Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE PALMA
EMPRESA MUNICIPAL D'AIGÜES I CLAVEGUERAM, S.A EMAYA
Núm. 107900
Bases específiques de la convocatòria per promoció interna del concurs oposició per a la cobertura d'1 plaça de tècnic/a intermedi/a informàtic/a en EMAYA
1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
Les presents bases tenen per objecte regular el procediment de selecció per a la cobertura per promoció interna d'1 plaça de tècnic/a intermedi/a informàtic/a en EMAYA, Empresa Municipal d'Aigües i Clavegueram S.A.
L'art. 2 de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, estableix que els mecanismes de promoció interna seran compatibles amb els processos d'estabilització, i permet que els processos de promoció interna es duguin a terme pel sistema de concurs oposició. En conseqüència, i de manera excepcional, les presents bases específiques han estat elaborades dins del marc del procés d'estabilització.
En tot allò no previst en aquestes bases específiques, s'aplicaran les Bases Generals de Processos Selectius per a les Convocatòries d'Estabilització d'Ocupació, negociades i acordades en la taula negociadora del Cicle de l'Aigua (d'ara endavant, “les Bases Generals”); el que es disposa en el Conveni Col·lectiu Transversal de Emaya aprovat l'1 d'abril de 2023; i el que es disposa en la taula negociadora transversal competent, que es troben disponibles en la intranet de EMAYA.
EMAYA declara el seu compromís en l'establiment i desenvolupament de polítiques que integrin la igualtat de tracte i oportunitats entre dones i homes, sense discriminar directament o indirectament per raó de gènere, així com en l'impuls i foment de mesures per aconseguir la igualtat real en el si de l'organització, establint la igualtat d'oportunitats entre dones i homes com un principi estratègic de la nostra Política Corporativa, d'acord amb la definició d'aquest principi que estableix la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva entre dones i homes.
1 plaça de tècnic/a intermedi/a informàtic/a, en l'àrea de Cicle de l'Aigua i TD.
Característiques del lloc de treball:
2. CARACTERÍSTIQUES DE L'OCUPACIÓ
Missió
Assegurar la correcta dotació dels equips informàtics i dispositius mòbils necessaris en cada lloc de treball per a l'adequat desenvolupament de les funcions pròpies del lloc, tant a nivell d'equips físics (ordinadors, dispositius mòbils, impressores o altres) com de la configuració d'aplicacions programari necessàries.
Funcions:
Realitzar la correcta instal·lació i configuració d'equips informàtics perquè cada usuari/a pugui desenvolupar adequadament les funcions del seu lloc.
Realitzar la configuració adequada dels dispositius de telefonia mòbil per a cada lloc.
Dissenyar i executar el pla de manteniment preventiu d'equips informàtics per a assegurar la seva correcta dotació i configuració en tot moment.
Donar suport als usuaris/as per a atendre les peticions i incidències rebudes.
Donar formació als usuaris/as per a l'adequat ús dels equips informàtics i dispositius mòbils.
Analitzar l'evolució del mercat microinformàtic, amb la finalitat d'incorporar les tecnologies més adequades a cada moment.
Gestionar els actius d'equips informàtics, dispositius mòbils i programari per al correcte inventari i catàleg del parc.
Avaluar la solvència, qualitat i fiabilitat dels equips informàtics, per a assegurar el seu adequat rendiment.
Gestionar la compra de material TIC per a assegurar els processos de dotació i configuració dels llocs de treball segons la demanda.
Aquestes funcions procuren descriure la naturalesa i el nivell de treball general exercit pel personal assignat a aquest lloc de treball. No obstant això, no és una llista exhaustiva ni excloent de totes les responsabilitats, funcions i destreses requerides per al treball.
3. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS
Per ser admeses a la realització de les proves selectives, les persones aspirants hauran de reunir els següents requisits a la data de finalització del període d'inscripció, durant el procés selectiu i mantenir-se fins al moment de la incorporació a la plaça:
1 Tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents. Les persones aspirants que accedeixin a places reservades per a persones amb discapacitat hauran de tenir acreditat el grau igual o superior al 33% i ho hauran d'acreditar en el moment de la presentació d'instàncies; també hauran de sol·licitar, a la mateixa instància, les adaptacions que considerin adequades per dur a terme les proves selectives.
