Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE VALLDEMOSSA

Núm. 205389
Resolució d'Alcaldia núm. 2024-0187, de data 2 d’abril de 2024, de l'Ajuntament de Valldemossa per la qual es van aprovar les bases i la convocatòria per a la provisió pel procediment de lliure designació del lloc de treball de Cap de la Policia Local de l'Ajuntament

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Vist el decret 2024-0187 amb data de 2 d'abril de 2024, es va aprovar la convocatòria i les bases per a la provisió pel procediment de lliure designació del lloc de treball de Cap de la Policia Local de l'Ajuntament.

S'adjunten les bases reguladores que regiran la convocatòria:

Bases i convocatòria per proveir,amb caràcter definitiu i pel sistema de lliure designació, el lloc de treball de cap del cos de la policia local de l'Ajuntament de Valldemossa

1. Objecte de la convocatòria

L'objecte de la convocatòria és proveir per lliure designació amb caràcter definitiu el lloc de treball de cap del cos de la policia local de l'Ajuntament de Valldemossa, al qual correspon la prefectura de la policia local de l'Ajuntament de Valldemossa, de la categoria de cap del cos de la policia local de l'Ajuntament de Valldemossa, d'acord amb l'article 22 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol de coordinació de les policies locals de les Illes Balears,amb les seves modificacions i l'article 46 del Decret 40 /2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears.

2. Característiques de lloc de treball

El lloc de treball convocat té les següents característiques segons relació de llocs de treball, codi lloc de treball F00000030: Exercir la prefectura del cos de policia local exerceix la màxima responsabilitat operativa a la policia local, té el comandament immediat sobre totes les unitats i els serveis en què s'organitzi. Patrullar el municipi, vetllant pel bon funcionament i el compliment de l'ordament legal vigent.

Coordinar, supervisar i controlar el personal a les seves ordres vetllant per la millor realització del servei i el compliment de les normes d'aquest. Instrucció expeients en matèries de las seva competència o que li puguin ser assignats. Relació succinta d'activitats (orientativa no excloent):

- Supervisar els torns i serveis de la plantilla.

- Assumir directament el comandament dels serveis quan les necessitats el requereixin. - Revisar denúncies i parts del servei.

- Formar part de la Junta Local de Seguretat.

- Despatxar i tramitar la correspondència de la Unitat

- Tramitar els informes sol·licitats per jutjats, altres institucions o unitats de l'Ajuntament.

- Redactar la proposta de pressupostos i controlar la seva execució revisant i controlant les despeses realitzades.

- Redactar els projectes de trànsit urbà en el municipi.

- Supervisar l'ús i manteniment dels materials i dependències assignades, realitzant les propostes de millora en els casos oportuns.

- Representar a l'Ajuntament davant els jutjats en judicis de reclamacions de danys.

- Mantenir la deguda coordinació amb altres forces i cossos de seguretat de l'estat.

- Assistir als actes oficials, reunions d'associacions i organismes oficials en representació del Cos.

- Tramitar la documentació dels convenis de la seva àrea de competències.

- Fer les tasques especifiques administratives o de manteniment de materials assignades com ara: manteniment de vehicles policials, gestió de la seva documentació, fins i tot ITV, vestuari, planificació de quadrants, emissores, dipòsit de vehicles...

Totes les que s'estableixen en el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears aprovat pel Decret 40 /2019, de 24 de maig

3. Requisits

1. Ser personal funcionari de carrera de l'escala bàsica i categoria oficial del cos de policia local de l'Ajuntament de Valldemossa o ser personal funcionari de carrera de cossos de policia local d' altres municipis o d'altres cossos o forces de seguretat, sempre que pertanyi a l'escala i categoria esmentada o a una escala i categoria superior. En qualsevol cas, el nomenament ha de recaure entre personal funcionari de carrera que pertanyi, com a mínim, a la categoria d' oficial. Si es tracta de personal d'altres forces i cossos de seguretat a l'efecte de proveir les prefectures dels cossos de policia local de les Illes Balears, pertanyer a l'escala i categoria esmentada a una escala i categoria superior segons les equivalències que es preveuen en l'article 46.4 del Decret 40/2019, de 24 de maig.

2. Estar en servei actiu.

3. Estar en possessió de la titul de batxiller o equivalent i el títol d'oficial de policia local.

4. En el cas de pertànyer a un altre ajuntament, acreditar un mínim de dos anys d'antiguitat en l' escala de procedència.

5. Acreditar els coneixements de la llengua catalana corresponents al certificat de nivell B2 o superior, de conformitat amb allò establert a l'apartat 3.b) del Decret 11/2017. Els certificats seran els expedits per l'Escola Balear de Administració Pública, o els expedits o homologats per la Conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts segons l'Ordre del Conseller d' Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 per la que es determinen els títols, diplomes i certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut.

Segons la Disposició addicional sisena del Decret 11/2017 el personal funcionari d'altres administracions que participi, si no pot acreditar el nivell mínim exigit de coneixements de llengua catalana corresponent al lloc de treball al qual opta, queda obligat a assolir-lo i a acreditar-lo en un termini de dos anys, comptadors a partir de la data d'ocupació del lloc de treball.

La data de referència per al compliment dels requisits exigits pels aspirants serà el dia de finalització del termini de presentació d'instàncies.

4. Funcions

Les funcions són les que estableix l'article 47 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55 /2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears per a la prefectura del cos de policia:

1. Correspon a la prefectura del cos la direcció, la coordinació i la supervisió de les actuacions operatives del cos, i també l'administració que n'asseguri l'eficàcia, i ha d'informar els seus superiors sobre el funcionament del servei.

