Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 107691
Resolució del director gerent de la Gerència d’Atenció d’Urgències (SAMU 061) del Servei de Salut de les Illes Balears de 16 de febrer de 2024 per la qual s’aprova la convocatòria per cobrir, pel sistema de promoció interna temporal, una plaça vacant de la categoria grup administratiu de la funció administrativa de la plantilla orgànica autoritzada del SAMU 061 del Servei de Salut

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

Cal cobrir, pel sistema de promoció interna temporal, una plaça de la categoria grup administratiu de la funció administrativa de la plantilla orgànica autoritzada de la Gerència d'Atenció a Urgències (SAMU 061) del Servei de Salut de les Illes Balears (posició dotada 25003416).

Fonaments de dret

1 L'article 35.1 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, determina que per necessitats del servei —i en els supòsits i sota els requisits que a l'efecte s'estableixin en cada servei de salut— es pot oferir al personal estatutari fix acomplir temporalment i amb caràcter voluntari les funcions corresponents a nomenaments d'una categoria del mateix nivell de titulació o d'un nivell superior, sempre que es tengui el títol corresponent.

2. El 28 de febrer de 2012 es va publicar al BOIB núm. 31 el Pacte de 24 de febrer de 2012 pel qual es regulen els criteris generals de la promoció interna temporal del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears (corregit en el BOIB núm. 36, de 8 de març de 2012).

3. El 31 de maig de 2022 es va publicar en el BOIB núm. 70 l'Acord del Consell de Govern de 30 de maig de 2022 pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de 13 de maig de 2022 relatiu a la modificació del Pacte de 24 de febrer de 2012 pel qual es regulen els criteris generals de la promoció interna temporal del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears.

4. El punt 2.l) de la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears d'11 de març de 2021 per la qual es deleguen diferents competències en matèria de personal estatutari de la sanitat pública autonòmica en la persona titular de la Direcció d'Àrea de Professionals i Relacions Laborals i en les persones titulars de les gerències territorials estableix que «es deleguen en les persones titulars de les gerències territorials dels diferents centres i establiments del Servei de Salut de les Illes Balears les competències següents: [...] l) Convocar i resoldre els procediments de promoció interna temporal de l'article 35 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut».

Per tot això dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria per cobrir, pel sistema de promoció interna temporal, una plaça de la categoria grup administratiu de la funció administrativa corresponent a la plantilla orgànica autoritzada del SAMU 061 del Servei de Salut de les Illes Balears.

2. Aprovar les bases que regeixen aquesta convocatòria, que figuren en l'annex 1.

3. Designar els membres de la comissió de selecció, que figuren en l'annex 2.

4. Aprovar el barem de mèrits aplicable a aquesta convocatòria, que figura en l'annex 3.

5. Publicar el formulari de sol·licitud per participar en aquest procés de selecció.

6. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, als taulers d'anuncis del SAMU 061 i en el web del Servei de Salut de les Illes Balears (www.ibsalut.es).

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que la dicta en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la data de publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de la data de publicació, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Signat electrònicament: 16 de febrer de 2024)

El director gerent del SAMU 061 Eloy Villalba Ballesteros Per delegació del director general del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 112, de 12/08/2023)

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria

1. Plaça convocada

1.1.Es convoca una plaça de la categoria grup administratiu de la funció administrativa (C1) adscrita a la Unitat Administrativa de Serveis Generals del SAMU 061 del Servei de Salut de les Illes Balears.

1.2. Lloc i centre de treball: Unitat Administrativa de Serveis Generals del SAMU 061 (c/ del Calçat, 2A, 1r, Palma).

1.3. Tipus de nomenament: el director gerent del SAMU 061 dictarà una resolució d'adjudicació, en la modalitat de promoció interna temporal, de la plaça vacant.

