Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE FELANITX

Núm. 611798
Bases específiques que regiran la convocatòria per constituir una borsa de tècnic/a de medi ambient, com a funcionaris/es interins/es de l’Ajuntament de Felanitx

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Expedient 2508/2023

Aprovades per la Junta de Govern Local de dia 19 de setembre de 2023, es publiquen íntegrament les bases específiques que regiran la convocatòria per constituir una borsa de tècnic/a de medi ambient, com a funcionaris/es interins/es de l'Ajuntament de Felanitx, tal com disposa l'art. 49.2 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

BASES ESPECÍFIQUES QUE REGIRAN LA CONVOCATÒRIA PER CONSTITUIR UNA BORSA DE TÈCNIC/A DE MEDI AMBIENT, COM A FUNCIONARIS/ES INTERINS/ES DE L'AJUNTAMENT DE FELANITX

PRIMERA. Naturalesa dels llocs de treball

Vinculació: funcionari interí

Escala: Administració Especial

Subescala: Tècnica

Grup: A; subgrup: A2

Procediment de selecció: Concurs oposició lliure

Es tracta de la creació d'una borsa d'interins per cobrir les necessitats relatives a les circumstàncies que permeten nomenar personal funcionari interí segons allò que preveu l'article 10 del Reial Decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, i l'article 15 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de les Illes Balears.

Aquesta borsa quedarà sense efecte quan se substitueixi per la borsa sorgida d'una propera convocatòria. En altre cas, aquesta borsa tendrà una vigència màxima de tres anys des de la publicació del llistat definitiu al BOIB.

El personal que prengui possessió com a funcionari interí cessarà en les seves funcions quan finalitzi la causa que va donar lloc al seu nomenament, d'acord amb l'article 10.3 del Reial Decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, sense que tengui dret a cap indemnització, d'acord amb la legalitat.

SEGONA. Requisits

  • Ser espanyol o nacional d'un dels restants estats membres de la Unió Europea o d'aquells estats als que sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors, en els termes prevists en la llei estatal que regula aquesta matèria.

  • Tenir complerts els 16 anys, i no excedir, en el seu cas, de l'edat màxima de jubilació forçosa, per a l'accés a l'ocupació pública.

  • Estar en disposició del títol universitari de Diplomat o Grau en Ciències Ambientals, Biologia, Bioquímica, Ciències de la Mar, Ciències Geològiques, Física, Geografia, Química, Enginyeria Forestal, Enginyeria Ambiental, Enginyeria Civil o equivalent. En cas de presentar un títol equivalent, la càrrega de provar l'equivalència amb la titulació a què es refereix aquest punt, s'haurà d'acreditar per l'aspirant aportant el corresponent certificat de l'administració competent en matèria d'educació, sobre l'equivalència amb la titulació requerida.

  • No patir cap malaltia ni disminució física o psíquica que impedeixi l'exercici de les corresponents funcions.

  • No haver estat separat/da, mitjançant expedient disciplinari, de cap administració o ocupació pública, ni trobar-se inhabilitat/da, per sentència ferma, per al compliment de funcions públiques.

  • No estar sotmès a cap causa d'incapacitat específica d'acord a la normativa vigent.

  • Abans de prendre possessió de la plaça, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap plaça ni realitza cap activitat en el sector públic delimitat per l'art. 1 de la Llei 53/1984, i que no percep cap pensió de jubilació, retir o orfandat. En el cas de realitzar una activitat privada, ho haurà de declarar en el termini de deu dies des de la presa de possessió, amb la finalitat que la corporació pugui adoptar un acord de compatibilitat o incompatibilitat.

  • Acreditar els coneixements de llengua catalana corresponents al nivell B2 o equivalent, segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de dia 21 de febrer de 2013, de conformitat amb la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de modificació de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

  • Haver satisfet els drets d'examen dins el termini de presentació d'instàncies.

