Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT I TERRITORI

Núm. 288685
Resolució del president de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears per la qual es formula l’informe d’impacte ambiental sobre el Projecte d’activitat de descontaminació i tractament de vehicles ubicat al carrer Gremi Saboners, 16 al Polígon de Son Castelló (TM Palma) (Exp. 92a/2022)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Vist l'informe tècnic amb proposta de resolució de dia 23 de març de 2023, i d'acord amb l'article 8.1.a) del Decret 3/2022, de 28 de febrer, pel qual s'aproven l'organització, les funcions i el règim jurídic de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears (CMAIB) (BOIB núm. 31 d'1 de març de 2022),

RESOLC FORMULAR

L'informe d'impacte ambiental sobre el Projecte d'activitat de descontaminació i tractament de vehicles ubicat al carrer Gremi Saboners, 16 al Polígon de Son Castelló (TM Palma), en els termes següents:

1. Determinació de subjecció a avaluació ambiental i tramitació

Tramitació

El projecte s'inclou al punt al punt 2 del grup 6 (Projectes de gestió de residus ) de l'annex 2 del Decret legislatiu 1/2020, de 28 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'avaluació ambiental de les Illes Balears:

Instal·lacions d'emmagatzematge de ferralla, d'emmagatzematge de vehicles fora d'ús, centres autoritzats per a la recollida i la descontaminació de vehicles que no es desenvolupin a l'interior d'una nau a polígon industrial

D'acord amb el punt 2 de l'article 13 del Decret legislatiu 1/2020, de 28 d'agost, han de ser objecte d'avaluació d'impacte ambiental simplificada, entre d'altres, els projectes inclosos en l'annex II de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, o en l'annex 2 d'aquesta llei.

Per tant, el projecte s'ha de tramitar com a una Avaluació d'Impacte Ambiental Simplificada i seguir el procediment establert a la secció 2a del Capítol II d'avaluació d'impacte ambiental de projectes del Títol II d'avaluació ambiental de la Llei 21/2013. S'han de complir també les prescripcions de l'article 21 del Decret legislatiu 1/2020 que li siguin d'aplicació.

2. Descripció i ubicació del projecte

1. El Projecte d'activitat permanent major de Centre Autoritzat de Tractament (CAT), redactat per l'enginyer industrial Juan Carlos Gulías León i signat digitalment en data 20 de febrer de 2022 té com a objecte l'adequació d'una nau industrial existent per a l'activitat de descontaminació i tractament de vehicles.

Aquesta nau té una superfície total de 1.203,3 m2, dels quals 1088,58 m2 corresponen a la planta baixa, i 114,72 m2, a la planta pis.

L'activitat de descontaminació i tractament de vehicles es durà a terme a la planta baixa i ocuparà una superfície útil de 948,05 m2. Les oficines ocuparan una superfície útil de 102,8 m2 de la planta baixa i de 98,16 m2 de la planta pis. A l'exterior, s'ocuparà una superfície de 1.469 m2 per a l'emmagatzematge.

El projecte s'ubica a sòl industrial, al carrer Gremi Saboners, 16 al Polígon de Son Castelló (TM Palma).

2.A la instal·lació es duran a terme les activitats següents:

  • Recepció dels vehicles per part dels propietaris.
  • Emissió del certificat de destrucció del vehicle.
  • Tramitació de la baixa administrativa del registre de vehicles de la Direcció General de Tràfic (DGT).
  • Descontaminació del vehicle.
  • Desmuntatge del vehicle.
  • Reciclatge de les parts aptes per a fer-ho.
  • Reutilització dels components aptes per a fer-ho.
  • Transport de la resta de parts i materials a les instal·lacions de fragmentació.

3. Pel que fa a la capacitat de tractament de la planta i segons la resposta del promotor (RE GOIBE95851/2023) a l'informe d'esmena de deficiències, a la planta es podran tractar anualment les unitats i quantitats de vehicles fora d´ús següents:

Tipus vehicle fora d'ús

Motocicletes

Turismes

Vehicles industrials

 

Unitats/any

3.000

980

1.257

5.237 (unitats/any)

kg/unitat

155

2.100

5.600

9.562,2 (t/any)

4. Les operacions de valorització que es duran a terme a la instal·lació són les següents: R12 (intercanvi de residus per sotmetre'ls a qualsevol de les operacions enumerades entre R 1 i R 11) i R13 (emmagatzematge de residus en espera de qualsevol de les operacions numerades de R 1 a R 12). Ambdues operacions tenen una capacitat màxima de tractament de 9.565 t/any.

