Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE CAMPOS
Núm. 77881
Bases específiques que regiran la convocatòria de la prova d'aptitud per a l'obtenció del permís municipal d'Autotaxi de Campos
La batlessa de l'Ajuntament de Campos ha dictat, en data de 7 de febrer de 2024, la següent resolució, que es fa pública pel general coneixement:
“Decret de batlia
Antecedents
1. Atesa la provisió de batlia de l'Ajuntament de Campos de dia 15 de gener de 2024, en la qual es disposa l'emissió dels informes corresponents pels serveis tècnics per a la convocatòria de la prova per a l'obtenció del permís d'auto-taxi, així com una proposta de bases que han de regir la corresponent prova d'aptitud.
2. Atès l'informe proposta emès pel tècnic d'administració general en data de 15 de gener de 2024, pel qual s'exposa la legislació aplicable, el contingut mínim de les proves així com es proposen unes bases que regiran la prova d'aptitud corresponent.
Legislació aplicable
1. Article 21.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril Reguladora de les bases del règim local-d'ara endavant, LRBRL-.
2. Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
3. Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears.
4. Reglament municipal regulador del servei de transport públic urbà de viatgers amb vehicles de turisme (autotaxis) (BOIB número 68 de 2 de juny de 2018).
Per tot això, i en virtut de les competències conferides a l'article 21.1 de la Llei 7/1985, reguladora de les bases de règim local, tenc a bé dictar la següent,
Resolució
Primer.- Aprovar les bases que regiran la convocatòria de la prova d'aptitud per a l'obtenció del permís municipal d'auto taxi de Campos de l'any 2024, amb el següent tenor literal:
Bases específiques que regiran la convocatòria de la prova d'aptitud per a l'obtenció de permís municipal d'Autotaxi de Campos
Primera.- Objecte de la convocatòria
És objecte d'aquestes bases la definició dels requisits i condicions que han de regir la realització de les proves d'aptitud per obtenir el permís municipal d'auto taxi de l'Ajuntament de Campos, així com el desenvolupament de la prova d'aptitud.
Segona.- Requisits dels aspirants
D'acord amb l'establert a l'article 11 del Reglament Municipal regulador del servei de transport públic urbà de viatgers amb vehicles de turisme -autotaxis- (BOIB número 68 de 2 de juny de 2018), per obtenir el permís municipal de taxista, l'interessat o interessada haurà de reunir, en la data de finalització del termini per presentar les instàncies, els següents requisits:
Aquesta taxa s'ha de satisfer en el moment de presentació de les instàncies, sense que en cap cas es pugui satisfer amb posterioritat a la finalització del termini de presentació de les mateixes.
L'abonament dels drets de participació haurà de ser satisfet al següent compte bancari:
En el concepte s'haurà d'incloure el document d'identitat de la persona aspirant, així com la indicació de la prova a la qual es vol participar (Prova auto-taxi 2024).
Tercera.- Forma i termini de presentació d'instàncies
Les instàncies per participar a la present convocatòria s'hauran de presentar, segons el model normalitzat que figura a l'Annex I d'aquestes bases, adreçades a la Sra. Batlessa de l'Ajuntament de Campos, dins el termini de deu (10) dies hàbils, a comptar des del dia següent a la publicació de les bases específiques al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
Les instàncies es podran presentar davant el registre general d'entrada de l'Ajuntament de Campos, ubicat a la Plaça Major, 1 (07630 Campos), o per qualsevol dels mitjans admesos a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Si l'últim dia de l'esmentat termini és inhàbil, el termini s'entendrà prorrogat fins al primer dia hàbil següent.
A més, per prendre part a la prova d'aptitud, les persones aspirants hauran de presentar la següent documentació:
La manca d'aportació de la documentació assenyalada determinarà l'exclusió de la convocatòria.
La falsedat en les dades que es facin constar en la sol·licitud o en la documentació annexa sempre i quan determini la mancança dels requisits per participar en la convocatòria, comportarà l'exclusió immediata de la persona sol·licitant des del moment en que s'adverteixi, sense perjudici de les mesures legals que corresponguin.
Els aspirants quedaran vinculats a les dades que es facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i telèfon que figurin en la mateixa es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius, com la no comunicació durant la convocatòria de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.
Quarta.- Admissió de les persones aspirants
Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la batlia d'aquest ajuntament dictarà resolució per la qual declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses.
Aquesta resolució es publicarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Campos i al portal de transparència, atorgant-se un termini de cinc dies hàbils per tal que les persones interessades presentin les al·legacions que considerin oportunes o esmenin la seva sol·licitud.
Les possibles reclamacions o al·legacions, si n'hi haguessin, seran acceptades o rebutjades en la resolució que aprovi la relació definitiva de persones de persones aspirants admeses i excloses, que es farà pública de la mateixa manera que la relació anterior. Conjuntament amb aquesta resolució, es publicarà el lloc, data i hora de la realització de la prova, així com les mesures sanitàries necessàries durant la celebració de la prova.
Els successius anuncis de la convocatòria es publicaran al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Campos.