TERCERA. Presentació de sol·licituds

Les persones interessades disposaran de deu dies hàbils per presentar les instàncies per prendre part al procés selectiu a partir de l'endemà de la publicació d'aquestes bases al BOIB. Les bases també es publicaran a la pàgina web de l'Ajuntament de Felanitx.

Les sol·licituds es dirigiran a la batlessa de l'Ajuntament de Felanitx i s'hauran d'ajustar al model publicat a l'annex d'aquestes bases. La seva presentació podrà fer-se en el Registre general de l'Ajuntament o en la forma establerta per l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Per ser admès/a i, en el seu cas, prendre part en la pràctica de les proves selectives corresponents, bastarà que les persones aspirants manifestin a la sol·licitud que reuneixen totes i cada una de les condicions exigides a la base segona, el que es posa de manifest en el model de sol·licitud.

A la sol·licitud s'haurà d'adjuntar la següent documentació:

1. El justificant d'ingrés bancari de 15 euros de drets d'examen en el compte IBAN: ES3921008320601300165956, indicant el concepte “Drets d'examen: borsa tècnic Medi Ambient”. Aquesta taxa es fixa d'acord amb el que preveu l'apartat “Drets d'examen per als concursos i oposicions convocats per aquesta corporació” de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius de l'Ajuntament de Felanitx.

L'import dels drets d'examen únicament serà retornat a aquells/es que no fossin admesos/es per falta d'alguns dels requisits exigits per prendre part a les proves selectives, sempre i que formulin la seva reclamació en el termini d'un mes, comptat a partir de la publicació a la web municipal de la resolució per la qual s'aprova la llista de persones admeses i excloses.

2. Fotocòpia del document nacional d'identitat o, en el cas de no tenir la nacionalitat espanyola, del document oficial acreditatiu de la personalitat.

3. En el cas que les persones aspirants tinguin la condició legal de discapacitades, hauran d'adjuntar a la instància el certificat de l'equip oficial de valoració, que acrediti l'esmentada condició, i la compatibilitat amb l'exercici de les tasques i funcions corresponents al lloc de feina. El tribunal establirà, per a les persones amb discapacitat que ho hagin sol·licitat a la instància, les adaptacions possibles de temps i mitjans per dur a terme les proves.

El fet de ser admès/a a la realització de les proves no implica el reconeixement que es compleixen els requisits als interessats per participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu, han de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s'indiquen a la base segona, amb caràcter previ al seu nomenament.

Els mèrits que es valoraran a la fase de concurs, referits al termini de presentació d'instàncies, s'han de presentar mitjançant originals o còpies que tenguin caràcter d'autèntiques, dins el termini de deu dies naturals comptats a partir de l'endemà de la publicació de la qualificació de la fase d'oposició. Es valoraran exclusivament aquells mèrits i condicions personals que figuren en la base setena i que hagin estat degudament justificats.

QUARTA. Admissió d'aspirants

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la presidència de la corporació dictarà resolució en el termini màxim de cinc dies hàbils, i declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses, que serà publicada en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i al tauler d'anuncis electrònic de la seu electrònica de l'Ajuntament (ajfelanitx.eadministracio.cat) ubicat a la pàgina web de l'Ajuntament de Felanitx www.felanitx.org, amb indicació, en el seu cas, de la causa de no admissió, i es fixarà un termini de cinc dies hàbils, a partir de l'endemà de la publicació a la pàgina web, per poder presentar reclamacions. En cas que no n'hi hagués, la llista esdevindrà definitiva a partir del dia següent d'acabar el termini de reclamacions. En la mateixa resolució es nomenaran els membres titulars i suplents del tribunal qualificador.

Les reclamacions presentades seran resoltes en el termini màxim de deu dies hàbils per la Batlia des de l'acabament del termini de reclamacions. La llista definitiva, una vegada resoltes les reclamacions, es publicarà al tauler d'edictes i al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament ubicat a la pàgina web de l'Ajuntament de Felanitx.