1.4.El règim jurídic durant el temps en què la persona seleccionada ocuparà la plaça és el següent:

  1. Es mantindrà en la situació de servei actiu i amb reserva de plaça en la categoria d'origen.
  2. Percebrà les retribucions corresponents a les funcions acomplertes, excepte els triennis i el complement de carrera professional, que seran els corresponents a la categoria d'origen.
  3. No suposarà la consolidació de cap dret de caràcter retributiu o amb relació a l'obtenció d'un nou nomenament, sens perjudici que es pugui considerar com a mèrit en els procediments de selecció.

2. Funcions de la plaça

2.1. Registre:

  1. Registre de documentació.
  2. Compulsa de documentació.
  3. Gestió de Cl@ve permanent.
  4. Apoderaments.
  5. Distribució dels registres que arriben d'altres oficines de registre.
  6. Gestió de les notificacions i de les comunicacions del Servei Compartit de Gestió de Notificacions (Notifica).
  7. Gestió del programa BITCita.

2.2. Subministraments:

  1. Gestió de les incidències de totes les bases assistencials del SAMU 061.
  2. Gestió i control de les comandes i subministraments de mòrfics.
  3. Gestió de les comandes de material de totes les bases del SAMU 061.
  4. Sol·licituds de material a la Central Corporativa de Compres i Logística per mitjà de l'aplicació de compres de SharePoint.
  5. Suport a la Coordinació de l'Àrea Operativa i Recursos Materials.
  6. Subministrament i gestió del material d'oficina del SAMU 061.
  7. Gestió de les trameses i de la recepció de paqueteria per mitjà de les empreses de transport.

2.3.Funcions diverses:

  1. Gestió dels vols per al personal del SAMU 061 amb les agències de viatges.
  2. Gestió de les dietes, dels tiquets d'aparcament i d'altres despeses del personal del SAMU 061.
  3. Supervisió de la gestió de les resolucions dels cursos de formació i control de la despesa de les accions formatives que es duen a terme.
  4. Representació del SAMU 061 en el seguiment de reunions de centres gestors del Servei de Salut.
  5. Coordinació de l'equip de registre i del d'atenció a l'usuari.
  6. Totes les funcions que li assignin en l'àmbit de les competències pròpias.

3. Requisits per participar en el procés de selecció

3.1 Els aspirants han de complir els requisits següents:

a) Tenir la condició de personal estatutari fix del Servei de Salut i prestar servei al SAMU 061.

Si la convocatòria es declara deserta perquè no s'hagi presentat ningú que compleixi els requisits, es preveu expressament que s'estengui al personal que compleixi els requisits de la resta de les gerències de la mateixa àrea de salut.

b) Pertànyer a algun grup de classificació inferior o a una categoria o especialitat diferent del mateix grup que la plaça a la qual s'opta.

c) Estar en la situació de servei actiu.

d) Tenir la titulació exigida legalment, que és qualsevol de les següents: batxiller (LOE, LOGSE), batxillerat unificat polivalent, batxiller superior (pla de 1957), tècnic/tècnica, tècnic/tècnica especialista, haver superat les proves d'accés a la universitat per a majors de vint-i-cinc anys, o bé estar en condicions d'obtenir-la abans que venci el termini per presentar sol·licituds.

També poden participar en el procés de selecció les persones que hagin prestat servei durant cinc anys en la categoria d'origen i tenguin la titulació exigida al grup immediatament inferior a la categoria en la qual es vol ingressar, llevat que sigui necessària una titulació o una habilitació professional específica per acomplir les funcions assignades.

En el cas de les titulacions obtingudes a l'estranger, cal acreditar que estan homologades pel ministeri competent.

e)Acreditar els coneixements de català corresponents al nivell intermedi (B2) per mitjà d'un certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública o per qualsevol dels organismes reconeguts com a equivalents, o bé un certificat homologat per l'organisme competent en matèria de certificació de coneixements de català de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

f) Tenir la capacitat funcional necessària per acomplir les funcions que es derivin del nomenament corresponent. Aquest requisit s'ha d'acreditar abans de la presa de possessió.

g) No patir cap malaltia ni cap limitació física o psíquica que sigui incompatible amb les funcions assignades.

3.2. Aquests requisits s'han de complir el darrer dia del termini per presentar sol·licituds i s'han de mantenir durant tot el procés selectiu.