5. S'ha disposat una zona de treball amb 3 elevadors i una zona d'emmagatzematge i classificació de residus. Aquestes zones es troben envoltades d'una canaleta perimetral de recollida d'abocaments accidentals, la qual condueix aquests residus a un dipòsit soterrat de 150 l, de manera que aquests abocaments es lliuraran a un gestor autoritzat.

A l'interior de la nau hi haurà una zona d'emmagatzematge de recanvis i a l'exterior, una zona d'emmagatzematge de vehicles tractats, la qual disposa d'una xarxa de recollida d'aigües pluvials que inclou tractament mitjançant separadors d'hidrocarburs abans del seu abocament a la xarxa.

Per al desmuntatge dels vehicles s'utilitzaran els elevadors, un compressor amb canalització fixa, eines manuals i maquinària específica per al desmuntatge dels pneumàtics.

Per al moviment de components pesats com ara el motor s'emprarà una grua portàtil específica per a l'extracció i transport de motors.

Per al transport dels vehicles descontaminats fins a la zona d'emmagatzematge s'empraran carretons elevadors.

6. Es preveu una plantilla de 7 treballadors.

7. La nau disposa de subministrament elèctric i de connexió a la xarxa municipal d'aigua potable i a la xarxa de clavegueram.

3. Avaluació dels efectes previsibles

D'acord amb la documentació presentada, no es preveu que durant la fase de construcció els impactes ambientals siguin significatius atès que es tracta d'una adequació d'una nau existent a polígon industrial a una parcel·la que disposa de tots els serveis i que es troba pavimentada.

Durant la fase de funcionament, els impactes més importants seran l'impacte sobre les aigües pluvials, els generats per les emissions de renou i gasos i efectes sobre el sòl i les aigües en cas de vessaments accidentals.

Atesa la naturalesa de l'activitat a desenvolupar, si s'apliquen adientment les mesures preventives i correctores no s'espera que els impactes siguin significatius.

Per una altra banda, el principal impacte positiu del projecte és la gestió i el tractament adequat dels residus, tant perillosos com no perillosos. L'activitat proposada s'emmarca dins el concepte d'economia circular ja que després del tractament del vehicles fora d'ús es recuperaran peces que es podran reutilitzar i s'obtendran matèries primeres que permetran la fabricació de nous productes.

4. Consultes a les administracions públiques afectades i persones interessades

D'acord amb l'article 46 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, s'han realitzat consultes a les administracions previsiblement afectades i a les persones interessades següents per la realització del projecte:

  • Direcció General de Recursos Hídrics, Servei d'Estudis i Planificació (núm. identificador VALIB 114968).
  • Direcció General de Recursos Hídrics, Servei d'Aigües Subterrànies (núm. identificador VALIB 114968).
  • Direcció General d'Emergències i Interior (núm. identificador VALIB 114974).
  • Consell Insular de Mallorca, Departament de Territori, Direcció Insular de Territori i Paisatge (RS GOIBS221023/2022).
  • Consell Insular de Mallorca, Departament de Territori, Direcció Insular d'Urbanisme (RS GOIBS221025/2022).
  • Direcció General de Salut Pública i Participació (núm. identificador VALIB 115009).
 

Consultes rebudes

A dia d'avui dins l'expedient consten els informes del Servei de Salut Ambiental, del Servei d'Estudis i Planificació, de la Direcció General d'Emergències i Interior i del Servei d'Ordenació del Territori i del Servei de Residus del Consell Insular de Mallorca.

El Servei de Salut Ambiental va informar el següent:

[...] No s'observen riscos per la salut pública sempre que es compleixi la normativa d'emissió de renous i als habitatges més pròxims es mantinguin uns nivells acceptables d'immissió de renous, tenint en compte que la ubicació de l'activitat està a un polígon industrial i existeix sinergia entre diferents activitats.

