Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FUNDACIÓ INSTITUT SOCIOEDUCATIU S'ESTEL

Núm. 321716
Resolució de la gerent de la Fundació Institut Socioeducatiu s'Estel per la qual s'aproven la convocatòria, les bases, el barem de mèrits i la designació de la comissió tècnica de valoració del procediment per proveir el lloc de feina de lliure designació, Coordinador/a de Programes-CIS, a la Fundació Institut Socioeducatiu s'Estel

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. Els estatuts de la Fundació Institut Socioeducatiu s'Estel (BOIB núm. 22 de data 17 de febrer de 2018) en l'article 30 disposen “El personal al servei de la Fundació és de naturalesa laboral i es regeix per les disposicions de l'Estatut bàsic de l'empleat públic que li siguin d'aplicació i per la resta de normes laborals i convencionals aplicables al personal d'aquesta naturalesa. Així mateix, es regeix per la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que, en el marc de la disposició addicional primera de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, ho disposin expressament”.

2. Al personal al servei de la Fundació Institut Socioeducatiu s'Estel li és d'aplicació el Conveni Col·lectiu del personal laboral de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en virtut de l'Acord signat entre empresa i representants dels treballadors de 21 de juny de 2019.

3. El Capítol III del Conveni regula la provisió de llocs de treball i en concret l'article 24 regula el concurs de provisió de llocs de treball (trasllats). L'esmentat article especifica:

“La provisió de llocs de treball del personal laboral es podrà realitzar pel sistema de concurs de mèrits o mitjançant el sistema de lliure designació amb convocatòria pública, d'acord amb el que es preveu, a tal efecte, les relacions de llocs de treball...//

...// La lliure designació amb convocatòria pública únicament es podrà aplicar per la provisió de llocs de feina que, per la naturalesa de les seves funcions, tinguin reconegut aquest sistema de provisió a la relació de llocs de treball.

4. L'objecte d'aquesta Resolució és aprovar la convocatòria per proveir amb personal laboral el lloc de feina de lliure designació de la Fundació Institut Socioeducatiu s'Estel, vacant i dotat pressupostàriament, que figura en l'annex 4, i aprovar les bases, el barem de mèrits i la designació dels membres de la comissió tècnica de valoració.

5. En tot allò que no especifica aquesta convocatòria, s'ha d'estar al que regeix l'article 24 del Conveni Col·lectiu del personal laboral de la CAIB, d'aplicació al personal de la Fundació Institut Socioeducatiu s'Estel i la resta de normativa vigent.

Per tot això, de conformitat amb la competència que li atorga l'article 28 dels Estatuts de la Fundació i una vegada obtingudes les autoritzacions pertinents, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Aprovar la convocatòria de provisió del lloc de feina corresponent al personal laboral de la Fundació Institut Socioeducatiu s'Estel, pel sistema de lliure designació, tal com ve determinat expressament a la relació de llocs de treball.

2. Aprovar les bases i el barem de mèrits que han de regir aquesta convocatòria, els quals s'adjunten com a annexos 1 i 2 respectivament.

3. Nomenar les persones que són membres de la comissió tècnica de valoració d'aquesta convocatòria, les quals figuren en l'annex 3.

4. Fer pública la relació del lloc de feina corresponent al personal laboral de la Fundació Institut Socioeducatiu s'Estel, objecte d'aquesta convocatòria, que figura en l'annex 4.

5. Assabentar que la tramitació de les sol·licituds i l'aportació dels documents requerits s'ha de fer mitjançant l'aplicació telemàtica a disposició de les persones interessades a la pàgina web http://fundaciosestel.caib.es.

6. Aprovar el model de sol·licitud, el model de memòria que s'ha de presentar, el model d'autobaremació de mèrits al·legats i el model d'acta que s'ha d'estendre per al lloc de feina convocat, que figuren en els annexos 5, 6, 7 i 8 respectivament.