2. El cap o la cap del cos té comandament immediat sobre totes les unitats en què el cos s'organitza i, en concret, ha d'exercir les funcions següents, amb independència d'altres que li assigni el reglament municipal sobre la matèria, o el batle o batlessa com a autoritat superior del cos:

a) Exigir a tot el personal subordinat el compliment dels seus deures.

b) Dirigir i coordinar les operacions del cos i també les activitats administratives desenvolupades per assegurar-ne l'eficàcia.

c) Avaluar les necessitats dels recursos humans i materials i elevar-ne les propostes a la batlia.

d) Elaborar la memòria anual del cos de policia local.

e) Elevar a la batlia els informes que, sobre el funcionament i l'organització dels serveis, estima pertinents o li requereixen.

f) Proposar al batle o batlessa l'inici de procediments disciplinaris als membres del cos, quan la seva actuació ho requereixi.

g) Proposar al batle o batlessa la concessió de distincions de les quals el personal del cos es faci mereixedor.

h) Proposar al batle o batlessa o tinent de batle o tinent de batlessa responsable la cobertura de places d'especialitats.

i ) Elevar a la batlia les propostes de formació del personal del cos.

j ) Formar part dels òrgans col·legiats que es determinin reglamentàriament, en representació del cos de policia local.

k) Presidir la junta de comandaments en les plantilles en les quals, pel nombre de comandaments, aconsellin que es constitueixi.

l) Acompanyar la corporació en els actes públics als quals concorr i és requerit a aquest efecte.

m) Representar el cos de policia local.

n) Totes les que s'estableixen en aquest Reglament.

5. Durada

Segons el que estableix l'article 22.3 a) de la Llei 4/2013 el nomenament té caràcter definitiu sens perjudici de poder ser remogut discrecionalment d'aquestes funcions.

 

6. Publicitat

Aquesta convocatòria es publica en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, així com al tauler d'anuncis de l'ajuntament i en la seva pàgina web.

7. Presentació de sol·licituds i documentació

1. Les sol·licituds de participació en la convocatòria, juntament amb la documentació que correspongui, s'han de presentar en el registre d'entrada de l'Ajuntament de Valldemossa, o en qualsevol de les formes que preveu la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. El model de sol·licitud a utilitzar per part dels aspirants serà l'instancia general de l'Ajuntament de Valldemossa i haurà de recollir expressament : manifestació de que es reuneixen tots i cada un dels requisits o condicions exigits a la data de finalització del termini de presentació.

3. El termini de presentació de sol·licituds és de 7 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació de l'anunci de la present convocatoria del Butlleti Oficial de l'estat*.*

4. Els aspirants han d'adjuntar a la sol·licitud:

-Fotocopia del document nacional d'identitat

-Fotocopia autenticada dels documents que acreditin el compliment dels requisits indicats a la base tercera.

-Currículum am la relació dels mèrits professionals i acadèmics, amb índex de la documentació aportada.

L'Administració podrà, en qualsevol moment, exigir o comprovar l'acreditació dels mèrits al·legats.

Tota la documentació que es presenti en una llengua no oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears haurà d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada.

5. Les persones que es presentin a aquesta convocatòria donen el seu consentiment perquè l' administració tracti les seves dades personals en els termes de la normativa vigent de protecció de dades.

8. Admissió dels aspirants

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, en el termini màxim de tres dies hàbils es declararà aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos que es publicarà en la pàgina web i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Valldemossa. Es concedirà un termini de tres dies hàbils des de la publicació per esmenar errades i possibles reclamacions.

La llista provisional de persones admeses i excloses es considerarà automàticament elevada a definitiva si no s'hi presenten reclamacions.

Si hi hagués reclamacions seran estimades o desestimades, si s'escau, en el termini màxim de tres dies, en una nova resolució amb la qual s'aprovi la llista definitiva que es farà pública a la pàgina web i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Valldemossa.

9. Procediment

Els aspirants podran ser convocats, en cas de considerar-se oportú, a la realització d'una entrevista sobre qüestions derivades de la seva trajectòria professional i qualssevol altres que l'òrgan competent consideri necessàries, amb la finalitat de determinar la idoneïtat del candidat per al seu nomenament.

Es valorarà especialment:

Es valorarà especialment la trajectòria professional, anys d'experiència com a cap de policia, la formació acadèmica conjuntament amb altres qüestions que puguin determinar la idoneïtat del candidat per al seu nomenament.

La convocatòria serà resolta pel batle/batlessa, en el termini màxim d'un mes.

Es formularà directament la proposta d'adjudicació definitiva a favor de la persona que creu més idònia de forma motivada, sempre que la persona seleccionada compleixi els requisits establerts, després d'haver-se exhaurit el termini de presentació de sol·licituds. La convocatòria pot ser declarada deserta si cap dels candidats aconseguís el nivell suficients per al lloc segons el parer motivat de l'òrgan competent.

La proposta d'adjudicació definitiva es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, a la pàgina web de l'Ajuntament i al tauler d'anuncis de la corporació.

Notificada la resolució a l'interessat, si aquest renúncia, es podrà proposar un nou candidat d'entre els aspirants.

10. Impugnació

Les presents bases i convocatòria així com la resolució d'adjudicació que dicti el batle podran ser impugnades conforme al que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Ho mana i signa el Sr. Batle-President, davant meu la Secretària-Interventora que signa als sols efectes de donar fe.

Es procedeix també a la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, a la pàgina web de l'Ajuntament i al tauler d'anuncis de la corporació.

 

Valldemossa, (signat electrònicament: 2 d'abril de 2024)

El batle Nadal Torres Bujosa