Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS

Núm. 799836
Resolució d’aprovació de l’Oferta d’Ocupació Pública de personal funcionari de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials de l’any 2023, derivada de la taxa de reposició d’efectius ordinària i de la taxa específica de l’article 20 de la Llei de Pressupostos de l’Estat per a l’any 2023

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. En data de 7 de desembre de 2023 el director gerent de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (en endavant IMAS) va emetre memòria justificativa relativa a l'aprovació de l'Oferta d'Ocupació Pública de personal funcionari de l'IMAS de l'any 2023, corresponent a la taxa de reposició d'efectius ordinària i a la taxa específica previstes a la Llei de Pressupostos de l'Estat per a l'any 2023.

2. Mitjançant la Resolució del President de l'IMAS de data 11 de desembre de 2023 s'acorda iniciar el procediment d'aprovació de l'Oferta d'Ocupació Pública de personal funcionari de l'IMAS de l'any 2023, corresponent a la taxa de reposició d'efectius ordinària i a la taxa específica previstes a la Llei de Pressupostos de l'Estat per a l'any 2023.

3. La Mesa Sectorial de Negociació de l'IMAS en sessió d'1 de desembre de 2023 va negociar i aprovar, l'acord dels criteris generals sobre l'Oferta d'Ocupació Pública de personal funcionari de l'IMAS de l'any 2023.

4. El dia 15 de desembre de 2023 el Consell Rector de l'IMAS en sessió extraordinària va aprovar el Pla per a l'execució de l'oferta d'Ocupació Pública de l'any 2023, i altres mesures per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública de l'IMAS.

5. El dia 18 de desembre de 2023 l'Institut Balear de la Dona ha emès l' Informe d'avaluació d'impacte de gènere en relació amb la proposta de resolució de l'Oferta d'Ocupació Pública de personal funcionari de l'IMAS de l'any 2023.

6. La cap del Departament de Recursos Humans de l'IMAS ha emès en data 19 de desembre de 2023 l'informe jurídic favorable relatiu a la proposta d'aprovació de l'oferta d'ocupació pública de personal funcionari de l'IMAS de l'any 2023.

Fonaments de dret

I. L'article 91.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, preveu que «les corporacions locals formularan públicament la seva Oferta d'Ocupació, ajustant-se als criteris fixats a la normativa bàsica estatal».

L'article 70 del Reial Decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (EBEP), estableix que «les necessitats de recursos humans, amb assignació pressupostària, que s'hagin de proveir mitjançant la incorporació de personal de nou ingrés seran objecte de l'Oferta d'Ocupació Pública, o a través d'altre instrument similar de gestió del proveïment de les necessitats de personal».

L'article 47.1 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears estableix que «constitueix l'oferta d'ocupació pública anual el conjunt de places vacants de personal funcionari i de personal laboral, amb dotació pressupostària, la cobertura de les quals resulta necessària i no és possible amb el personal existent».

D'altra banda, l'article 193 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, estableix entre d'altres que «1. Constitueix l'Oferta d'Ocupació Pública anual de cada entitat local el conjunt de places vacants de personal funcionari i de personal laboral, amb dotació pressupostària, la cobertura de les quals resulta necessària i no és possible amb el personal existent. 2. L'Oferta d'Ocupació Pública ha d'indicar l'escala, la subescala, la classe o l'especialitat del personal funcionari, o el nivell i la categoria professional del personal laboral a què corresponguin les places vacants 5. L'Oferta d'Ocupació s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears» .

II. L'article 20 de la Llei 31/2022, de 23 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2023 (BOE núm. 308, de 24 de desembre de 2022), estableix les disposicions relatives a l'Oferta d'Ocupació Pública.

L'article 20.U.1 i 3 disposen que la incorporació de personal de nou ingrés amb una relació indefinida en el sector públic és durà a terme mitjançant l'Oferta d'Ocupació Pública amb una taxa de reposició d'efectius.

L'article 20.Dos.1.a) preveu que en els sectors prioritaris la taxa serà d'un 120 per cent i en els altres sectors del 110 por cent. L'article 20.Dos.3. considera sectors prioritaris a l'efecte de la taxa de reposició, entre d'altres, l'apartat Ñ) Places de personal que presta assistència directa a la ciutadania en els serveis socials i serveis de transport públic, així com les places de seguretat i emergències, les relacionades amb l'atenció als ciutadans en els serveis públics i la gestió de prestacions polítiques actives en matèria d'ocupació.

