Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL DE GOVERN

Núm. 117011
Acord del Consell de Govern de 23 de febrer de 2024 de modificació de l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s’estableixen els col·lectius de personal funcionari al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de gratificacions per raó de la prestació de serveis extraordinaris fora de l’horari o la jornada habituals de treball

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El 4 de febrer de 2017 es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 15 l'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s'estableixen els col·lectius de personal funcionari al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de gratificacions per raó de la prestació de serveis extraordinaris fora de l'horari o la jornada habituals de treball.

L'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 també disposa que la meritació de les gratificacions corresponents a favor del personal funcionari integrat en els col·lectius esmentats requereix, en tot cas, que l'òrgan competent de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o de l'entitat instrumental motivi la impossibilitat material de la compensació dels serveis extraordinaris amb temps de descans, i que es compleixin la resta de tràmits que, amb aquesta finalitat, estableix el Decret 85/1990, de 20 de setembre, pel qual es regula el règim retributiu dels funcionaris al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Aquest Acord es va modificar mitjançant els acords del Consell de Govern de 10 de març de 2017 (BOIB núm. 30), de 7 de juliol de 2017 (BOIB núm. 83), de 27 d'octubre de 2017 (BOIB núm. 132), de 17 de novembre de 2017 (BOIB núm. 141), de 23 de febrer de 2018 (BOIB núm. 25), de 20 d'abril de 2018 (BOIB núm. 49), de 14 de setembre de 2018 (BOIB núm. 114), de 5 d'octubre de 2018 (BOIB núm. 123), de 10 d'octubre de 2018 (BOIB núm. 127), de 9 de novembre de 2018 (BOIB núm. 141), de 8 de febrer de 2019 (BOIB núm. 18), de 7 de març de 2019 (BOIB núm. 32), de 22 de març de 2019 (BOIB núm. 38), de 3 de maig de 2019 (BOIB núm. 61), de 25 d'octubre de 2019 (BOIB núm. 146), de 20 de desembre de 2019 (BOIB núm. 171), de 3 d'abril de 2020 (BOIB núm. 51), de 23 de novembre de 2020 (BOIB núm. 199), de 8 de febrer de 2021 (BOIB núm. 17), de 20 de desembre de 2021 (BOIB núm. 174), de 13 de juny de 2022 (BOIB núm. 77), de 28 de novembre de 2022 (BOIB núm. 155), de 27 de febrer de 2023 (BOIB núm. 26), de 13 de març de 2023 (BOIB núm. 32), de 29 de maig de 2023 (BOIB núm. 71), de 29 de setembre de 2023 (BOIB núm. 134) i de 16 de febrer de 2024 (BOIB núm. 23).

L'1 de febrer de 2024 es va publicar en el BOIB núm. 16 la Resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats de data 24 de gener de 2024 per la qual s'aprova la convocatòria pública per formar una borsa d'aspirants a funcionaris interins docents amb la finalitat de cobrir, a totes les illes, vacants i substitucions de totes les especialitats o funcions a centres públics d'ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d'Educació i Universitats del Govern de les Illes Balears per al curs 2024-2025.

En relació amb la convocatòria esmentada, es preveu un augment significatiu de les sol·licituds de participació per dos motius: 1) la Resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats de 24 de gener de 2024 preveu una sèrie de modificacions del barem de punts que afecta els nous aspirants i els aspirants que ja estan en la borsa d'aspirants a funcionaris interins, per la qual cosa aquells aspirants que vulguin puntuar per aquests nous conceptes establerts en el barem hauran d'acreditar la documentació corresponent; i 2) en el curs 2023-2024 la borsa d'aspirants a funcionaris interins no va deixar participar els nous aspirants ja que es va prorrogar la borsa del curs 2022-2023, per la qual cosa els nous aspirants, que haurien d'haver participat el curs passat i no van poder, participaran en aquesta nova convocatòria juntament amb els nous aspirants corresponents d'aquest curs. Actualment, la borsa d'aspirants a funcionaris interins docents consta de 17.000 aspirants aproximadament.

