS AJUNTAMENT DE SA POBLA
1. Disposicions generals
1.1. Objecte
L'objecte d'aquest document és el de regular l'organització i el funcionament intern de l'escoleta d'educació infantil Huialfàs de sa Pobla, la titularitat de la qual és de l'Ajuntament de sa Pobla.
1.2. Àmbit d'aplicació
Aquest reglament és d'aplicació a tot el personal que presta el servei a l'EI Huialfàs així com a les persones usuàries i als seus progenitors o representants legals.
1.3. Lloc de prestació del servei
El centre de l'EI Huialfàs està situat al carrer de s'Oli, 4 de sa Pobla.
1.4. Projecte educatiu de centre
És un document viu que es va actualitzant en la mesura que l'equip docent i/o consell escolar ho decideixen. Se'n pot sol·licitar una còpia a l'equip directiu.
1.5. Marc legislatiu
ESTATAL
AUTONÒMIC
ESPECÍFIC
2. Característiques del servei
2.1. Procediment d'admissió i matrícula.
El calendari del procés d'admissió de l'alumnat és aquell que, anualment, fixi la Conselleria d'Educació i Formació Professional a través de L'IEPI (institut de primera infància) per als centres de primer cicle d'educació infantil.
Tot el procés de preinscripció i matriculació s'ha de realitzar de conformitat amb els criteris que fixa i s'anuncia al portal web de l'IEPI.
L'equip directiu de l'escoleta facilitarà la informació a les famílies que ho requereixin així com els formularis de preinscripció i/o matrícula en cas que sigui necessari.
Les convocatòries es faran públiques mitjançant els anuncis informatius corresponents, que s'han de penjar en els taulers d'anuncis de les escoletes.
2.2. Descripció dels serveis.
Horari i calendari de setembre a juny (10 mesos).
Servei de matinet de 7.30 a 8.30: Els infants que arriben a primera hora són rebuts per educadors, a l'entrada del centre, que els acompanyen fins a les 8.30, quan s'obrin totes les aules.
Escoleta de 8,30 a 12,30: El personal docent va rebent els infants a les seves aules corresponents a mesura que van arribant fins a les 9.00, hora que es tanquen totes les barreres del centre. A partir d'aquí i fins a les 12.30 es realitzen les activitats educatives programades per cada dia: psicomotricitat, manipulació/experimentacions … o observació de joc segons l'edat (panera de tresors, joc heurístic / joc simbòlic) expressió plàstica, segons el dia de la setmana i tot seguit berenar i pati.
Sortida de les 12.30: Els familiars recullen els infants dins de la seva aula corresponent.
Servei de migdia de 12.30 a 13.30: Aquest servei s'ofereix a les famílies que no poden recollir els infants a les 12:30 i no els deixen a dinar al menjador escolar.
Dinar de 12.30 a 13.50: Moment molt important tant per a l'infant com per a la seva família. El nostre objectiu és que cada infant aprengui a menjar tot sol, variat i gaudint-ne. Abans d'entrar i en haver sortit del menjador es renten la cara i les mans per a fomentar l'adquisició d'hàbits d'higiene corporal i personal.
Sortida de les 13.50 a 14.10: Als infants que queden a dinar, però no queden a dormir a l'escoleta, es dona un marge de 20 minuts a les famílies per venir-los a recollir.
Descans de 14.00 a 16.30: Després de dinar, els infants dormen. Ho fan a les hamaques i són ajudats pels educadors a agafar el son. Els més petits dormen en bressols.
Sortida de les 15.00: A partir de les 15.00 poden recollir els infants que sí que han quedat a dormir a l'escoleta i s'allarga fins a les 16.30 h.
Tipus de serveis o activitats |
Horari del servei |
Servei de Matinet |
De 7:30 a 8:30 |
Escoleta |
De 8:30 a les 12:30 sortida |
Servei de Migdia |
De 12:30 a 13:30 |
Servei de Menjador |
De 12:30 a 14:00 la sortida serà de 13:50 ( sempre i quan els infants estiguin llests) fins a les 14:10 |
Descans / Capvespre |
De 14:00 a 16:30. La recollida dels infants es pot fer a partir de les 15 h) |
L'escoleta romandrà oberta de dilluns a divendres, durant tot l'any, amb l'excepció de les festes de Nadal, Cap d'Any i Reis, Pasqua, festa escolar unificada i possibles ponts, la setmana d'agost i /o setembre de preparació del curs escolar i dels dies de tancament que es decideixen en el Consell Escolar.
