Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANTANYÍ

Núm. 110082
Aprovació definitiva de les modificacions al III Pacte sobre les condicions de treball dels empleats públics al servei de l’Ajuntament de Santanyí

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data 11 de desembre de 2023 el Ple de l'Ajuntament de Santanyí va aprovar inicialment les modificacions al III Pacte sobre les condicions de treball dels empleats públics al servei de l'Ajuntament de Santanyí, i atès que durant el tràmit d'exposició pública no s'han presentat reclamacions ni suggeriments, l'aprovació inicial de la modificació ha esdevingut a definitiva en els termes següents:

1. Introducció de l'article 30 bis del III Pacte sobre les condicions de treball dels empleats públics al servei de l'Ajuntament de Santanyí:

«REDUCCIÓ DE JORNADA PER AL PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA I LABORAL FIX DE MÉS DE CINQUANTA-NOU ANYS

El personal funcionari de carrera i personal laboral fix té dret a sol·licitar una reducció de jornada de fins al 50% de la jornada laboral, amb la reducció proporcional de retribucions, a partir dels cinquanta-nou anys d'edat sense necessitat d'acreditar cap altra circumstància.

En el cas del personal funcionari de carrera i personal laboral fix amb cinquanta-nou anys d'edat i més de 10 anys d'antiguitat reconeguda a l'Ajuntament de Santanyí, aquesta reducció comporta la reducció proporcional de retribucions que pertoqui, incrementada en 20 punts percentuals amb un màxim del 100% de retribucions».

2. Actualització de l'article 32. RETRIBUCIONS COMPLEMENTÀRIES, apartat E) del III Pacte sobre les condicions de treball dels empleats públics al servei de l'Ajuntament de Santanyí, i que queda redactat de la següent manera:

«E) GRATIFICACIONS PER SERVEIS EXTRAORDINARIS

Respondran a serveis extraordinaris realitzats fora de la jornada normal de treball. No poden ser fixes en la quantia ni periòdiques en la meritació. El preu de l'hora realitzada fora de la jornada normal de treball es calcula mitjançant la fórmula següent: total retribucions anuals dividit entre 1.647 hores anuals més el 75%.

Si les hores es fan en festiu o diumenge o nocturn, s'incrementaran en un 125%, sobre el preu normal de l'hora, (75% + 50% d'hora nocturna, festiu o diumenge), considerant hores nocturnes aquelles que es facin a partir de les 22 hores fins a les 6 hores. En el cas de la Policia Local, ateses les característiques de la seva jornada de treball, no és aplicable l'increment per nocturnitat exposat en aquest paràgraf.

En el cas de la Policia Local, es remuneraran, únicament amb la fórmula del 125% (sobre l'hora normal), els tres torns següents:

  1. El que comenci a les 22 h. del dia anterior al diumenge o festiu i acabi a les 6 h. del diumenge o festiu.
  2. El que comenci a les 6 h. i acabi a les 14 h. del diumenge o festiu.
  3. I el que comenci a les 14 h. i acabi a les 22 h. del diumenge o festiu.

En els serveis extraordinaris realitzats que no coincideixin amb treballs específics del lloc de treball concret, com ara trasllat de taules i cadires en revetlles o muntatge d'escenaris en festes, el preu de l'hora extraordinària queda fixat en 23,00 euros i 30,00 euros segons el paràgraf anterior. La primera hora no és fraccionable i, a partir de la segona, el preu es farà en fraccions de 30 minuts. La fixació d'aquesta quantitat unitària es fonamenta que per a la realització d'aquests treballs no es requereix una quantificació especial.

Per part del Departament corresponent es donarà compte trimestralment als Delegats de Personal de la relació d'hores extraordinàries al personal que representin».

3. Introducció de l'article 32 bis al capítol V del III Pacte sobre les condicions de treball dels empleats públics al servei de l'Ajuntament de Santanyí:

«Article 32 bis. Bestretes a compte

Els empleats públics de l'Ajuntament de Santanyí tindran dret a percebre, com a bestreta, i quan ho necessiti per atendre qualsevol necessitat, l'import de fins a dues mensualitats de retribucions líquides.

Aquestes bestretes no meritaran gens d'interès i hauran de reintegrar-se en deu mensualitats, si es tracta d'una paga, o en dotze si es tracta de dues pagues, ja sigui en terminis mensuals, trimestrals o semestrals, a voluntat de la persona interessada.

