Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ANDRATX

Núm. 293014
Convocatòria beques econòmiques per a estudis a l’estranger, curs 2022/2023

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovada per la Junta de Govern Local, en sessió ordinària celebrada dia 21/04/2023, la Convocatòria beques econòmiques per a estudis a l'estranger, curs 2022/2023, es fa públic la següent convocatòria:

"CONVOCATÒRIA BEQUES ECONÒMIQUES PER A ESTUDIS A L'ESTRANGER, CURS 2022/2023

1.- OBJECTE

L'objecte d'aquests ajuts és el de completar les beques per les despeses que té un estudiant que du a terme els seus estudis fora de l'estat Espanyol amb independència del centre en el que estiguin matriculats per tal se sufragar les despeses consistents en escolarització, llibres, material escolar, allotjament, activitats de reforç i programes especials d'educació així com les despeses derivades del transport dels estudiants al centre educatiu matriculats, per al curs 2022/2023.

2.- REQUISITS

Podran sol·licitar aquestes ajudes els estudiants que:

a) Estiguin cursant estudis en universitats o centres educatius públics o privats fora de l'estat Espanyol durant el curs acadèmic indicat a la convocatòria, segons la següent relació:

- Qualsevol estudi universitari

- Estudis tècnics superiors

- Escoles adscrites a la Universitat

- Col·legis universitaris

- Cicles formatius de primer, segon cicle o tercer cicle

- Beques a l'estranger (tipus Erasmus, Leonardo, Grundiwg...)

- Estudis de règim especial

b) Estar empadronat al municipi d'Andratx.

c) Estar al corrent de les obligacions fiscals amb aquest Ajuntament, i no ser-hi deutors per qualsevol altre concepte tributari. De no ser així, tendran 10 dies hàbils per resoldre la deficiència detectada.

Seran denegades automàticament les sol·licituds que no s'adaptin a allò descrit anteriorment.

El simple fet de presentar la sol·licitud dels ajuts econòmics per a estudis a l'estranger suposa acceptar les bases d'aquest convocatòria i en cas de falsedat o omissió total o parcial de la documentació presentada s'incorrerà en responsabilitat.

S'estableix la compatibilitat amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol Administració o ens públics o privats, nacionals, e la Unió Europea o d'organismes internacionals sempre i quan la quantia total de tots els ajuts no superin les despeses.

3.- DOCUMENTACIÓ PER SOL·LICITAR I JUSTIFICAR L'AJUT

Les sol·licituds s'hauran de formalitzar en la seva totalitat amb l'imprès que facilitarà l'Ajuntament d'Andratx o bé a la plana web de l'Ajuntament. http://www.andratx.cat.

La documentació ha de ser presentada en català o castellà o bé amb una traducció.

S'haurà d'adjuntar la següent documentació:

- DNI de l'estudiant, o presentar l'original

- Documentació que acrediti que realitza els estudis per els quals sol·licita l'ajuda (hi ha de figurar el tipus d'estudi, el lloc de realització i la durada dels mateixos)

- Imprès de la matrícula del curs actual del sol·licitant o document acreditatiu d'haver estat admès a una beca a l'estranger

- Document de l'Ajuntament de transferència bancària

- Altres documents que l'estudiant consideri oportú presentar directament relacionats o d'interès per a la sol·licitud de l'ajuda

- En el moment de la sol·licitud de l'ajuda s'ha de presentar factura i comprovant de pagament de despeses (bitllets, lloguer, matrícula, transport...) per un valor igual o superior de la quantia sol·licitada i que no podrà ser superior a 1.500,00 €.

4.- TERMINI I PRESENTACIÓ

Les sol·licituds es podran presentar d'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions públiques de les següents formes:

- TELEMÀTICAMENT : a través de la Seu Electrònica de l'Ajuntament d'Andratx (https://andratx.sedelectronica.es/) pel seu tràmit específic establert. Per poder dur a terme un registre telemàtic cal disposar d'un certificat electrònic o DNI electrònic o Cl@ve pin (obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Illes Balears, i opcional per a les persones físiques).

- PRESENCIALMENT (només per a persones físiques): al SAC (Servei d'Atenció a la Ciutadania) de l'Ajuntament d'Andratx obligatòriament amb cita prèvia que pot sol·licitar a www.andratx.cat (de 08:30 a 13:30 de dilluns a divendres) de l'Ajuntament d'Andratx obligatòriament amb cita prèvia que pot sol·licitar a www.andratx.cat (de 08:30 a 13:30 de dilluns a divendres) o a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració local. A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.