Així mateix, l'article 20.Dos.1.b) estableix que les entitats locals que tinguessin amortitzat el seu deute financer a 31 de desembre de l'exercici anterior tindran un 120 per cent de taxa a tots els sectors.

En aquest sentit, a l'informe del Tresorer del Consell de Mallorca de dia 13 de gener de 2023, consta que l'IMAS té amortitzada el deute a 31 de desembre de 2022.

L'article 20.Dos.1.d) preveu la possibilitat d'articular l'Oferta amb una taxa específica en els termes de l'apartat dos.4, el qual estableix, amb caràcter extraordinari, una taxa específica que sigui necessària per donar compliment de l'objectiu previst a la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat a l'ocupació pública, i que aquesta temporalitat a l'ocupació pública no superi el 8 per cent de les places de naturalesa estructural en cadascun dels seus àmbits, sempre que estigui justificat d'acord amb l'instrument de planificació pluriennal amb què haurà de comptar.

El dia 15 de desembre de 2023 el Consell Rector de l'IMAS ha aprovat l'Acord corresponent al Pla per a l'execució de l'Oferta Pública d'Ocupació de l'any 2023, i altres mesures per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública de l'IMAS.

A l'apartat IV de l'instrument de planificació IV. Mesures organitzatives per limitar l'ocupació temporal, entre d'altres, es preveu l'aprovació dins l'Oferta d'Ocupació Pública del 2023 d'una taxa específica autoritzada per la Llei de Pressupostos de l'Estat 2023, en la qual s'inclou les places de caràcter estructural que han hagut de ser ocupades interinament per necessitats urgents i ineludibles per a la prestació dels serveis de l'IMAS d'acord amb l'article 10. 1 a) de l'EBEP:

- Afectades pel límit temporal del termini de 3 anys, ocupades des de l'entrada en vigor del Reial decret-llei 14/2021.

- No afectades pel límit temporal perquè els nomenaments són anteriors a l'entrada en vigor del Reial decret-llei 14/2021, i no varen ser incloses en el procés d'estabilització derivat de la Llei 20/2021.

L'article 20.Dos.2. de la Llei 31/2022 disposa que les Administracions Públiques han de tenir en compte per l'aprovació de l'oferta de 2023, les places de personal interí per vacant nomenats en l'any 2023, i que, en tot cas, les vacants ocupades per aquest personal hauran d'incloure's en l'Oferta d'Ocupació Pública corresponent a l'exercici en què es produeix el seu nomenament i, si no fos possible, en la següent, tret que es decideixi la seva amortització.

L'article 20.Tres. de la citada Llei estableix les regles per calcular la taxa de reposició d'efectius.

L'apartat Quatre.1.de l'article 20 preveu que la taxa de reposició d'un o diversos sectors o col·lectius prioritaris es podrà acumular a altres sectors o col·lectius prioritaris. Igualment, la taxa de reposició dels sectors no prioritaris es podrà acumular als sectors prioritaris. Les entitats locals que tingueren amortitzat el deute financer a 31 de desembre de l'exercici anterior podran acumular la seva taxa de reposició indistintament a qualsevol sector.

L'article 20.Tres.3. de la Llei 31/2022 disposa que la validesa de la taxa autoritzada estarà condicionada, d'acord amb l'article 70 de l'EBEP, a que les places s'incloguin a una Oferta Pública, aprovada per l'òrgan competent i publicada al diari oficial, abans de la finalització de cada any, i a que la convocatòria de les places es publiqui en el diari oficial corresponent, havent d'assegurar la seva execució en el termini màxim de 3 anys.

III. Respecte a la negociació, l'art. 37.1.l) de l'EBEP preveu que siguin objecte de negociació els criteris generals sobre les ofertes d'ocupació pública.

Així en la sessió de dia 1 de desembre de 2023 es varen negociar i aprovar per unanimitat els criteris generals sobre l'Oferta d'Ocupació Pública de personal funcionari de l'IMAS de l'any 2023, derivada de la taxa de reposició d'efectius ordinària i de la taxa específica previstes a la Llei de Pressupostos de l'Estat per a l'any 2023.