La concessió es farà mitjançant sol·licitud prèvia de la persona interessada indicant la quantia sol·licitada i formulant el compromís de devolució amb expressió dels terminis de reintegrament. La bestreta serà abonada en el termini màxim d'un mes després de rebuda la sol·licitud.

En el supòsit que, concedida la bestreta, la persona beneficiària deixàs de prestar serveis a l'Ajuntament de Santanyí o volgués sol·licitar excedència de qualsevol classe, haurà de tornar íntegrament la quantitat que resti per a l'amortització total de la bestreta, quantitat que podrà deduir-se de la liquidació corresponent.

No podrà concedir-se una altra bestreta fins que no s'hagui amortitzat íntegrament l'anterior».

4. Actualització del contingut de l'Article 41. Ajudes mèdiques, sanitàries i assistencials del III Pacte sobre les condicions de treball dels empleats públics al servei de l'Ajuntament de Santanyí:

«41.1 S'estableixen ajudes per als supòsits i amb els límits següents:

Concepte

60 % de la factura i com a màxim de

Límit temporal

Dentadura completa

832,88 €

 

Dentadura inferior, superior o pont

467,16 €

Implant “ostointegrado” sense peça ni corona

478,33 €

Corona

216,55 € unitat

Funda / Incrustacions

226,24 € unitat

Peça

138,81 € unitat

Endodòncia / Desvitalització / Pulpotomia

323,91 €

Profilaxis / Neteja / Tartrectomia / Eliminació “sarro” / Curetatge

69,39 € per quadrant

Fèrula dental

230,00 €

Reconstrucció dental

180,00 €

Pernó muñón / espigas

70,00 €

Empastaments / Obturacions / “Composites” / Radiografies / Extraccions

74,01 €

Ortodòncia

832,88 €

Cada any, amb un màxim de 3.

Audiòfons

1.334,73 € per oïda

 

Muntures

138,81 €

 

Vidres i/o lents de contacte

575,21 € per cada ull

Cada any excepte en cas de nova graduació.

 

Operacions oculars

600,00 € per cada ull

 

 

Calçat ortopèdic

129,54 €

Una vegada a l'any.

Plantilles ortopèdiques i alces

150,00 €

Estudis del peu

64,77 €

Vehicle sense motor d'invàlid

Proporcionat per l'Ajuntament

 

Altre material ortopèdic y/o altres ajudes

Fins un 60 % de l'import de la factura, previ informe facultatiu.

 

41.2 Els períodes per a la renovació quedaran sense efecte en cas de rompuda o pèrdua per accident de treball.

41.3 Les quantitats de les ajudes s'incrementaran anualment segons l'IPC sempre i quan aquest sigui positiu; en cas contrari, es mantindran les quanties de l'exercici anterior.

41.4 L'Ajuntament de Santanyí destinarà amb caràcter anual 35.500 euros (segons el Pressupost de 2023) per fer front a aquestes ajudes «segons l'IPC» i el Pressupost de la Corporació destinat a això s'incrementarà conforme el que s'incrementin les ajudes.

41.5 Les ajudes estipulades es satisfaran sempre i quan ho sol·liciti la persona interessada, amb la presentació de la corresponent factura original en un termini màxim d'un any, a comptar des de la seva emissió.

Aquestes ajudes no s'abonaran en el cas de la seva cobertura per qualsevol assegurança de caràcter públic o privat que tingui concertat, en el seu cas, l'Ajuntament, a excepció d'extracció i/o radiografia.

41.6 Per cobrar el 100% de les ajudes s'haurà d'haver treballat un any ininterrompudament en aquest Ajuntament des de la darrera contractació o nomenament. En cas contrari, es percebrà la part proporcional en funció del temps treballat i en relació amb la data de la factura.

41.7 Aquestes ajudes només són aplicables als empleats públics d'aquest ajuntament a jornada completa, així com als seus beneficiaris, entenent-se com a tals el cònjuge o persona assimilada, fills/es o acollits/des de fet, pares/mares o germans/es sempre que en depenguin econòmicament i no estiguin emparats per un altre règim de la seguretat social. Els empleats públics que desenvolupin la seva jornada a temps parcial, percebran els imports de les ajudes recollides en aquest apartat en proporció a la jornada que realitzin, prenent com a referència la jornada a temps complet.