CINQUENA. Tribunal qualificador

De conformitat amb l'article 60 de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, la composició del tribunal qualificador serà:

President/a: funcionari/a de carrera de la Corporació del mateix nivell o superior al de la plaça convocada.

Vocals: tres funcionaris/es de carrera de la Corporació o d'altres administracions locals del mateix nivell o superior al de la plaça convocada.

Secretari: el de la Corporació o funcionari/a designat/da a l'efecte.

S'hauran de designar els corresponents suplents.

Hi podran assistir representants sindicals amb veu però sense vot, per efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.

Els membres del tribunal hauran d'abstenir-se d'intervenir, i notificar-ho a l'autoritat convocant, quan concorri en ells alguna de les circumstàncies previstes a l'art. 23 de la Llei 40/2015, o si haguessin realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives d'accés a les places de què es tracta, en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

Igualment, els/les aspirants podran recusar els membres del tribunal quan concorri alguna de les circumstàncies contemplades en el paràgraf anterior.

La composició del tribunal qualificador s'haurà de fer pública mitjançant el corresponent anunci al BOIB.

SISENA. Fase d'oposició, puntuació 25 punts

La fase d'oposició serà obligatòria i eliminatòria, i comprendrà una prova que consistirà en contestar un qüestionari de 50 preguntes amb respostes alternatives sobre la totalitat dels temes relacionats en el programa d'aquestes Bases, en un temps màxim de 60 minuts. Per a cada pregunta es proposaran quatre possibles respostes, essent correcta només una d'elles. Les respostes errònies descomptaran un quart del valor de la pregunta. Les no contestades no puntuaran ni descomptaran. La puntuació màxima d'aquesta prova serà de 25 punts, i seran eliminades les persones aspirants que no arribin a la puntuació mínima de 12,5 punts .

La data de realització de la prova es publicarà al tauler d'anuncis electrònic ubicat a la pàgina web de l'Ajuntament de Felanitx www.felanitx.org i al tauler d'edictes, juntament amb la llista definitiva d'aspirants admesos/es.

La qualificació obtinguda per les persones aspirants en aquesta fase es publicarà, en el termini màxim de tres dies hàbils des de la realització de la prova, en el tauler d'edictes i en el tauler d'anuncis electrònic ubicat a la pàgina web de l'Ajuntament de Felanitx.

Cada persona aspirant disposarà d'un termini de tres dies hàbils des de la publicació de les qualificacions per efectuar reclamacions contra la qualificació obtinguda en aquesta fase, i el Tribunal disposarà d'un termini de cinc dies hàbils per resoldre-les.

SETENA. Valoració de mèrits, puntuació 11 punts

En aquesta fase es valoraran els mèrits i condicions personals de les persones aspirants que hagin superat la fase d'oposició, d'acord amb la relació que es detalla a continuació:

a) Serveis prestats a l'Administració pública, com a personal funcionari o laboral, relacionats amb la plaça o lloc convocats, en un lloc igual, similar o superior, sigui quina sigui la seva denominació: 0,50 punts per cada any, fins a un màxim de 3. Les fraccions d'any es computaran amb el prorrateig de la puntuació pels mesos treballats.

Els serveis prestats s'acreditaran mitjançant certificat, original o còpia que tengui el caràcter d'autèntica, expedit per l'Administració corresponent.

b) Per serveis prestats fora de l'Administració pública relacionats amb la plaça o lloc convocats, en un lloc igual, similar o superior: 0,25 punts per any treballat, amb un màxim d'1 punt. Les fraccions d'any es computaran prorratejant la puntuació anual pels mesos treballats.

Únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada per la persona aspirant, es desprengui que l'experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir. A tal efecte s'haurà de presentar un certificat, original o còpia autèntica, de l'empresa, amb indicació de la data d'alta i baixa, categoria professional, tipus de contracte i funcions desenvolupades, i certificat de la vida laboral expedit per la TGSS. Excepcionalment, en el cas d'extinció de l'empresa on es prestaren els serveis, s'aportaran documents originals o còpies que tenguin caràcter d'autèntiques que justifiquin les dades indicades anteriorment.