El Servei d'Estudis i Planificació va informar favorablement el projecte amb el condicionant següent:

En relació al separador d'hidrocarburs, aquest ha de dur marcat CE, en compliment amb els requisits especificats a l'annex ZA de la norma UNE-EN 858-1:2002/A1:2004. Per dur a terme l'abocament a la xarxa municipal de clavegueram, s'ha de complir amb els requisits del Reglament municipal sobre l'ús de la xarxa de clavegueram sanitari del TM de Palma. Els llots procedents de la decantació s'han de dur a un gestor autoritzat i dur un registre de les descàrregues realitzades. S'haurà de dur un registre d'operacions de control periòdic, neteja i manteniment del separador d'hidrocarburs, així com qualsevol incidència detectada i aquesta informació estarà a disponibilitat de l'Administració Hidràulica.

La Direcció General d'Emergències i Interior va concloure el següent:

Una vegada examinada la documentació aportada, es conclou que no és possible informar arrel que degut a la manca d'informació de la documentació aportada no és possible analitzar les repercussions de la instal·lació en el marc del RD 840/2015, de 21 de setembre, pel qual s'aproven mesures de control dels riscs inherents als accidents greus en els que intervenguin substàncies perilloses.

Per aquest motiu, caldria aportar la següent documentació:

  • Justificació de l'aplicació o no del Reial Decret 840/2015 mitjançant una anàlisi adequada considerant les categories de perillositat de cada substància perillosa, de conformitat amb el Reglament (CE) nº 1272/2008 del Parlament Europeu i del Consell, de 16 de desembre de 2008 del Parlament Europeu i del Consell, de 16 de desembre de 2008, i les capacitats d'emmagatzematge previstes a la instal·lació, també de cada substància perillosa amb possible presència a l'establiment.
  • Fitxes de dades de seguretat de les substàncies perilloses emmagatzemades actualitzades d'acord amb el REGLAMENT (CE) No 1907/2006 del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de desembre de 2006 relatiu al registre, l'avaluació, l'autorització i la restricció de les substàncies i preparats químics (REACH) i el REGLAMENT (CE) nº 1272/2008 del Parlament Europeu i del Consell, de 16 de desembre de 2008, sobre classificació, etiquetatge i envasat de substàncies i mescles, i pel qual es modifiquen i deroguen les Directives 67/548/CEE i 1999/45/CE i es modifiquen el Reglament (CE) nº 1907/2006, o com a mínim, la corresponent classificació de cada una d'elles segons el citat reglament considerant que les fitxes de dades de seguretat estaran disponibles a la instal·lació a l'inici de l'activitat.

D'acord amb el Reial Decret 393/2007, de 23 de març, pel qual s'aprova la Norma Bàsica d'Autoprotecció dels centres, establiments i dependències dedicats a activitats que puguin donar origen a situacions d'emergència com activitat compresa al punt 1 de l'Annex I com a activitat de gestió de residus perillosos l'activitat haurà de disposar i tramitar el corresponent pla d'autoprotecció d'acord amb la normativa que és d'aplicació.

També es troba a faltar a la documentació tècnica aportada una anàlisis més acurat de l'aplicació o no del Reial Decret 681/2003, de 12 de juny, sobre la protecció de la salut i la seguretat dels treballadors exposats a riscos derivats d'atmosferes explosives en el lloc de treball, de conformitat amb la Llei de Prevenció de Riscos Laborals. Tampoc es fa cap referència al Reial decret 144/2016, de 8 d'abril, pel qual s'estableixen els requisits essencials de salut i seguretat exigibles als aparells i sistemes de protecció per al seu ús en atmosferes potencialment explosives i pel qual es modifica el Reial decret 455/2012, de 5 de març, pel qual s'estableixen les mesures destinades a reduir la quantitat de vapors de gasolina emesos a l'atmosfera durant el proveïment de carburant dels vehicles de motor en les estacions de servei, en cas que sigui d'aplicació.

Referent al transport de mercaderies perilloses cal tenir en compte l'indicat al punt 10 de les consideracions tècniques així com incloure a la documentació tècnica les referències normatives que siguin d'aplicació derivades de l'exercici d'aquesta activitat.

