Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 104449
Escola Municipal de Formació. Aprovació de procediment d’ampliació del Registre de persones docents de l’Escola Municipal de Formació de l'Ajuntament de Palma

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Regidora de l'Àrea d'Hisenda, Funció Pública i Govern Interior, per decret número 1422 de data 31 de gener de 2024, ha resolt el següent:

1.- Aprovar l'ampliació del Registre de Personal docent de l'Escola Municipal de Formació, segons l'annexe 1 i 2 que s'adjunten.

2.- Publicar al BOIB, un cop aprovada, aquesta Resolució així com els annexes 1 (procediment d'ampliació del Registre de persones docents de l'Escola Municipal de Formació) i 2 (sol·licitud d'inscripció al Registre de persones docents de l'Escola Municipal de Formació).

 

Palma, (signat electrònicament: 25 de febrer de 2024)

El cap de servei de l'Escola Municipal de Formació Macià Ensenyat Estarelles p.d. el Decret de batlia núm. 15417, de 18 d'agost de 2011 (BOIB 140, de 17 de  setembre de 2011)

Que es decreti

Palma, (signat electrònicament: 26 de febrer de 2024)

La regidora de l'Àrea d'Hisenda, Funció Pública i Govern Interior p.d. Decret de batlia núm. 202317617, de 29/09/2023 (BOIB núm. 138, de 10/10/2023) i Acord de la Junta de Govern, de 05/07/2023 María de las Mercedes Celeste Palmero p.d. Decret de batlia núm. 202311880, de 19/06/2023 (BOIB núm. 84, de 22/06/2023)

 

ANNEX  1 Procediment d'ampliació del Registre de persones docents de l'Escola Municipal de Formació

Preàmbul

Atès que, al BOIB núm. 21 de data 15/02/2018, es va publicar l'aprovació del Procediment de creació i manteniment del Registre de persones docents de l'Escola Municipal de Formació i que, al BOIB núm. 182 de data 24 d'octubre de 2020 i posteriorment al BOIB núm. 47 de data 2 d'abril de 2022 es va publicar l'aprovació de procediment d'ampliació del Registre de persones docents per donar resposta a l'increment de les necessitats de personal docent per assolir les accions formatives.

Atès al nombre de peticions per part de persones docents externes i internes que tenen la intenció de col·laborar amb l'Escola Municipal de Formació, es considera adient l'ampliació del Registre esmentat.

Article 1. Objecte

L'objecte d'aquest procediment és ampliar la base de dades de professorat de diverses matèries incloses a les àrees del Pla de formació general de l'EMF, a partir d'un procés d'inscripció pel registre municipal.

Article 2. Abast

Aquest procediment afecta el personal docent d'activitats formatives desenvolupades en el marc dels plans de formació o de qualsevol acció formativa programada i executada per l'EMF.

Article 3. Ampliació de la Base de dades general del professorat

S'amplia la Base de dades general del professorat de l'EMF perquè qualsevol persona interessada a formar part del seu equip de docents quedi registrada telemàticament i per a ordenar i classificar les dades del personal docent.

Article 4. Procediment d'inscripció a la Base de dades

1. S'estableix com a termini per a presentar les sol·cituds d'inscripció a la Base de dades de professorat el dels 15 dies següents a la data de publicació al BOIB de l'anunci de l'ampliació de la Base de dades.

2. Les sol·licituds s'han de presentar al Registre General de l'Ajuntament seguint el model d'inscripció pertinent que figura com a annex i que detalla la matèria o matèries a impartir.

3. Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds l'EMF establirà un procediment mitjançant el qual s'avaluarà el currículum i la documentació presentats. Els resultat d'aquesta avaluació, que es publicarà al BOIB, permetrà seleccionar el personal docent.

4. L'EMF revisarà cada 2 anys la Base de dades. Això no obstant, a petició de la persona interessada es podrà actualitzar i incorporar nous docents, encara que les persones ja inscrites quedaran exemptes d'una nova inscripció.

Article 5. Criteris de valoració de mèrits

1. Els criteris per a avaluar les dades del personal docent són els següents:

a. Titulacions acadèmiques superiors a l'exigida

b. Nivells de català

c. Formació en gènere

d. Experiència docent en l'especialitat de l'acció formativa durant els darrers cinc anys.

e. Experiència professional o pràctica acreditada en la matèria de l'acció formativa proposada.

f. Compromís d'aportar programació didàctica.

g. Compromís d'aportar material didàctic d'elaboració pròpia

2. També es pot valorar que marquin a la sol.licitud l´acceptació de la publicació dels resultats obtinguts a l'avaluació de satisfacció i el compromís d'acceptar ser avaluats per personal expert en alguna de les accions formatives de la qual sigui el docent.

