Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

Núm. 109716
Actuació administrativa automatitzada, segells d'òrgan i CSV

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

D'acord amb el que disposa la legislació vigent, es fa públic que mitjançat el Decret de Batlia núm. 2024-0348, de dia 14 de febrer de 2024, s'ha aprovat l'actuació administrativa automatitzada, segell d'òrgan i CSV, que s'assenyala a continuació:

“ASSUMPTE: actuació administrativa automatitzada, segells d'òrgan i CSV.

Aquesta Resolució té per objecte l'aprovació de noves aplicacions per l'actuació administrativa automatitzada a l'àmbit de l'Ajuntament d'Alcúdia i regularitzar les ja operatives amb la finalitat d'optimitzar la utilització dels recursos humans i materials disponibles per a l'execució de les actuacions de secretària, gestió tributària i recaptació, aprofitant els avantatges de desenvolupament de les tecnologies i incorporant-les per tal d'una major eficàcia en la seva actuació i en una millora del servei al ciutadà

Atès que l'article 13 del Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, aprovat pel Reial Decret 203/2021, de 30 de març, disposa que la tramitació electrònica d'una actuació administrativa podrà dur-se a terme, entre altres formes, de manera automatitzada de conformitat amb l'establert a l'article 41 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.

La 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, estableix a l'article 41 que en cas d'actuació administrativa automatitzada s'haurà d'establir prèviament l'òrgan o òrgans competents, segons els casos, per a la definició de les especificacions, programació, manteniment, supervisió i control de qualitat i, si escau, auditoria del sistema d'informació i del codi font. Així mateix, s'ha d'indicar l'òrgan que s'ha de considerar responsable a efectes d'impugnació.

D'altra banda, l'article 85.1 del Reglament General de les Actuacions i els procediments de Gestió i Inspecció tributària i de desenvolupament de les normes comunes dels procediments d'aplicació dels tributs, aprovat pel Reial Decret 1065/2007, de 27 de juliol, exigeix que, en els supòsits d'actuació automatitzada, les aplicacions informàtiques que efectuïn tractaments d'informació el resultat dels quals sigui utilitzat per l'Administració tributària per a l'exercici de les potestats i per les quals es determini directament el contingut de les actuacions administratives, hauran de ser prèviament aprovades mitjançant resolució de l'òrgan que ha de ser considerat responsable a l'efecte de la impugnació dels corresponents actes administratius.

L'article 42 de la Llei 40/2015, de 1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic indica que, en l'exercici de la competència de l'actuació administrativa automatitzada, cada Administració Pública podrà determinar els supòsits d'utilització de segell electrònic, fonamentat en certificat electrònic reconegut o qualificat que reuneixi els requisits exigits per la legislació de signatura electrònica.

Així el certificat de segell electrònic no només serveix per la identificació electrònica de l'Administració Pública titular o d'aquells dels seus òrgans per els quals es disposa la seva creació, si no que es un dels sistemes de firma electrònica reconegut per l'article 42 de la Llei 40/2015 en l'exercici d'una competència en les actuacions administratives automatitzades així com en l'article 20 del Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, aprovat pel Reial Decret 203/2021, de 30 de març.

Juntament amb el segell electrònic, els mateixos preceptes disposen d'un segon sistema de signatura electrònica d'aquest tipus d'actuacions, anomenat codi segur de verificació (CSV) vinculat a l'Administració Pública, en els termes i condicions establerts, permetent-se en tot cas la comprovació de la integritat del document mitjançant l'accés a la seu electrònica,

Per tot l'exposat, i de conformitat amb l'establert en els articles 41 de la Llei 40/2015 i 13 del Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, aprovat pel Reial Decret 203/2021, de 30 de març i de l'article 21.1.a) i s) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local,

Vista la proposta de resolució PR/2024/657 de 13 / de febrer / 2024.

Ateses les atribucions que em confereix l'article 21 de la Llei 7/85, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, dict la següent

RESOLUCIÓ

PRIMER.- Aprovar, en l'exercici de la competència en l'actuació administrativa automatitzada de l'Ajuntament d'Alcúdia, la utilització, com a sistema de signatura electrònica, els segells d'òrgan o el codi segur de verificació (CSV) en les següents actuacions administratives automatitzades, corresponents a l'àrea de secretaria, gestió tributària i recaptació municipal:

Segell d'òrgan Ajuntament d'Alcúdia

Amb caràcter general: totes les actuacions i procediments que es vagin incorporant, amb caràcter automatitzat, a la Plataforma de Tramitació Electrònica de l'Ajuntament d'Alcúdia o la seva seu electrònica que estarà disponible a https://alcudia.eadministracio.cat.

Amb caràcter específic:

Expedició automàtica de rebuts de presentació en el registre electrònic de l'Ajuntament.

Foliat automàtic d'expedients electrònics

Emissió automàtica de còpies autèntiques de documents electrònics

Digitalitzacions telemàtiques amb Seu Electònica i Notific@

Actes automàtics de comunicació amb la ciutadania

Assignació del número de Decret de Batlia i inclusió al llibre electrònic de Decrets, prèvia «validació» per part del secretari de la Corporació i de la signatura del decret per l'autoritat competent

Expedició de certificats i volants d'empadronament

Certificats automàtics i evidències d'actuacions dins expedients:

  • Certificat exposició pública tauler anuncis
  • Justificant de notificació telemàtica
  • Justificant registre sortida
  • Justificants d'operacions amb integracions (INSIDE, PLACE, PID,..)

