Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'ECONOMIA, HISENDA I INNOVACIÓ

Núm. 109281
Resolució del conseller d’Economia, Hisenda i Innovació per la qual s’aprova la convocatòria de subvencions per a la substitució d’equipament SAT-TDT en format SD a equipament SAT-TDT en format HD

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. El Reial decret 391/2019, de 21 de juny, pel qual s'aprova el Pla Tècnic Nacional de la Televisió Digital Terrestre i es regulen determinats aspectes per a l'alliberament del segon dividend digital, va establir que tots els canals de televisió, qualsevol en que fos l'àmbit de cobertura, havien d'evolucionar les seves emissions a alta definició abans de dia 1 de gener de 2023.

2. Mitjançant el Reial decret 16/2023, de 17 de gener, es va modificar aquesta data per la del 14 de febrer de 2024. Per tant, tots els canals de TDT, a partir del dia 14 de febrer de 2024, ja siguin d'àmbit estatal, autonòmic, insular o local, hauran d'emetre només en format d'alta definició (HD).

3. En conseqüència, tots els receptors que només reben emissions en format SD deixaran de rebre les emissions de TDT. Sobre la base de la informació rebuda del Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital es calcula que més del 98 % del parc actual existent i actiu dels receptors de televisió té la capacitat de rebre en format HD i que el parc residual SD existent està format fonamentalment per segons receptors en els habitatges, per la qual cosa no es considera necessari fer cap actuació, atès que el mateix Ministeri ja s'encarrega de donar informació i publicitat a la ciutadania d'aquest canvi. Aquesta modificació tampoc afecta les instal·lacions ja realitzades (no és el cas de la transició analògica a digital).

4. Ara bé, hi ha zones (anomenades zona 3) on no arriba el servei de TDT tradicionalment terrestre i hi ha una solució satel·litària per a aquestes zones que consisteix en un equip anomenat SAT-TDT que rep la informació encriptada i codificada via parabòlica, i que es connecta al televisor. D'aquesta manera es dona un servei universal de televisió dels canals en obert. En el cas de les Illes Balears, es considera que hi ha activats a la zona 3 un total de 1.849 equips SAT-TDT, en zones disperses i disseminades, en zones orogràfiques complicades i de mala cobertura terrestre.

5. El Ministeri calcula que un 40 % o un 50 % del parc de SAT-TDT està en ús, i la resta, tot i que no està donat de baixa del sistema, pot no estar en ús per causes de noves tecnologies, com la instal·lació de fibra òptica a aquestes zones i la seva substitució per plataformes de televisió en format IP (Movistar+, etc.). Addicionalment, es considera que un 10 % o un 15 % de l'equipament instal·lat recentment sí que té capacitat per proporcionar el servei HD. Segons aquests càlculs, pot haver-hi aproximadament 800 descodificadors SAT-TDT en format SD i en ús que no podran donar servei a partir del proper 14 de febrer. També hem revisat el preu d'un descodificador SAT-TDT en format HD i el seu preu és d'uns 280 euros, sense IVA; la quantitat total suma aproximadament 338,80 euros, i és un dels costs més importants per a la ciutadania.

6. En resum, es considera que la transició de SAT-TDT en format SD a HD és la despesa més important que ha d'atendre la ciutadania en tot el projecte, i que més efecte pot tenir per a ella en el cas que no es faci aquesta migració o actualització d'equipament, ja que existeix un gran nombre de ciutadans que no rebran adequadament el senyal de TDT a la seva residència, i que hauran de fer-se càrrec d'una despesa desproporcionada respecte de la resta de la ciutadania.

7. La línia d'ajudes que aquesta convocatòria inicia va dirigida a facilitar la migració o substitució d'equipament a les instal·lacions actuals de SAT-TDT per tal que l'equipament SAT-TDT en format SD es canviï per un nou equipament en format HD. El procediment de concessió de les ajudes s'ha de fer per ordre d'entrada de la sol·licitud fins a l'extinció del pressupost o del termini de sol·licitud de les ajudes.

