Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE BUNYOLA

Núm. 177598
Aprovació inicial Reglament de funcionament de la Mesa General de Negociació de l'Ajuntament de Bunyola

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

D'acord amb el que disposen els articles 43.3 i 46.1 del Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, aprovat per Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, es sotmet a informació pública l'Acord d'aprovació inicial del Reglament d'Organització i Funcionament de la Mesa General de Negociació de l'Ajuntament de Bunyola, de data 15 de febrer de 2024, que literalment diu:

Expedient núm.: 40/2024

Acord del Ple

Procediment: Aprovació Reglament MGN 2024

PROPOSTA D'APROVACIÓ INICIAL DEL REGLAMENT D'ORGANITZACIÓ IFUNCIONAMENT DE LA MESA GENERAL DE NEGOCIACIÓ DE L'AJUNTAMENT DEBUNYOLA

Vist el projecte de Reglament d'organització i funcionament de la Mesa General deNegociació de l'Ajuntament de Bunyola, que obra a l'expedient.

Vist l'Informe de Secretaria sobre la Legislació aplicable i el procediment a seguir enrelació amb l'aprovació de dit Reglament, emès en data 5 de febrer de 2024.

I vista l'Acta de la Mesa General de Negociació, reunida en sessió ordinària en data 8 degener de 2024, on queda palès la negociació realitzada i el resultat consensuat del textproposat, que es sotmet al present Acord.

Per tot l'anterior, per part d'aquesta Batlia es proposa al Ple de l'Ajuntament l'adopció del següent:

ACORD

PRIMER. Aprovar inicialment el text consensuat per la Mesa General de Negociació dedata 8 de gener de 2024, que recull el Reglament d'organització i funcionament de laMesa General de Negociació de l'Ajuntament de Bunyol i el contingut literal del qual és el següent:

“Reglament d'organització i funcionament de la mesa general de negociació conjunta del'ajuntament de Bunyola”

INTRODUCCIÓ

Es constitueix una Mesa General de Negociació Conjunta del personal funcionari i laboral del Ajuntament de Bunyola, que serà competent per a la determinació de les condicions de treball dels funcionaris i personal laboral del seu àmbit, a través de la negociació col·lectiva, amb les organitzacions sindicals designades segons l'art. 36.3 L'EBEP i mitjançant els procediments establerts a l'efecte. Això sense perjudici del principi de llibertat d'elecció de l'àmbit de negociació col·lectiva de l'art. 83 ET que regeix per als empleats públics amb contracte laboral i la constitució de la Mesa General de Negociació de funcionaris atenent a allò disposat en l'art. 34.1 L'EBEP.

Els articles 32 i 33 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic regulen que la negociació col·lectiva dels empleats públics i recalca els principis de legalitat, cobertura pressupostària, obligatorietat de la negociació, bona fe negocial, publicitat i transparència que han de presidir la negociació.

LEGISLACIÓ APLICABLE

* Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.

* Llei 7/90 de 19 de juliol sobre Negociació Col·lectiva i Participació en la determinació de les Condicions de Treball dels empleats públics.

* Llei Orgànica 11/1985, de 2 d'agost de Llibertat Sindical.

* Reial Decret Legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la  Llei de l'Estatut dels Treballadors.

* Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

 

CAPÍTOL I OBJECTE I ÀMBIT

Article 1.- Objecte:

1.- El present Reglament estableix les normes d'organització i funcionament de la Mesa General de Negociació Conjunta de personal funcionari i laboral de l'Ajuntament de Bunyola, constituïda conforme a l'art. 36.3 de la Llei 5/2015, de 30 d'octubre.

2.- Així mateix regula el procediment per a l'adopció d'acords o pactes, així com les restants condicions formals de validesa o eficàcia derivades dels mateixos.

Article 2.- Definició i àmbit.

La Mesa General de Negociació Conjunta és el màxim òrgan de negociació col·lectiva per a la determinació de les condicions de treball del personal funcionari i laboral de l'Ajuntament de Bunyola, i és l'òrgan constituït en aquesta Administració per exercir les funcions i competències que legalment se li atribueixen.

 

CAPÍTOL II ORGANITZACIÓ

Article 3.- Representativitat i composició de la Mesa

1.- La MGN, té una composició paritària, en aquest sentit, estaran legitimats per estar presents, per una part, els representants de l'Administració Pública corresponent, i per altra, les Organitzacions Sindicals més representatives a nivell estatal, les Organitzacions Sindicals més representatives de la Comunitat de les Illes Balears, així com els Sindicats que hi hagen obtingut el 10 per 100 o més dels representants en les eleccions per a Delegats, Juntes de Personal i Comitès d'Empresa de l'Ajuntament de Bunyola.