IV. Pel que fa a la reserva de places a les persones amb discapacitat, l'article 59.1 de l'EBEP estableix: “1. A les ofertes d'ocupació pública es reservarà una quota no inferior al set per cent de les vacants per ser cobertes entre persones amb discapacitat, considerant com a tals les definides a l'apartat 2 de l'article 4 del text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, sempre que superin els processos selectius i n'acreditin la discapacitat i la compatibilitat amb l'exercici de les tasques, de manera que progressivament s'assoleixi el dos per cent dels efectius totals a cada Administració Pública.

La reserva del mínim del set per cent es realitzarà de manera que, almenys, el dos per cent de les places ofertes ho sigui per ser cobertes per persones que acreditin discapacitat intel·lectual i la resta de les places ofertes ho sigui per a persones que acreditin qualsevol altre tipus de discapacitat”.

V. L'article 68.2 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears recull que l'Oferta d'Ocupació Pública corresponent al torn de promoció interna inclourà les places vacants corresponents als llocs genèrics i als llocs singularitzats que es determinen reglamentàriament.

VI. L' Informe favorable d'avaluació d'impacte de gènere de l'Institut Balear de la Dona de 18 de desembre de 2023 en relació amb la proposta de resolució sobre l'Oferta d'Ocupació Pública de personal funcionari de l'IMAS de l'any 2023, d'acord amb el que estableix l'article 43.3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

VII. L'article 7.2.11 dels Estatuts de l'IMAS (BOIB núm. 67 de 18 de maig de 2019) determina la competència per a aprovar l'Oferta d'Ocupació Pública a la Presidència de l'IMAS.

Resolució

Primer.- Aprovar l'Oferta d'Ocupació Pública del personal funcionari de l''IMAS de l'any 2023, derivada de la taxa de reposició d'efectius ordinària i de la taxa específica de l'article 20 de la Llei de Pressupostos de l'Estat per a l'any 2023, en els termes que s'estableixen a l'annex I i II respectivament d'aquesta resolució.

Segon.- Es reservarà el corresponent percentatge de les places per a promoció interna d'acord amb la previsió de l'article 68.2 de la Llei 3/2007 de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, les quals es concretaran en la Mesa Sectorial de Negociació de l'IMAS.

Tercer.- Reservar una quota mínima del 7% de les vacants objecte de l'oferta perquè participin persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 %, d'acord amb el que preveu l'article 59.1 de l'EBEP, que se concretarà en les convocatòries d'execució de l'oferta pública.

Quart.- Trametre aquesta Resolució a l'Administració General de l'Estat, en compliment del que disposa l'article 56.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local.

Cinquè.- Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Aquesta resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella es pot interposar, d'acord amb l'article 28.1 dels Estatuts de l'IMAS aprovats per Acord del Ple del Consell de Mallorca d'11 d'abril de 2019 (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019), recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, dins el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada, podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà al de la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs.

Contra la desestimació per silenci del recurs d'alçada, podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en qualsevol moment a partir de l'endemà de la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s'hagi notificat la resolució).

No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Palma, en la data de la signatura electrònica (20 de desembre de 2023)

El conseller executiu de Benster Social i president de l'IMAS
Guillermo Sánchez Cifre)

 

 

ANNEX I PLACES OFERTA D'OCUPACIÓ PÚBLICA DE PERSONAL FUNCIONARI DE L'IMAS DE L'ANY 2023, DERIVADA DE LA TAXA DE REPOSICIÓ D'EFECTIUS ORDINÀRIA

ESCALA ADMINISTRACIÓ GENERAL DE L'ADMINISTRACIÓ LOCAL

Grup A/ Subgrup A1

 

Subescala tècnica, classe tècnic-a superior (dret)

1

Grup C / Subgrup C2

 

Subescala auxiliar, classe auxiliar

2

Grup AP

 

Subescala subalterna, classe subaltern-a

2

ESCALA ADMINISTRACIÓ ESPECIAL DE L'ADMINISTRACIÓ LOCAL

Grup A / Subgrup A1

 

Subescala tècnica, classe tècnic-a superior, especialitat psicologia

4

Subescala tècnica, classe tècnic-a superior, especialitat informàtica

2

Grup A / Subgrup A2

 

