Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció primera. Contractació Pública

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ENS PÚBLIC DE RADIOTELEVISIÓ DE LES ILLES BALEARS

Núm. 115944
Bases per a regir la convocatòria pública per a la formalització de contractes privats de patrocini amb l'EPRTVIB

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. Objecte

L'objecte d'aquesta convocatòria pública i oberta és oferir a entitats privades la possibilitat de subscriure contractes privats de patrocini per a dur a terme, en l'àmbit territorial de l'illa de Mallorca, de la comunitat autònoma de les Illes Balears o fins i tot en l'estatal, esdeveniments de rellevància en l'àmbit del servei de radiotelevisió pública que generin un retorn publicitari per mitjà de la seva repercussió mediàtica i que influeixin positivament en la població.

La intenció és fomentar la celebració d'aquest tipus d'esdeveniments públics per a donar a conèixer i promoure qualsevol activitat, programació, nous models de radiotelevisió o comunicació audiovisual als participants i aconseguir més suports i implicació para contribuir a la millora de la radiotelevisió pública i que s'incardinin en qualsevol aspecte relacionat amb l'àmbit competencial de la radiotelevisió pública.

La intenció amb el patrocini d'aquests esdeveniments amb repercussió insular, autonòmica o estatal és apropar el servei públic als ciutadans.

L'àmbit territorial dels esdeveniments a patrocinar serà principalment l'illa de Mallorca, encara que se'n podrien patrocinar d'altres d'àmbit autonòmic o estatal.

L'objecte d'aquesta convocatòria pública el constitueix la selecció dels productes i actuacions promoguts per empreses o entitats privades que generin un retorn publicitari per a l'Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears –a partir d'ara, EPRTVIB– durant l'any 2024 amb motiu de l'execució d'alguna/es de les actuacions dirigides a assolir les finalitats següents:

Impulsar de manera directa i indirecta projectes que persegueixin la promoció de qualsevol aspecte que influeixi en l'àmbit competencial de la radiotelevisió pública.

Impulsar de manera directa i indirecta projectes que afavoreixin i ajudin a millorar la promoció del model, la programació i, finalment, que repercuteixin en la millora dels nivells de les audiències.

Es consideren accions susceptibles d'obtenir patrocini els projectes, actuacions, celebracions i esdeveniments que compleixin els requisits que es detallen en aquestes bases.

La finalitat de la realització d'una convocatòria oberta d'accés a contractes de patrocini té per objectiu la possibilitat de subscriure contractes privats de patrocini amb entitats que duguin a terme esdeveniments de rellevància en l'àmbit de la radiotelevisió pública, que generin un retorn publicitari mitjançant una repercussió mediàtica, que influeixin positivament a acostar la radiotelevisió pública als ciutadans illencs i als quals l'EPRTVIB dona cobertura mediàtica per mitjà de la radiodifusió dels seus esdeveniments o festes, donant a conèixer projectes, activitats i serveis que gestionin, etc.

La metodologia adoptada per a l'admissió de propostes durant l'any 2024 respon a la selecció d'accions en funció del retorn publicitari, juntament amb la qualitat tècnica del projecte.

Requisits

Seran esdeveniments susceptibles de formalitzar contracte de patrocini els que compleixin els requisits següents:

  • Els que s'ajusti a la definició d'esdeveniment de rellevància en l'àmbit de la radiotelevisió pública.
  • Els esdeveniments el promotor del qual sigui una entitat provada o entitats de caràcter social. I la temàtica principal del qual tengui relació amb l'àmbit competencial de l'EPRTVIB.
  • Que l'esdeveniment es desenvolupi entre l'1 de març i el 31 de desembre de 2024.
  •  
    Que tenguin una alta repercussió en la promoció de qualsevol matèria competencial de l'EPRTVIB i que aporti una més rendibilitat que una campanya publicitària.
  • Que aconsegueixin una valoració positiva de la seva proposta tècnica.