8. L'Ordre del conseller d'Economia, Hisenda i Innovació de 17 de maig de 2007 per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de tecnologia i comunicacions (BOIB núm. 81, de 31 de maig), en l'article 2.1, apartat d), disposa que són susceptibles de subvenció l'obtenció d'equipament necessari per a l'ús de les tecnologies de la informació i les comunicacions.

9. Aquestes ajudes van destinades directament als particulars que tenen el servei actual de SAT-TDT, els quals no exerceixen cap activitat econòmica consistent en l'oferta de serveis o béns al mercat, en conseqüència no constitueix cap ajuda d'estat, en la mesura que la disposició dinerària sense contraprestació directa va destinada a una persona física que no realitza una activitat econòmica, i queda exclosa de l'àmbit d'aplicació de la normativa de les ajudes d'estat de l'article 107 del Tractat de funcionament de la Unió Europea.

10. Aquesta convocatòria està inclosa dins el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears 2021-2023 d'acord amb la resolució del conseller d'Economia, Hisenda i Innovació de 18 de gener de 2024 per la qual es modifica l'annex del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2021-2023, aprovat per l'Acord del Consell de Govern de 20 de desembre de 2021.

11. El conseller d'Economia, Hisenda i Innovació té les competències per resoldre aquesta aprovació de convocatòria, en virtut del Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Fonaments de dret

1. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (d'ara endavant, TRLS).

2. El Reial decret 391/2019, de 21 de juny, pel qual s'aprova el Pla Tècnic Nacional de la Televisió Digital Terrestre i es regulen determinats aspectes per a l'alliberament del segon dividend digital.

3.  El Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4. L'Ordre del conseller d'Economia, Hisenda i Innovació de 17 de maig de 2007 per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de tecnologia i comunicacions (BOIB núm. 81, de 31 de maig).

5. El Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol.

En virtut de tot això, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria de subvencions per a la substitució d'equipament SAT-TDT en format SD a equipament SAT-TDT en format HD.

2. Aprovar els termes de la convocatòria, que consten en l'annex 1, d'acord amb les bases reguladores que estableix l'Ordre del conseller d'Economia, Hisenda i Innovació de 17 de maig de 2007 per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de tecnologia i comunicacions (BOIB núm. 81, de 31 de maig), que en l'article 2.1, apartat d), disposa que són susceptibles de subvenció l'obtenció d'equipament necessari per a l'ús de les tecnologies de la informació i les comunicacions.

3. Comunicar aquesta Resolució a la Base de Dades Nacional de Subvencions.

4. Ordenar la publicació de la Resolució de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, que comença a tenir efectes l'endemà d'haver-se publicat.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la vida administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Economia, Hisenda i Innovació, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, a data de la signatura electrònica (20 de febrer 2024)

La secretària general Catalina Mir Ferrer Per delegació del conseller´ d'Economia, Hisenda i Innovació de 27 de juliol de 2023 (BOIB núm.106 de 29/07/2023)

 

ANNEX 1 Convocatòria

Primer

Objecte

L'objecte d'aquesta convocatòria és la concessió de subvencions per a la substitució d'equipament SAT-TDT en format SD a equipament SAT-TDT en format HD per a les zones de les Illes Balears amb manca de cobertura de la televisió terrestre, és a dir, les zones que no tenen una cobertura òptima mitjançant senyals d'origen terrestre i han d'emprar senyals satel·litàries.

Segon

Beneficiaris

1. Es poden beneficiar d'aquestes subvencions en l'àmbit de les Illes Balears, les persones físiques majors d'edat que reuneixin tots i cada un dels requisits següents:

a) Ser usuari del servei de SAT-TDT en format SD.

b) Tenir la nacionalitat espanyola, o la d'algun dels Estats membres de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu, amb residència legal a les Illes Balears.

2. Únicament es pot sol·licitar i adjudicar una subvenció per a cada adreça d'instal·lació.