3.3. Els aspirants han d'acreditar els requisits de manera fefaent en el moment de presentar les sol·licituds, llevat del requisit del punt 3.1.f), que s'ha d'acreditar abans de la presa de possessió.

4. Presentació de sol·licituds

4.1. Els aspirants han de presentar la sol·licitud, emplenada degudament, que es publica en el web www.ibsalut.es (Professionals > Recursos Humans > Treballa amb nosaltres > Convocatòries específiques > SAMU061).

4.2.El termini per presentar sol·licituds és de deu dies a comptar des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta resolució al BOIB.

4.3. La documentació requerida s'ha de presentar a l'Oficina d'Assistència en Matèria de Registre o en una de les oficines auxiliars del Servei de Salut de les Illes Balears o bé per qualsevol de les vies previstes per l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4.4. Els aspirants han de conservar el seu exemplar de la sol·licitud per si els la requereixen en qualsevol moment del procés de selecció.

5. Documentació

5.1. Cal adjuntar a la sol·licitud una còpia autèntica de la documentació que acrediti que es compleixen els requisits i que certifiqui els mèrits al·legats.

5.2. Pel que fa al document d'identitat, si l'aspirant té la nacionalitat espanyola, l'Administració verificarà d'ofici aquest requisit, llevat que aquell s'hi oposi expressament; en aquest cas haurà d'aportar la documentació acreditativa, de manera que pot optar per presentar voluntàriament el document d'identitat en vigor. En tot cas, si l'Administració no pot comprovar aquest requisit, ho notificarà a l'aspirant perquè aporti el document.

5.3. Consignar dades falses en la sol·licitud o en els mèrits al·legats implica l'exclusió definitiva de l'aspirant o de la persona seleccionada en el procés de selecció.

5.4. Els títols o els mèrits expedits en una llengua que no sigui el català o el castellà s'han d'aportar traduïts a un d'aquests idiomes per un organisme oficial competent o un traductor jurat.

6. Sistema de selecció i valoració dels mèrits

6.1. La selecció es durà a terme pel sistema de concurs de mèrits.

6.2. El barem dels mèrits al·legats per optar a aquesta plaça és el que s'estableix en l'annex 3 d'aquesta resolució, que es desglossa d'aquesta manera:

- Experiència professional: màxim, 40 punts.

- Formació: màxim, 20 punts.

- Mèrits específics relacionats amb les funcions de la plaça: màxim, 35 punts.

- Coneixements de català: màxim, 5 punts.

7. Comissió de Selecció

7.1. La Comissió de Selecció està formada per tres membres (annex 2), que tenen la condició de personal funcionari de carrera o estatutari fix del Servei de Salut, del mateix grup professional (o d'un grup superior) que el de la plaça convocada, tots amb veu i vot.

7.2. Els membres de la Comissió de Selecció s'han d'abstenir d'intervenir en el procés i ho han de notificar a l'autoritat que els hagi designat si concorre alguna de les circumstàncies previstes en l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

7.3. Les funcions de la Comissió de Selecció són les següents:

  1. Valorar els mèrits al·legats i acreditats pels aspirants segons el barem que es publica en l'annex 2.
  2. Si cal, requerir als aspirants que, dins el termini establert i en la forma escaient, esmenin els defectes formals del documents que certifiquen els mèrits al·legats o aclareixin algun dels mèrits al·legats.
  3. Confeccionar una llista provisional d'aspirants admesos, amb l'ordre de prelació.
  4. Resoldre les al·legacions formulades pels aspirants dins el termini establert i en la forma escaient.
  5. Elevar a l'òrgan de selecció la llista definitiva d'aspirants admesos amb la puntuació que cadascun ha obtingut.

8. Procediment de selecció i resolució de la convocatòria

8.1.Una vegada vençut el termini per presentar sol·licituds es publicarà a la intranet del SAMU 061 i en el web del Servei de Salut la resolució del director gerent del SAMU 061 per la qual s'aprovaran les llistes provisionals d'aspirants admesos i exclosos, amb la causa de l'exclusió, i les puntuacions provisionals dels mèrits de cada aspirant admès.

