Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 198668
Acord del Consell Executiu del Consell Insular de Menorca de data 25 de març de 2024 relatiu a la modificació de les bases generals del concurs oposició per a l’Oferta Pública d’Ocupació de 2021, 2022 i 2023 del Consell Insular de Menorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Executiu, en sessió de caràcter ordinari d'11 de desembre de 2023, aprovà les bases generals que han de regir els processos selectius per cobrir les places vacants de personal funcionari previstes en les ofertes públiques d'ocupació de 2021, 2022 i 2023 del Consell Insular de Menorca, modificades per acord del Consell Executiu en sessió de caràcter ordinari de 8 de gener de 2024, publicat al BOIB num. 11 de data 23 de gener de 2024.

El Consell Executiu de data 5 de febrer de 2024 va corregir les bases generals que han de regir els processos selectius per cobrir les places vacants de personal funcionari previstes en les ofertes públiques d'ocupació del Consell Insular de Menorca de 2021, 2022 i 2023, i les posteriors modificacions publicades al BOIB núm. 20 de data 10 de febrer de 2024.

El Ple del Consell Insular de Menorca, en data 18 de març de 2024, aprovà la modificació puntual de l'art. 18 de l'Acord marc del personal funcionari del Consell Insular de Menorca, i consegüentment s'ha de modificar la base 11 de les bases generals.

Atesa la proposta de la consellera executiva del Departament d'Economia i Serveis Generals,

El Consell Executiu, per unanimitat i en votació ordinària, adopta els acords següents:

Primer. Modificar la base 11 de les bases general del concurs oposició per a l'Oferta Pública d'Ocupació del Consell Insular de Menorca de 2021, 2022 i 2023, en el sentit següent:

On diu:

El nomenament d'un funcionari de carrera o en pràctiques, o el contracte de personal laboral suposarà en el cas que la plaça vacant estigui ocupada de forma interina, el cessament de l'interí.

L'ordre de cessaments es produirà per ordre invers al de l'antiguitat del seu nomenament, d'acord amb l'article 18 del Conveni col·lectiu del personal laboral i l'Acord marc del personal funcionari del Consell Insular de Menorca.

S'exceptuen d'aquest ordre les places que estan cobertes interinament o temporalment per a situacions específiques (comissió de serveis, serveis especial, etc).

El cesament es produirà en el moment en què el nou funcionari prengui possessió o que el personal laboral signi el contracte del lloc de feina.

Ha de dir:

El nomenament d'un funcionari de carrera o en pràctiques, o el contracte de personal laboral, suposarà, en el cas que la plaça vacant estigui ocupada de forma interina, el cessament de l'interí.

L'ordre de cessaments es produirà per ordre invers al de l'antiguitat del seu nomenament per als funcionaris i treballadors anteriors a l'entrada en vigor del Reial decret llei 14/2021, sempre que s'hagin presentat a la convocatòria corresponent.

L'ordre de cessaments es produirà per ordre d'antiguitat del seu nomenament per als funcionaris i treballadors posteriors a l'entrada en vigor del Reial decret llei 14/2021.

S'exceptuen d'aquest ordre les places que estan cobertes interinament o temporalment per a situacions específiques (comissió de serveis, serveis especials, etc.).

Segon. Publicar aquest acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i en la pàgina web d'oposicions del Consell Insular de Menorca.

Contra aquest acord, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar recurs d'alçada en el termini d'un mes a partir de l'endemà d'haver-se publicat. El recurs es pot interposar formalment davant el mateix Consell Executiu o davant la Comissió de Govern, que és l'òrgan competent per resoldre'l.

Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació d'aquest recurs d'alçada.

Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no s'ha rebut la notificació expressa, s'entén desestimat per silenci i es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.

No obstant això, si escau, es pot interposar qualsevol altre recurs que consideri oportú. Tot això, de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Maó, 27 de març de 2024

Per delegació del president, El secretari del Consell Executiu Octavi Pons Castejón (DP 129/2023, de 27 de juliol) (BOIB núm. 106 de 29-7-2023)