Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL CONSULTIU

Núm. 106735
Acord del Ple del Consell Consultiu de les Illes Balears de 15 de novembre de 2023 pel qual s’aprova la relació de llocs de treball del personal

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Consultiu de les Illes Balears és l'òrgan superior de consulta de la comunitat autònoma de les Illes Balears, segons l'article 76 de l'Estatut d'autonomia i de conformitat amb l'article 1.1 de la Llei 5/2010, de 16 de juny, que el regula. Li correspon l'alt assessorament del Parlament, del Govern i de l'Administració de la Comunitat Autònoma, dels consells insulars i dels ens locals, així com de la Universitat de les Illes Balears; també li correspon el dels ens que integren l'administració instrumental dependent de qualsevol dels ens territorials esmentats i el de les altres entitats i corporacions de dret públic no integrades en l'Administració de les Illes Balears, quan ho exigeixi la Llei.

Pel que fa als mitjans personals, l'article 27 de la Llei 5/2010, d'acord amb el principi de suficiència de recursos, estableix que el Consell Consultiu ha de disposar dels que siguin necessaris i suficients per al compliment de les seves funcions. En aquest sentit, l'article 28 de la dita Llei assenyala que el personal al servei d'aquesta institució estatutària està format per personal propi i personal de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que ocupa llocs de treball del Consell Consultiu. El propi depèn orgànicament i funcionalment del president del Consell Consultiu; el de l'Administració de la Comunitat Autònoma depèn orgànicament del conseller competent en matèria de funció pública i funcionalment del president del Consell Consultiu.

Segons l'article 29 de la Llei 5/2010, correspon al Ple del Consell Consultiu, a proposta del president, l'aprovació de la relació de llocs de treball del personal al servei de la institució, en el marc de les previsions pressupostàries. S'hi afegeix que aquesta relació, que s'ha d'adaptar a les peculiaritats procedents de la seva especialitat orgànica i funcional, s'ha de publicar.

El Consell Consultiu compta actualment amb tres relacions de llocs de treball: la primera és anterior a la Llei 5/2010 i es troba completament desfasada; la segona, referida al personal propi lletrat, fou aprovada en la sessió plenària del 6 de maig de 2015 i dona resposta a la disposició addicional segona de la Llei 5/2010 i a la modificació introduïda per la Llei 7/2011, de 20 d'octubre; finalment, la tercera, relativa al personal propi que no forma part del cos de lletrats i lletrades, s'aprovà en la sessió plenària del 14 de maig de 2019, de resultes de l'aplicació de la Llei 1/2018, de 5 de març, de cossos i escales propis del Consell Consultiu de les Illes Balears.

Durant els darrers anys, en aquesta institució el volum de feina ha augmentat en gran manera i han aparegut noves funcions que han afectat molt significativament els llocs de treball. A més a més, la modernització hi ha arribat per imperatiu legal i, especialment, després de l'entrada en vigor del Decret 38/2020, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització i funcionament; no obstant això, a diferència de l'Administració activa, aquest òrgan ha mantingut la mateixa estructura de recursos humans, malgrat la necessitat d'afrontar noves funcions, la qual cosa ha suposat un increment de tasques, responsabilitats i càrrega de treball que ha afectat tot el personal. Aquesta situació ha estat reconeguda en moltes ocasions pel Ple del Consell Consultiu, quan s'han aprovat les memòries de cada any i, molt recentment, en les sessions plenàries del 21 de juny i del 19 de juliol de 2023. Per aquests motius, és indispensable, en alguns casos, crear noves places en l'estructura i l'organigrama actualment vigents i, en altres, ajustar a la nova realitat les característiques i els conceptes econòmics d'alguns llocs de treball. El Ple, per unanimitat, en la sessió del 13 de setembre de 2023, ha estimat que aquestes noves funcions, per l'especial sobrecàrrega de treball, dificultat tècnica, responsabilitat i dedicació significativa que impliquen, suposen també la prestació del servei en unes condicions especials, singulars i excepcionals que fan necessari adequar alguns complements retributius. D'altra banda, al que s'ha dit fins ara s'ha d'afegir que, en els darrers anys, en aquest òrgan la càrrega de treball pròpia de la funció consultiva s'ha incrementat, així mateix, considerablement en tots els àmbits i això afecta cada una de les unitats. Aquesta càrrega es veu reflectida en l'increment del nombre de dictàmens emesos i de sessions plenàries dutes a terme, que a hores d'ara suposa un augment aproximat del 37 % i del 80 %, respectivament.