3. No podran ser destinatàries les entitats en què concorri alguna de les prohibicions de l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions; l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat d'homes i dones, ni les que hagin estat sancionades mitjançant una resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir una subvenció, d'acord amb la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia, o qualsevol altre aplicable.

Tercer

Obligacions dels beneficiaris

1. Els beneficiaris de les subvencions tindran, amb caràcter general, les obligacions establertes a l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005:

a) Acomplir l'objectiu, executar el projecte, realitzar l'activitat o adoptar el comportament que fonamenti la concessió de la subvenció.

b) Justificar davant l'òrgan concedent el compliment dels requisits i condicions, així com la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determinin la concessió de la subvenció.

c) Els beneficiaris destinaran l'import íntegre de la subvenció que rebin al pagament de les corresponents actuacions subvencionables. L'incompliment d'aquesta obligació pot ser causa de la pèrdua de dret al cobrament o del reintegrament de la subvenció concedida segons la fase procedimental en què es trobi la tramitació de l'expedient.

d) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que ha de dur a terme l'òrgan concedent, així com les de les administracions autonòmica, estatal i comunitària, la Sindicatura de Comptes, o altres òrgans de control extern, i també facilitar-los tota la informació que requereixin en relació amb les ajudes concedides.

e) Comunicar a la Direcció General de Simplificació Administrativa, Modernització i Administració Digital la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions, ajuts o recursos per part de qualsevol altra administració, ens públic o privat, nacional o internacional que hagi contribuït també a finançar les mateixes despeses. Aquesta comunicació s'ha de fer en el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.

f) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos a l'article 44 del TRLS.

g) Assegurar-se que en les despeses no hi ha doble finançament amb altres ajudes comunitàries o nacionals.

h) Col·laborar en l'aplicació de mesures antifrau eficaces i proporcionades en el seu àmbit de gestió, evitar el doble finançament, les falsificacions de documents, etc., així com proporcionar informació per a la detecció de possibles riscos.

i) No tenir pendent obligacions de reintegrament de subvencions o ajudes o, si escau, el seu compliment.

j) Comunicar immediatament a la Direcció General de Simplificació Administrativa, Modernització i Administració Digital qualsevol variació de les condicions o circumstàncies assenyalades a la sol·licitud i/o a la resolucióde concessió, amb les conseqüències que en cada cas corresponguin, sens perjudici que també es puguin incorporar d'ofici a l'expedient.

k) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com també de les obligacions amb la Seguretat Social, circumstància que s'ha d'acreditar abans de dictar la resolució de concessió.

l) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts mentre puguin ser objecte d'actuacions de control i comprovació.

 

Quart

Terminis per presentar les sol·licituds

1. El termini per presentar les sol·licituds és de 3 mesos des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears o fins el possible exhauriment, dins aquest període, de la quantia econòmica assignada a aquesta convocatòria.

2. En cas que s'exhaureixi el pressupost assignat, i sempre que no hagi expirat el termini de presentació de la subvenció, podran continuar registrant-se sol·licituds a la llista de reserva provisional que seran ateses per rigorós ordre d'entrada, qüestió que ha de ser notificada al destinatari últim afectat perquè en prengui coneixement, i estaran supeditades al fet que es produeixin desestimacions o revocacions de les sol·licituds d'ajut prèvies que puguin alliberar pressupost, o bé s'incorpori nou pressupost a la convocatòria. En cap cas, la presentació d'una sol·licitud a la llista de reserva provisional generarà cap dret per al sol·licitant fins que no es validi la sol·licitud.

Cinquè

Import i crèdit pressupostari

1. L'import màxim que es destina a aquesta convocatòria és de 100.000,00 euros, que s'han d'abonar amb càrrec al pressupost de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a la anualitat, partida pressupostària i quantia màxima que s'indiquen a continuació:

  • 2024: 14301/G/551A01/48000/00, 100.000,00 €

2. L'import d'aquesta convocatòria es pot incrementar d'acord amb l'apartat anterior. L'import consignat inicialment es pot ampliar mitjançant una resolució de modificació de la convocatòria, amb els efectes, si escau, que disposa l'article 39.3 de la Llei 39/2015. Aquesta modificació, llevat que s'estableixi una altra cosa, no implica que el termini per presentar les sol·licituds s'ampliï, ni afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades i no resoltes expressament.