Acumular dos anys de permanència en el grup i categoria professional d'origen. Per al còmput d'aquest període de permanència no es comptaran els períodes de suspensió contractual (excepte en cas de situacions especialment protegides) ni situacions de naturalesa anàloga. En el supòsit de fet que un treballador o treballadora es trobi en període de carència (per incompliment d'aquest requisit) en el seu lloc de treball, es pot quedar a la borsa en situació d'inactiu fins que compleixi aquest període.
Superar les proves mèdiques que determini el metge de Vigilància de la Salut i que certifiquin que s'és apte i sense cap mena de restricció per al correcte desenvolupament de totes les funcions de la plaça que es vol ocupar (excepte el personal amb discapacitat, que podrà ser apte amb restriccions).
Tenir la condició de personal laboral fix/fix d'empresa adscrit al Conveni Col·lectiu Transversal en categoria professional diferent de la que s'indica a les característiques del lloc de treball d'aquestes bases.
Estar en possessió de la titulació del Cicle formatiu d'FP de Grau Superior relacionat amb el lloc de treball o certificat de professionalitat equivalent, o estar en condició d'obtenir-la en la data de finalització del termini de presentació d'inscripcions.
Estar en possessió del nivell de català B1, haver-lo superat en altres convocatòries d'Emaya, o haver realitzat un curs de nivell de català igual o superior al requerit.
Haver presentat la sol·licitud de participació en el procés selectiu en temps i forma, així com emplenar la declaració responsable i l'autobaremació de mèrits.
Carnet de conduir B en vigor
Les persones aspirants han de complir amb els requisits en els termes indicats en aquesta convocatòria el dia de la finalització del període d'inscripció, i l'han de mantenir fins al moment de l'adquisició de la plaça.
4. EL TRIBUNAL QUALIFICADOR
El nomenament dels membres del tribunal es publicarà a la pàgina web d'EMAYA (https://emaya.convoca.online/) un cop finalitzat el període d'inscripció.
El funcionament, responsabilitats i funcions dels membres el Tribunal s'ajustarà al que estableix l'apartat 3 de les Bases Generals. El Tribunal, a més, queda autoritzat per resoldre els dubtes que es puguin presentar i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu en tot allò no previst a les Bases Generals. La persona que ostenti la presidència tindrà vot de qualitat en cas d'empat.
5. INSCRIPCIONS
La inscripció es farà en el Portal d'Ofertes d'Ocupació Pública de Emaya disponible en la pàgina web de Emaya, a l'apartat “treballa en Emaya”: (https://emaya.convoca.online/), i es requerirà estar en disposició d'un dels següents mètodes d'identificació: DNI electrònic, Certificat electrònic, Cl@ve Pin o Cl@ve permanent. Les persones treballadores es podran inscriure a totes les especialitats que considerin, per al que hauran de realitzar una inscripció i presentar tota la documentació per cada tipus d'especialitat a la qual vulguin optar, si bé es preveu que les proves de totes elles es realitzin al mateix temps, per la qual cosa únicament podrien participar en les proves d'una especialitat.
Totes les persones interessades i que reuneixin els requisits per a optar a les places hauran d'inscriure's a través del Portal d'Ofertes d'Ocupació Pública de Emaya en els 10 dies hàbils següents a la publicació en el BOIB de la present convocatòria, seguint els passos i instruccions que s'indiquin i adjuntant la documentació sol·licitada amb còpia escanejada llegible en format PDF o JPG (la documentació ha de presentar-se escanejada per les dues cares, tret que en l'anvers s'acrediti prou la informació requerida). Els arxius que s'adjuntin durant el procés d'inscripció hauran de nomenar-se de manera clara segons el seu contingut.
La inscripció inclou una declaració responsable i l'autobaremació (al·legació de mèrits) que té igualment la consideració de declaració responsable. A més, suposa el coneixement i l'acceptació inequívoca de les persones aspirants del tractament de dades de caràcter personal.
