Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT D'HISENDA I FUNCIÓ PÚBLICA

Núm. 110964
Resolució de ratificació de l’acord de la Mesa General de Negociació Conjunta, de 6 de febrer de 2024, sobre l’aplicació del Decret 7/2020 als supòsits de tutela o curatela representativa

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data 14 de febrer de 2024, aquest conseller executiu ha resolt:

«En data 1 de febrer de 2020, es va publicar en el BOIB núm. 14 el Decret 7/2020, de 31 de gener, pel qual es regulen els permisos, les llicències, les vacances i altres mesures de conciliació de la vida personal, familiar i laboral del personal funcionari al servei de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

D'acord amb el que preveu l'article 38.1 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, els representants de les administracions públiques poden concertar acords per determinar les condicions de treball amb la representació de les organitzacions sindicals legitimades en el si de les meses de negociació.

En aplicació de l'anterior, la Mesa General de Negociació Conjunta del personal funcionari i laboral del Consell de Mallorca i de l'IMAS, en sessió de dia 6 de febrer de 2024, va adoptar, per unanimitat, un acord en relació amb l'aplicació de les mesures contingudes en l'esmentat Decret 7/2020 als supòsits en què s'exerceix la tutela o la curatela representativa.

D'altra banda, correspon al Departament d'Hisenda i Funció Pública la planificació, direcció, coordinació i execució de la política de personal del Consell Insular, segons preveu el Decret de la Presidència de 28 de juliol de 2023, pel qual s'estableixen les competències dels departaments del Consell Insular de Mallorca (BOIB núm. 106, de 29 de juliol de 2023), i per acord de delegació del Consell Executiu de 28 de setembre de 2022 (BOIB núm. 128, d'1 d'octubre de 2022), correspon al seu conseller executiu o a la seva consellera executiva l'exercici de totes les actuacions en matèria de personal que no estiguin atribuïdes expressament a un altre òrgan, excepte l'aprovació de la relació de llocs de treball, la sanció de separació del servei dels funcionaris i l'acomiadament del personal laboral i l'aprovació del nombre i règim del personal eventual.   

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

Primer. Ratificar l'acord de la Mesa General de Negociació Conjunta del personal funcionari i laboral del Consell Insular de Mallorca i de l'IMAS de 6 de febrer de 2024, sobre l'aplicació de les mesures contingudes en el Decret 7/2020, de 31 de gener, pel qual es regulen els permisos, les llicències, les vacances i altres mesures de conciliació de la vida personal, familiar i laboral del personal funcionari al servei de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, als supòsits en què s'exerceix la tutela o la curatela representativa, el qual es transcriu a continuació:

“Acord de la Mesa General de Negociació Conjunta, de 6 de febrer de 2024, sobre l'equiparació del tutor legal amb els parents del primer grau de consanguinitat en l'aplicació de les mesures de conciliació de la vida personal, familiar i laboral que es regulen en el Decret 7/2020, de 31 de gener.

A l'efecte del gaudi, per part del personal funcionari i laboral, dels permisos i les mesures que es recullen en el Decret 7/2020, de 31 de gener, pel qual es regulen els permisos, les llicències, les vacances i altres mesures de conciliació de la vida personal, familiar i laboral del personal funcionari al servei de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, s'han d'entendre assimilats als fills o filles les persones sotmeses judicialment a tutela o curatela representativa.”

Segon. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.  

Tercer. Disposar que aquesta Resolució tingui efectes a partir de l'endemà de la seva publicació.

Contra aquesta resolució, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Mallorca, en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació d'aquest recurs d'alçada.

Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no s'ha rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.

No obstant això, si escau,  es pot interposar qualsevol altre recurs que consideri oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.»

 

Palma, a la data de la signatura electrònica (19 de febrer de 2024)

El conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública (Decret de 27-08-2019, BOIB núm. 123, de 7 de setembre) Rafael Ángel Bosch Sans