1.2 Exclusions

Quedaran exclosos d'aquesta convocatòria

  • Els esdeveniments que no compleixin els requisits i/o les condicions establertes en aquesta convocatòria.
  • Els esdeveniments de contingut religiós o polític.
  • Els esdeveniments que promoguin actuacions contràries als principis, valors i drets estatutaris i constitucionals.
  • Els esdeveniments que estiguin parcialment o total subvencionats per una altra entitat pública.
  • Els esdeveniments ja realitzats al moment de presentar la sol·licitud o presentats fora del termini atorgat a l'apartat 5 d'aquestes bases.
  • Els esdeveniments que no presentin la documentació necessària per a poder avaluar-ne la proposta de conformitat amb els models adjunts i aprovats juntament amb aquesta convocatòria.

2. Principis generals

Aquesta convocatòria pública es du a terme sota els principis de publicitat, transparència, concurrència, igualtat, no discriminació, eficàcia i eficiència.

L'EPRTVIB no tendrà consideració de promotor del projecte, sinó que la/es mateixa/es entitat/s promotora/es n'assumirà/an les despeses, l'organització i qualsevol responsabilitat que se'n derivin.

3. Pressupost

Aquesta convocatòria té un pressupost màxim de 14.000 €, IVA no inclòs, extrets del pressupost de l'EPRTVIB per a l'any 2024.

En el cas que l'import resulti insuficient, podrà ser ampliat, sempre en funció de la disponibilitat pressupostària.

4. Àmbit subjectiu

Podran ser beneficiaris d'aquesta convocatòria pública les entitats privades organitzadores dels esdeveniments presentats que s'ajustin a l'objecte i que compleixin els requisits d'aquesta convocatòria.

En cas que dues o més entitats presentin una sol·licitud per a un mateix esdeveniment, es valoraran tècnicament totes les propostes que compleixin els requisits mínims exigits i s'adjudicarà l'esdeveniment a la més ben valorada.

En el cas d'entitats que gestionin diversos esdeveniments, hauran de presentar una sol·licitud per a cadascun dels esdeveniments per als quals sol·liciti el patrocini, a excepció de si aquests conformen un programa únic de diverses actuacions.

Un esdeveniment podrà ser objecte d'un únic contracte per part de l'EPRTVIB.

S'exclou de la convocatòria:

  • Entitats que no estiguin al corrent del pagament de les obligacions econòmiques contretes amb l'EPRTVIB, Administracions Tributàries de l'Estat i de la Comunitat Autònoma i amb la Seguretat Social.
  • Entitats amb expedient sancionador, de reintegrament o per no haver complit les obligacions adquirides per contracte o per qualsevol altre negoci jurídic obert amb l'EPRTVIB.

5. Termini i lloc de presentació de la documentació

La convocatòria romandrà oberta des de l'endemà de la seva publicació en el BOIB fins al dia 31 de desembre de 2024.

En el supòsit que s'exhaureixi el pressupost actual assignat abans del 31 de desembre, es podrà resoldre l'ampliació del pressupost d'aquesta convocatòria, o bé, l'extinció d'aquesta.

Tots els esdeveniments hauran de presentar tota la documentació necessària per a la seva tramitació amb un mínim de 5 dies naturals d'antelació a la data d'inici de l'esdeveniment, i, mentre la convocatòria es dirigeix a persones jurídiques, haurà de presentar-se a través del registre electrònic o presencial de l'EPRTVIB.

 

El registre electrònic de l'EPRTVIB es troba disponible a https://reg.redsara.es/

En qualsevol cas, les sol·licituds han de contenir totes les dades necessàries per identificar l'entitat i el seu representant legal i han d'anar acompanyades de la resta de la documentació que s'indica en l'apartat següent.

Les sol·licituds presentades un cop s'hagi realitzat l'esdeveniment seran excloses.

