Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE MANACOR

Núm. 115244
Bases del III Concurs de Microrelats per a joves del Museu d'Història de Manacor

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

«III CONCURS DE MICRORELATS DEL MUSEU D'HISTÒRIA DE MANACOR»

La Junta de Govern Local en sessió de 19 de febrer de 2024 aprovà les següents Bases del III Concurs de microrelats per a joves del Museu d'Història de Manacor:

«1. Objecte i finalitat de la convocatòria

El Museu d'Història de Manacor organitza la tercera edició del Concurs de microrelats per procediment de concurrència competitiva .

L'objectiu d'aquest concurs és fomentar el vincle dels adolescents amb els béns i llegat arqueològic de la ciutat de Manacor per mitjà de l'escriptura.

Aquesta proposta pretén reforçar la figura del Museu, el jaciment prehistòric de s'Hospitalet Vell i la basílica tardoromana de Son Peretó, llocs d'identitat i eixos vertebradors de la cultura local de Manacor i de Mallorca.

Els microrelats han de girar a l'entorn d'un objecte del Museu d'Història de Manacor o del jaciment prehistòric de s'Hospitalet Vell o de la basílica tardoromana de Son Peretó.

2. Àmbit temporal d'aplicació dels premis

Hi poden participar els alumnes que vulguin, que estiguin escolaritzats a Manacor en els cursos de 3r i 4t d'ESO, batxillerat o mòduls professionals el curs 2023-2024.

El període per poder participar al concurs és de quinze dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació en el BOIB. Així mateix també es publicarà de manera informativa a la web de l'Ajuntament i el Museu.

Acabat el termini de presentació de sol·licituds es reunirà la Comissió Tècnica Avaluadora i es comunicarà a les tres persones guanyadores.

La setmana del 23 d'abril, amb motiu del Dia del Llibre, es donaran els premis i es farà una lectura pública dels microrelats.

3. Beneficiaris

Els alumnes que estiguin escolaritzats a Manacor en els cursos de 3r i 4t d'ESO, batxillerat o mòduls professionals el curs 2023-2024.

4. Requisits per accedir als premis

  • Ser persona física empadronada i escolaritzada a Manacor en en els cursos de 3r i 4t d'ESO, batxillerat o mòduls professionals el curs 2023-2024
  • Els microrelats i les comunicacions s'han de presentar en català.
  • Tots els microrelats que es presentin han de ser originals i no premiats a altres concursos literaris.
  • Cada persona pot presentar un microrelat.
  • Els microrelats han de constar de dues parts: títol i una narració.
  • Els microrelats han de tenir una extensió màxima de 150 paraules, sense comptar el títol.
  • Els microrelats s'han d'enviar en format Microsoft Word o LibreOffice. El nom de l'arxiu ha de ser el títol del microrelat.
  • Les persones participants es responsabilitzen que no hi hagi drets d'autor o tercers sobre els microrelats presentats i són responsables de qualsevol reclamació.
  • Les persones participants autoritzen l'Ajuntament a difondre els microrelats presentats per qualsevol mitjà.
  • La presentació al concurs implica l'acceptació dels requisits i les seves bases. Tots aquells microrelats que no ho compleixin seran descartats.
  • Els participants han d'enviar el microrelat per correu electrònic a l'adreça museu@manacor.org. A l'assumpte s'ha de posar: II CONCURS DE MICRORELATS DEL MUSEU D'HISTÒRIA DE MANACOR. En el correu, s'han d'adjuntar dos documents:

a) Un amb el títol, el pseudònim i el text del microrelat.

b) I un altre amb les dades següents:

 

- Nom i llinatges

- Domicili

- Número de DNI o document equivalent

- Data de naixement

- Telèfon

- Adreça de correu electrònic

- Centre educatiu i curs escolar.

- Procediment per a la presentació de sol·licituds: Es farà per correu electrònic a l'adreça museu@manacor.org

5. Procediment, resolució i entrega de premis

Els premis seran concedits mitjançant procediment de concurrència competitiva segons els que estableix l'art. 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i d'acord amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, d'acord amb el que estableixen les bases i la convocatòria que la regulen.

L'òrgan competent per a la concessió de l'ajut previst en aquesta convocatòria és la junta de govern local si bé, es procedeix a crear una comissió tècnica avaluadora en compliment de l'art. 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions perquè procedeixi a emetre informe respecte al resultat de l'avaluació efectuada de les sol·licituds.

La Comissió resoldrà de forma motivada a partir del dia de finalització del termini de presentació de les sol·licituds.

La Comissió Tècnica Avaluadora ha d'estar integrada pels membres següents:

  • Antoni Ferrer, bibliotecari.
  • Magdalena Salas, directora del Museu.
  • Isabel Andreu, filòloga.
  • M. José Rivas, arqueòloga.

La Comissió Tècnica Avaluadora valorarà la reflexió sobre la peça o lloc escollit, l'originalitat, les habilitats lingüístiques i la qualitat literària.

La Comissió Tècnica Avaluadora queda constituïda legalment amb l'assistència de tots els membres o els seus substituts, si escau.

Rebudes les sol·licituds, l'òrgan competent ha d'instruir els procediments, comprovar el compliment dels requisits exigits en aquestes bases i en la convocatòria corresponent i, si escau, requerir els sol·licitants que aportin tota la documentació i informació complementària que s'estimi oportuna per a fonamentar la seva sol·licitud, o que esmenin els defectes apreciats a la sol·licitud, en el termini de deu (10) dies hàbils, amb advertiment que en el cas de no presentar esmena se'ls tindrà per desistits del procediment, prèvia resolució al respecte.