Sisè

Conceptes subvencionables i terminis d'execució

1. Les ajudes s'han de destinar a la compra d'equipament SAT-TDT en format HD, i la instal·lació i activació d'aquest equipament a les llars i habitatges on abans hi havia l'equipament SAT-TDT SD en desús. El servei d'instal·lació i activació només es pot fer amb els instal·ladors autoritzats, els quals es poden consultar a la pàgina web: http://www.sattdt.es/ConsultaInstaladores.aspx.

2. Dins les despeses subvencionables, de conformitat amb l'article 40.8 del TRLS, s'admetran els impostos indirectes aplicables quan no siguin susceptibles de recuperació o compensació pel beneficiari.

3. En aplicació d'allò que disposa l'article 40.4.a) del TRLS, les infraestructures i els equips que siguin objecte d'ajuda han de romandre afectes a la fi concreta del projecte durant un període mínim de dos anys, comptadors a partir de la finalització d'aquest, o fins al final de la seva vida útil si aquesta fos menor de dos anys.

4. Es consideren despeses subvencionables les que s'efectuïn en el període comprès entre l'1 de gener i el 31 d'octubre de 2024 i hagin estat pagades en el mateix període.

Setè

Quantia de les ajudes

La quantia de cada ajuda serà del 80 % de l'import de les despeses necessàries per a l'adquisició de nou equipament SAT-TDT en format HD i de l'activació de l'equipament, amb un màxim de 250,00 euros, IVA inclòs.

L'import de la subvenció concedida no pot ser d'una quantia que superi el cost de l'activitat objecte de subvenció.

Vuitè

Sol·licituds i documentació

1. Dins el termini de 3 mesos comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, les persones interessades podran presentar les sol·licituds:

a) De manera presencial a les oficines de registre de l'Administració autonòmica o en qualsevol dels altres llocs establerts a l'article 16.4 de la Llei 39/2015.

b) De forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible al procediment publicat a la Seu Electrònica d'aquesta Administració.

2. Les sol·licituds, segons el model normalitzat de l'annex 2, hauran d'acompanyar-se de la documentació següent:

a) Còpia del DNI o document acreditatiu de la identitat o NIE en cas d'estrangers, únicament quan el sol·licitant s'oposi a la consulta i comprovació per part de l'Administració autonòmica.

b) Còpia del document acreditatiu de la identitat del representant del sol·licitant, si s'escau, únicament quan el sol·licitant s'oposi a la consulta i comprovació per part de l'Administració autonòmica.

c) En el cas que l'actuació ja estigui finalitzada, còpia de la factura o factures emeses en relació amb l'adquisició de l'equipament SAT-TDT (format HD) i de la instal·lació i activació d'aquest equipament, incloent el número de sèrie de l'equipament SAT-TDT HD. L'emissor de la factura ha de ser un instal·lador autoritzat segons el punt sisè.1.

d) Còpia dels documents bancaris acreditatius del pagament de les factures anteriorment indicades, en els quals consti expressament la identificació completa de la persona pagadora, i de la persona física o jurídica que rep el pagament, l'import i el concepte. Només s'acceptaran justificants de transferència bancària, de domiciliació bancària o d'ingrés en compte.

e) Les declaracions responsables, signades per l'interessat o representant, en les quals s'ha d'esmentar:

 

e.1. Que no es troben en cap de les situacions que preveu l'article 10 del TRLS; s'ha de fer menció expressa respecte a la inexistència o fidel compliment de les seves obligacions de reintegrament d'altres subvencions o ajudes, d'acord amb els termes que estableix l'article 21 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

e.2. Que no han sol·licitat o rebut altres ajuts per a la mateixa actuació o finalitat o, en cas contrari, una relació de les sol·licitades o rebudes.