Cinquena.- Comissió avaluadora
La Comissió avaluadora de la prova estarà constituïda pels següents membres:
President/a titular |
Miquel Ballester Càffaro, Cap de la Policia Local de l'Ajuntament de Campos |
President/a suplent |
Jaume Mas Rigo, Oficial de la Policia Local de l'Ajuntament de Campos |
Vocal titular |
Marta Juárez Villalonga, Tècnica d'administració general de l'Ajuntament de Campos |
Vocal suplent |
Aina Ferrer Clar, Tècnica d'administració general de l'Ajuntament de Campos |
Secretari/a titular |
Daniel J. Mendo Romero, Tècnic d'administració general de l'Ajuntament de Campos |
Secretari/a suplent |
Magdalena Oliver Miralles, Administrativa de l'Ajuntament de Campos |
La Comissió avaluadora serà col·legiada i la seva composició s'ajustarà als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus i les seves membres, procurant així mateix la paritat entre dona i home.
La pertinença a la Comissió avaluadora serà sempre a títol individual, no podent ostentar-se aquesta en representació o per compte de ningú.
La Comissió avaluadora no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense president/a ni secretari/ària, i les seves decisions s'adoptaran per majoria.
La Comissió avaluadora estarà facultada per a resoldre els dubtes interpretatius que poguessin derivar-se de la present convocatòria.
L'abstenció i la recusació dels membres de la Comissió avaluadora es regirà pels articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i pels articles 22 i 23 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Les decisions adoptades pel tribunal es poden recórrer en les condicions que estableix l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Sisena. Contingut de les proves d'aptitud
Per a l'avaluació de l'aptitud dels aspirants, es realitzarà única una prova que consistirà en:
La durada de la prova serà de 45 minuts.
Els coneixements sobre els que versarà la prova són els estipulats a l'article 11 del Reglament Municipal regulador del servei de transport públic urbà de viatgers amb vehicles de turisme -autotaxis- (BOIB número 68 de 2 de juny de 2018), que son:
Durant la realització de la prova, no es permetrà la consulta de cap tipus de documentació ni cap altre tipus d'element de consulta digital.
Setena.- Relació d'aprovats, presentació de documents i nomenament
La Comissió avaluadora elevarà una relació provisional dels aprovats per ordre de puntuació a la Presidenta de la corporació, que procedirà a la seva publicació a la seu electrònica de l‘Ajuntament de Campos i al portal de transparència municipal.
Els aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació dels resultats provisionals a la seu electrònica, per presentar al·legacions, reclamacions o sol·licituds de revisió de la prova.
Una vegada resoltes les al·legacions existents, s'elaborarà la relació definitiva de persones aspirants aptes de l'Ajuntament, essent aquesta publicada a la seu electrònica de l‘Ajuntament de Campos i al portal de transparència municipal.
Finalitzat l'anterior termini, i dictada resolució de la Presidenta de la corporació per la qual s'aprova la llista definitiva d'aspirants aptes, aquests hauran d'aportar, davant de l'Ajuntament, dins del termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà a la publicació de l'anunci corresponent, de la següent documentació:
Als aspirants que dins del termini indicat, i llevat dels casos de força major, no presentin la documentació o de la mateixa es deduís que manquen d'algun requisit exigit, no se'ls expedirà el permís municipal.
Vuitena.- Recursos
Contra la convocatòria i les presents bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades o bé recurs potestatiu de reposició, a interposar davant aquesta Batlia, en el termini d'un mes des de la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'establert als articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé directament i de forma alternativa, recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'establert als articles esmentats i als articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, a interposar davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears de la present convocatòria.”
Segon.- Publicar la convocatòria al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Campos, al portal de transparència municipal i al Butlletí Oficial de les Illes Balears.”
Campos, a la data de signatura electrònica (7 de febrer de 2024)
La batlessa Francisca Porquer Manresa
ANNEX I Sol·licitud de participació a les proves d'aptitud per a l'obtenció del permís municipal d'auto-taxi
(Nom i cognoms) _________________________________________DNI/NIE núm. ___________________, amb domicili a _______________________________________________(Carrer, avinguda) núm. _____________ del Municipi de _____________________(Localitat) Codi postal ___________ Telèfon _________________________________________, e-mail a efectes de notificacions______________________________________.
Expòs
Primer.- Que he tengut coneixement de la convocatòria i de les bases que han de regir la realització de les proves d'aptitud per obtenir el permís municipal d'auto taxi de l'Ajuntament de Campos (Prova ordinària de l'exercici 2024).
Segon.- Que reunesc totes i cadascuna de les condicions exigides a les bases, referides entre d'altres a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació d'aquesta sol·licitud, i que són certes les dades que es consignen en aquesta sol·licitud.
Tercer.- Que adjunta la següent documentació:
Còpia simple del document nacional d'identitat o NIE, segons correspongui - anvers i revers-.
Justificant de pagament de la taxa (15 euros).
Quart.- Declar que són certes les dades manifestades a la present instància i em compromet, en qualsevol moment i previ requeriment de l'administració convocant, a acreditar-les.
Cinquè.- Que vull rebre les notificacions de l'Ajuntament de Campos relacionades amb aquest procediment i altres (indicar una):
|
Per mitjans electrònics.
|
En format paper (Només per a subjectes no obligats a relacionar-se electrònicament amb l'administració en virtut de l'establert a la Llei 39/2015)
Sol·licit
Que s'admeti aquesta sol·licitud per a la present convocatòria.
_________________, a _____ de ____________ de 2024
Firmat,
El/la sol·licitant
SRA. BATLESSA DE L'AJUNTAMENT DE CAMPOS