D'aquesta manera estarà composada pels membres següents:

A. La persona que ostenta la Batlia o Regidor/a en qui delegui, competent en matèria de RRHH, que ostentarà la Presidència.

B. Secretaria: La Secretaria de la Mesa recaurà sobre un empleat/ada municipal designat per la Presidència, de comú acord amb la part social i que no ocupi altres càrrecs en la MGN, en compliment de l'establert a la Llei Orgànica 11/1985, de 2 d'agost de Llibertat Sindical, i disposarà de veu, i sense vot.

C. Intervenció: Donada la regulació de la negociació col·lectiva que ha de respectar, especialment, els principis de legalitat i cobertura pressupostària, formarà part de la composició de la MGN la persona que ocupi el càrrec de interventor/a municipal, o la que la substitueixi, en cas de absència, i disposarà de veu, i sense vot.

D. Vocals (representació paritària):

- El número de Vocals representants de l'Ajuntament de Bunyola, serà el mateix número de membres de Vocals sindicals nomenats per la representació sindical.

- Vocals en representació dels sindicats legitimats: cada sindicat tindrà dret, com a mínim, a un representant, exercint-se el vot de forma ponderada en funció de la seva representativitat d'acord amb els resultats obtinguts en les darreres eleccions sindicals.

- Es consideraran sindicats legitimats:

 

a) Els sindicats que hagin obtingut el 10% o més dels representants a les eleccions per a Delegats i Juntes de Personal de l'Ajuntament de Bunyola.

b) Les organitzacions sindicals més representatives a nivell estatal, de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i de l'àmbit funcional específic del sector públic que no estiguin representades a l'apartat anterior. Els sindicats interessats a participar a la Mesa General de Negociació han d'acreditar la representativitat necessària per ser-hi presents el mes de gener i cada dos anys a partir d'aquesta data mitjançant la presentació del corresponent certificat de l'oficina pública competent.

- Els representants de les organitzacions més representatives que no hagin obtingut representació a les eleccions sindicals de l'Ajuntament de Bunyola tindran veu, però no vot, a la Mesa General de Negociació.

2.- La Mesa s'entén vàlidament constituïda quan hi siguin presents la representació de l'Ajuntament i, a més, dels representants sindicals que representin a la majoria absoluta obtinguda a les eleccions sindical. Aquest quòrum s'ha de mantenir durant tota la sessió. No hi pot haver cap sessió sense l'assistència de la presidència i la secretaria o dels qui legalment els substitueixin.

3.- La representació de la Corporació i la representació de les Organitzacions Sindicals podran delegar-se. Els representants de les Organitzacions Sindicals podran delegar l'assistència a la Mesa, en un altre membre de la Organització Sindical que representi. La delegació faculta al delegat per assistir a les reunions amb els mateixos drets que el delegant.

Les delegacions deuran notificar-se prèviament a la Mesa.

4.- En la composició de la MGN es tendirà a la paritat entre home i dona.

5.- Les parts negociadores podran comptar amb l'assistència en les deliberacions d'un assessor (cadascun dels sindicats), que intervindran amb veu, però sense vot.

La presidència podrà comptar amb l'assistència dels assessors que consideri necessari per el bon funcionament de la MGN.

6.- D'acord amb l'article 34 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, del 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (TREBEP), la mesa general de negociació podran acordar constituir meses sectorials i/o tècniques, en atenció a les condicions específiques de treball de les organitzacions administratives afectades a les peculiaritats de sectors concrets de funcionaris públics i al seu número.

La competència de les meses sectorials i/o tècniques s'estendrà als temes comuns als funcionaris del sector que no hagin estat objecte de decisió per part de la mesa general respectiva o als que aquesta explícitament els reenviï o delegui.

Les meses sectorials i/o tècniques estaran compostes conforme disposi el seu acord de creació.

Article 4.- Adopció d'Acords.

Per la validesa dels acords, es requerirà almenys de la majoria de les dues parts negociadores, a la fi de conformar una unitat de vot per cada part, sindical i política. Per a conformar la unitat de vot de la part de la representació sindical es seguirà el sistema de vot ponderat, de manera que es traslladi la mateixa proporcionalitat que l'obtinguda en les eleccions sindicals corresponents.

Article 5.- Matèries objecte de negociació.

