Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 107964
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual es nomena personal estatutari fix i s’adjudiquen places a les persones que han superat el concurs extraordinari per cobrir places vacants de la categoria arquitecte/arquitecta del Servei de Salut convocat per mitjà de la Resolució de 12 de desembre del director general del Servei de Salut de les Illes Balears
Fets
1. El 3 de desembre de 2022 es va publicar en el BOIB núm. 157 la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears d'1 de desembre de 2022 per la qual s'aproven les bases generals i el barem de mèrits que han de regir les convocatòries dels processos de selecció per mitjà de la modalitat de concurs extraordinari derivats de l'oferta d'ocupació pública addicional d'estabilitat ordinària i excepcional d'estabilització per a l'any 2022 del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears.
Aquesta Resolució es va modificar mitjançant Resolució de 28 de febrer de 2023 (BOIB Núm. 27, de 2 de març de 2023) i Resolució de 21 de gener de 2024 (BOIB Núm. 12, de 25 de gener de 2024).
2. El 20 de desembre de 2022 es va publicar en el BOIB núm. 165 la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 12 de desembre de 2022 per la qual s'aproven i publiquen les convocatòries específiques de processos selectius, pel sistema de concurs extraordinari i/o concurs oposició, derivats de l'oferta d'ocupació pública addicional d'estabilitat ordinària i excepcional d'estabilització per a l'any 2022, de la categoria arquitecte/arquitecta, per accedir a places vacants de personal estatutari fix dependents del Servei de Salut de les Illes Balears.
3. Per mitjà de la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 21 de gener de 2024 —publicada en el web www.ibsalut.es i a la seu electrònica del Govern de les Illes Balears— es va aprovar la llista de candidats que havien superat el procés selectiu i es va obrir un termini de deu dies hàbils perquè presentassin la documentació oportuna.
4. Una vegada vençut aquest termini i revisada la documentació presentada, és procedent aprovar la resolució de nomenament de personal estatutari fix i d'adjudicació de les places als candidats que han acreditat documentalment que compleixen els requisits exigits en la convocatòria.
Fonaments de dret
1. L'article 32 i els concordants de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut.
2. L'article 62 i els concordants del Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.
3. L'article 13 i els concordants del Reial decret llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places a les institucions sanitàries de la Seguretat Social, vigent amb rang reglamentari i sense caràcter bàsic en virtut de la disposició transitòria sisena de la Llei 55/2003.
4. La disposició transitòria segona de la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l'ús del català en l'àmbit de la funció pública, sense perjudici de l'aplicació de la disposició addicional tretzena del Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears, corregit per l'Acord del Consell de Govern de 27 de juny de 2022 i modificat per la disposició final sisena de la Llei 4/2023, de 27 de febrer, de prestacions socials de caràcter econòmic de les Illes Balears.
Per tot això dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Nomenar com a personal estatutari fix de la categoria arquitecte/arquitecta dependent del Servei de Salut de les Illes Balears a la persona que figura en l'annex 1 d'aquesta resolució.
Aquest nomenament està subjecte al fet que les persones que no hagin acreditat el requisit del nivell B2 de coneixements de català i que estiguin en servei actiu en la data de venciment del termini per presentar sol·licituds al Servei de Salut de les Illes Balears en aquesta mateixa categoria professional estan obligades a acreditar aquest nivell en el termini de dos anys comptadors des de la data de la presa de possessió; en cas contrari, seran remogudes de la plaça per mitjà del procediment corresponent i passaran a estar en la situació d'adscripció provisional.
2. Adjudicar la plaça, segons s'indica en l'annex 2, al candidat que ha superat les proves selectives per a l'ingrés pel torn lliure, després d'haver presentat la documentació pertinent, d'acord amb la petició efectuada pels candidats i la puntuació obtinguda en el procés selectiu.
3. Determinar que la presa de possessió s'ha d'efectuar en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i que perdran el dret a prendre possessió de la plaça les persones que no s'incorporin a la destinació corresponent dins aquest termini, excepte en els casos d'impossibilitat acreditada i estimada per l'òrgan convocant.
4. Establir que, abans de prendre possessió de la plaça, cada adjudicatari ha de fer constar que no ocupa cap lloc de feina al sector públic ni que du a terme cap activitat de les que comprèn l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques. En el cas que dugui a terme alguna activitat privada —incloses les de caràcter professional—, té l'obligació de declarar-ho dins el termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la data de la presa de possessió, a fi que l'òrgan competent acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.
5. Determinar que, d'acord amb el paràgraf segon de la base 24 de la convocatòria, les persones que hagin obtingut una destinació definitiva no poden participar en cap concurs de provisió de places durant un termini mínim de dos anys comptadors des del dia en què hagin pres possessió de la plaça, excepte que en una primera convocatòria hagi quedat deserta.
Així mateix, durant el mateix període de dos anys no es poden concedir a les persones adjudicatàries comissions de serveis. Excepcionalment, aquesta prohibició queda sense efecte quan hi hagi una necessitat assistencial degudament acreditada.
6. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició davant l'òrgan que la dicta dins el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears dins el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 8.2.a) —en relació amb l'article 10.1.a)— i l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
(Signat electrònicament: 19 de febrer de2024) El director general del Servei de Salut Per delegació de la consellera de Presidència i Administracions Públiques (BOIB núm. 109, de 5 d' agost, de 2023)
(Signat electrònicamente: 19 de febrer de 2024
El director general del Servei de Salut Javier Ureña Morales)
ANNEX 1
Llista de nomenaments de personal estatutari fix de la categoria arquitecte/arquitecta
Núm. doc. identitat |
Cognoms, nom |
---|---|
**06771** |
Mestre Casado, Jorge Francisco |
ANNEX 2
Llista d'adjudicació de places de la arquitecte/arquitecta
Núm. doc. identitat |
Cognoms, nom |
Descripció |
---|---|---|
**06771** |
Mestre Casado, Jorge Francisco |
Serveis Corporatius |