Durant les aules d'estiu i les de Pasqua, l'horari del centre és de 7.30 h a 16.30 h igual que la resta de l'any.
Per gaudir dels serveis de menjador i de descans de forma esporàdica, les famílies hauran d'avisar la tutora o el personal de cuina abans de les 10 h del matí.
L'Ajuntament pot suprimir o modificar els horaris dels serveis complementaris segons les necessitats generals de les persones usuàries.
2.3. Quotes i pagament
L'Ajuntament de sa Pobla, a través de les ordenances municipals reguladores dels preus públics, estableix les quotes que han d'aportar les famílies, diferenciades per a cada tipus de servei i per a cada franja d'edat així com les bonificacions que es podran aplicar.
Els rebuts seran cobrats mitjançant domiciliació bancària, durant els primers 10 dies de cada mes. El cobrament s'efectuarà per mes vençut.
Si no s'està d'acord en l'import cobrat, les famílies poden adreçar-se a la regidoria de l'Escoleta a través de registre de l'Ajuntament, exposant els motius de desacord per aclarir possibles dubtes i evitar tràmits innecessaris.
Un retard en el pagament de més de dues mensualitats sense motiu que ho justifiqui significarà la baixa de l'infant del centre. L'Ajuntament ha de comunicar amb 15 dies d'antelació la baixa per escrit.
Per a baixes mèdiques dels infants, superiors als 30 dies consecutius, les famílies podran sol·licitar la suspensió de cobrament de la quota a través d'instància a l'Ajuntament.
2.4. Gestió de la llista d'espera
Les fases de preinscripció i matrícula es regularan pel que fixi anualment la Conselleria d'Educació i Cultura. Una vegada publicada la resolució definitiva del llistat d'alumnes admesos i exclosos, aquells que no han obtingut plaça quedaran en llista d'espera per ordre de puntuació i, en la mesura que hi hagi places vacants, se'ls comunicarà l'opció d'ocupar-les.
També formaran part de la llista d'espera l'alumnat que sol·liciti plaça fora de termini de preinscripció.
2.5. Equip professional
L'equip professional d'escoletes està format per l'equip educatiu i el personal de serveis.
3. Funcionament
3.1. Relacions amb les famílies
La relació entre les famílies i el centre educatiu ha de seguir les pautes que assenyala la regulació general del servei.
Les famílies tenen el dret de constituir-se en associació, sempre que atenguin tots els preceptes legals que els són propis.
Els serveis que ofereix l'escoleta Huialfàs són voluntaris i no obligatoris.
La matriculació de l'infant pressuposa l'acceptació de les normes d'aquest Reglament.
S'estableixen els següents canals de comunicació entre l'escoleta i les famílies:
3.2. El període d'adaptació a l'escola infantil
Per tal de facilitar el període d'adaptació, la incorporació dels infants al centre escolar s'ha de fer de forma escalonada i seguint les indicacions horàries marcades pel personal docent.
El centre ha d'establir un calendari específic per al temps d'adaptació dels infants que assisteixen per primera vegada a l'escoleta i remetrà a les famílies les recomanacions per a gestionar millor qualsevol incidència.
3.3. Faltes d'assistència
Les famílies estan obligades a avisar al centre de les faltes d'assistència del seu fill o filla. La falta d'assistència d'un infant durant un període superior a quinze dies sense cap avís ni justificació implica la baixa de l'infant i la conseqüència immediata, la cobertura de la plaça vacant amb l'alumnat inscrit a la llista d'espera.
Les faltes d'assistència prolongades per un motiu justificat s'han de comunicar per escrit a l'escoleta a través del registre de l'Ajuntament i s'hi ha d'adjuntar la documentació que ho justifiqui.
En cas que es vulgui donar de baixa voluntària a un infant, s'ha de comunicar a l'escoleta i presentar la documentació a través del registre de l'Ajuntament.
3.4. Llei de Protecció de dades i confidencialitat
Les autoritzacions així com la cessió dels drets d'imatges i sortides fora del centre educatiu se signaran en el moment de formalitzar la matrícula.
4. Normes de salut
Tot el personal docent de l'escoleta pot tenir accés a la informació sanitària de qualsevol infant per, en cas d'urgència, poder actuar amb la millor eficàcia i rapidesa.