Per tot l'exposat anteriorment es considera que caldria aportar la informació indicada per tal de determinar correctament si el projecte s'ha de subjectar o no a avaluació d'impacte ambiental, així com tenir en consideració les indicacions referents a autoprotecció, el transport de mercaderies perilloses i els possibles riscs derivats de la formació d'atmosferes explosives a la instal·lació.

 

En relació amb l'informe de la Direcció General d'Emergències:

 

a) D'acord amb la nova documentació aportada pel promotor (RE GOIBE95851/2023; RE SAA 106) com a resposta a l'informe d'esmena de deficiències de data 22 de desembre, no és d'aplicació el Reial Decret 840/2015 per la qual cosa es continua amb el procediment d'avaluació ambiental simplificada.

b) A les conclusions s'inclouen diversos condicionants per tal d'evitar els riscos inherents a l'activitat.

La Direcció Insular de Residus va informar el següent:

Una vegada revisada la documentació que consta a l'expedient, s'informa que no afecta la competència de la Direcció Insular de Residus.

El Servei d'Ordenació del Territori va concloure el següent:

Ateses les consideracions formulades a l'apartat anterior, es considera que el projecte objecte d'aquest informe no té incidències territorials ni paisatgístiques relacionades amb la competència del Departament de Territori del Consell Insular de Mallorca.

5. Anàlisi dels criteris de l'annex III de la Llei 21/2013

S'han analitzat els criteris de l'annex III de la Llei 21/2013, d'avaluacions ambientals, i no es preveu que el projecte pugui tenir efectes significatius sobre el medi ambient, en concret:

1. Característiques del projecte: el projecte té com a objecte l'adequació d'una nau industrial existent per a l'activitat de descontaminació i tractament de vehicles. Les operacions de valorització que es duran a terme a la instal·lació són les següents: R12 i R13. Ambdues operacions tenen una capacitat màxima de tractament de 9.565 t/any.

2. Ubicació del projecte: l'activitat projectada s'ubica al carrer Gremi Saboners, 16 al Polígon industrial de Son Castelló (TM Palma). Les actuacions projectades no estan afectades per cap espai natural protegit per la Llei 5/2005, de 26 de maig, per a la conservació del espais de rellevància ambiental (LECO) ni per la Llei 1/1991, de 30 de gener, d'espais naturals i de règim urbanístic de les àrees d'especial protecció de les Illes Balears (LEN). Tampoc formen part de Xarxa Natura 2000. No hi ha presència d'espècies catalogades i/o amenaçades ni d'hàbitats d'interès comunitari.

El projecte no està afectat per Àrees de Prevenció de Riscos (APRs) d'erosió, inundació, incendis ni esllavissament. Tampoc està afectat per cap plana geomorfològica d'inundació.

A l'àmbit del projecte no es troba cap massa d'aigua superficial.

L'àrea afectada pel projecte es troba a la Massa d'Aigua Subterrània (MAS) 1814M4 «Son Reus» (aqüífer profund, bon estat, risc químic, presència de substàncies prioritàries). La vulnerabilitat a la contaminació de l'aqüífer és moderada. Les actuacions projectades es troben fora dels perímetres de restriccions dels pous de proveïment urbà.

No hi ha elements del patrimoni cultural que es vegin afectats. Tampoc hi ha elements paisatgístics a destacar atès que el projecte es desenvolupa a un entorn industrial.

3. Característiques del potencial impacte: no es preveu que el projecte pugui tenir efectes significatius sobre el medi ambient tant pel que fa a la fase d'adequació com pel que fa a la fase d'explotació. En aquest sentit, s'ha de tenir en compte que el projecte s'ubica a una zona industrial sense valors ambientals destacables. A més, entre les mesures preventives previstes s'inclouen mesures per a una gestió adequada dels residus i de l'aigua pluvial.