e.3. Que no tenen pendent obligacions de reintegrament de subvencions o, si s'escau, del compliment d'aquestes.

e.4. Que el sol·licitant resideix a les Illes Balears i no s'oposa que l'Administració autonòmica obtengui aquesta informació d'altres administracions.

e.5. Que en l'adreça en què s'ha realitzat el canvi d'equipament a SAT-TDT HD, hi havia anteriorment el servei de SAT-TDT SD.

e.6. Que totes les dades que precedeixen són certes i es comprometen a aportar els justificants necessaris perquè es comprovin, així com a complir els requisits de compromís i acceptar, si s'escau, les verificacions que procedeixin d'acord amb els ajuts demanats.

 

f) Declaració de veracitat de les dades bancàries.

g) En cas de no autoritzar les dades acreditatives d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT), d'acord amb l'article 95.1.k) de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, o d'oposar-se a la obtenci´ó de les dades corresponents d'estar al corrent de les obligacions davant la hisenda autonòmica i davant la Seguretat Social, l'interessat haurà d'aportar les certificacions acreditatives corresponents, o bé, d'acord amb l'article 11.f) del TRLS, presentar una declaració, atès que la subvenció és de quantia inferior a 3.000 euros.

3. La presentació de les sol·licituds, suposa que la persona interessada accepta les prescripcions contingudes en aquesta convocatòria i l'Ordre de bases del Conseller d'Economia, Hisenda i Innovació de 17 de maig de 2007.

Novè

Òrgans competents

1. El conseller d'Economia, Hisenda i Innovació és l'òrgan competent per iniciar el procediment, mitjançant aquesta Resolució, que aprova la convocatòria de la subvenció.

2. Igualment el conseller d'Economia, Hisenda i Innovació és l'òrgan competent per dictar les resolucions de concessió o de denegació, d'inadmissió a tràmit o de desistiment de la sol·licitud, de modificació de la resolució de concessió, de revocació i reintegrament.

3. El director general de Simplificació Administrativa, Modernització i Administració Digital és l'òrgan competent per instruir i tramitar el procediment, en els termes que estableix l'article 16 del Text refós de la Llei de subvencions, així com la comprovació que les sol·licituds compleixen degudament els requisits exigits.

Desè

Procediment de concessió, instrucció i resolució del procediment

1. D'acord amb el que preveu el punt setè.3 de les Bases reguladores, les sol·licituds de subvenció s'han de resoldre a mesura que entrin en el registre de l'òrgan competent, atès que, d'acord amb la seva naturalesa, no són necessàries la comparació ni la prelació de les sol·licituds en un únic procediment.

2. L'òrgan competent per instruir el procediment de tramitació de sol·licituds és la Direcció General de Simplificació Administrativa, Modernització i Administració Digital, la qual ha de comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució corresponent.

3. Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s'ha de requerir el sol·licitant perquè en el termini de deu dies hàbils esmeni la falta o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la sol·licitud, i es dictarà la resolució que preveu l'article 21.1 de la Llei 39/2015.

4. Les sol·licituds d'ajuts les ha de resoldre motivadament el conseller d'Economia, Hisenda i Innovació, amb la proposta prèvia del director general de Simplificació Administrativa, Modernització i Administració Digital. No obstant això, aquell delega en la secretària general de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació la resolució dels expedients (BOIB núm. 106, de 29 de juliol de 2023). En les resolucions de concessió s'ha de fixar amb caràcter definitiu la quantia individual de la subvenció.

5. La resolució del conseller d'Economia, Hisenda i Innovació finalitza el procediment de concessió de l'ajuda. La resolució s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de la Direcció General de Simplificació Administrativa, Modernització i Administració Digital dins el termini de sis mesos des de la presentació de la sol·licitud en el registre de l'òrgan competent per a la instrucció del procediment. El venciment del termini esmentat sense que s'hagi dictat i notificat una resolució expressa legitima els interessats per entendre desestimada la sol·licitud d'ajuda, d'acord amb el que estableix l'article 22.2 del Text refós de la Llei de subvencions.