Les persones amb discapacitat reconeguda igual o superior al 33% hauran de presentar el corresponent certificat de discapacitat, així com el certificat d'aptitud emès pels equips multiprofessionals de la Direcció General de Serveis Socials, o de l'organisme públic equivalent, segons el que preveu el número 3 dels requisits generals d'aquestes bases.
En atenció a la Llei de protecció de dades i per a la identificació de les persones candidates, els llistats constaran, com a mínim amb els 4 dígits del seu DNI o NIE (***DNI1**) en totes les publicacions. En presentar la seva sol·licitud, la persona aspirant dona el seu consentiment perquè el Tribunal realitzi, si ho considera necessari, les comprovacions oportunes sobre les dades aportades.
Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i comprovada la documentació, es publicaran les llistes provisionals de persones admeses i excloses, amb indicació de la causa d'exclusió . El fet de constar a la llista de persones admeses no implica el reconeixement a les persones interessades que compleixen amb els requisits per participar en aquesta convocatòria.
Per esmenar qualsevol possible defecte o acompanyar documents que siguin preceptius, les persones excloses o omeses disposaran d'un termini de 3 dies hàbils, a comptar des de la publicació de la relació indicada. Durant aquest tràmit no s' admetran les al·legacions de nous mèrits no especificats en la declaració inicial. Si hi hagués esmenes, al·legacions o reclamacions, un cop revisades les mateixes pel Tribunal Qualificador, es publicarà la llista definitiva de persones admeses i excloses.
Si en qualsevol moment del procés de selecció el Tribunal té coneixement de la no veracitat d'alguna dada aportada per la persona aspirant, suposarà l'exclusió automàtica del procés selectiu.
S'estableix un termini de 3 dies hàbils, a comptar des de la publicació del llistat definitiu, per a la presentació d'al·legacions (únicament per atendre errors formals per part del tribunal) i/o impugnacions al mateix.
6. DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS SELECTIU PER CONCURS OPOSICIÓ DE PROMOCIÓ INTERNA.
El concurs oposició consisteix en la realització d'una fase d'oposició i una fase de concurs. La puntuació màxima del procés serà de 100 punts:
60 punts correspondran a la fase d'oposició: proves de coneixements teòrics i pràctics que s'avaluaran mitjançant exàmens orals, escrits i/o pràctics, ajustats a les competències i funcions del lloc de treball.
40 punts correspondran a la fase de concurs de mèrits: puntuació relativa a la formació i experiència professional.
6.1. FASE OPOSICIÓ - 60 punts
La fase d'oposició consistirà en la realització de les proves que s'indicaran en el present apartat. Es publicarà la concreció de les dates a la pàgina web d'EMAYA amb almenys 10 dies naturals d'antelació a la seva realització. La valoració de les proves i/o exercicis i la durada de les proves, no indicades en aquestes bases, les determinarà el Tribunal amb caràcter previ a la seva realització.
Les persones aspirants seran convocades per a cada prova, i els qui no assisteixin a l'esmentada convocatòria quedaran exclosos de les proves selectives, excepte en els casos de força major, embaràs o risc de part degudament acreditats per la persona aspirant. Les proves s'hauran de dur a terme abans de la publicació de la llista definitiva de valoració dels mèrits de les persones aspirants (no es podrà demorar de manera que es menyscabi el dret de la resta de persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables).
Durant el desenvolupament del procés selectiu, es podrà preveure la realització successiva dels exercicis en un o més dies consecutius, cas en el qual, el termini per reclamar o demanar la revisió de cada exercici s'atorgarà de forma conjunta al final de les proves, i la participació de les persones aspirants en cada prova no serà condicionada a la superació de l'anterior sense que es puguin considerar obtinguts drets de cap tipus a les persones aspirants que superin un exercici posterior a un suspès.
6.1.1. Temari.
Les persones admeses en el concurs oposició hauran de realitzar les proves detallades en el següent apartat. Les proves versaran, d'una banda, sobre el temari comú que es detalla a continuació, i per un altre, sobre el temari específic per especialitat que es detalla en l'Annex I de les presents bases i que està relacionat amb les funcions del lloc de treball:
Temari comú:
Temari específic:
Guia reparació ordenadors.