Article 6. Taula de valoració

S'estableixen les següents puntuacions per als criteris d'avaluació esmentats a l'article anterior:

  • Punt a: Es valora amb 0,5 per a cada titulació superior a la requerida, fins a un màxim de 1,5 punts.
  • Punt b: Es valora amb 0,5 cada nivell de coneixements a partir del B2, fins a un màxim de 1,5 punts.
  • Punt c: 0,05 punts per hora de formació en gènere, fins a un màxim de 2 punts.
  • Punt d: 0,05 punts per cada hora de docència en acció formativa, fins a un màxim de 2, 5 punts.
  • Punt e: 0,5 punts per cada any d'experiència professional directament relacionada amb la matèria formativa, fins a un màxim de 2,5 punts.
  • Punt f: 2 punts per compromís d'aportar programació didàctica, d'acord amb el Pla de formació en vigència o amb la necessitat formativa.
  • Punt g: 1 punt.

Màxim de puntuació: 13 punts (amb la possibilitat de sumar 1 punt més).

Article 7. Formació i accions formatives de suport

Amb l'objectiu de millorar les competències i les habilitats docents, l'EMF es compromet a dissenyar un procés formatiu adient, del qual s'exclouran les persones docents amb una trajectòria professional i docent que garanteixi que ha assolit els objectius del programa formatiu.

Article 8. Òrgans responsables de la selecció

L'òrgan responsable de la selecció és una comissió integrada per un mínim de 4 membres, els quals seran:

  • President: el / la cap de servei de l'EMF
  • Vocals: els /les caps de secció de l'EMF

Article 9. Proves selectives

La Comissió pot dur a terme proves o entrevistes per a determinar la idoneïtat de les persones inscrites en relació amb les seves competències pedagògiques i tecnològiques, entre d'altres aspectes a valorar.

Article 10. Inscripcions d'ofici

La Comissió pot acordar la inscripció d'ofici de les persones que acreditin un prestigi professional o docent en l'àmbit de les administracions públiques, si han manifestat el seu interès a ser inscrites o autoritzat la inscripció.

Article 11. Comunicació de la inscripció

La inscripció es comunica mitjançant notificació personal. En cas d'exclusió, aquesta circumstància s'ha de motivar a la notificació.

Article 12. Baixes i exclusions de la base de dades

1. El personal inscrit es pot donar de baixa del Registre en qualsevol moment, mitjançant sol·licitud.

2. Poden ser motius de exclusió:

a. L'incompliment de les directrius per al personal docent o les instruccions establertes als procediments de l'EMF relatives al desenvolupament d'accions formatives.

b. La valoració negativa dels alumnes o del personal de l'EMF en dues o més accions formatives impartides, d'acord amb els procediments de l'EMF.

3. Quasevol exclusió requereix un informe previ justificatiu de la Comissió, que ha d'aprovar la Direcció General de Funció Pública.

Article 13. Inclusió a la base de dades

1. La inclusió no implica la selecció directa de les persones inscrites com a personal docent, però permet tenir en compte els mèrits i les competències del personal inscrit i sol·licitar-ne els serveis quan ho requereixin les necessitats formatives. Quasevol persona pot accedir a la seva informació per a conèixer la situació que ocupa en la base de dades.

2. L'EMF ha de vetlar per a mantenir una presència equilibrada entre homes i dones en l'equip docent seleccionat, amb un porcentatge mínim del 60/40.

3. D'acord amb la Llei orgànica la Llei O. 3/2018 , de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i el Reglament (UE) general de protecció de dades 2016/679, les dades facilitades per les persones inscrites a la base de dades s'enregistraran en un Registre d'Activitat de Tractament i s'utilitzaran únicament per a la finalitat descrita.

4. L'EMF pot permetre, amb l'autorització de la persona interessada, l'accés a la informació de la base de dades a organismes públics i promotors de formació de les administacions públiques que ho sol·licitin, d'acord amb la legislació vigent.

Article 14. Desenvolupament

Aquesta proposta de regulació del registre de professorat de l'EMF serà vigent a totes les accions formatives que es duguin a terme.

 

Palma, 25 de gener de 2024

El cap de servei Macià Ensenyat Estarelles

Documents adjunts