Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SA POBLA
Núm. 108863
Delegació de competències per dur a terme el procés unificat per a la selecció de vacants de policia local de l’Ajuntament de sa Pobla
Per fer constar que en sessió ordinària del Ple de l'Ajuntament de sa Pobla de data 15 de febrer de 2024, amb l'assistència de tots els membres menys un i per unanimitat dels presents a la Sala i majoria absoluta, entre altres, s'ha adoptat l'Acord del tenor literal següent:
“APROVACIÓ PROPOSTA DELEGACIÓ DE COMPETÈNCIES PER DUR A TERME EL PROCÉS UNIFICAT PER A LA SELECCIÓ DE VACANTS DE POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE SA POBLA
Antecedents
1. Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques de 9 de febrer de 2024 de convocatòria perquè els ajuntaments deleguin a l'Escola Balear d'Administració Pública les competències per dur a terme el procés unificat de selecció per cobrir les vacants de la categoria de policia dels cossos de la policia local i les places de policies en els ajuntaments que no hagin constituït cos de policia local (BOIB núm. 21 de 13 de febrer de 2024), o s'estableix entre altres:
«1. Iniciar el procediment de procés unificat de selecció per cobrir les places vacants de la categoria de policia dels cossos de policia local i les places de policies en els ajuntaments que no hagin constituït cos de policia local, mitjançant una convocatòria.
2. Convocar els ajuntaments de les Illes Balears interessats a participar en el procés unificat perquè deleguin a la consellera de Presidència i Administracions Públiques, a través de l‘EBAP, l'execució d'aquest procés, d'acord amb els termes que estableix l'annex 1 d'aquesta Resolució.
3. Aprovar el model de sol·licitud de participació en aquest procediment segons el model que estableix l'annex 2».
Els ajuntaments interessats a participar en el procés unificat disposen fins al 27 de febrer de 2024 per presentar la sol·licitud de participació en el procediment, d'acord amb el model annex II i la documentació que s'hi esmenta.
2. Informe jurídic del secretari de 15 febrer de 2024.
Fonaments de dret
1. Article 188 i 188 Bis del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
2. Article 30 de la Llei 4/2013, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
3. Article 58 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
4. Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 9 de febrer de 2024 de convocatòria perquè els ajuntaments deleguin en l'EBAP les competències per dur a terme el procés unificat de selecció per cobrir les vacants de la categoria de policia dels cossos de la policia local i les places de policies en els ajuntaments que no hagin constituït cos de policia local, publicada al BOIB núm. 21 de 13 de febrer de 2024.
5. L'Ajuntament de sa Pobla te aprovada l'oferta pública de col·locació de l'any 2021(acord de Junta de Govern de 21/12/2021 BOIB núm. 175, de 23 de desembre de 2021, i acord d'esmena d'errades de 19/5/2022 BOIB núm. 66, de 21 de maig de 2022), amb una plaça d'agent de policia vacant.
6. Article 47.2.h) de la Llei 7/1985 Reguladora de la Bases de Règim Local.
7. Disposició addicional tercera de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
Per tot això, propòs que el Ple de l'Ajuntament adopti els següents
Acords:
Primer. Ratificar la inclusió d'aquesta proposta a l'ordre del dia de l'Ajuntament en ple per via d'urgència.
Segon. Delegar en la Conselleria de Presidència, i Administracions Públiques, a través de l‘EBAP, l'execució del procés unificat de selecció de una vacant de la categoria de policia local de l'Ajuntament de sa Pobla, d'acord amb els termes que estableix l'annex de la Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques, de 9 de febrer de 2024, de convocatòria perquè els ajuntaments deleguin en l'EBAP les competències per dur a terme el procés unificat de selecció per cobrir les vacants de la categoria de policia dels cossos de la policia local i les places de policies en els ajuntaments que no hagin constituït cos de policia local, publicada al BOIB núm. 21 de 13 de febrer de 2024.
Es deleguen les següents competències:
a) Aprovar les bases i la gestió del procés selectiu, que serà únic per a cada illa. La delegació inclou les competències per adoptar les resolucions necessàries per dur a terme la convocatòria i aprovar-ne les bases i el procés selectiu, sense que suposi l'alteració de la titularitat de la competència atribuïda a cada ajuntament.
b) Dur a terme tots els actes materials i jurídics que integren el procediment d'oposició segons les bases de la convocatòria i les normes sobre policies locals i funció pública aplicables.
Aquests actes són, com a mínim, els següents:
- Recepcionar i gestionar les sol·licituds de participació i la documentació acreditativa del compliment dels requisits exigits en la convocatòria, així com el cobrament de les taxes que es preveuen en la Llei 11/1998, de 14 de desembre, sobre el règim específic de taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
- Elaborar les resolucions de les llistes, tant les provisionals com les definitives, de les persones admeses i excloses en els procediments.
- Gestionar l'operatiu necessari per al desenvolupament material dels exercicis.
- Notificar i publicar els actes administratius i les resolucions relacionats amb el procés selectiu.
- Determinar la composició del tribunal qualificador, nomenar-ne els membres i resoldre les possibles recusacions.
- Proposar l'adjudicació de destinacions dels aspirants que superin l'oposició perquè l'ajuntament corresponent els nomeni personal funcionari en pràctiques.
La resta d'actuacions que siguin necessàries per al funcionament normal del procés selectiu, incloses les resolucions de reclamacions i els recursos potestatius de reposició que, si s'escau, es presentin i que derivin de la fase d'oposició del procés selectiu, amb la col·laboració jurídica de l'Institut de Seguretat Pública de les Illes Balears.
La delegació no inclou les reclamacions i els recursos potestatius de reposició que es presentin amb relació a la fase de pràctiques que s'haurà de desenvolupar a cada ajuntament.
Tercer. Publicar l'acord de delegació de competències en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Quart. Notificar aquest acord, juntament amb la seva publicació al BOIB, a l'Escola Balear d'Administració Pública.
Sa Pobla.- El batle.- Document firmat electrònicament. “
Sa Pobla, document signat electrònicament (19 de febrer de 2024)
El batle Biel Ferragut Mir