Conclusions de l'informe d'impacte ambiental

Primer: No subjectar a avaluació d'impacte ambiental ordinària el Projecte d'activitat de descontaminació i tractament de vehicles ubicat al carrer Gremi Saboners, 16 del TM de Palma, atès que no es preveu que pugui tenir efectes significatius sobre el medi ambient d'acord amb els criteris de l'annex III de la Llei 21/2013, sempre que es compleixin les mesures proposades al document ambiental i al projecte d'activitat permanent major, ambdós documents redactats per l'enginyer industrial Juan Carlos Gulías León i signats digitalment en data 20 de febrer de 2022, així com les condicions següents:

1. Pel que fa al paviment de la instal·lació:

a) Abans de l'inici de l'activitat, s'han de reparar les fissures existents tant a la nau com a la zona exterior. El paviment ha de tenir la gruixa suficient per tal de garantir la seva impermeabilitat.

b) S'ha de revisar periòdicament l'estat del paviment de la instal·lació i es repararà en cas de ruptura o aparició de fissures.

 

2. En relació amb el separador d'hidrocarburs:

 

a) Ha de dur marcat CE, en compliment amb els requisits especificats a l'annex ZA de la norma UNE-EN 858-1:2002/A1:2004.

b) Per dur a terme l'abocament a la xarxa municipal de clavegueram, s'ha de complir amb els requisits del Reglament municipal sobre l'ús de la xarxa de clavegueram sanitari del TM de Palma.

c) Cada sis mesos es netejarà el separador d'hidrocarburs i els llots es portaran a un gestor autoritzat. S'hauran de guardar els justificants d'aquests buidats com a mínim dels darrers cinc anys.

d) S'haurà de dur un registre d'operacions de control periòdic, neteja i manteniment del separador d'hidrocarburs, així com qualsevol incidència detectada i aquesta informació estarà a disponibilitat de l'Administració Hidràulica.

2. Pel que fa a la recuperació dels gasos de climatització, s'han d'emprar les millors tecnologies disponibles per tal de minimitzar les emissions a l'atmosfera.

3. S'ha d'utilitzar la maquinària energèticament més eficient i amb emissions específiques de contaminants mínimes.

4. Durant la fase d'adequació del centre de descontaminació i tractament de vehicles, s'han d'emprar materials de baix impacte ambiental, preferentment d'origen local.

5. Pel que fa a l'enllumenat:

a) S'han d'utilitzar equips d'enllumenat interior eficients i disposar d'un sistema de control que permeti ajustar l'encesa a l'ocupació real de la zona, així com un sistema de regulació que optimitzi l'aprofitament de la llum natural.

b) En relació amb l'enllumenat exterior, s'han d'utilitzar tecnologies eficients i que evitin la contaminació lumínica.

6. S'ha d'instal·lar fontaneria de baix consum.

7. Durant el temps que durin les obres, s'han d'adoptar les màximes precaucions per evitar l'abocament de substàncies contaminants (olis, hidrocarburs, etc.) tant de manera accidental com per dur a terme les tasques de manteniment de la maquinària emprada per executar l'obra. No es faran reparacions de maquinària a l'obra sinó que es faran a tallers autoritzats per tal d'evitar accidents amb productes perillosos i contaminants.

8. S'haurà de disposar de les fitxes de dades de seguretat de les substàncies perilloses emmagatzemades actualitzades d'acord amb l'establert al Reglament (CE) No 1907/2006 del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de desembre de 2006 relatiu al registre, l'avaluació, l'autorització i la restricció de les substàncies i preparats químics (REACH) i al Reglament (CE) nº 1272/2008 del Parlament Europeu i del Consell, de 16 de desembre de 2008, sobre classificació, etiquetatge i envasat de substàncies i mescles, i pel qual es modifiquen i deroguen les Directives 67/548/CEE i 1999/45/CE i es modifiquen el Reglament (CE) nº 1907/2006.

9. S'hauran d'adoptar mesures com ara una ventilació adequada per tal d'evitar la formació d'atmosferes explosives.

10. El projecte s'haurà de sotmetre al procediment d'avaluació ambiental ordinària en cas que es facin operacions de valorització de la R1 a la R11 de l'annex 2 de la Llei 7/2022, de 8 d'abril, de residus i sòls contaminats per a una economia circular.

Es recomana:

  • Estudiar la viabilitat d'instal·lar energia fotovoltaica a l'activitat.

Es recorda que:

1. S'han de complir els requisits tècnics establerts a l'annex II del Reial decret 265/2021, de 13 d'abril, sobre els vehicles al final de la seva vida útil i pel qual es modifica el Reglament general de vehicles, aprovat pel Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre.