Els treballs realitzats com a autònoms s'acreditaran mitjançant certificat d'alta i baixa de l'Impost d'activitats econòmiques, amb indicació de la classificació de l'activitat i, si n'és el cas, de la llicència fiscal per a períodes anteriors a 01.01.92.

c) Formació acadèmica. Puntuació màxima 2 punts.

i. Relacionada amb el lloc de feina:

  • grau universitari o llicenciat: 1 punt.
  • doctorat: 1,75 punts.
  • màster: els títols de màsters universitaris oficials i els títols propis de postgrau (màster, especialista universitari, expert universitari, i curs d'actualització universitària) es valoren a raó de 0,05 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït pel RD 1497/1987, de 27 de novembre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,10 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives, amb un màxim de 2 punts per cada títol.

ii. No relacionada amb el lloc de feina:

  • grau universitari o llicenciat: 0,50 punt.
  • doctorat: 0,60 punts.
  • màster: els títols de màsters universitaris oficials i els títols propis de postgrau (màster, especialista universitari, expert universitari, i curs d'actualització universitària) es valoren a raó de 0,025 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït pel RD 1497/1987, de 27 de novembre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,075 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives, amb un màxim d'1 punt per cada títol.

En el supòsit que el màster oficial o títol propi de postgrau no indiqui els crèdits o no esmenti si es tracten de crèdits LRU o ECTS, s'entén que els crèdits són LRU i s'han de computar, d'acord amb el paràgraf anterior, a raó de 0,025 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives.

No es valorarà la llicenciatura o el grau universitari si es té el doctorat de la mateixa carrera. Tampoc no es podrà valorar cap titulació inferior a la que s'exigeixi com a requisit per presentar-se a la convocatòria ni l'exigida com a requisit.

d) Per estar en possessió de certificats de coneixement de la llengua catalana expedits per la Junta Avaluadora de Català, l'Institut d'Estudis Baleàrics, l'Escola Balear d'Administració Pública o altre organisme competent en la matèria:

  • Certificat C1 o equivalent: 1 punt.
  • Certificat C2 o equivalent: 1,50 punts.
  • Certificat LA o equivalent: 0,50 punts.

Es valorarà només un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s'acumularà a l'altre certificat que s'aporti. Puntuació màxima 2 punts.

e) Coneixements d'altres llengües.

Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d'idiomes (EOI), les universitats, l'EBAP, altres escoles d'administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, fins a un màxim d'1 punt, segons els criteris que s'indiquen en la taula següent:

Nivells del Marc comú europeu

EOI

Universitats, escoles d'administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua, equivalents als nivells del Marc comú europeu

Altres nivells EBAP

Puntuació

 

 

 

1r curs de nivell inicial

0,10

 

 

 

2n curs de nivell inicial

0,20

A1

0,40

0,30

1r curs de nivell elemental

0,30

A2

0,60

0,40

2n curs de nivell elemental

0,40

B1

0,80

0,60

1r curs de nivell mitjà

0,60

B1+

1

0,80

2n curs de nivell mitjà

0,80

B2

1,20

1

1r curs de nivell superior

1

B2+

1,40

1,20

2n curs de nivell superior

1,20

C1

1,60

1,40

 

 

C2

1,80

1,60

 

 

Altres certificats equivalents als nivells del Marc comú europeu es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d'idiomes.

D'una mateixa llengua, només se'n valoren les titulacions de nivell superior.

f) Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris específics de la plaça convocada (el contingut del programa és específic de les tasques pròpies de la plaça), impartits o reconeguts per l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), la Federació d'Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB) i els impartits per universitats públiques i per les escoles tècniques que estiguin relacionades amb el lloc de treball de la plaça convocada, els impartits per col·legis professionals, les Administracions estatal, autonòmica o local, i pels sindicats. Els crèdits d'aprofitament suposen els d'assistència, de manera que no serà acumulativa l'assistència i l'aprofitament a efectes de valoració. Puntuació màxima: 2 punts.

  • Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora, fins a un màxim d'1 punt per curs.
  • Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora, fins a un màxim de 0,5 punts per curs.
  • Per cada certificat d'impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi: 0,0075 punts per hora, fins a un màxim d'1 punt per curs.

Aquest mèrit s'acreditarà documentalment mitjançant còpia autèntica del títol d'assistència o del certificat expedit pel centre o institució que hagi organitzat el curs, amb indicació de la seva durada i de les matèries tractades.

No es valoraran en aquest apartat les assignatures encaminades a obtenir un títol, ni cursos d'idiomes.

VUITENA. Publicació de les valoracions

1. Una vegada conclosa la valoració dels mèrits, el Tribunal Qualificador publicarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i en el tauler d'anuncis electrònic ubicat en la pàgina web www.felanitx.org una llista de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants, amb indicació del nom i el número de document nacional d'identitat esbiaixat. Aquesta llista es publicarà per ordre de major a menor puntuació total.

2. Les persones aspirants disposen d'un termini de tres dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista, per al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració provisional del mèrits del concurs. En cas que no hi hagi rectificacions dins el termini establert a l'efecte, la llista esdevindrà definitiva.

NOVENA. Ordre de prelació i desempats

1. L'ordre de prelació en la borsa serà determinat per la valoració obtinguda en la valoració dels mèrits sumada a la puntuació obtinguda en la fase d'oposició.

2. Els empats es dirimiran atenent successivament els criteris següents:

a) Tenint en compte la perspectiva de gènere, a favor del sexe que correspongui per tal d'aconseguir una representació equilibrada en el departament corresponent.

b) Major puntuació obtinguda en la fase d'oposició.

c) Temps de feina feta prèviament en la mateixa categoria o superior dins l'Administració Pública.

d) Sorteig.

DESENA. Resolució de la convocatòria i publicació de la borsa

1. El Tribunal Qualificador ha d'elaborar una llista definitiva de totes les persones aspirants que formin part de la borsa, per ordre de puntuació obtinguda, que ha d'elevar a la Batlia perquè en dicti la resolució que pertoqui.

2. La borsa s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i el tauler d'anuncis electrònic ubicat a la pàgina web de l'Ajuntament, amb indicació de totes les persones integrants, l'ordre de prelació i la puntuació obtinguda.

ONZENA. Adjudicació

1. Quan es doni algun dels supòsits prevists a la normativa per nomenar un funcionari interí, s'ha d'oferir un lloc a les persones incloses en la borsa que estiguin en la situació de disponible, d'acord amb l'ordre de prelació, sempre que compleixin els requisits que exigeix la relació de llocs de feina per ocupar-lo. Abans del seu nomenament la persona aspirant haurà d'acreditar el compliment de tots els requisits de la base segona que no hagi acreditat amb anterioritat.

2. S'ha de comunicar a la persona aspirant que correspongui el lloc i el termini en el que cal que es presenti. La persona interessada ha de manifestar la seva conformitat en el termini d'un dia hàbil i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat pel servei de personal de l'Ajuntament. Aquest termini ha de ser com a mínim de tres dies hàbils i com a màxim de quinze dies hàbils.

DOTZENA. Renúncia i motius d'exclusió de la borsa

1. Si la persona interessada no manifesta la seva conformitat amb la proposta de nomenament en el termini d'un dia hàbil i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat pel servei de personal de l'Ajuntament, s'entén que renuncia a ocupar el lloc de feina.

2. A les persones aspirants que renunciïn de forma expressa o tàcita, se les ha d'excloure de la borsa de treball, llevat que al·leguin, en el termini establert per manifestar la seva conformitat, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que s'han de justificar documentalment en els tres dies següents:

a) Estar en període d'embaràs, de maternitat o paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o preadoptiu, la qual cosa inclou el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per a cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.

b) Prestar servei com a funcionari/a o personal laboral a una altra administració pública.

c) Patir malaltia o incapacitat temporal.