1.- La MGN conjunta exercirà les seves funcions respecte a les matèries previstes en la legislació aplicable i vigent en cada cas. Sense ser una enumeració exhaustiva, les següents:

- L'aplicació de l'increment de les retribucions del personal al servei de les administracions públiques que s'estableixi en la Llei de pressupostos generals de l'Estat i de les comunitats autònomes.

- La determinació i aplicació de les retribucions complementàries dels funcionaris.

- Les normes que fixin els criteris generals en matèria d'accés, carrera, provisió, sistemes de classificació de llocs de treball, i plans i instruments de planificació de recursos humans.

- Les normes que fixin els criteris i mecanismes generals en matèria d'avaluació de l'acompliment.

- Els plans de Previsió Social Complementària.

- Els criteris generals dels plans i fons per a la formació i la promoció interna.

- Els criteris generals per a la determinació de prestacions socials i pensions de classes passives.

- Les propostes sobre drets sindicals i de participació.

- Els criteris generals d'acció social.

- Les que així s'estableixin en la normativa de prevenció de riscos laborals.

- Les que afectin les condicions de treball i a les retribucions dels funcionaris, la regulació exigeixi norma amb rang de llei.

- Els criteris generals sobre ofertes d'ocupació pública.

- Les referides a calendari laboral, horaris, jornades, vacances, permisos, mobilitat funcional i geogràfica, així com els criteris generals sobre la planificació estratègica dels recursos humans, en aquells aspectes que afectin condicions de treball dels empleats públics.

- Allò previst en la Llei 2/2015, de 23 d'octubre, de l'Estatut dels Treballadors.

- Les matèries enumerades a l'article 37 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, del 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (TREBEP).

 

2.- Quan les conseqüències de les decisions de la Corporació Municipal, que afecten a les seves potestats d'organització, pogueren tindre repercussió sobre les condicions de treball dels funcionaris públics, procedirà la consulta a les organitzacions sindicals i sindicats que formen part de la MGN.

 

CAPÍTOL III NORMES GENERALS DE FUNCIONAMENT

Article 6.- Principis inspiradors

1.- Tots els membres de la MGN s'obliguen a participar a les reunions de negociació sota els principis de legalitat, cobertura pressupostària, obligatorietat, bona fe, publicitat i transparència.

Totes les parts han de procurar proporcionar la informació i la documentació tècnica que sigui adient per el bon desenvolupament de les negociacions.

Article 7.- Reunions i convocatòries

1.- La MGN es reunirà en les dependències que la Corporació habiliti a l'efecte, prèvia convocatòria de la Presidència, en qualsevol d'aquests supòsits:

A. Per decisió dels representants polítics de l'Ajuntament de Bunyola.

B. Per acord entre la representació de l'administració i la d'organitzacions sindicals, que podrà produir-se en finalitzar cada sessió, amb fixació de la data de convocatòria, o podrà sorgir en el si d'un grup de treball.

C. Per decisió de la majoria absoluta de les organitzacions sindicals presents en la respectiva Mesa, que igualment podrà ser expressada en finalitzar cada sessió.

En aquest últim cas, el procés de negociació s'iniciarà en el termini màxim d'un mes des que s'hagi promogut, llevat que existeixin causes legals o pactades que ho impedeixin.

2.- La MGN quedarà vàlidament constituïda amb la presència de la majoria dels membres de cadascuna de les parts.

3.- La MGN funcionarà en règim de sessions ordinàries i extraordinàries.

a) Són sessions ordinàries aquelles que tinguin una periodicitat preestablerta. Com a mínim se celebrarà una sessió ordinària cada mes.ç

b) Són sessions extraordinàries aquelles que convoqui la presidència quan així ho decideixi o ho sol·liciti la majoria absoluta de la representació social. En aquest darrer cas la sessió no es podrà demorar més de 10 dies naturals des que fos sol·licitada. La convocatòria de sessió extraordinària a sol·licitud dels representants socials es presentarà, subscrita per tots els sol·licitants, al registre d'entrada de la Corporació a través de la seu electrònica de l'Ajuntament, amb indicació expressa de l'assumpte o assumptes que han de ser recollits en l'ordre del dia. Si la petició inclou assumptes que manifestament no siguin competència de la Mesa, la presidència, mitjançant resolució motivada i dins dels 8 dies següents a la sol·licitud, podrà denegar la inclusió a l'ordre del dia.