La tasca de validació de les sol·licituds, la comprovació dels requisits i dels mèrits i la resolució completa del procediment ha de ser tramesa dins els terminis establerts i no més tard del 30 de juny de 2024, data a partir de la qual s'inicien els processos d'adjudicació de destinacions provisionals per al curs 2024-2025.

Per tal de poder atendre el volum de sol·licituds dins el terminis establerts resulta necessari que personal funcionari de la Conselleria d'Educació i Universitats dugui a terme activitats conjunturals pròpies d'aquests tràmits fora de l'horari habitual de treball.

Segons el que s'ha exposat, atès que la possibilitat de dur a terme la compensació d'hores extraordinàries de feina amb temps de descans resulta incompatible amb les necessitats del servei corresponent, es considera convenient modificar l'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017, per tal d'incorporar-hi el personal funcionari de la Conselleria d'Educació i Universitats que dugui a terme tasques de baremació en el desenvolupament del procés selectiu d'aspirants a funcionaris interins docents per al curs 2024-2025.

Per tot això, el Consell de Govern, a proposta del conseller d'Economia, Hisenda i Innovació, en la sessió de dia 23 de febrer de 2024 adoptà, entre d'altres, l'Acord següent:

Primer. Modificar l'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s'estableixen els col·lectius de personal funcionari al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de gratificacions per raó de la prestació de serveis extraordinaris fora de l'horari o la jornada habituals de treball, en la llista de col·lectius del punt primer, que queda redactada de la manera següent:

Facultatius superiors, facultatius tècnics i agents de medi ambient amb funcions d'extinció d'incendis.

Personal adscrit al Departament d'Emergències de la Direcció General d'Emergències i Interior de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques, en relació, exclusivament, amb la prevenció, la gestió i la direcció d'emergències.

Personal adscrit al Gabinet de la Presidència.

Xofers de la presidenta i dels consellers.

Personal adscrit a la Direcció General de Simplificació Administrativa, Modernització i Administració Digital amb funcions d'operativa i manteniment de la xarxa i dels sistemes informàtics corporatius.

Personal adscrit a la Direcció General de Salut Pública amb funcions d'inspecció o laboratori.

Personal facultatiu superior que té funcions relacionades amb el Servei d'Epidemiologia de la Direcció General de Salut Pública, només en els casos en què s'hagi declarat un cas d'alerta sanitària i durant el temps que duri.

Personal adscrit a l'Agència Tributària de les Illes Balears en relació, exclusivament, amb els serveis efectius prestats en la campanya Renda Àgil durant els mesos de maig, juny i juliol de cada any.

Personal funcionari de Ports de les Illes Balears en els supòsits següents: personal de ports de gestió directa que hagi de prestar serveis fora de l'horari o jornada habitual de feina per complicacions derivades d'operatives de vaixells, motius d'emergència i tasques de control i vigilància d'activitats puntuals de tercers en l'àmbit portuari, així com el personal de les oficines centrals en relació amb les incidències amb els sistemes de reserves en línia i activitats no estructurals com l'assistència a fires nàutiques o altres tasques de representació i aquelles tasques que, tot i ser estructurals, demanden puntualment càrregues extraordinàries de feina com la tramitació de concessions administratives derivades de l'aplicació de la Llei 22/1988, de 28 de juliol, de costes, i les obres excepcionals de consolidació de ports derivades de les mancances d'inversió dels darrers anys de crisi.

Personal adscrit al Servei d'Inspecció del Transport Terrestre de la Direcció General de Mobilitat de la Conselleria d'Habitatge, Territori i Mobilitat.

Personal funcionari adscrit a l'Institut Balear d'Infraestructures i Serveis Educatius que es designi per dur a terme cada un dels projectes d'execució del Pla d'Infraestructures Educatives 2016-2023.

Personal funcionari de l'Administració autonòmica i dels ens del sector públic instrumental autonòmic que es mobilitzi per part del director del pla de protecció civil activat, des del nivell 2, per fer tasques de suport a la intervenció, de control de la situació, de protecció, i de recuperació i restabliment dels danys produïts a causa d'una emergència de protecció civil.

Personal funcionari adscrit a les oficines d'atenció al públic del Servei d'Ocupació de les Illes Balears durant els mesos d'octubre, novembre i desembre de cada any.