6. Sol·licitud i forma de presentació de la documentació

Els sol·licitants hauran de presentar la seva sol·licitud i documentació adjunta segons el Model de sol·licitud d'accions de patrocini promocional de l'EPRTVIB amb tots els documents que l'acompanyen i que s'adjunten a aquestes bases, el contingut de les quals es descriu a continuació:

  • Sol·licitud de patrocini
  • Declaració responsable
  • Característiques tècniques de la proposta objecte del patrocini
  • Justificació (que s'haurà de presentar en un termini que no podrà superar els 2 mesos a comptar des de l'últim dia de celebració de l'esdeveniment).

6.1 Model de sol·licitud

Es farà la petició mitjançant sol·licitud dirigida a l'EPRTVIB conforme al model, que s'aprova amb aquestes bases i en el qual es farà constar, principalment, el següent:

  • Empresa o entitat sol·licitants
  • Projecte proposat
  • Import total de l'acció o projecte proposat (impostos no inclosos). Aquest impost ha d'incloure el cost total del projecte.
  • Import sol·licitat a l'EPRTVIB en concepte de patrocini.

6.2 Model de declaració responsable

La sol·licitud haurà d'anar acompanyada d'aquesta declaració responsable emplenada degudament i signada.

En qualsevol moment del procediment o amb posterioritat a aquest l'EPRTIB pot requerir la presentació de la documentació que consideri oportuna a l'efecte de verificar el contingut declarat.

Certificat de titularitat bancària del compte en el qual s'efectuarà el pagament del contracte

Característiques tècniques de la proposta objecte del patrocini

Els sol·licitants hauran de lliurar una memòria tècnica, relativa a les característiques de la proposta, emplenada degudament i signada.

La MEMÒRIA TÈCNICA

Les entitats o empreses sol·licitants hauran de presentar una memòria tècnica de la proposta que contengui una descripció detallada de l'acció o projecte promocional que vulguin dur a terme. Aquesta haurà de contenir, com a mínim, el següent:

  • Les característiques del projecte (Bloc A)
  • L'impacte mediàtic i social del projecte (Bloc B)

Característiques del projecte (Bloc A)

S'avaluarà, en funció de les característiques del projecte, el retorn publicitari potencial i benefici sobre els objectius d'aquesta convocatòria.

El sol·licitant haurà d'especificar en la memòria quines seran les contraprestacions en matèria de publicitat, màrqueting, projeccions, edicions i/o marxandatge, en el cas que sigui necessari un aclariment, s'obliga a presentar-lo davant l'EPRTVIB.

Els criteris específics per a analitzar són l'adequació del projecte dins els objectius i les finalitats establerts en la base primera d'aquesta convocatòria.

 

​​​​​​​El bloc A detallarà:

  • Tipus de pressupost i descripció detallada d'aquest
  • Objectiu principal de l'entitat
  • Col·lectiu o col·lectius a qui va dirigit el projecte.
  • Data o dates en les quals es desenvoluparà l'acció.

L'impacte mediàtic i social del projecte (Bloc B)

Se centra en l'impacte mediàtic i en la repercussió social en mitjans en línia i fora de línia (offline) que el projecte pot generar per si mateix, així com el valor afegit que aporta per a ambdues entitats.

El bloc B detallarà:

  • Rodes de premsa previstes.
  • Comunicats de premsa previstos.
  • Altres accions de comunicació previstes.
  • Mitjans socials.
  • Insercions o reportatges publicitaris en revistes, premsa en línia i fora de línia, ràdio i televisi
  • Existència/Creació de pàgina web pròpia informativa i comercial, indicant URL corresponent, idiomes emprats, així com de la plataforma de comercialització del projecte.
  • Detall de les contraprestacions que rebrà l'EPRTVIB i el valor econòmic d'aquestes.
  • Altres accions rellevants.

Tots els documents han d'estar signats pel màxim responsable de l'empresa o entitat que sol·licita la col·laboració.

7. Procediment de revisió i adjudicació

El personal tècnic del departament promotor de l'expedient de patrocini revisarà les propostes per determinar si compleixen o no els requisits exigits i farà la proposta a l'òrgan de contractació, per a l'adjudicació del contracte de patrocini i la formalització d'aquest.