TRETZENA. Reincorporació a la borsa

1. Les persones interessades estan obligades a comunicar per escrit a l'Ajuntament l'acabament de les situacions previstes en el punt 2 de la base dotzena, en un termini no superior a deu dies hàbils des que es produeixi, amb la justificació corresponent. La manca de comunicació en el termini establert determina passar al darrer lloc de la borsa.

2. La posterior renúncia d'una persona funcionària interina al lloc de feina que ocupa, així com l'incompliment de prendre possessió del lloc acceptat, suposa passar al darrer lloc de la borsa, excepte que aquestes circumstàncies es produeixin com a conseqüència de ser cridat per ocupar un altre lloc de feina de l'Ajuntament de Felanitx o en els casos de força major, que mantindria la mateixa posició.

3. El personal funcionari interí que cessi en el lloc de feina, llevat que sigui com a conseqüència de renúncia voluntària, s'incorpora automàticament a la borsa de la qual formi part en el lloc que li correspongui d'acord amb la puntuació obtinguda en el moment en què es va formar.

CATORZENA. Situació de les persones aspirants

1. Estan en la situació de no disponible les persones integrants de la borsa de feina que no hagin acceptat el lloc ofert per trobar-se en alguna de les situacions previstes al punt 2 de la base dotzena.

2. Mentre la persona aspirant estigui en la situació de no disponible en la borsa, no serà cridada per oferir-li un lloc de feina.

3. Estan en situació de disponible la resta de persones aspirants de la borsa, amb la conseqüència que han de ser cridades per oferir-los un lloc de feina d'acord amb la seva posició en la borsa.

QUINZENA. Impugnació

Les presents bases específiques i tots els actes administratius que es derivin de les bases i de les actuacions dels tribunals es poden impugnar conforme al que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu de les administracions públiques.

PROGRAMA

Tema 1. La Constitució espanyola de 1978: estructura i contingut essencial. Principis generals. Drets i deures fonamentals: garantia i suspensió. La reforma de la Constitució. El Tribunal Constitucional.

Tema 2. Organització territorial de l'Estat. Principis constitucionals. Les comunitats autònomes. Els estatuts d'autonomia: contingut i reforma; l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears: competències i institucions. Els consells insulars.

Tema 3. El Municipi: concepte i elements. L'organització i competències municipals. El terme municipal: concepte i característiques. La població i l'empadronament. L'organització municipal. Els òrgans municipals de govern i les seves competències i funcionament.

Tema 4. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administraciu comú de les administracions públiques. Requisits i eficàcia dels actes administratius. Iniciació del procediment administratiu. De la revisió dels actes en via administrativa.

Tema 5. Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern. Publicitat activa i dret d'accés a la informació pública.

Tema 6. Els béns de les entitats locals: concepte, classes i règim jurídic. Béns de domini públic local. Béns patrimonials locals. La Llei de patrimoni de l'Estat i de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Tema 7. Les hisendes públiques locals: els ingressos públics: concepte i classificació; els impostos, les taxes i els preus públics: concepte i característiques.

Tema 8. Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. Objecte i àmbit d'aplicació. El principi d'igualtat i la tutela contra la discriminació. Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes: mesures per a la integració de la perspectiva de gènere en l'actuació de les administracions públiques de les Illes Balears.

Tema 9. Les competències dels municipis en matèria ambiental d'acord amb la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

Tema 10. La distribució de competències en matèria de medi ambient d'acord amb l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears. El medi ambient a l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears.

Tema 11. Directiva 2008/50/CE del Parlament Europeu i del Consell: avaluació i gestió de la qualitat de l'aire ambient.

Tema 12. La Llei 7/2022, de 8 d'abril, de residus i sòls contaminats per a una economia circular. Producció, possessió i gestió dels residus.