7. Aprovar l'annex 9 relatiu a la informació sobre protecció de dades personals.

8. Ordenar que aquesta Resolució es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

Interposició de recursos

L'ordre jurisdiccional social és el competent per resoldre les controvèrsies derivades d'aquestes bases, d'acord amb la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social, sense que se pugui interposar cap recurs en via administrativa ni s'hagi d'interposar preceptivament una reclamació prèvia a la via judicial social.

 

Marratxí, a la data de la signatura electrònica (12 de maig de 2023)

La gerent de la Fundació Institut Socioeducatiu s'Estel Josefina Tur Marí

 

ANNEX 1 Bases

1. Objecte de la convocatòria

L'objecte d'aquesta convocatòria és proveir amb personal laboral el lloc de feina “Coordinador/a de Programes – CIS” de la Fundació Institut Socioeducatiu s'Estel, vacant i dotat pressupostàriament, que figura en l'annex 4.

2. Forma de provisió

La provisió del lloc de feina objecte d'aquesta convocatòria es duu a terme pel sistema de lliure designació.

3. Requisits i condicions per participar-hi

3.1. Poden participar en la convocatòria el personal laboral fix o fix d'empresa de la Fundació Institut Socioeducatiu s'Estel, del grup professional B o superior, que compti amb els requisits especificats a la relació de llocs de treball per a cada lloc en concret, tal com figura a l'annex 4.

3.2. A tal efecte, i pel que fa als requisits, la sol·licitud d'inscripció implica una declaració responsable de la persona interessada que compleix tots i cada un dels requisits exigits. La Fundació revisarà si al seu expedient personal consta la justificació documental del requisit, poguent-ne exigir la seva aportació si fos pertinent.

3.3. Les persones interessades han de presentar la sol·licitud mitjançant l'aplicació telemàtica a disposició a la pàgina web http://fundaciosestel.caib.es.

3.4. El termini per presentar les sol·licituds és de 7 dies hàbils comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

3.5. La presentació de la sol·licitud per participar en aquest procediment de provisió suposa el coneixement i l'acceptació inequívoca de l'aspirant del tractament de les dades de caràcter personal a càrrec de l'òrgan competent i únicament per les finalitats establertes en l'annex 9.

3.6. Les condicions generals, els requisits i els mèrits de tots els candidats s'han de referir a la data en què acaba el termini per presentar sol·licituds i s'han de mantenir durant tot el procediment del concurs. En tot allò que no especifiquin aquestes bases s'aplicarà el que disposa l'article 24 del conveni col·lectiu del personal laboral de la CAIB.

3.7. Les persones aspirants han d'adjuntar a la sol·licitud de participació un full d'autobaremació amb tots els mèrits que considerin escaients per apreciar-ne la idoneïtat per desenvolupar la feina.

3.8. Les persones candidates també hauran d'adjuntar una memòria sobre les funcions del lloc de feina, en què incloguin un pla de treball i una descripció de les aportacions que farien en cas d'ocupar-lo.

3.9. El sistema de selecció és el de presentació de Memòria tècnica, concurs de mèrits (experiència i formació) i entrevista personal. Aquesta fase està valorada, en el seu conjunt, amb un màxim de 60 punts. Es divideix en quatre categories: Memòria tècnica (30 punts, que constitueix el 50% del procés selectiu), Experiència (12 punts, que constitueix el 20% del procés selectiu), Formació complementària (12 punts, que constitueix el 20% del procés selectiu) i Entrevista personal (6 punts, que constitueix un altre 10% del procés selectiu).

3.10. Quant a Memòria tècnica es valorarà especialment la visió global del programa: els objectius a assolir, les competències necessàries per a l'organització de l'equip, la identificació dels grups d'interès i les innovacions i aportacions en el programa.

1.1. Objectius a assolir: 10 punts

1.2. Competències necessàries: 5 punts

1.3. Identificació dels grups d'interès: 5 punts

1.4. Principals aportacions i innovacions en el programa: 10 punts

Per a la presentació de la memòria es seguirà l'annex 6.