Segell d'òrgan de Tresoreria

Aprovació de liquidacions i enviament al llibre d'actuacions automatitzades

Inici procediment de constrenyiment de liquidacions pendents de cobrament.

Certificat estar al corrent amb obligacions tributàries amb l'ajuntament d' Alcúdia.

SEGON.- Els òrgans competents en relació amb les actuacions automatitzades són els següents:

Per a la definició de les especificacions o detall del procediment de creació i emissió del certificat: Secretaria del Ajuntament d'Alcúdia

Per al disseny informàtic, programació i manteniment i auditoria del sistema d'informació i codi font: Departament d'Informàtica del Ajuntament d'Alcúdia

Per a la supervisió i control de qualitat: Secretaria del Ajuntament d'Alcúdia

TERCER.- Crear els Segell d'òrgan de l'Ajuntament d'Alcúdia amb les següents característiques:

Segell d'òrgan Ajuntament d'Alcúdia

Nom: Segell Ajuntament Alcúdia

La responsabilitat de la utilització a efectes d'impugnació correspon a l' Ajuntament d'Alcúdia

Les característiques tècniques generals del sistema de signatura i certificat són les següents:

  • Codi únic   d'identificació (número de sèrie): 61921de5ae9b9e6d624e88573699e233
  • Prestador de serveis de certificació que emet el certificat (AutoritatemissoraAutoritat emissora):

CN = AC Sector Público

2.5.4.97 = VATES-Q2826004J

OU = Ceres

O = FNMT-RCM

C = ES

  • Identificació del segell electrònic (Propietari):

CN = Segell Ajuntament Alcúdia

SERIALNUMBER = P0700300G* 2.5.4.97 = VATES-P0700300G

OU = SELLO ELECTRONICO

O = AJUNTAMENT D'ALCUDIA

L = ALCÚDIA

C = ES

  • Inici i final del període de validesa del certificat:

Des del 7 d'abril de 2022 07:44:39 al 7 d'abril del 2025 07:44:39

  • Límits d'ús del certificat: Firma digital, Sin repudio, Cifrado de clave (e0)
  • Empremta digital del certificat:

bdf454bea5d0f8f3188f7eebce5e25e4ef03c7f6

La verificació de la validesa i comprovació de la situació de no-revocació del certificat es podrà realitzar a traves de la web del prestador del servei de certificació en la següent adreça electrònica: http://www.cert.fnmt.es /catalogo-de-servicios/validacion-de-certificados

La política de certificació del prestador de serveis de signatura electrònica es pot consultar en la web:

https://www.sede.fnmt.gob.es/normativa

/declaracion-de-practicas-de-certificacion Segell d'òrgan de Tresoreria

Segell d'òrgan de Tresoreria

Nom: SELLO DE ÓRGANO DE TESORERÍA

La responsabilitat de la utilització a efectes d'impugnació correspon a l' Ajuntament d'Alcúdia

Les característiques tècniques generals del sistema de signatura i certificat són les següents:

  • Codi únic d'identificació (número de sèrie):

5E 7A 7A 18 56 30 B3 B2 05 FD 49 8D 20 9F 5B

  • Prestador de serveis de certificació que emet el certificat (AutoritatemissoraAutoritat emissora):

cn=ESFIRMA AC AAPP 2

serialNumberserial Number=A50878842

ou=AUTORIDAD DE CERTIFICACION ESFIRMA - AAPP

o=ESPUBLICO SERVICIOS PARA LA ADMINISTRACION SA

l=ZARAGOZA

c=ES

- Identificació del segell electrònic (Propietari):

cn=SELLO DE ÓRGANO DE TESORERÍA P0700300G

2.5.4.97=VATES-P0700300G

SerialNumberSerial Number=P0700300G

ou=SELLO ELECTRONICO

o=AJUNTAMENT D' ALCÚDIA

c=ES

  •  

    Inici i final del període de validesa del certificat:

Des del 19 de juny de 2023 09:03:49 fins al 18 de juny de 2025 09:03:49

  • Límits d'ús del certificat: Firma digital, Sin repudio, Cifrado de clave (e0)

  • Empremta digital del certificat:

81 24 49 81 CE FD 87 0F D9 99 D1 7E 38 21 52 8F 32 27 A0 36

 La verificació de la validesa i comprovació de la situació de no-revocació del certificat es podrà realitzar a través de la web del prestador del servei de certificació en la següent adreça electrònica:

https://www.esfirma.com/docpki/index-ES.html#validarcrlhttps://www.esfirma.com/docpki/index-ES.html#validarcrl

La política de certificació del prestador de serveis de signatura electrònica es pot consultar en la web:

https://www.esfirma.com/doc-pki/index-ES.htmlhttps://www.esfirma.com/doc-pki/index-ES.html

QUART.- L'òrgan responsable a efectes d'impugnació serà la Batlia de l' Ajuntament d'Alcúdia.

CINQUÉ.- Publicar l'anunci de la present Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en el tauler d'anuncis i en la seu electrònica de l'Ajuntament d' Alcúdia.

 

Alcúdia, a la data de la signatura digital (21 de febrer de 2024)

La batlessa Josefina Linares Capó