Restauració d'equips corporatius mitjançant Imatges amb l'eina AOMEY.
Agregar equips al domini.
Instal·lació i configuració d'aplicacions 365.
Alta dispositius mòbils en NAC Emaya.
Integrar dispositius en Intune (MDM) Emaya
6.1.2. Proves.
a) Prova escrita – Fins a un màxim de 20 punts:
Té caràcter obligatori i no eliminatori. La prova tindrà dues parts:
1) Test amb 20 preguntes i amb 4 alternatives de resposta de les quals només una és correcta o una d'elles és la més correcta, sobre el temari comú (10 punts).
A part de les preguntes de l'examen, s'inclouran 5 preguntes de reserva que es tindran en compte únicament en cas que sigui necessari anul·lar alguna pregunta i que hauran de ser contestades per les persones concursants.
2) Test de competències d'ajust al lloc de treball, que avaluarà les competències adequades al lloc de treball objecte de la present convocatòria, el seu encaix i adaptació al lloc de treball (10 punts).
Les competències a avaluar són: comunicació, capacitat d'anàlisi, iniciativa i treball en equip.
El Tribunal publicarà el llistat provisional de resultats de les persones aspirants, que podran demanar la revisió del seu examen dins dels 3 dies hàbils següents a la publicació del llistat provisional. Un cop realitzades les revisions, es publicarà el llistat definitiu de resultats de les persones aspirants. S'estableix un termini de 3 dies hàbils, a comptar des de la publicació del llistat definitiu, per a la presentació d'al·legacions (únicament per atendre errors formals per part del tribunal) i/o impugnacions al mateix.
b) Prova pràctica – Fins a un màxim de 40 punts:
Té caràcter obligatori i eliminatori i consistirà en la realització d'un exercici de caràcter pràctic que inclourà la realització d'un o diversos supòsits pràctics o tasques relacionades amb el lloc de treball, sobre el temari específic.
La puntuació mínima per a superar aquesta prova és de 20 punts. Les persones que obtinguin una puntuació inferior a la indicada com a mínima per a superar la prova quedaran descartades del procés selectiu.
A més, per a realitzar les proves, caldrà tenir les habilitats i coneixements necessaris per a exercir adequadament les funcions del lloc descrites en les presents bases.
El Tribunal publicarà el llistat provisional de resultats de les persones aspirants, que podran demanar la revisió del seu examen dins dels 3 dies hàbils següents a la publicació del llistat provisional. Un cop realitzades les revisions, es publicarà el llistat definitiu de resultats de les persones aspirants. S'estableix un termini de 3 dies hàbils, a comptar des de la publicació del llistat definitiu, per a la presentació d'al·legacions (únicament per atendre errors formals per part del tribunal) i/o impugnacions al mateix.
6.2. FASE CONCURS DE MÈRITS – 40 punts
La puntuació màxima d'aquesta fase serà de 40 punts. Els mèrits s'al·legaran i acreditaran per a la seva valoració fins a la data de finalització del termini d'inscripció. Les persones aspirants han d'emplenar l'autobaremació dels mèrits en el procés d'inscripció.
No es valorarà cap mèrit:
Tota la documentació que es presenti en llengua estrangera haurà d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada en qualsevol dels idiomes oficials de les Illes Balears, altrament, no serà tinguda en compte.
L'autobaremació té la consideració de declaració responsable. La falsedat en les dades d'autobaremació determinarà l'exclusió del procés i la consideració de no haver participat en el procés, a més de les actuacions legals que derivin per la falsedat en les dades. Els errors es podran corregir en la fase d'al·legacions, si queden acreditats.
Per a aquells mèrits que possibilitin l'opció de comprovació d'ofici, si la persona candidata demana l'esmentada comprovació, el tribunal, després de la revisió, podrà atorgar una puntuació superior, igual o inferior a la indicada en el full d'autobaremació. Si la persona candidata no demana la comprovació d'ofici, després de la revisió, el tribunal podrà atorgar una puntuació inferior o igual a la indicada en el full d'autobaremació, però mai superior.