4.- Les convocatòries, llevat d'aquelles que es fixen en acabar cada sessió o les extraordinàries, es realitzaran amb una antelació mínima de 2 dies naturals, i deuran ser formulades per escrit, fent constar igualment la data i hora de la convocatòria. La documentació íntegra dels assumptes inclosos en l'ordre del dia, que hagin de servir de base al debat, i en el seu cas, votació, deuran figurar a disposició dels membres integrants de la Mesa, des del mateix dia de la convocatòria.

5.- Es fixa la periodicitat de les sessions ordinàries en la primera setmana de cada mes, en horari de matins. De forma prioritària, sempre que sigui possible, es farà la convocatòria pel primer dilluns o dimarts de cada mes.

Article 8.- Ordre del dia.

1. Les sessions tindran lloc en primera convocatòria al lloc, dia i hora a què es convoquin i en segona una hora més tard. Si no s'assoleix el nombre d'assistents necessari, la presidència deixarà sense efecte la convocatòria posposant l'estudi dels assumptes inclosos a l'ordre del dia, bé per a la sessió ordinària següent, bé per a una sessió extraordinària, si estima oportú convocar-la.

2. Les sessions es convocaran, almenys, amb cinc dies hàbils d'antelació. Al document de convocatòria remès als futurs assistents s'hi haurà d'incloure els noms de les persones amb dret d'assistència a la reunió, així com la remissió adjunta amb la convocatòria de tota la documentació íntegra dels assumptes inclosos a l'ordre del dia.

3.- Si no hi ha sessió per falta d'assistents o cap altre motiu, la secretaria suplirà l'acta amb una diligència, autoritzada amb la signatura, en què es consigni la causa i els noms dels concurrents i dels quals s'hagin excusat.

4.- L'ordre del dia de les reunions serà fixat pels convocants de cada sessió de la Mesa, o bé acordat en acabar la immediata anterior.

5.- El primer punt de l'ordre del dia de cada sessió, serà l'aprovació de l'acta de la sessió anterior.

6.- La convocatòria ha d'incloure les propostes a debatre així com tota aquella documentació que es cregui necessària per la presa de l'acord.

7.- Quan l'acumulació d'assumptes sia considerable i resulti impossible tractar-los tots, la MGN, com a punt previ, acordarà l'ordre en què deuran ser debatuts, quedant inclosos en l'odre del dia de la sessió següent aquells temes no tractats.

Article 9.- Del debat:

1. Correspon a la presidència assegurar la bona marxa de les sessions, dirigir els debats i mantenir-ne l'ordre. Si es promou debat, les intervencions seran ordenades per la presidència d'acord amb les regles següents:

a) L'ús de la paraula requerirà amb l'autorització prèvia de la presidència i correspondrà només a qui sigui designat portaveu de cada sindicat o organització sindical, sens perjudici de la possibilitat que la presidència autoritzi altres intervencions, la d'assessors o per al·lusions.

b) El debat s'iniciarà amb una exposició i una justificació de la proposta a càrrec de qui la subscrigui.

c) A continuació, els membres de la mesa podran consumir un primer torn. La presidència vetllarà perquè totes les intervencions tinguin una durada igual.

d) Si ho sol·licités algú, la presidència podrà concedir un segon torn. Consumit aquest, la presidència pot donar per acabada la discussió que es tancarà amb una intervenció de qui hagi formulat la proposta en què breument la ratificarà o modificarà.

e) No s'admetran altres interrupcions que les de la presidència, per trucar a l'ordre o a la qüestió debatuda.

2. Els dubtes que puguin sorgir en l'aplicació del Reglament durant el desenvolupament de les sessions serà resolt de forma motivada per part de la presidència. Qualsevol dels assistent podrà fer constar en acta la seva disconformitat amb la resolució donada per la presidència als efectes de poder-la impugnar jurisdiccionalment.

3. La presidència haurà d'indicar quan un punt de l'ordre del dia ja està negociat. Qualsevol dels assistent podrà fer constar en acta la seva disconformitat amb la resolució donada per la presidència als efectes de poder-la impugnar jurisdiccionalment.

Article 10.- De les votacions:

1. Només se sotmetran a votació aquells assumptes que legalment la requereixin. La resta serà objecte de negociació.

2. L'adopció d'acords es produeix generalment mitjançant votació ordinària.

3. El vot es pot emetre en sentit afirmatiu o negatiu, i també es pot abstenir de votar.

4. Per a l'adopció d'acords es requerirà la majoria absoluta del nombre legal de membres de la Mesa. La majoria absoluta s'obtindrà quan els vots afirmatius siguin més de la meitat del nombre legal de membres de la mesa. A aquest efecte, l'Ajuntament representa el 50% del número legal i cada sindicat un percentatge igual a la seva representativitat en quant al restant 50% del número legal.