En aquest acte s'obrirà un termini de cinc dies per presentar al·legacions contra aquesta resolució i aportar la documentació requerida o, si escau, esmenar la causa de l'exclusió. Si la persona interessada no esmena els defectes, es considerarà que ha desistit de la sol·licitud.

Tots els documents es poden presentar per qualsevol de les vies que preveu la normativa vigent, adreçats a la Gerència d'Atenció d'Urgències (SAMU 061).

8.2.En els set dies hàbils següents al venciment del termini per formular al·legacions i una vegada resoltes aquestes es publicarà a la intranet del SAMU 061 i al web del Servei de Salut de les Illes Balears la resolució del director gerent per la qual s'aproven les llistes definitives d'admesos i exclosos i les puntuacions definitives dels admesos.

En aquest acte s'obrirà un termini addicional de cinc dies perquè únicament els aspirants que havien estat exclosos inicialment puguin formular al·legacions contra la puntuació obtinguda pels seus mèrits. En aquest cas, un cop resoltes les possibles al·legacions es publicarà la resolució amb la puntuació corregida, si escau.

8.3. El nomenament s'oferirà a l'aspirant que hagi obtingut la puntuació més alta. Si es produeix un empat a punts s'aplicaran els criteris de desempat següents:

  1. Amb caràcter general, tindran prioritat les dones en cas que estiguin infrarepresentades en la categoria i en l'especialitat, de conformitat amb l'article 61 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona.
  2. A continuació, qui hagi acreditat més serveis prestats a la categoria dins el Servei de Salut i subsidiàriament al Sistema Nacional de Salut.
  3. Si l'empat persisteix, el nomenament s'oferirà en primer lloc a qui acrediti la puntuació més alta en l'apartat relatiu a l'experiència professional.
  4. Si així i tot es manté l'empat, tindrà prioritat qui hagi obtingut la puntuació més alta en l'apartat de formació continuada.
  5. Finalment, si encara hi ha aspirants empatats, el desempat es dirimirà segons l'escala següent: primer, tenir més de 45 anys; després, tenir més càrregues familiars; a continuació, ser víctima de violència de gènere i, finalment, qui tengui més edat.

8.4. La resolució d'adjudicació de la plaça es publicarà en el BOIB.

9. Nomenament i presa de possessió

La persona seleccionada disposarà d'un termini de tres dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació de la resolució d'adjudicació en el BOIB per prendre possessió de la plaça.

 

ANNEX 2 Comissió de Selecció

La Comissió de Selecció està formada per tres membres, que tenen la condició de personal funcionari de carrera o estatutari fix del Servei de Salut i del mateix grup professional (o d'un grup superior) que el de la plaça convocada, tots amb veu i vot:

  • Presidenta: Antonia Carretero Mesas. Suplent: Antonia Serra García.
  • Vocal: Catalina Besgas Coll. Suplent: Sonia Carrillo García.
  • Secretària: María Luisa Palma Morales. Suplent: Guillem Coll Torres.

 

ANNEX 3 Barem de mèrits

1 Experiència professional (màxim, 40 punts)

1.1. Es computa el temps de serveis prestats que l'aspirant tengui reconeguts fins al final del termini per presentar sol·licituds de participació en el procés de selecció, d'acord amb el barem següent:

  1. Per cada mes de serveis prestats a institucions sanitàries públiques de la Unió Europea com a personal estatutari, funcionari o laboral en la mateixa categoria a la qual s'opta o en places amb el mateix contingut funcional: 0,20 punts.
  2. Per cada mes de serveis prestats a centres públics no sanitaris de la Unió Europea com a personal funcionari o laboral en la mateixa categoria o en places amb el mateix contingut funcional: 0,10 punts.
  3. Per cada mes de serveis prestats ocupant un lloc directiu a institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut (només es valoren els serveis prestats si es té el títol requerit per accedir a la categoria): 0,10 punts.
  4. Per cada mes de serveis prestats a institucions sanitàries públiques de la Unió Europea en una categoria diferent de la categoria a la qual s'opta: 0,07 punts.