Tema 13. Tractament de residus i aigües a la Llei 13/2012, de 20 de novembre, de mesures urgents per a l'activitat econòmica en matèria d'indústria i energia, noves tecnologies, residus, aigües, altres activitats i mesures tributàries.

Tema 14. Avaluació d'impacte ambiental de projectes a la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental.

Tema 15. Llei 8/2019, de 19 de febrer, de residus i sòls contaminats de les Illes Balears. Règim competencial i planificació. Fonaments de la gestió de residus a les Illes Balears. Ens de residus a les Illes Balears.

Tema 16. Llei 8/2019, de 19 de febrer, de residus i sòls contaminats de les Illes Balears. Règim administratiu de la producció, la possessió i la gestió de residus. Gestió de determinats residus. Sòls contaminats i degradats. Informació sobre residus.

Tema 17. El Reial decret legislatiu 1/2016, de 16 de desembre, pel que s'aprova el text refós de la Llei de prevenció i control integrats de la contaminació.

Tema 18. Catalogació, conservació i restauració d'hàbitats i espais del patrimoni natural a la Llei 42/2007, de 13 de desembre, del patrimoni natural i de la biodiversitat.

Tema 19. Polítiques energètiques a la Llei 10/2019, de 22 de febrer, de canvi climàtic i transició energètica.

Tema 20. Llei 45/2007, de 13 de desembre, per al desenvolupament sostenible del medi rural.

Tema 21. El Pla director sectorial per a la gestió de residus urbans de l'illa de Mallorca. La recollida municipal.

Tema 22. Avaluació ambiental de plans, programes i projectes; avaluació ambiental dels que puguin afectar a espais Xarxa Natura 2000, i disciplina en matèria d'avaluació ambiental al Decret legislatiu 1/2020, de 28 d'agost, pel que s'aprova el text refós de la Llei d'avaluació ambiental de les Illes Balears.

Tema 23. L'Ordenança municipal per a la recollida de residus municipals i la neteja d'espais públics de l'Ajuntament de Felanitx.

Tema 24. El Reglament d'explotació de la deixalleria de Felanitx de l'Ajuntament de Felanitx.

Tema 25. L'Ordenança municipal reguladora de la gestió dels residus de la construcció i demolició de l'Ajuntament de Felanitx.

 

Felanitx, document signat electrònicament (26 de setembre de 2023)

La batlessa Catalina Soler Torres

 

ANNEX SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ ALS PROCEDIMENTS SELECTIUS PER COBRIR PLACES DE PERSONAL INTERINAMENT

_____________________________________________________________________________, DNI núm. ________________________

(nom i llinatges)

amb domicili a ______________________, ____________________________________________________________, núm. __________

                                          (localitat)                                                   (carrer, avinguda, plaça, etc.)

codi postal _____________ , telèfon ________________________, i adreça electrònica ________________________________________,

respectuosament vos

EXPÒS:

Que m'he assabentat de la convocatòria per cobrir places de , les bases de la qual varen ser publicades al BOIB núm. __________de

data ___________________ .

Que reunesc totes i cada una de les condicions exigides a la base segona, referides a la data d'acabament del termini assenyalat per a la presentació d'aquesta sol·licitud.

Que declar conèixer, i he satisfet els drets d'examen, la qual cosa s'acredita amb el document que s'adjunta.

Que don el meu consentiment que les dades personals facilitades en aquest procés siguin tractades i recollides de conformitat amb el disposat als articles 5 i 6 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques en relació al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes i que no siguin cedits a tercers excepte obligació legal.

Per fer ús dels drets d'accés, rectificació, oposició, supressió o limitació relativa a les seves dades de caràcter personal, s'haurà de dirigir al departament de Recursos Humans de l'Ajuntament de Felanitx.

Per tot l'exposat,

SOL·LICIT: prendre part en aquesta convocatòria.

Felanitx, ________ d ____________________ de 20 ______

(signatura)

 

SRA. BATLESSA DE L'AJUNTAMENT DE FELANITX