El tribunal no prendrà en consideració els mèrits adduïts en apartats/epígrafs que valorin mèrits de diferent naturalesa i/o matèria a la del mèrit aportat, encara que coincideixi amb un mèrit a aportar en un altre apartat/epígraf. Únicament si la persona candidata efectua al·legacions al llistat provisional de mèrits indicant expressament que vol que un mèrit aportat sigui considerat en un altre apartat/epígraf, el tribunal podrà, si escau, assignar la puntuació d'aquest mèrit a l'epígraf sol·licitat.
A la vista de la documentació aportada, es publicarà el llistat provisional de mèrits al·legats en la declaració responsable (autobarem) i acreditats amb la documentació aportada, i es concedirà un termini de 3 dies hàbils, a comptar des de la publicació del llistat provisional, per a la presentació d'al·legacions i/o impugnacions al mateix. Finalitzat aquest termini, es resoldran les al·legacions o reclamacions que hi pugui haver i es publicarà el llistat definitiu. S'estableix un termini de 3 dies hàbils, a comptar des de la publicació del llistat definitiu, per a la presentació d'al·legacions (únicament per atendre errors formals per part del tribunal) i/o impugnacions al mateix.
Els mèrits al·legats i justificats per les persones aspirants en aquesta fase i que el Tribunal valorarà, es regiran pel següent barem:
6.2.1 Experiència professional: Fins a un màxim de 23 punts.
La justificació i forma d'acreditació de l'experiència professional ve determinada en l'apartat 6.3) b) de les Bases Generals.
6.2.2 Altres mèrits: Fins a un màxim de 17 punts.
1) Formació Reglada relacionada amb el lloc de treball: fina un màxim de cinc (5) punts.
- Per a una titulació superior al nivell requerit: 5 punts.
La justificació, forma d'acreditació i valoració de la formació reglada ve determinada en l'apartat 6.3) c) de les Bases Generals.
2) Formació NO Reglada i cursos relacionats amb el lloc de treball: Fins a un màxim de cinc (5) punts.
Per acreditar el compliment d'aquest mèrit, s'ha d'aportar el títol que reflecteixi el nom del curs, hores de durada, segell i signatura de l'entitat que imparteix el curs, i el nom de la persona que ha rebut el curs.
La valoració de la formació no reglada ve determinada en l'apartat 6.3) d) de les Bases Generals.
3) Nivell acreditat oficialment d'idioma català: Fins a un màxim d'un (1) punt.
Únicament es valorarà el certificat de nivell superior, excepte el de llenguatge administratiu, que se sumarà al nivell presentat.
4) Triennis (antiguitat): Fins a un màxim de tres (3) punts.
Es valoraran els triennis com a personal laboral en EMAYA amb 0,03 punts per mes, fins a un màxim de 3 punts.
5) Llicències, acreditacions i/o formacions transversals: Fins a un màxim de tres (3) punts.
L'ens convocant emetrà d'ofici la certificació dels serveis prestats, així com la determinació de la valoració dels triennis.
6.3. PUNTUACIÓ FINAL DEL PROCÉS SELECTIU
La puntuació final del procés selectiu vindrà determinada per la suma total de la fase d'oposició (sempre que s'hagi superat) i el concurs de mèrits. En cas d'empat en la puntuació final del concurs oposició, aquest es resoldrà atenent els criteris fixats a l'apartat 5.6 de les Bases Generals.
Excepcionalment, en el marc del procés d'estabilització (Llei 20/2021), les persones que, havent obtingut una puntuació mínima del 50% del present concurs oposició de promoció interna per a plaça fixa, no l'hagin obtingut, quedaran en situació de “reserva sense plaça” per ordre de major a menor puntuació obtinguda, i es podran adjudicar per promoció interna places fixes vacants de la categoria i especialitat objecte de les presents bases que es poguessin convocar fins a la data límit del 31 de desembre de 2024.
S'estableix un termini de 3 dies hàbils a comptar des de la publicació dels resultats finals definitius, per a la presentació d'al·legacions (únicament per a atendre errors formals per part del tribunal) i/o impugnacions.