2. S'ha de complir amb l'establert a l'Ordenança municipal reguladora del renou i les vibracions.

3. L'activitat s'haurà d'adherir a un sistema integrat de gestió de pneumàtics fora d'ús. S'hauran de complir els requisits sobre emmagatzemament de pneumàtics establerts a l'annex I del Reial Decret 1619/2005, sobre la gestió de pneumàtics fora d'ús.

4. S'hauran de formalitzar les sol·licituds d'autorització d'instal·lació i d'operador davant el Servei de Residus i Sòls Contaminats aportant la documentació indicada a l'annex IX de la Llei 7/2022, de 8 d'abril, de residus i sòls contaminats per a una economia circular.

5. S'ha de complir l'establert al punt 4 de l'article 51 del Pla Hidrològic de les Illes Balears de tercer cicle en relació amb la gestió de l'aigua pluvial.

6. D'acord amb l'informe de la Direcció General d'Emergències i Interior i en relació amb el Pla Especial per fer front al risc de transport de mercaderies perilloses (MERPEAL), aprovat per Decret 82/2005, de 22 de juliol, el titular de l'activitat, com a expedidor i transportista de mercaderies perilloses, haurà d'aportar amb la periodicitat requerida a la Direcció General d'Emergències i Interior la informació que s'especifica a l'article 3 del Reial Decret 387/1996, de 1 de març, pel qual s'aprova la Directriu Bàsica de Planificació de Protecció Civil enfront el risc d'accidents en els transports de mercaderies perilloses per carretera i ferrocarril.

7. S'ha de complir amb la normativa en matèria de prevenció de riscos laborals.

8. D'acord amb l' annex IV del Reial decret 265/2021, de 13 d'abril, sobre els vehicles al final de la seva vida útil i pel qual es modifica el Reglament general de vehicles, aprovat pel Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, per a l'extracció adequada dels fluids del sistema d'aire condicionat, els professionals del CAT que duguin a terme les operacions de descontaminació relatives a la retirada, recollida i emmagatzematge dels fluids d'aparells d'aire condicionat han de disposar de la qualificació exigida de conformitat amb el Reial decret 115/2017, de 17 de febrer, pel qual es regulen la comercialització i la manipulació de gasos fluorats i equips basats en aquests, així com la certificació dels professionals que els utilitzen, i pel qual s'estableixen els requisits tècnics per a les instal·lacions que exerceixin activitats que emetin gasos fluorats.

9. D'acord amb el Reial Decret 393/2007, de 23 de març, pel qual s'aprova la Norma Bàsica d'Autoprotecció dels centres, establiments i dependències dedicats a activitats que puguin donar origen a situacions d'emergència com activitat compresa al punt 1 de l'Annex I com a activitat de gestió de residus perillosos l'activitat haurà de disposar i tramitar el corresponent pla d'autoprotecció d'acord amb la normativa que és d'aplicació.

Segon. Es publicarà el present informe ambiental al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que disposa l'article 47.3 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental. A més, es donarà compte al Ple de la CMAIB i al subcomitè tècnic d'Avaluació d'Impacte Ambiental (AIA).

Tercer. L'informe d'impacte ambiental perdrà la seva vigència i cessarà en la producció dels efectes que li són propis si, una vegada publicat en el BOIB, no s'hagués procedit a l'aprovació del projecte en el termini màxim de quatre anys des de la publicació, d'acord amb el que disposa l'article 47.4 de la Llei 21/2013.

Quart. L'informe d'impacte ambiental no ha de ser objecte de cap recurs, sense perjudici dels que, si s'escau, siguin procedents en la via administrativa o judicial davant de l'acte, si s'escau, d'autorització del projecte, d'acord amb el que disposa l'article 47.5 de la Llei 21/2013.

Cinquè. Aquesta resolució s'emet sense perjudici de les competències urbanístiques, de gestió o territorials de les administracions competents i de les autoritzacions o informes necessaris per a l'aprovació.

 

(Signat electrònicament: 27 d'abril de 2023)

La secretària general Catalina Inés Perelló Carbonell Per suplència del president de la CMAIB (BOIB núm 26, de 28/02/2023)