1.2 Per valorar aquest apartat es tenen en compte els aspectes següents:

  1. La puntuació màxima que es pot obtenir per la totalitat dels subapartats que l'integren és de 40 punts.
  2. El còmput de serveis prestats es calcula aplicant la fórmula següent: se sumen tots els dies de serveis prestats en cadascun dels subapartats anteriors i el resultat es divideix entre 365. El quocient resultant es multiplica per 12, es descarten els decimals del resultat obtingut i se li aplica el valor assignat al mes complet en el subapartat corresponent.
  3. Un mateix període de temps no pot ser valorat en més d'un dels subapartats que l'integren.
  4. Tenen la consideració d'institucions sanitàries públiques els serveis centrals o perifèrics dels serveis autonòmics de salut, els de l'Institut Nacional de Gestió Sanitària (INGESA), els de l'extint Institut Nacional de la Salut (INSALUD) i els dels organismes equivalents de la Unió Europea.
 

​​​​​​​2. Formació i docència (màxim, 20 punts)

2.1. Formació continuada i docència:

a) Cursos, seminaris, tallers, congressos, jornades, reunions científiques i altres activitats formatives que estiguin relacionades directament amb el contingut de la categoria a la qual s'opta, d'acord amb els criteris següents:

- Han d'haver estat organitzades o impartides per alguna administració pública (d'acord amb l'article 2 de la Llei 39/2015) o per alguna universitat, cosa que ha de constar en el certificat corresponent. Si l'activitat ha estat organitzada per una entitat de dret públic de conformitat amb l'article 2.3 la Llei 39/2015, l'aspirant ha d'acreditar aquesta condició.

- Activitats organitzades per organitzacions sindicals o entitats sense ànim de lucre i que s'hagin impartit en virtut de convenis subscrits amb les administracions públiques o amb universitats, o bé que les hagin acreditades o subvencionades, cosa que ha de constar en el certificat corresponent.

- Activitats duites a terme en virtut dels acords de formació continuada a les administracions públiques i que estiguin organitzades per qualsevol dels promotors de formació continuada que hagin subscrit aquests acords.

b) A l'efecte del que disposen els apartats anteriors, es considera que estan relacionades directament amb el contingut de la categoria a la qual s'opta les activitats relacionades amb l'àrea de recursos humans.

c) Els diplomes o els certificats es valoren de la manera següent:

- Quan s'hi acrediti l'assistència o l'aprofitament: 0,1 punts per crèdit.

- Quan s'hi acrediti la impartició: 0,2 punts per cada crèdit.

- Si en el diploma o certificat hi figura el nombre d'hores en lloc del de crèdits, s'atorga 1 crèdit per cada 10 hores. Si hi figuren simultàniament crèdits i hores, la valoració es fa sempre pels crèdits certificats. Si no s'hi especifiquen hores ni crèdits, no es valora aquesta activitat.

3. Mèrits específics relacionats amb les funcions de la plaça (màxim, 35 punts):

3.1. Per cada mes de serveis prestats a la Unitat de Serveis Generals de la gerència del SAMU 061 a la qual està adscrita la plaça convocada: 1 punt (màxim, 20 punts).

3.2. Per cada mes de serveis prestats a la Unitat de Serveis Generals acomplint les funcions descrites en la base 2: 0,30 punts (màxim, 15 punts).

4. Coneixements orals i escrits de català (màxim, 5 punts)

4.1 Es valoren els certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública o per qualsevol dels organismes reconeguts com a equivalents, i els certificats expedits o homologats per l'organisme competent en matèria de certificació de coneixements de català de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i que estiguin relacionats amb els nivells de coneixements que s'indiquen a continuació, fins a una puntuació màxima de 5 punts:

Certificat C1: 3 punts.

Certificat C2: 4 punts.

Certificat LA: 1 punt.

4.2. El valor del certificat de llenguatge administratiu (LA) se suma al de valor més alt que es presenti (C1 o C2).