Subescala tècnica, classe tècnic-a mitjà, especialitat educador-a social

1

Subescala tècnica, classe tècnic-a mitjà, especialitat treballador-a social

1

Subescala tècnica, classe tècnic-a mitjà, especialitat informàtica (tècnica)

1

Subescala tècnica, classe tècnic-a mitjà, especialitat infermeria

1

Subescala tècnica, classe tècnic-a mitjà, especialitat fisioteràpia

3

Subescala tècnica, classe tècnic-a mitjà, especialitat graduat-da social

1

Grup C / Subgrup C2

 

Subescala serveis especials, classe personal d'oficis/oficial-a, especialitat oficial

1

Subescala serveis especials, classe personal d'oficis/ajudant-a, especialitat auxiliars educatius

2

Subescala tècnica, classe tècnic-a auxiliar, especialitat cures auxiliars d'infermeria

3

Grup AP

 

Subescala serveis especials, classe personal d'oficis/operari-operària, especialitat personal de serveis

2

Subescala serveis especials, classe personal d'oficis/operari-operària, especialitat ajudant-a de cuina

1

Subescala serveis especials, classe personal d'oficis/operari-operària, especialitat zelador-a

2

 

ANNEX II PLACES OFERTA D'OCUPACIÓ PÚBLICA DE PERSONAL FUNCIONARI DE L'IMAS DE L'ANY 2023, DERIVADA DE LA TAXA ESPECÍFICA

ESCALA ADMINISTRACIÓ GENERAL DE L'ADMINISTRACIÓ LOCAL

Grup A/ Subgrup A1

 

Subescala tècnica, classe tècnic-a superior (dret)

4

Grup A/ Subgrup A2

 

Subescala gestió, classe tècnic-a de grau mitjà

3

Grup C/Subgrup C1

 

Subescala administrativa, classe administratiu-iva

3

Grup C / Subgrup C2

 

Subescala auxiliar, classe auxiliar

18

Grup AP

 

Subescala subalterna, classe subaltern-a

11

ESCALA ADMINISTRACIÓ ESPECIAL DE L'ADMINISTRACIÓ LOCAL

Grup A / Subgrup A1

 

Subescala tècnica, classe tècnic-a superior, especialitat llicenciatura en dret

3

Subescala tècnica, classe tècnic-a superior, especialitat metge-metgessa

4

Subescala tècnica, classe tècnic-a superior, especialitat psicologia

6

Grup A / Subgrup A2

 

Subescala tècnica, classe tècnic-a mitjà

1

Subescala tècnica, classe tècnic-a mitjà, especialitat educador-a social

1

Subescala tècnica, classe tècnic-a mitjà, especialitat treballador-a social

8

Subescala tècnica, classe tècnic-a mitjà, especialitat informàtica (tècnica)

7

Subescala tècnica, classe tècnic-a mitjà, especialitat infermeria

5

Subescala tècnica, classe tècnic-a mitjà, especialitat teràpia ocupacional

1

Subescala tècnica, classe tècnic-a mitjà, especialitat fisioteràpia

1

Subescala tècnica, classe tècnic-a mitjà, especialitat arquitectura tècnica

3

Grup B

 

Subescala tècnica, classe tècnic-a mitjà (B), especialitat informàtica

3

Grup C / Subgrup C1

 

Subescala tècnica, classe tècnic-a auxiliar, especialitat informàtica

1

Grup C / Subgrup C2

 

Subescala serveis especials, classe personal d'oficis/oficial-a, especialitat oficial

4

Subescala serveis especials, classe personal d'oficis/ajudant-a, especialitat auxiliars educatius

7

Subescala tècnica, classe tècnic-a auxiliar, especialitat cures auxiliars d'infermeria

57

Subescala serveis especials, classe personal d'oficis/oficial-a, especialitat cuiner-a de primera

1

Grup AP

 

Subescala serveis especials, classe personal d'oficis/operari-operària, especialitat personal de serveis

27

Subescala serveis especials, classe personal d'oficis/operari-operària, especialitat personal de manteniment

1

Subescala serveis especials, classe personal d'oficis/operari-operària, especialitat ajudant-a de cuina

1

Subescala serveis especials, classe personal d'oficis/operari-operària, especialitat zelador-a

3