5. Cada representant sindical tindrà un vot ponderat en funció de la seva representativitat a la Mesa.

6. En cas de votacions amb resultat d'empat o de bloqueig, s'efectua una nova votació, i si persisteix, decidirà el vot de qualitat de la presidència.

Article 11.- Actes

1.- De cada sessió o reunió que celebri la MGN s'alçarà acta, que contindrà, almenys:

* Lloc i data de la celebració.

* Hora de començament i acabament de la reunió.

* Nom i cognoms dels assistents de cadascuna de les parts.

* Assumptes compresos en l'ordre del dia, així com els acords o pactes que s'adopten, o si és el cas, indicació de no haver-se arribat a cap acord o pacte.

* Propostes presentades a la MGN i votacions que s'efectuen sobre les mateixes, amb indicació dels resultats, i de l'avinença i discrepància respecte a cadascuna de les qüestions plantejades.

* A petició expressa d'algun representant titular de les organitzacions sindicals o de l'Administració, es farà constar en acta el posicionament o opinió del sindicat o administració respecte a algun punt de l'ordre del dia.

2.- La còpia de l'acta es remetrà amb suficient antelació a tots els membres titulars, per al seu coneixement i si és el cas, de la formulació d'observacions que deuran ser incorporades a l'esborrany de l'acta abans de la següent convocatòria. S'incorporaran aquelles que tinguin per objecte esmenar errades o imprecisions en la transcripció de les intervencions de cada representant.

3.- Les actes seran confeccionades pel secretari/a, qui s'encarregarà de la seva custòdia i distribució entre els membres de la Mesa i deuran anar signades pel president/a i secretari/a.

4.- Una vegada aprovades les actes es donarà difusió de les mateixes a través del tauló d'edictes dels treballadors/es de l'Ajuntament de Bunyola.

Article 12.- Secretari de la Mesa.

La Secretaria de la Mesa recaurà sobre un empleat/ada municipal designat per la Presidència, de comú acord amb la part social i que no ocupi altres càrrecs en la MGN, en compliment de l'establert a la Llei Orgànica 11/1985, de 2 d'agost de Llibertat Sindical, i disposarà de veu, i sense vot.

Les funcions del Secretari/a seran les següents:

* Redactar les actes de les sessions, sense perjudici de que es puguin utilitzar mètodes d'enregistrament d'imatge i so de les sessions que poden tenir la mateixa validesa que l'acte, quan els mitjans tècnics ho permetin.

* Efectuar la convocatòria de les sessions, per ordre de la Presidència, així com les citacions als membres de la Mesa.

* Custòdia de la documentació de la MGN

* Expedir certificacions dels acords aprovats.

* Facilitar la informació, i si és el cas, còpia de la documentació, a qualsevol de les parts negociadores.

* Rebre els actes de comunicació dels membres de la MGN i les notificacions, peticions de dades, rectificacions o qualsevol altra classe d'escrits dels que hagi de tindre coneixement.

 

CAPÍTOL IV DELS ACORDS I PACTES

Article 13.- Concepte.

1.- Els pactes es celebraran sobre matèries que es corresponguin estrictament amb l'àmbit competencial de l'òrgan administratiu que el subscrigui, i s'aplicaran directament al personal de l'àmbit corresponent.

2.- Els acords versaran sobre matèries competència dels òrgans de govern de l'Ajuntament de Bunyola. Per a la seva validesa i eficàcia serà necessària l'aprovació expressa i formal per part dels òrgans de govern de l'Ajuntament de Bunyola. Quan aquests Acords hagen sigut ratificats i afecten a temes que puguin ser decidits de forma definitiva pels òrgans de govern, el contingut dels mateixos serà directament aplicable al personal inclòs en el seu àmbit d'aplicació, sense perjudici que a efectes formals es requereixi la modificació o derogació, en el seu cas, de la normativa reglamentària corresponent.

Article 14.- Contingut.

1.- Els acords o pactes hauran d'expressar, com a mínim, les dades següents:

A. Determinació de les parts que el concerten.

B. Àmbit personal, funcional i temporal.

C. Forma, termini de preavís i condicions de denúncia dels mateixos.

D. Comissió Paritària de Seguiment de l'Acord o Pacte d'acord amb l'art. 38.5 de l'EBEP.

Article 15.- Vigència.