4.1. Criteris d'exclusió temporal de l'escoleta
Amb caràcter general, els infants hauran de deixar d'assistir a l'escoleta o hauran de ser recollits per qualque familiar quan presentin alguns d'aquests símptomes:
4.1.1. Malalties infeccioses
En el procés de les següents malalties infeccioses no es poden dur els infants al centre durant els terminis que s'indiquen a continuació:
Malalties víriques:
Varicel·la (pigota borda): fins que totes les lesions siguin crostes (aprox. 6 dies des de l'inici).
Parotiditis (paperes): fins després de 9 dies de la inflamació de les glàndules.
Xarampió (rosa): fins després de 7 dies de l'aparició de les taques.
Rubèola: fins 6 dies després d'haver aparegut les taques.
Hepatitis A: fins una setmana després de l'aparició de la malaltia o la icterícia. En els casos de contacte amb altres infants o educadors/es, fins a l'administració de la profilaxi.
Bronquiolitis per VRS: 2 setmanes.
Herpes simple: en cas d'estomatitis gingival fins a la curació. Si és cutània, fins a la fase de crosta.
SARS- CoV-2: s'aplicaran els protocols vigents i que figuren en el pla de contingència.
Malalties parasitàries:
Escabiosi (sarna): fins després d'administrar el tractament (s'aconsella el tractament simultani a totes les persones afectades)
Parasitosi intestinal (cucs, llambrics): fins a haver completat el tractament i aconseguida la normalització de deposicions.
Muguet (plaques blanques a la boca): com a mínim un dia després d'haver començat el tractament.
Malalties bacterianes:
Cap de les persones que treballen a l'escoleta té permès el subministrament de cap classe de medicament als infants.
Si l'infant ha patit alguna malaltia contagiosa es pot incorporar a l'escoleta en la mesura que els professionals sanitaris que pertoquin així ho valorin. La família ho ha de fer saber a l'escoleta.
4.2. Accidents escolars
En cas d'accident d'un infant se seguirà el següent procediment:
Accident lleu (cop, petita ferida o tall…)
S'intenta curar en la mateixa escoleta.
Per la qual cosa el centre disposarà de farmaciola per realitzar petites cures.
Es posa en coneixement de l'equip directiu de l'incident i s'informa la família de l'infant.
Accident greu
Es posa la situació en coneixement de l'equip directiu.
S'avisa la família perquè facin l'acompanyament al centre de salut.
El personal de l'escoleta no pot traslladar cap infant al centre de salut amb el seu vehicle malgrat tenguin autorització firmada pels pares. Si és molt greu s'avisa la família i al telèfon d'emergències mèdiques 061.
Des de l'escoleta s'ha de disposar fàcilment dels telèfons d'emergències, ambulàncies, centre de salut i de les famílies.
4.3. Sortides fora del centre escolar en horari lectiu.
Al llarg del curs s'organitzaran excursions i passejades fora del centre escolar.
El cost de les excursions es facturarà a part de la quota mensual -no hi estan incloses- que es paga pels serveis de l'escoleta a excepció que sigui subvencionada parcialment per l'AFA de l'escoleta.
En cas que l'infant no vagi a l'excursió tampoc podrà assistir al centre pel fet que no hi haurà personal disponible per atendre'l.
5. Aspectes sobre la convivència i el dia a dia a l'escoleta
Disposició addicional
Mitjançant resolució de Batlia –si escau, de la regidoria de l'Escoleta–, es poden modificar les disposicions d'actes singulars prevists en aquest Reglament que es refereixen a trams horaris, serveis complementaris i distribució organitzativa d'aules.
Per a les qüestions de caràcter organitzatiu que no s'hagin previst en aquest Reglament, seran d'aplicació, amb caràcter supletori, les ordres dictades en aquesta mateixa matèria per la Conselleria d'Educació i Formació Professional.
Disposició final.- Entrada en vigor
El present reglament entrarà en vigor una vegada publicat íntegrament en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i transcorregut el termini previst en l'article 65.2 de la Llei de bases de règim local».
Contra el present Acordo es podrà interposar recurs contenciós-administratiu, davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà a la publicació del present anuncio, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa.
Sa Pobla. Document firmat electrònicament (10 d'abril de 2024)
El batle Biel Ferragut Mir