Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ARTÀ

Núm. 116182
Delegació a l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP) de les competències per dur a terme el procés unificat de selecció per cobrir les 3 vacants de la categoria de policia del cos de Policia Local de l’Ajuntament d’Artà

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local, en sessió celebrada el dia 23 de febrer de 2024, adoptà l'acord que, copiat literalment, diu:

<< Exp. 2024/679. Delegació a l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) de les competències per dur a terme el procés unificat de selecció per cobrir les 3 vacants de la categoria de policia del cos de Policia Local de l'Ajuntament d'Artà

Vista la Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques, de 9 de febrer de 2024 (BOIB núm. 21, de 13 de febrer de 2024), de convocatòria perquè els ajuntaments deleguin a l'Escola Balear d'Administració Pública les competències per dur a terme el procés unificat de selecció per cobrir les vacants de la categoria de policia dels cossos de la policia local i les places de policies en els ajuntaments que no hagin constituït cos de policia local;

Vist que l'article 30.3 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears estableix que els ajuntaments poden encomanar al Govern de les Illes Balears la convocatòria i l'execució dels processos selectius;

Vist que en el marc de la cooperació de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears amb els ajuntaments, l'article 188 del Decret 40/2019 desplega l'article 30.3 de la Llei 4/2013 i regula l'assumpció de la convocatòria de les places vacants i la realització dels processos selectius per delegació de l'ajuntament corresponent en favor de la consellera competent en matèria de coordinació de policies locals, mitjançant l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP);

Vist que aquest article estableix que la conselleria competent en matèria de coordinació de policies locals, mitjançant l'EBAP, pot iniciar d'ofici el procediment per a la gestió dels processos selectius per cobrir vacants de la categoria de policia dels cossos de la policia local i les places de policies en els ajuntaments que no hagin constituït cos de policia local, mitjançant una convocatòria.

Vist que l'apartat 3 de l'article 188 estableix que les entitats locals podran delegar a la conselleria competent en matèria de policies locals la competència per a la convocatòria i la gestió de tot o part dels processos selectius.

Els reunits acorden, per unanimitat:

1. Delegar la gestió del procés selectiu de la categoria de policia del cos de la policia local en favor de la consellera competent en matèria de coordinació de policies locals (Conselleria de Presidència i Administracions Públiques), mitjançant l'Escola Balear d'Administració Pública.

Les competències que es deleguen són: Aprovar les bases i la gestió del procés selectiu, que serà únic per a cada illa. La delegació inclou les competències per adoptar les resolucions necessàries per dur a terme la convocatòria i aprovar-ne les bases i el procés selectiu, sense que suposi l'alteració de la titularitat de la competència atribuïda a cada ajuntament. Dur a terme tots els actes materials i jurídics que integren el procediment d'oposició segons les bases de la convocatòria i les normes sobre policies locals i funció pública aplicables.

Aquests actes són, com a mínim, els següents:

  • Recepcionar i gestionar les sol·licituds de participació i la documentació acreditativa del compliment dels requisits exigits en la convocatòria, així com el cobrament de les taxes que es preveuen en la Llei 11/1998, de 14 de desembre, sobre el règim específic de taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
  • Elaborar les resolucions de les llistes, tant les provisionals com les definitives, de les persones admeses i excloses en els procediments.
  • Gestionar l'operatiu necessari per al desenvolupament material dels exercicis.
  • Notificar i publicar els actes administratius i les resolucions relacionats amb el procés selectiu.
  • Determinar la composició del tribunal qualificador, nomenar-ne els membres i resoldre les possibles recusacions.
  • Proposar l'adjudicació de destinacions dels aspirants que superin l'oposició perquè l'ajuntament els nomeni personal funcionari en pràctiques.
 

La resta d'actuacions que siguin necessàries per al funcionament normal del procés selectiu, incloses les resolucions de reclamacions i els recursos potestatius de reposició que, si s'escau, es presentin i que derivin de la fase d'oposició del procés selectiu, amb la col·laboració jurídica de l'Institut de Seguretat Pública de les Illes Balears. La delegació no inclou les reclamacions i els recursos potestatius de reposició que es presentin amb relació a la fase de pràctiques que s'haurà de desenvolupar a l'ajuntament.

2. Nombre de vacants a cobrir: 3 (tres)

3. Publicar aquest acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

4.Trametre aquest acord a l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) de la conselleria de Presidència i Administracions Públiques.>>

Contra aquest acord, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar alternativament un recurs de reposició potestatiu davant l'òrgan que l'ha dictat en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o bé interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa. Si s'opta per interposar el recurs potestatiu de reposició, no es pot interposar el recurs contenciós administratiu fins que s'hagi resolt expressament el de reposició o se n'hagi produït la desestimació per silenci.

No obstant l'anterior, es pot interposar, si escau, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent, de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i l'article 40 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Així mateix, es pot interposar una reclamació davant la Comissió prevista en el Decret 24/2016, de 29 d'abril, de creació i d'atribucions de competències a la Comissió per a la resolució de les reclamacions en matèria d'accés a la informació pública (BOIB núm. 54, de 30 d'abril de 2016), en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la notificació, d'acord amb l'article 24 i la disposició addicional quarta de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

 

(Signat electrònicament: 23 de febrer de 2024

El batle Manuel Galán Massanet)