Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EMPRESA, OCUPACIÓ I ENERGIA
Núm. 115433
Resolució del conseller d’Empresa, Ocupació i Energia per la qual s’aprova la modificació del Reglament de règim interior de la Cambra Oficial de Comerç, Indústria i Navegació de Menorca per a la regulació de l’assistència a distància o no presencial per mitjans electrònics o telemàtics a les sessions que celebrin els òrgans col·legiats
L'article 2.3 de la Llei 1/2017, de 12 de maig, de cambres oficials de comerç, indústria, serveis i navegació de les Illes Balears, disposa que les cambres es regeixen, dins el marc del que disposa la legislació bàsica estatal, en primer lloc, pel que disposen aquesta Llei i les seves normes de desplegament i, en segon lloc, pels reglaments de règim interior que aprovin aquestes corporacions.
L'article 19 de la Llei esmentada, en el punt 1, estableix que cada cambra s'ha de regir pel seu propi reglament de règim interior, a proposta del ple aprovada per majoria qualificada de dos terços i aprovat per la conselleria competent en matèria de comerç, la qual també en pot promoure la modificació. Aquest mateix article, en el punt 2, recull que els actes que acordin l'aprovació o la modificació dels reglaments de règim interior de les cambres s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
D'acord amb l'article 26 del Reglament de Règim Interior de la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Menorca (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019), correspon al Comitè Executiu proposar al Ple la modificació total o parcial del Reglament de règim interior i codi de bones pràctiques, així com dels reglaments d'arbitratge i mediació.
En data 30 de gener de 2024 s'ha registrat telemàticament un escrit de la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Menorca (en endavant, Cambra de Menorca), mitjançant el qual adjunta el certificat del secretari general que recull la proposta de modificació del Reglament de règim interior de la corporació, aprovada pel Ple el passat 29 de gener, i sol·licita que la prengui en consideració la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia per a la seva aprovació en qualitat d'Administració tutelant.
La proposta de modificació del Reglament de règim intern de la corporació fa referència a la regulació de l'assistència a distància o no presencial per mitjans electrònics o telemàtics a les sessions que celebrin els òrgans col·legiats en els termes següents:
Respecte al Ple, cal afegir el següent text en l'article 17 del Reglament:
Excepte en els supòsits prevists en el darrer paràgraf d'aquest article, el Ple de la Cambra pot convocar-se, celebrar les sessions, adoptar acords i remetre actes, tant de forma presencial com a distància, per mitjans electrònics o telemàtics, o de forma mixta.
Per a l'assistència i participació dels membres del Ple per mitjans telemàtics a les sessions que se celebrin i en l'adopció d'acords, cal assegurar la identitat dels membres participants i el contingut de les seves manifestacions, així com la comunicació plurilateral entre ells en temps real amb imatge i so durant la sessió, i disposar dels mitjans necessaris per garantir el caràcter reservat, si escau, de les seves deliberacions.
Entre d'altres, es consideren inclosos entre els mitjans electrònics vàlids el correu electrònic, les audioconferències i les videoconferències.
No obstant l'anterior, ha de ser en tot cas presencial la sessió constitutiva del Ple a la qual es refereix l'article 27 d'aquest Reglament. Així mateix, quan les circumstàncies ho requereixin, la Presidència pot determinar que la sessió se celebri únicament de forma presencial.
Respecte al Comitè Executiu, cal afegir el text següent en l'article 28 del Reglament:
Les sessions del Comitè Executiu són presencials. No obstant això, excepcionalment, la Presidència pot determinar, a travès de la convocatòria, que la sessió se celebri a través de mitjans electrònics o telemàtics, cas en què l'assistència i participació en la sessió s'ha d'ajustar a les mateixes condicions establertes en l'article 17 respecte del Ple.
Respecte a les Comissions, cal afegir el text següent en l'article 28 del Reglament:
Les comissions poden convocar-se, celebrar les seves sessions i reunions, tant de forma presencial com a distància, per mitjans electrònics o telemàtics, o de forma mixta.
D'acord amb tot l'anterior, fent ús de les competències que tenc atribuïdes pel Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la modificació del Reglament de règim interior de la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Menorca en els termes següents:
Respecte al Ple, cal afegir el text següent en l'article 17 del Reglament:
Excepte en els supòsits prevists en el darrer paràgraf d'aquest article, el Ple de la Cambra pot convocar-se, celebrar les sessions, adoptar acords i remetre actes, tant de forma presencial com a distància, per mitjans electrònics o telemàtics, o de forma mixta.
Per a l'assistència i participació dels membres del Ple per mitjans telemàtics a les sessions que se celebrin i en l'adopció d'acords, cal assegurar la identitat dels membres participants i el contingut de les seves manifestacions, així com la comunicació plurilateral entre ells en temps real amb imatge i so durant la sessió, i disposar dels mitjans necessaris per garantir el caràcter reservat, si escau, de les seves deliberacions.
Entre d'altres, es consideren inclosos entre els mitjans electrònics vàlids el correu electrònic, les audioconferències i les videoconferències.
No obstant l'anterior, ha de ser en tot cas presencial la sessió constitutiva del Ple a la qual es refereix l'article 27 d'aquest Reglament. Així mateix, quan les circumstàncies ho requereixin, la Presidència pot determinar que la sessió se celebri únicament de forma presencial.
Respecte al Comitè Executiu, cal afegir el text següent en l'article 28 del Reglament:
Les sessions del Comitè Executiu són presencials. No obstant això, excepcionalment, la Presidència pot determinar, a travès de la convocatòria, que la sessió se celebri a través de mitjans electrònics o telemàtics, cas en què l'assistència i participació en la sessió s'ha d'ajustar a les mateixes condicions establertes en l'article 17 respecte del Ple.
Respecte a les Comissions, cal afegir el text següent en l'article 28 del Reglament:
Les comissions poden convocar-se, celebrar les seves sessions i reunions, tant de forma presencial com a distància, per mitjans electrònics o telemàtics, o de forma mixta.
2. Notificar aquesta Resolució a la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Menorca.
3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 19 de febrer de 2024
El conseller d'Empresa, Ocupació i Energia Alejandro Sáenz de San Pedro García