Si la sol·licitud no reuneix els requisits legals i els que es deriven d'aquesta convocatòria, es requerirà a l'entitat sol·licitant, segons el que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques perquè, en un termini no superior a 5 dies hàbils, esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seva petició, prèvia resolució expressa en els termes que estableix l'article 21 de la llei esmentada.

Si per causa de la necessitat d'esmena de la sol·licitud no es disposa del termini suficient per a la seva anàlisi i formalització del contracte, la sol·licitud es considerarà desestimada.

Els projectes presentats seran objecte de valoració per part de l'EPRTVIB segons els criteris d'idoneïtat establerts en aquestes bases, per ordre d'entrada en el registre de l'EPRTVIB.

Una cop examinada la documentació, i fetes les esmenes i fets els aclariments, si és el cas, es farà la proposta que correspongui, sigui de desestimació o estimació, motivades degudament pel departament promotor. La proposta d'estimació inclourà la proposta a l'òrgan de contractació de signatura del contracte privat de patrocini de conformitat amb el que s'estableix en aquestes bases

7.1. Adjudicació i formalització del patrocini

L'òrgan de contractació adjudicarà el contracte privat i, posteriorment, formalitzarà el contracte en el qual constaran les obligacions d'ambdues parts, les contraprestacions que rebrà l'EPRTVIB i la manera de justificar el patrocini (Annex 6).

El contracte se signarà en el termini màxim de 3 dies naturals des del moment en què s'adjudiqui i sempre abans de l'esdeveniment, en cas contrari l'EPRTIB podrà resoldre no continuar amb el patrocini.

En el contracte haurà de constar com a mínim la coordinació de les accions, els termes específics d'ús de la marca de destí, els logotips i distintius, les responsabilitats, la gestió d'accions i la metodologia de treball que establiran.

El patrocinat facilitarà el seguiment i control del contracte signant i, concretament de la presència de les marques en l'acció patrocinada, especialment en els suports promocionals/publicitaris, incloent-hi la forma i ordre dels logotips, les comunicacions amb els mitjans i els continguts, i el material per utilitzar o editar, sigui en suport paper o digital.

 

​​​​​​​La tramitació administrativa per formalitzar els contractes de patrocini es farà conforme a la tramitació del contracte menor i d'acord amb la normativa aplicable i els models de l'EPRTVIB, i se substituirà l'obligació d'aportar tres pressupostos per la publicació d'aquesta convocatòria.

8. Obligacions de l'entitat adjudicatària del patrocini i contraprestació per a l'EPRTVIB

L'EPRTVIB i l'entitat adjudicatària formalitzaran el contracte privat de patrocini. En aquest contracte, es regularà la presència de l'EPRTVIB en tots els mitjans i materials corresponents a l'esdeveniment, incloent-hi detall dels diferents actes i accions previstes, com ara programes, invitacions, insercions publicitàries, panells o altres elements promocionals. La col·laboració de l'EPRTVIB s'hi ha d'incloure, i s'hi han de reflectir els logotips corporatius i la marca promocional.

Així mateix, l'entitat ha de publicar un bàner amb el logotip de l'EPRTVIB en el web o en qualsevol espai digital propi de l'esdeveniment que redirigeixi al web de l'EPRTVIB. A més, la condició de col·laborador/patrocinador de l'EPRTVIB s'haurà d'esmentar en totes les falques publicitàries de l'esdeveniment.

L'entitat adjudicatària comunicarà a l'EPRTVIB de manera immediata la realització d'aquestes actuacions, i l'EPRTVIB podrà comunicar-li discrepàncies respecte de l'aplicació de la seva marca, cosa que obligarà l'entitat a dur a terme les actuacions necessàries per a la seva modificació o rectificació.