Personal funcionari de l'Administració autonòmica i dels ens del sector públic instrumental autonòmic que du a terme tasques per pal·liar els efectes derivats de la situació ocasionada per la COVID-19.

Personal funcionari de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació que du a terme funcions relacionades exclusivament amb l'elaboració de l'Avantprojecte de llei de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en el període comprès entre l'1 d'octubre i el 31 de desembre de cada any.

Personal funcionari de l'Administració autonòmica i dels ens del sector públic instrumental autonòmic que dugui a terme tasques relacionades amb la planificació, la preparació, la redacció i l'aprovació de projectes, inclosos els projectes d'execució de qualsevol tipus, que s'hagin de finançar amb qualsevol dels fons esmentats en els apartats 2, 3 i 4 de l'article 2 del Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a la modernització de l'Administració pública i per a l'execució del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

Personal funcionari adscrit a la Direcció General d'Habitatge i Arquitectura de la Conselleria d'Habitatge, Territori i Mobilitat encarregat de la tramitació de les ajudes per al lloguer d'habitatges.

Personal de l'Escola Balear d'Administració Pública que formi part del Servei de Selecció i Provisió o hi doni suport i de la conselleria competent en matèria de funció pública que doni suport al Servei esmentat, en relació, exclusivament, amb els serveis efectius prestats durant la preparació i el desenvolupament del procés selectiu corresponent a les ofertes públiques dels exercicis de 2018, 2019 i 2020 i als processos d'estabilització d'ocupació temporal.

Personal tècnic de prevenció de riscs laborals adscrit a l'Institut Balear de Seguretat i Salut Laboral (IBASSAL) en els casos en què és requerit pel Centre d'Emergències 112 per investigar accidents laborals molt greus, greus, múltiples i mortals, i també quan és requerit per denúncies o peticions extraordinàries d'organismes, prèviament justificades.

Personal funcionari del Servei de Salut de les Illes Balears en els supòsits següents:

 

a) Personal adscrit al Servei d'Incapacitats Mèdiques del Departament d'Inspecció Mèdica, fins al 31 de desembre de 2024.

b) Personal adscrit a Administració de Personal dels Serveis Centrals, fins al 31 de desembre de 2024.

Personal funcionari de la Conselleria de Famílies i Afers Socials en els supòsits següents:

a) Personal adscrit a la Direcció General d'Afers Socials i a la Direcció General d'Atenció a la Dependència que du a terme funcions relacionades amb la gestió i la tramitació de la renda social garantida i de les prestacions de dependència i no contributives.

b) Personal adscrit a la Direcció General d'Atenció a la Dependència que du a terme funcions relacionades amb la valoració de la discapacitat, de l'1 d'octubre de 2023 al 30 de setembre de 2024.

 

Personal adscrit a la gestió del Registre de Voluntats Anticipades de les Illes Balears de la Direcció General de Recerca en Salut, Formació i Acreditació de la Conselleria de Salut, fins al 31 de maig de 2024.

Personal funcionari de l'Administració autonòmica i dels ens del sector públic instrumental autonòmic que intervengui cada any en els esdeveniments relatius a la celebració del Dia de les Illes Balears.

Personal funcionari de la Conselleria d'Educació i Universitats en els supòsits següents:

 

a) Personal que dugui a terme tasques de baremació i introducció de dades per actualitzar el Registre general d'activitats de formació permanent del professorat de les Illes Balears que derivin de les convocatòries de borses de personal interí.

b) Personal que dugui a terme tasques d'actualització o introducció de les dades al programa de registre del Ministeri d'Educació i Formació Professional per completar el tràmit de beques generals i ajuts per a alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu.

c) Personal que dugui a terme tasques de baremació en els processos d'estabilització per mitjà de concurs i concurs oposició del personal docent.

d) Personal que dugui a terme tasques de baremació en el desenvolupament del procés selectiu d'aspirants a funcionaris interins docents per al curs 2024-2025.

 

Segon. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 23 de febrer de 2024

La secretària del Consell de Govern Antònia Maria Estarellas Torrens