Onzè

Justificació

1. Les despeses subvencionables s'han de justificar aportant els documents que estableixen els punts vuitè.2.c) i vuitè.2.d).

1.1. En el cas que les actuacions s'hagin fet entre l'1 de gener de 2024 i el període de presentació de sol·licitud, la justificació s'ha de presentar juntament amb la sol·licitud de la subvenció.

1.2.En la resta de casos la justificació es presentarà una vegada finalitzades les actuacions objecte d'aquesta convocatòria i com a màxim el 10 de novembre de 2024.

Dotzè

Pagament

El pagament de la subvenció es farà per transferència bancària, una vegada que s'hagi dictat la resolució corresponent, s'hagi acreditat el compliment de la finalitat per la qual va ser atorgada, s'hagi justificat i, després de realitzar les actuacions de comprovació i control corresponent.

Tretzè

Revocació i reintegrament

1. L'incompliment dels requisits que estableix aquesta resolució i altres normes aplicables, així com de les condicions que, si s'escau, s'hagin establert en la corresponent resolució de concessió, donarà lloc, prèvia tramitació del procediment corresponent, a la pèrdua del dret a cobrament de l'ajuda i, si escau, a l'obligació de tornar la totalitat o part de les ajudes percebudes i els interessos de demora corresponents.

2. També dona lloc a la revocació i/o reintegrament l'obtenció de subvencions incompatibles, ja siguin prèvies o posteriors a la resolució de concessió.

Catorzè

Infraccions i sancions

1. El règim d'infraccions i sancions administratives en matèria de subvencions a què es refereix aquesta Ordre és el que preveu el títol V del Decret legislatiu 2/2005 (articles 50 a 63).

Quinzè

Procediment sancionador

1. La tramitació del procediment sancionador es regirà segons el Decret 1/2024, de 5 de gener, pel qual s'aprova el Reglament del procediment sancionador de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com per les especialitats que en matèria sancionadora preveuen la Llei 39/2015 i Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic de les administracions públiques.

2. Els òrgans competents per a la resolució del procediment sancionador són els que estableix l'article 62.2 del Decret legislatiu 2/2005.

Setzè

Actuacions de comprovació i control

1. Totes les actuacions estaran sotmeses al control econòmic i financer que exerceix la Intervenció General de la Comunitat Autònoma.

2. D'acord amb el que preveuen els apartats anteriors, els beneficiaris de les subvencions estaran obligats a facilitar les comprovacions de l'òrgan encarregat del seguiment de les ajudes encaminades a verificar la realització de les activitats objecte de l'ajuda, d'acord amb el que estableix la resolució de concessió d'aquesta.

Dissetè

Publicitat

Les subvencions concedides es publicaran en la Base de Dades Nacional de Subvencions, i han d'indicar els beneficiaris, la quantitat concedida i l'objectiu o la finalitat de la subvenció.

Divuitè

Compatibilitat de les ajudes

Les subvencions atorgades en l'àmbit d'aquesta resolució, seran incompatibles amb qualsevol altre ajut d'altres programes o instruments de qualssevol administracions públiques o organismes o ens públics, nacionals o internacionals, particularment de la Unió Europea.

Dinovè

Normativa aplicable

1. El règim jurídic de les subvencions objecte d'aquesta Resolució de convocatòria són el Decret llei 2/2005 de 28 de desembre pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i el seu Reglament de desenvolupament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol. En defecte d'allò que preveu aquesta normativa s'aplicaran les normes de dret administratiu.

Vintè

Models normalitzats

Una vegada publicada la convocatòria, la Direcció General de Simplificació Administrativa, Modernització i Administració Digital, ha de posar a disposició dels interessats la documentació normalitzada i els corresponents annexos en els procediments de la Seu Electrònica i a https://intranet.caib.es/sites/ajudestelecomunicacions/ca/ que correspon a la pàgina web d'ajudes de la Direcció General de Modernització i Administració Digital.

Documents adjunts