3.11. En haver acabat el termini per presentar sol·licituds, la gerent de la Fundació Institut Socioeducatiu s'Estel ha de dictar una Resolució mitjançant la qual aprovi i faci pública la llista provisional de persones admeses i excloses, amb expressió de la causa d'exclusió. Aquesta resolució es publicarà a la pàgina web http://fundaciosestel.caib.es

3.12. Es disposarà d'un termini de 2 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació per esmenar les deficiències detectades i aportar la documentació preceptiva.

3.13. En haver acabat el termini indicat, la gerent de la Fundació Institut Socioeducatiu s'Estel ha de dictar una Resolució mitjançant la qual aprovi i faci pública la llista definitiva de persones admeses i excloses i es convocarà a les persones candidates per fer una entrevista personal. L'entrevista ha de versar sobre el contingut de la memòria i els mèrits presentats, i s'han de valorar, entre d'altres, les competències directives per ocupar el lloc de treball. De totes les entrevistes fetes s'ha d'estendre una acta en la qual es deixi constància dels principats aspectes tractats i de la valoració, d'acord amb el model d'acta de l'annex 8.

3.14. La comissió de valoració n'ha de proposar, de forma motivada l'adjudicació. Aquesta proposta s'ha de fonamentar en la capacitat de la persona proposada per assumir les funcions del lloc segons la memòria presentada, els seus mèrits i l'entrevista feta. Aquesta proposta provisional d'adjudicació s'ha de publicar a la pàgina web http://fundaciosestel.caib.es i es disposarà de 2 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació per formular observacions o reclamacions.

3.15. Després d'haver examinat les observacions i les reclamacions presentades dins el termini establert, la comissió tècnica de valoració ha d'elevar a definitiva la proposta d'adjudicació del lloc de feina. Una vegada vista la proposta definitiva la gerent n'ha de dictar la Resolució.

3.16. S'ha de donar publicitat de la resolució d'adjudicació definitiva del lloc de feina a la pàgina web http://fundaciosestel.caib.es i s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

4. Barem de mèrits

4.1. El barem de mèrits que s'ha d'aplicar per resoldre el concurs és el que figura en l'annex 2.

5. Comissions tècniques de valoració

5.1. La comissió tècnica de valoració ha d'estar formada pels membres següents:

  •  Un president o presidenta
  • Dos vocals
  • Un representant del comitè d'empresa amb veu i sense vot.

5.2. D'entre els membres que són vocals , cada comissió ha de designar, en la primera sessió, el que ha d'actuar com a secretari o secretària. La composició de cada comissió figura en l'annex 3.

5.3. Les persones que són membres de la comissió tècnica de valoració, incloses les que ho són per representació sindical, han de pertànyer, en tot cas, com a personal laboral fix o fix d'empresa, a un grup de titulació igual o superior al que s'exigeix per concórrer a la convocatòria.

5.4. Les persones que són membres de la comissió tècnica de valoració s'han d'abstenir de formar-ne part si hi concorren els motius d'abstenció que preveu la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Els interessats també poden promoure la seva recusació mitjançant un escrit en què s'indiquin la causa o les causes en les quals es fonamenta.

 

5.5. Les funcions bàsiques de la comissió tècnica de valoració són les següents:

5.5.1. Comprovar que les persones candidates compleixen els requisits per ser admesos a la convocatòria.

5.5.2. Valorar els mèrits que al·leguen i acrediten les persones candidates en la forma que estableix aquesta convocatòria per al lloc objecte de provisió.

5.5.3. Valorar la memòria tècnica i realitzar l'entrevista personal a les persones candidates.

5.5.4. Elaborar una llista en la qual han de figurar totes les persones candidates per ordre de puntuació i les puntuacions obtingudes pel lloc de feina i per cada apartat de la selecció.

5.5.5. Fer la proposta de nomenament de la persona candidata que hagi obtingut la puntuació més alta per al lloc de feina inclòs en la convocatòria i elevar-la a la gerent.

5.6. El secretari o secretària ha d'estendre una acta de totes les sessions de la comissió tècnica de valoració, què en acabar la sessió o abans de començar la següent, han de signar tots els membres que hi hagin assistit. Si algun membre d'una comissió no vol signar l'acta, s'ha de deixar constància a l'acta, la qual s'ha de donar per vàlida sense la seva signatura.