1.- Els acords o pactes subscrits conforme al procediment establert en aquest Reglament obliguen a les parts durant tot el temps de vigència.

2.- La vigència del contingut dels pactes i acords, una vegada conclosa la seva durada, es produirà en els termes que els mateixos hagueren establert.

3.- Si no hi ha acord en contrari, els pactes i acords es prorrogaran d'any en any, si no mediara denúncia expressa d'una de les parts. Els Pactes i Acords que succeeixin a altres anteriors els deroguen en la seva integritat, llevat els aspectes que expressament s'acordi mantenir.

Article 16.- Procediment

1.- La representació de l'administració o de les organitzacions sindicals, que promoguin la negociació, ho comunicaran per escrit a la resta de components de la MGN, expressant en la comunicació la proposta en qüestió, i les matèries objecte de negociació.

2.- La part receptora de la comunicació, sols podrà negar-se a l'inici de negociacions per causa legalment establerta o quan es Tracti de revisar un pacte o acord encara en vigor, si el pacte no s'està complint.

3.- Quan la negociació sigui promoguda per la majoria de la representació sindical, en el termini màxim de quinze dies naturals, es procedirà a la convocatòria de la MGN, a l'objecte que per ambdues partes es pugui establir el corresponent pla de negociació.

Article 17.- Eficàcia i validesa

1.- L'adopció d'acords o pactes requerirà per a la seva validesa i eficàcia, el vot favorable de la majoria de cadascuna de les dos representacions: de l'administració i de la part sindical.

2.- Els pactes –una vegada subscrits per les parts-, i els acords –una vegada ratificats pels òrgans de govern competents de l'Ajuntament de Bunyola- (en la sessió ordinària següent a l'adopció de l'Acord), deuran ser enviats a l'oficina pública competent i s'ordenarà la seva publicació en el BOIB.

3.- La no aprovació expressa i formal d'un acord per l'òrgan de govern competent de l'Ajuntament de Bunyola, deurà posar-se en coneixement de les parts, a la fi que aquestes al·leguen tot allò que estimin convenient en el termini de deu dies. En aquest supòsit, i una vegada fetes les al·legacions oportunes, tornarà a passar per l'òrgan de govern competent, prèvia negociació amb la MGN, en el termini de dos mesos des de la desestimació anterior.

Article 18.- Mediació

 1.- En qualsevol moment de la negociació, i per resoldre els conflictes sorgits en la MGN, o els incompliments de pactes i/o acords, les parts podran instar la intervenció d'un mediador/a que serà nomenat de comú acord i podrà formular la proposta corresponent.

2.- La negativa de les parts a acceptar les propostes presentades pel mediador/a hauran de ser raonades i per escrit.

3.- Les propostes del mediador/a i l'oposició de les partes, si és el cas, s'hauran de fer públiques de forma immediata.

 

CAPÍTOL V DE LA REFORMA

Article 19.- Modificació del Reglament.

1.- La modificació del present Reglament ha de ser aprovada per la MGN  amb el vot favorable de la majoria de cadascuna de les dues representacions: de l'administració i de la part sindical.

No es pot modificar si prèviament no ha estat inclosa aquesta qüestió a l'ordre del dia, i no s'hi pot incloure per urgència.

2.- La proposta de modificació del Reglament ha d'anar acompanyada dels motius que la justifiquin, com també de la redacció alternativa que es proposa.

DISPOSICIÓ FINAL:

El present Reglament s'ha d'elevar al Ple de l'Ajuntament perquè l'aprovi, i s'ha de publicar al BOIB.

SEGON. Sotmetre aquest text a informació pública i audiència dels interessats, amb publicació en el Butlletí Oficial de la Província i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament, pel termini de trenta (30) dies perquè puguin presentar reclamacions o suggeriments, que seran resoltes per la Corporació. Simultàniament, es publicarà al portal web de l'Ajuntament [https://www.ajbunyola.net] .

TERCER. De no presentar-se reclamacions o suggeriments en l'esmentat termini, es considerarà aprovat definitivament sense necessitat d'acord exprés pel Ple i l'Acord d'aprovació definitiva tàcita del Reglament, amb el text íntegre d'aquest, es publicarà per al seu general coneixement en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i en el Butlletí Oficial de la Província. Així mateix, estarà a la disposició dels interessats a la seu electrònica d'aquest Ajuntament [http://bunyola.sedelectronica.es]

 

(Signat electrònicament: 27 de febrer de 2024

El batle president Juan Antonio Riera Llabres)