L'entitat ha d'especificar en la memòria que presenti amb la sol·licitud (Annex 1) quines són les contraprestacions en les quals estarà present l'EPRTVIB i el valor econòmic en matèria de publicitat, màrqueting, projeccions, edicions i marxandatge.

L'entitat patrocinada ha de cedir expressament les imatges del projecte a l'EPRTVIB per a usos no comercials.

Finalment, la direcció de l'EPRTVIB haurà de ser convidat a actes d'obertura, clausura, rodes de premsa, presentacions i similars. Aquesta presència no serà mesurable a l'efecte de valoració del retorn publicitari.

L'entitat haurà d'acreditar, en qualsevol cas, el compliment de les condicions relatives a la presència de marca de l'EPRTVIB mitjançant el lliurament de dues còpies, una en suport paper i una altra en format digital, d'un dossier explicatiu i justificatiu amb una memòria que inclogui un reportatge fotogràfic, una retallada completa (clipping) amb valor publicitari equivalent, i, si és el cas, de diversos mitjans (impresos, audiovisuals i en línia), així com el material gràfic i audiovisual realitzat durant el desenvolupament de l'esdeveniment patrocinat. Això inclou tant imatges rellevants del projecte, com testimonials de les persones participants i del públic assistent que n'acrediti l'execució segons el que estableix el contracte que se signi i reflecteixi el compliment de les obligacions acordades.

9. Justificació del projecte i pagament

9.1. Justificació

L'entitat promotora de l'esdeveniment patrocinat haurà d'acreditar que es compleixen les condicions relatives a la presència de la marca en aquest.

Per a això, haurà d'emplenar el Model de Justificació que s'aprova i s'adjunta a aquesta convocatòria i presentar-lo en un màxim de dos mesos des de la finalització de l'esdeveniment.

La documentació següent es presentarà a través del registre electrònic de l'EPRTVIB. En cas que excedeixi la mida suportada, es presentarà per memòria USB, juntament amb la instància presentada electrònicament amb la indicació que es presenta per aquesta via per excés de mida.

a) Memòria de l'esdeveniment amb resum de l'acci

b) Declaració responsable del pressupost liquidat efectivament i documentació acreditativa

c) Reportatge fotogràfic amb especial interès en les accions publicitàries de l'EPRTVIB

d) Resum de la repercussió mediàtica i cost total d'aquesta

El valor econòmic de la repercussió mediàtica del patrocini per a l'EPRTVIB ha de ser igual o superior a la quantitat atorgada.

En cas que el valor econòmic sigui inferior, el contracte es considerarà incomplit.

Per a l'acreditació del cost total, es verificarà conforme a la informació aportada en l'Annex 4. El que es valorarà serà el cost total del pressupost liquidat efectivament en la publicitat i màrqueting de les accions publicitàries de l'esdeveniment en el qual es faci esment de la condició de patrocinador/col·laborador de l'EPRTVIB.

 

​​​​​​​9.2. Pagament

Un cop validada la justificació, l'EPRTVIB comunicarà a l'entitat adjudicatària que presenti la factura a través de la plataforma FACE per a poder pagar el patrocini.

10. Extinció del patrocini

Són causes d'extinció del patrocini:

  • La falsedat de les dades aportades.
  • L'extinció de la personalitat jurídica de qualsevol de les parts.
  • Acord mutu de les parts.
  • La realització per part de l'entitat patrocinada d'actuacions contràries als objectius i les finalitats de l'EPRTVB.
  • Incompliment de les contraprestacions recollides en aquestes bases o les pactades amb l'EPRTVIB.
  • No lliurar o lliurar fora de termini la documentació justificativa del patrocini.

Quan es consideri que en l'esdeveniment l'acció suposa una publicitat negativa de la imatge de l'EPRTVIB.