Subjectes obligats segons article 14.2 i 14.3 de la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques són: les persones jurídiques, entitats sense personalitat jurídica, els qui realitzen una activitat per la que es requereixi col·legiar-se obligatòriament per als tràmits que realitzen amb les Administracions públiques en l'exercici de la seva activitat professional inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils, els qui representen a un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració i el personal funcionari de les Administracions Públiques pels tràmits i actuacions que realitzin en la seva condició de funcionaris-es.

S'estableix un termini de dia 16 de juny a 16 de juliol per presentar les sol·licituds.

5.- NATURALESA DELS AJUTS

Són de caràcter voluntari i temporal; no seran adduïbles com a precedent i no es podrà exigir augment o revisió de la quantitat assignada.

L'import de les subvencions establertes en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament, o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres Administracions Públiques, o d'altres organismes públics o privats, nacionals o internacionals, superi el cost de l'activitat a desenvolupar pel beneficiari (article 4.7 de la Ordenança General de Subvencions). D'ésser així, l'interessat ho haurà de posar en coneixement de l'Ajuntament d'Andratx als efectes oportuns. En cas de no fer-ho, s'hauria d'iniciar en contra d'ell/ella l'oportú procediment sancionador.

Aquesta beca és fa compatible amb qualsevol altra que es pugui obtenir d'una altra administració.

6.- AJUTS I QUANTIES

El número total d'ajuts anirà en funció de les sol·licituds presentades.

Les quanties de les ajudes se liquidaran mitjançant un únic pagament.

Les quanties de les ajudes seran de 300,00€ per mes fins a un màxim de 1.500,00€ per alumne.

Si a l'hora de determinar els ajuts corresponents a les sol·licituds, el crèdit pressupostari no fos suficient per concedir-les totes, es reduirien proporcionalment les quanties resultants fins que no es superi l'import global de la concessió pressupostària.

7.- PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ

El procediment de concessió de la subvenció és per concurrència competitiva.

Una vegada acabi el termini per presentar les sol·licituds de subvenció, es comprovarà si aquestes reuneixen els requisits exigibles; en cas contrari, es requerirà la persona interessada perquè, en un termini de 10 dies hàbils, resolgui la falta o acompanyi els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fes es tendrà per desistida la seva petició, la qual s'arxivarà prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes de l'art. 68, de la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Tot seguit s'estudiaran i comprovaran els requisits generals de les sol·licituds presentades, l'òrgan instructor, el regidor delegat de l'Àrea d'Educació, formularà la proposta de resolució degudament motivada per a la Junta de Govern Local.

Els ajuts concedits s'exposaran en el tauler d'anuncis i a la pàgina web d'aquest Ajuntament i a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS), i no seran objecte de notificació individual. Per altra part les sol·licituds resoltes negativament si seran objecte de notificació individual.

Contra la resolució d'aquests ajuts es podrà interposar un recurs de reposició en el termini d'un mes davant el mateix organisme que l'ha resolt, o bé directament un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos.

En qualsevol cas es concediran totes les ajudes que reuneixin els requisits esmentats a l'apartat 2 de la convocatòria i en cas de no existir crèdit pressupostari suficient es prorratejaran totes les ajudes per tal que tots els estudiants puguin ser beneficiares d'aquest ajut.

8.- PAGAMENT

La dotació econòmica total de la convocatòria per al curs 2022/2023 és de 10.000.-€, a càrrec de la partida pressupostària 326.48102 "Ajudes estudis a l'estranger".

9.- DRET SUPLETORI

En tot allò que no es preveu en aquestes Bases, serà d'aplicació l'Ordenança Municipal reguladora de la concessió d'ajuts i subvencions; la Llei 39/2015, de 1 d'octubre 2015 del Procediment Administratiu Comú, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; i el seu Reglament .

10.- PUBLICACIÓ

Publicar aquesta Convocatòria en el BOIB, en el tauler d'anuncis, a la pàgina web de l'Ajuntament, a la BDNS."

La qual cosa es fa públic pel seu coneixement general.

 

Andratx, document signat electrònicament (28 d'abril de 2023

La batlessa presidenta Estefanía Gonzalvo Guirado)