5.7. Els acords han de ser adoptats per majoria de vots. El president o presidenta dirimeix els empats am b el seu vot.

5.8. Les sessions de les comissions tècniques de valoració tenen la consideració de jornada laboral.

 

ANNEX 2 Barem de mèrits

1. Experiència personal

Quant a Experiència (la valoració màxima per aquest concepte és de 12 punts) es valoren els mèrits següents:

1. Experiència professional a la Fundació s'Estel, qualsevol Administració pública, i/o ens del Sector Públic Instrumental en el Programa Amb Mesura (PAM) al CIS o similar.

Per cada mes (30 dies) de servei prestat:

1.1. En una categoria superior: 0,75 punts

1.2. En la mateixa categoria: 0,50 punts

2. Experiència professional a la Fundació s'Estel, qualsevol Administració pública, i/o ens del Sector Públic Instrumental autonòmic en l'àmbit de justícia juvenil.

Per cada mes (30 dies) de servei prestat:

2.1. En una categoria igual o superior a la requerida: 0,20 punts.

Quant a Formació complementària relacionada amb les funcions del lloc (la valoració màxima per aquest concepte és de 12 punts):

1. A la formació complementària es valoren formació acadèmica, així com cursos, seminaris i jornades formatives que estiguin relacionats directament amb el contingut i els requisits de la plaça.

No es valoraran els certificats o els diplomes que no indiquin les hores o els crèdits de l'acció formativa; sobre matèries o assignatures corresponents a una carrera universitària, els de doctorat o els derivats de processos selectius.

La valoració s'ha de fer d'acord amb els barems següents:

  • Per cada títol acadèmic oficial de grau, segon cicle

universitari, llicenciatura, arquitectura o enginyeria

distint del requerit per optar a la plaça .................... 1 punt

  •  
    Per cada títol acadèmic oficial de diplomatura

universitària, primer cicle universitari, arquitectura

tècnica o enginyeria tècnica distint del requerit per

optar a la plaça ......................................................... 0,75 punts

  • Per cada curs amb certificat d'aprofitament ....... 0,15 punts per hora
  • Per cada curs amb certificat d'assistència ........ 0,10 punts per hora

Si el certificat acreditatiu del curs indica crèdits, es valorarà a raó de 25 hores per cada crèdit ECTS.

Si no s'indica el tipus de crèdit, s'entendrà que són crèdits de l'anterior ordenació universitària (CFC o LRU) i, per tant, es valoraran a raó de 10 hores per crèdit

2. Haver impartit cursos relacionats amb el contingut de la plaça a la qual s'opta:

  • Cursos impartits: 0,20 punts per hora

3. Coneixements de llengua catalana:

  • Certificat C1 o equivalent 1 punt
  • Certificat C2 o equivalent 1,5 punts
  • Certificat LA o equivalent 0,50 punts

Només s'ha de valorar el certificat de més nivell a excepció del LA que sumarà independentment del nivell que es tengui.

4. Publicacions i Ponències relacionats amb el contingut de la plaça a la qual s'opta :

  • Per cada publicació o ponència compartida amb altres autors/es: 0,25 punts.
  • Per cada publicació pròpia (individual): 0,50 punts.

 

ANNEX 3 Comissió tècnica de valoració

President/a

Titular: Enric Xavier Rado Roca. Tècnic superior de serveis generals de la FISE.

Suplent: Antoni Sánchez Pulgarín. Tècnic mitja de programes.

Vocal 1

Titular: Francesca Amengual Servera. Cap de servei de justícia juvenil de la DGIJF.

Suplent: Severino Álvarez Sampredro. Director del centre socioeducatiu Es Fusteret.

Vocal 2

Titular: Marta Escoda Trobat. Cap de secció de centres i programes de la DGIJF.

Suplent: Catalina de la Cruz Suau. Cap de secció d'internaments de la DGIJF. A les reunions de la comissió tècnica de valoració assistirà, amb veu i sense vot, una persona representant del comitè d'empresa.

Documents adjunts