6.4. ADJUDICACIÓ DE LA PLAÇA
Abans de la incorporació efectiva al lloc de treball que és objecte de la convocatòria, les persones que hagin presentat còpies de la documentació relativa al procés selectiu seran requerides perquè aportin la documentació original o còpia compulsada. La no presentació suposarà l'exclusió del procediment.
La persona o persones candidates que puguin aspirar a ocupar la o les places vacants seran citades al servei mèdic que, després del reconeixement i proves addicionals necessàries realitzades, indicarà l'aptitud o no dels aspirants. Si la o les persones candidates són declarades aptes i sense restriccions (excepte personal amb discapacitat), els resultats finals obtinguts tindran caràcter de definitius.
Una vegada incorporada, la persona guanyadora haurà de superar el període de prova establert per conveni col·lectiu. En cas de renúncia a la plaça, la no-superació del període de prova o qualsevol altra circumstància anàloga que impliqui que la persona guanyadora no ocupi la plaça, ocuparà el seu lloc la següent persona del llistat definitiu.
7. PUBLICACIÓ, COMUNICACIONS I TERMINIS
Aquesta convocatòria es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i en al Portal d'Ofertes d'Ocupació Pública de Emaya des de la pàgina web d'Emaya https://emaya.convoca.online/.
Les persones aspirants que participin en els processos de promoció interna queden obligades a relacionar-se amb EMAYA telemàticament en totes o algunes de les fases del procediment. Totes les comunicacions d'aquest procés selectiu seran publicades en el Portal d'Ofertes d'Ocupació Pública de Emaya accessible des de la pàgina web de Emaya https://emaya.convoca.en línia/, per la qual cosa és responsabilitat de la persona candidata consultar el Portal d'Ofertes d'Ocupació Pública de Emaya per a mantenir-se actualitzada de qualsevol novetat que pugui publicar-se.
Per al còmput dels terminis determinats com a dies hàbils en aquesta convocatòria, s'entendran els compresos entre dilluns i divendres, per la qual cosa dissabte es considera dia no hàbil. Com a dies naturals s'entendran els compresos entre dilluns i diumenge.
En cas de discrepància en la redacció de les versions en català i castellà d'aquesta convocatòria, preval allò que s'estableix a la versió en castellà.
El present document i tota informació que conté es comunica expressament amb caràcter confidencial, sent que, als qui va dirigida, tenen el deure de sigil respecte a ella, fins a la seva publicació en els mitjans indicats en les presents bases.
8. TERMINI D'IMPUGNACIÓ DE LA CONVOCATÒRIA
Queda establert un termini d'impugnació d'aquesta convocatòria d'un mes a comptar des de la data de la seva publicació al BOIB.
9. INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES
Responsable |
EMAYA, Empresa Municipal d'Aigües i Clavegueram SA. |
Finalitat |
Gestionar el procés de selecció regulat en aquestes bases i avaluar els perfils de les persones candidates per tal de cobrir les necessitats de les places vacants. |
Legitimació |
La participació en aquest procés selectiu implica l'acceptació plena d'aquestes bases per part de les persones sol·licitants, amb autorització expressa per al tractament de les seves dades i la publicació de resultats a la pàgina web d'EMAYA. La legitimitat del tractament indicat està basada en el desenvolupament de la relació precontractual i en l'interès legítim d'EMAYA a l'efecte de comprovar la veracitat de la documentació presentada. |
Destinataris |
No se cediran dades a tercers, llevat en cas d'obligació legal. |
Drets |
Accedir a les dades, rectificar-les i suprimir-les, així com altres drets, com s'explica a la informació addicional. |
Informació addicional |
Es pot consultar informació addicional i detallada sobre protecció de dades a la nostra pàgina web https://www.emaya.es/politica-de-privacitat/ o sol·licitar-la en paper a les oficines centrals, al c/ Joan Maragall 3, 07006 Palma. |
Palma, (signat electrònicament:20 de febrer de 2024)
La directora de Corporació d'EMAYA Nuria Gallego Cañellas