Altrament, s'ha de tenir en compte el caràcter singularitzat dels llocs de treball del personal del Consell Consultiu, en compliment de l'article 32 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears ―modificat per la disposició addicional primera del Decret llei 6/2022, de 13 de juny―, i en execució de la Llei 1/2018, de 5 de març, que ja ha reconegut aquesta singularització. De la mateixa manera, és aquest un bon moment per preveure els llocs de treball susceptibles de ser exercits en la modalitat de teletreball, d'acord amb el Decret 3/2023, de 6 de febrer, pel qual es regula la modalitat de prestació de serveis mitjançant teletreball a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que és aplicable al personal funcionari del Consell Consultiu.

Finalment, es considera més adequat consolidar en una única relació de llocs de treball les tres relacions actualment vigents. Com s'ha avançat més amunt, l'anterior a la Llei 5/2010 ha quedat completament obsoleta i ha caigut en desús; a més, el Consell Consultiu tenia el compromís de deixar-la sense efecte per evitar qualsevol tipus de confusió i inseguretat jurídica, sens perjudici del manteniment d'algunes places de personal no propi, perquè estan dotades i ocupades. Tampoc no té cap sentit mantenir separades, com fins ara, les dues relacions del personal propi, només pel fet d'haver-les aprovades en dates diferents, ja que la Llei 1/2018, de cossos i escales propis, es va publicar tres anys després de l'aprovació de la relació de llocs de treball dels lletrats i lletrades; en conseqüència, és un bon moment per confeccionar-ne una de nova que consolidi, amb els canvis, les dues anteriors. Així, s'aconsegueix una regulació dels llocs de treball amb una visió conjunta de tot el personal, adaptada a les noves necessitats i amb els ajusts corresponents a la nova realitat. Per tant, la relació de llocs de treball que ara s'aprova, i que s'adjunta com a annex, substitueix les anteriors a tots els efectes, d'acord amb les disponibilitats pressupostàries i la memòria que acompanya l'Avantprojecte de pressuposts generals del Consell Consultiu per al 2024, aprovat el 13 de setembre de 2023.

El Ple del Consell Consultiu, a proposta del president, en la sessió de 27 de setembre de 2023 acordà continuar la tramitació, amb la negociació sindical prèvia en la Mesa Sectorial de Serveis Generals de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que es va dur a terme el 10 de novembre de 2023.

Per tot això, el Ple del Consell Consultiu, reunit en la sessió de 15 de novembre de 2023, adopta per unanimitat el següent

ACORD

1. Aprovar la relació de llocs de treball del personal del Consell Consultiu que s'adjunta com a annex a aquest Acord.

2. Ordenar la publicació de l'Acord i de l'annex en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Contra aquest Acord, que segons la disposició addicional tercera de la Llei 5/2010 exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el Ple del Consell Consultiu en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, de conformitat amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 10.1, 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sens perjudici que la persona interessada pugui interposar-n'hi qualsevol altre que consideri procedent.

 

Palma, en la data de la signatura electrònica (12 de febrer de 2024)

La consellera secretària María Virtudes Marí Ferrer

Palma, en la data de la signatura electrònica (16 de febrer de 2024)

El president Felio José Bauzá Martorell

Documents adjunts