11. Protecció de dades

Les dades personals facilitades durant la tramitació d'aquesta convocatòria o durant la seva execució, seran tractades de conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques quant al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE, i la legislació vigent en matèria de protecció de dades. La finalitat del tractament i la base jurídica per a aquest tractament és la tramitació d'aquesta convocatòria i la seva posterior execució. El responsable del tractament és l'Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears. L'EPRTVIB ha nomenat un delegat de protecció de dades extern a través del qual es resoldran les queixes, reclamacions i suggeriments relatius al tractament de dades personals i al seu exercici.

Les dades personals se cediran o es podran cedir en determinats casos a la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de la comunitat autònoma de les Illes Balears, la Junta Consultiva de Contractació Pública de l'Estat, la Plataforma de Contractació del Sector Públic, el Tribunal Administratiu Central de Recursos Contractuals o òrgan autonòmic equivalent, el Tribunal de Comptes, la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears, la direcció general competent en matèria del tresor de la comunitat autònoma, la Intervenció General de la comunitat autònoma de les Illes Balears, la direcció general competent en matèria de transparència de la comunitat autònoma, la direcció general competent en matèria de fons europeus de la comunitat autònoma, el Consell Consultiu de les Illes Balears, la Direcció de l'Advocacia de la comunitat autònoma de les Illes Balears, l'Institut d'Estudis Autonòmics, la Comissió per a la Resolució de Reclamacions en matèria d'accés a la informació pública, el Parlament de les Illes Balears, l'Oficina Independent de Regulació i Supervisió de la Contractació o òrgan autonòmic equivalent, l'Oficina de Prevenció i Lluita Contra la Corrupció a les Illes Balears, l'Agència Estatal d'Administració Tributària, l'Agència Tributària de les Illes Balears, la Tresoreria General de la Seguretat Social, el Diari Oficial de la Unió Europea, el Butlletí Oficial de l'Estat, el Butlletí Oficial de les Illes Balears, les forces i cossos de Seguretat de l'Estat, el Ministeri fiscal, els òrgans judicials i la Comissió Europea.

Les dades es conservaran permanentment. No es preveu l'existència de decisions automatitzades.

Quant a l'exercici de drets i reclamacions, la persona afectada pel tractament de dades personals pot exercir els seus drets d'informació, d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, i, fins i tot, de retirar el consentiment, si és el cas, en els termes que estableix el Reglament citat, davant el responsable del tractament, mitjançant l'enviament d'un correu a protecciodedades@ib3tv.com i assenyalant clarament el dret que exerceix (informació, oposició, limitació del tractament, etc.).

Amb posterioritat a la resposta del responsable, o si no hagués respost en el termini d'un mes, podrà presentar la "Reclamació de tutela de drets" davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

12. Confidencialitat

Qualsevol informació confidencial revelada per l'EPRTVIB a l'entitat amb la qual es formalitzin accions objecte d'aquesta convocatòria durant la seva vigència es mantindrà amb caràcter estrictament confidencial per al receptor, que es comprometrà a utilitzar aquesta informació únicament per a la finalitat per a la qual li va ser revelada per l'emissor, excepte imperatiu legal.

El receptor protegirà la informació confidencial de l'emissor contra qualsevol ús no autoritzat o revelació a tercers, de la mateixa manera que protegeix la seva informació confidencial. L'accés a aquesta informació quedarà restringit només a aquells empleats de l'entitat col·laboradora que hagin de conèixer-la per a complir amb el projecte a desenvolupar.

13. Jurisdicció competent

Els contractes formalitzats entre l'EPRTVIB i l'entitat pertinent tendran el caràcter de privats, i la seva preparació i adjudicació es regiran pel règim contingut substancialment en l'article 26 de la LCSP, i quant a la seva extinció i efectes, per les normes de dret privat. En conseqüència, seran competents els jutjats i tribunals de la jurisdicció contenciosa administrativa pel que fa al contingut d'aquestes bases, i els òrgans de la jurisdicció civil pel que fa al contracte.

 

Santa Ponça, a la data de la signatura electrònica (23 de febrer de 2024)

El director general de l'EPRTVIB Albert Salas Domínguez

Documents adjunts