Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

Núm. 114118
Resolució per la qual s'amplia la suspensió temporal del Registre electrònic de sortida de documents oficials

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En compliment del que disposa l'article 44.2 del Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, es publica al BOIB el següent Decret de data 15 de febrer de 2024, signat pel Batle, Sr. Juan Antonio Amengual Guasp :

RESOLUCIÓ PER LA QUAL S'AMPLIA LA SUSPENSIÓ TEMPORAL DEL REGISTRE ELECTRÒNIC GENERAL DE SORTIDA DE DOCUMENTS OFICIALS.-

El Sr. Juan Antonio Amengual Guasp, Batle de l'Ajuntament de Calvià resol la suspensió temporal del Registre Electrònic General de Sortida dels documents oficials dirigits a altres òrgans o a particulars motivada per l'incident de seguretat que afecta una part del funcionament correcte dels sistemes de informació municipals, d'acord amb els següents

I.- Antecedents de fet

Primer.- Amb data 13 de gener de 2024, els sistemes d'informació de l'Ajuntament de Calvià van patir un atac informàtic mitjançant l'ús de ransomware, cosa que va provocar que, com a mesura de contenció, es paralitzessin els equips informàtics i una part dels sistemes, fonamentalment vinculats a la gestió municipal, cosa que està afectant el desenvolupament normal de l'activitat administrativa.

Segon.- Atès que l'aixecament dels equips i sistemes afectats serà gradual, es va considerar oportú adoptar totes les mesures que es van considerar oportunes a fi d'agilitzar la tramitació dels procediments administratius en curs, i així evitar al màxim els perjudicis en els drets dels interessats derivats del ciberincident que ha patit lAjuntament de Calvià.

Tercer.- Conseqüència d'això, el 31 de gener de 2024 l'Alcaldia-Presidència va adoptar resolució per la qual es va ampliar la suspensió temporal del Registre Electrònic General de Sortida dels documents oficials dirigits a altres òrgans o a particulars, fins a les 24:00 h del 15 de febrer de 2024, indicant-se en l'esmentada resolució que si persistien els problemes tècnics en aquesta data, es resoldria el que correspongués respecte a una nova suspensió. 

Quart.- Com sigui que, malgrat que per part de tots els serveis afectats s'estan duent a terme totes les actuacions necessàries per assolir el normal desenvolupament de l'activitat administrativa, a dia d'avui, encara no es pot garantir el funcionament normal del Registre Electrònic General de Sortida de la Corporació, és procedent adoptar resolució ampliant la suspensió temporal del Registre Electrònic General de Sortida de l'Ajuntament de Calvià.

II.- Fonaments Jurídics

Primer.- L'administració electrònica suposa l'impuls de la tramitació mitjançant l'ús de sistemes d'informació, com l'expedient electrònic, segons regula la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú i la Llei 40/2015 , de 1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Segon.- L'art 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques disposa al seu paràgraf primer:

“1. Cada Administració disposarà d'un Registre Electrònic General, en què es farà el seient corresponent de tot document que sigui presentat o que es rebi en qualsevol òrgan administratiu, organisme públic o entitat vinculat o dependent a aquests. També s'hi podran anotar, la sortida dels documents oficials adreçats a altres òrgans o particulars”

Atès que tal com s'exposa el Registre Electrònic General de Sortida dels documents oficials és de caràcter potestatiu, ateses les circumstàncies concurrents i d'acord amb les competències atorgades a l'article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, és per això que aquesta Batlia-Presidència,

RESOL

Ampliar per un termini de quinze dies naturals a comptar des de les 00.00 hores del 16 de febrer de 2024 la suspensió temporal del Registre Electrònic General de Sortida dels documents oficials dirigits a altres òrgans o particulars.

El Registre Electrònic General de Sortida dels documents oficials es reprendrà una vegada solucionats els problemes tècnics que han donat lloc a aquesta suspensió.

El Registre Electrònic General de Sortida dels documents oficials suspès es reiniciarà el 3 de març de 2024 a les 00.00 hores. Si bé, si persisteixen els problemes tècnics en aquesta data, es resoldrà el que correspongui pel que fa a una nova suspensió.

Publicar extracte de la present resolució ampliant la suspensió temporal del Registre Electrònic General de Sortida de la Corporació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, la pàgina web i seu electrònica, per informar les persones interessades en els procediments administratius afectats."

 

(Signat electrònicament, 20 de febrer de 2024)

El batle Juan Antonio Amengual Guasp