La Comissió Tècnica Avaluadora designada emetrà un informe respecte al resultat de l'avaluació efectuada respecte a la totalitat de les sol·licituds indicant els beneficiaris i les quanties de les subvencions corresponents a cadascuna, així com aquelles que hagin de ser desestimades.

L'òrgan competent procedirà a la redacció i notificació de la proposta de resolució de la concessió de l'ajut, perquè els interessats puguin presentar al·legacions, en el termini de 10 dies.

Si els sol·licitants no presenten al·legacions en el termini del tràmit d'audiència, se suposa que estan conformes amb la proposta de resolució de concessió. Un cop s'ha esgotat el termini per presentar al·legacions, els serveis competents de l'Ajuntament de Manacor han d'emetre un informe.

L'òrgan competent dictarà la resolució de concessió de l'ajuda i la notificarà a la persona beneficiària. Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que ha dictat lacta en el termini d'un mes, o directament recurs contenciós administratiu davant el Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, en tots dos casos a partir de l'endemà de la notificació de la resolució.

L'òrgan competent per resoldre i concedir la subvenció és la Junta de Govern Local. La resolució es publicarà al Tauler d'anuncis de la web municipal.

 

6. Premis

Els tres millors microrelats rebran un obsequi en espècies (material de papereria o informàtic) pel valor estimats:

  • 1r premi en espècies valorat en 150 €
  • 2n premi en espècies valorat en 100 €
  • 3r premi en espècies valorat en 50 €

Un o més premis poden ser declarats deserts si així ho determina la Comissió Tècnica Avaluadora, per manca de participació.

7. Normativa d'aplicació

1. En tot allò no previst en aquestes bases s'estarà al que disposa l'Ordenança General de Subvencions de l'Ajuntament de Manacor, publicada al Butlletí de les Illes Balears núm. 175, de 24 de novembre de 2007. Igualment, són aplicables els preceptes bàsics de la llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; la Llei 39/2015. d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic, així com la resta de disposicions legals i reglamentàries que siguin aplicables.

2. Per resoldre totes les qüestions que no preveuen aquestes bases i per interpretar els dubtes que puguin sorgir en la seva aplicació, és competent l'òrgan amb facultats per aprovar les bases, que queda autoritzat per dictar aquelles actes que siguin necessaris.

8. Publicitat

El text íntegre d'aquestes bases i convocatòria es publica al Butlletí de les Illes Balears, al web municipal i a la Base de Dades Nacional de subvencions.

9. Informació i assessorament

Us podeu adreçar al Departament de cultura a l'adreça de correu electrònic museu@manacor.org o al Museu d'Història de Manacor, telèfon 971 84 3065.

10. Protecció de dades

De conformitat amb el que preveu la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals:

El responsable del tractament de les dades dels interessats és l'Ajuntament de Manacor (CIF P0703300D, carrer del Convent, 1, Illes Balears), únic destinatari de la informació aportada voluntàriament.

La finalitat del tractament de les dades és gestionar la sol·licitud de subvenció en règim de concurrència competitiva per promoure i facilitar l'accés a l'esport de competició i a la seva pràctica individual i col·lectiva.

El temps de conservació de les dades és el termini de vigència d'aquest expedient. Tot i això, les dades es conserven amb finalitats d'arxiu d'interès públic o finalitats estadístiques.

L'Ajuntament de Manacor té legitimació per al tractament de les dades a l'exercici dels poders públics o competències pròpies.

Les dades no se cedeixen a terceres persones alienes a l'Ajuntament de Manacor, tret que hagin de ser comunicades a altres entitats públiques per imperatiu legal.

Els interessats tenen dret a accedir a les seves dades i sol·licitar la rectificació o, si escau, cancel·lació, oposició o supressió. Podeu sol·licitar la limitació o, si escau, oposar-vos al tractament de les vostres dades. Per exercir aquests drets, l'interessat pot fer-ho de les maneres següents:

a) Per correu postal, adjuntant una fotocòpia del DNI o document equivalent, dirigit a: Delegat de Protecció de Dades, Ajuntament de Manacor, plaça del Convent, 1, 07500 Manacor, Illes Balears.

b) Presencialment, mitjançant escrit presentat al Registre General de l'Ajuntament de Manacor, o a través de qualsevol dels mitjans establerts a l'art. 16.4 de la Llei 39/2015.

c) Per correu electrònic adreçat al Delegat de Protecció de Dades: dpd@manacor.org

11. Recursos

Contra aquest acord, que posa fi a la via administrativa, potestativament es pot interposar un recurs de reposició davant l'Alcaldia de l'Ajuntament de Manacor en el termini d'un mes, comptat a partir de l'endemà de la data de publicació d'aquesta convocatòria al Butlletí de les Illes Balears, o directament recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós administratiu competent. Tot això, de conformitat amb el que disposa l'article 52.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local; els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 8.1, 25.1 i 46.1 de la Llei 28/1988, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciós administrativa, sens perjudici que es puguin interposar qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent.»

 

Manacor, a la data de la signatura electrònica (20 de febrer de 2024)

El batle Miquel Oliver Gomila