41.8 La Mesa General de Negociació resoldrà les sol·licituds desestimades, prèvia sol·licitud de l'interessat.

41.9 Les ajudes no previstes i degudament justificades seran objecte d'estudi i proposta per la Mesa General de Negociació, donant audiència a l'interessat.

41.10 L'Ajuntament abonarà les ajudes familiars que seguidament s'indiquen, amb les condicions regulades a l'Annex 3 incorporat a aquest Pacte III:

Concepte

Quantitat

Ajuda per fills menors de 18 anys

43,26 €

Ajuda per matrícula: fills majors de 18 anys i menors de 25 anys

567,69 €

Ajuda per llibres: fills majors de 18 anys i menors de 25 anys

190,98 €

5. Introducció de l'article 45. bis del III Pacte sobre les condicions de treball dels empleats públics al servei de l'Ajuntament de Santanyí:

«Article 45 bis

Els membres de la Junta de Personal i Comitè d'Empresa, com a representants del personal, disposaran en l'exercici de la seva funció representativa d'un crèdit horari de 176 hores en còmput anual.

S'estableix la possibilitat que cada organització sindical acumuli, prèvia cessió, el crèdit horari de les persones representants del personal (membres de la Junta de Personal i Comitè d'Empresa) que a ella pertanyin. Així, cada organització sindical podrà constituir una borsa d'hores, de caràcter anual, conformada pel total dels crèdits horaris cedits i que podrà utilitzar en la forma que més convingui al compliment dels seus fins.

El gaudi del crèdit horari sindical està subjecte als següents condicionants:

a) Comunicació amb l'antelació suficient per garantir la correcte prestació del servei.

b) Màxim 3 dies consecutius.

c) Justificació de les labors sindicals realitzades.

Les reunions convocades per l'Administració a les quals assisteixin les persones representants del personal no suposaran minoració del crèdit horari establert».

6. Modificació de l'Annex IV del III Pacte sobre les condicions de treball dels empleats públics al servei de l'Ajuntament de Santanyí amb caràcter retroactiu a l'u de gener de dos mil vint-i-tres, i que queda redactat de la següent manera:

«COMPLEMENT D'INCAPACITAT TEMPORAL

Durant la situació de pròrroga de sis mesos d'incapacitat temporal, regulada a l'article 128 del Reial Decret Legislatiu 1/1994, de 24 de juny, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de la Seguretat Social, l'Ajuntament complementarà el subsidi d'incapacitat temporal que correspongui fins al 100% del salari de l'empleat públic.

Es garantirà el 100% de totes les prestacions recollides a la Llei General de la Seguretat Social mentre siguin empleats públics d'aquest Ajuntament».

7. Introducció de l'Annex VI del III Pacte sobre les condicions de treball dels empleats públics al servei de l'Ajuntament de Santanyí:

«INDISPOSICIONS QUE NO DONIN LLOC A UNA SITUACIÓ D'INCAPACITAT TEMPORAL

1. OBJECTE

Aquest Acord té per objecte la regulació de les situacions d'absència per una indisposició que no doni lloc a una situació d'incapacitat temporal dels empleats públics al servei de l'Ajuntament de Santanyí.

2. CONDICIONS GENERALS

Indisposicions sense comunicat de baixa:

Les indisposicions sense comunicat de baixa per Incapacitat Temporal, fins a 4 dies dins l'any natural dels quals 3 podran ser consecutius, no produiran cap descompte en nòmina, sempre que es justifiquin en els termes establerts a l'article 3 del present acord.

3. TRACTAMENT DEL PERMÍS

3.1. El tractament de les indisposicions establertes a l'article anterior es durà a terme de la següent manera:

Indisposicions establertes a l'article 2 (fins a 4 dies dins l'any natural dels quals 3 podran ser consecutius sense descompte en nòmina): la persona afectada haurà de sol·licitar el permís a través del programa informàtic de fitxatge, utilitzant el tipus de permís «Indisposicions sense comunicat de baixa».

3.2. La documentació que s'haurà d'aportar a la sol·licitud indicada al punt anterior podrà ser qualsevol de les següents:

- La presentació del justificant mèdic corresponent d'assistència a la consulta.

- La presentació d'una declaració responsable amb un màxim de 4 dins l'any natural corresponent».

 

Santanyí, a la data de la signatura electrònica (15 de febrer de 2024)

La batlessa Maria C. Pons Monserrat